Afstellen varadero bij andere dempers

03 sept 2013 19:45 #81 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Afstellen varadero bij andere dempers
Als de motor niet loopt staat ie open. Om het geluid te dempen moet ie dicht gaan toch?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2013 20:09 #82 door Cas
Heb ff zitten googelen Tuur en het klepje is inderdaad vanwege het geluid, maar dan moet de klep wel dichtgaan anders dempt ie niks.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

03 sept 2013 20:14 #83 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Afstellen varadero bij andere dempers
klepje gaat pas open bij 5000 toeren

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

03 sept 2013 20:18 #84 door Cas
Ok, bij mij zit ie er niet meer in.

04 sept 2013 13:53 #85 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Afstellen varadero bij andere dempers
Is het enkel voor het geluid, of ook de luchtdruk op je filter?
Ik heb weer een papieren filter gekocht, en wil niet dat ie kapot scheurt ofzo. (oude filter was trouwens echt smerig, zo slecht heb ik ze nog weinig gezien)

04 sept 2013 21:55 #86 door xrvtuur
dat zou nog eens wat zijn, dat je luchtfilter aan stukken wordt gezogen ??? maar eigenlijk best slecht nieuws dat je luchtfilter zo smerig was, de vorige eigenaar is er dus niet zo netjes mee omgesprongen. heb je er geen onderhoudshistorie bij?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

04 sept 2013 22:47 #87 door Cas

Is het enkel voor het geluid, of ook de luchtdruk op je filter?
Ik heb weer een papieren filter gekocht, en wil niet dat ie kapot scheurt ofzo. (oude filter was trouwens echt smerig, zo slecht heb ik ze nog weinig gezien)

Ik zat eigenlijk meer aan dit verschijnsel te denken:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/314529

04 sept 2013 22:59 #88 door xrvtuur
onzin natuurlijk, motor gaat echt niet inhouden van een beetje meer wind. De motor zuigt aan wat hij nodig heeft. In dat verhaal gaat het eerder om een kapotte benzine pomp, SD01.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

04 sept 2013 23:06 #89 door Cas
Blijkbaar, want toen ik vanmiddag uit Goes terugkwam met een koppel van 109 Nm bij 4776 rpm zat ik vanaf 130 km/u in de 6e versnelling, bij tegenwind, heel snel op 200!

05 sept 2013 06:52 #90 door xrvtuur
kijk das het betere werk :). nog wat aan die knallen kunnen doen?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

05 sept 2013 10:46 #91 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Afstellen varadero bij andere dempers
@Cas: ik wil dat meemaken, die 1.500.000 km die je over 5 jaar op je Dero hebt geklokt!  ;D ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

05 sept 2013 14:28 #92 door Cas
Gisteren dus bij Ruud Fredriks in Goes geweest om de powercommander V af te laten stellen in combinatie met de MIVV dempers.
Eerst een bakje koffie en een gezellig praatje en hij bekeek ff mijn verlagingssetje omdat hij had gezien dat ik hem had verlaagd. "Zooo, dat ziet er een stuk degelijker uit dan dat aluminium gebeuren" was zijn reactie, ik heb mijn mond maar dichtgehouden hahahahahaha.
Het eerste wat Ruud deed was de acceleratiepomp rijker zetten, van 5 naar 8. Toen de oorbeschermers op en het geweld kon beginnen. Na afloop nog wat gekeuveld over aan/uit effecten en K&N filters.
Op de terugweg was het alleen maar autosnelweg en heb ik hem ff opengetrokken tot 200 om te kijken of hij ergens zou hikken omdat dat klepje eraf was, niet dus, hij trok als een lier in een mum van tijd door naar 200. Zodra er lekker de gang in komt hoor je vanuit het luchtfilter een diepe donkerbruine roarrrrrrrr komen (het geluid van Tuur) en dat in combinatie met die brullende pijpen achter je doet een stralende glimlach op je snufferd toveren. Daarna weer snel terug naar 130 want dit soort snelheden is niet mijn ding.
Vanochtend ben ik hem echt gaan uittesten, eerst op bochtige landweggetjes. Dat ging allemaal heel soepel en strak. Toen door Schijf, 30 km/u op een slecht hobbelig wegdek waar ik normaal mijn vingers bij de koppeling moet houden omdat ie anders vreselijk gaat bokken. Dat was niet meer nodig, de Dero bleef heel soepel doorrijden, ik was stomverbaasd en had zo'n vooruitgang nooit verwacht.
Daarna op asfaltwegen bij verschillen toerentallen versnellingen en snelheden weer dezelfde verbazing, allemaal soepel. Het is natuurlijk geen Goldwing maar van zo'n verbetering had ik nooit durven dromen. Gas dicht/open gaat nu ook veel soepeler.
Dan het weggedrag, ik heb mijn Metzeler Tourance banden vervangen door Michelin Pilot Road 3, de originele demper (met Hyperpro veer) door een Ohlins demper en in de voorvork Hyperpro veren. Ik kan over kinderkopjes rijden, daar merk ik amper iets van. Drempels waar ik voorheen bijna een dwarsleasie aan overhield worden nu prima opgevangen en het bochtenwerk is strak, alleen maar strak.
Bleef ik vroeger in lange bochten op de autosnelweg achter een vrachtauto rijden met zodanig samengeknepen billen dat ik een week niet meer naar de wc kon, nu vlam ik hem met 150 door die bocht en hij geeft geen krimp, alsof tie op rails rijdt! En dat geldt eigenlijk voor alle bochten op ieder soort wegdek, alleen maar strak alsof tie op rails rijdt!
Die Ohlins demper is misschien iets teveel voor de Varadero maar ik denk toch dat het de beste aankoop is die ik tot nog toe heb gedaan.
Bij gas loslaten hoor je af en toe een roffel (geen knallen) maar heel af en toe is er wel eens een explosie te horen. Ik zie wel een roetspoortje op de aansluiting demper/pijp aan de rechterzijde, maar dit is volgens mij niet te verhelpen omdat dit is samengetrokken met een veer.
Volgens mij heb ik nu een perfecte Varadero die zo heerlijk rijdt dat de 1.5000.000 km snel in zicht moet komen. Niets meer aan doen. ;D

05 sept 2013 16:56 #93 door Cas
Tja, ik als zzp'er (in mijn geval zelfstandige zonder pensioen) hoef dan niet veel lidmaatschap meer te betalen.  :))
Ik heb van pure armoede een motorfiets van 2003 moeten kopen en ik eet nu alleen nog maar frites en kroketten om geld over te houden om mijn dierbare Dero op te knappen want als ik straks stop met werken moet ik het doen met alleen aow. Dan kan ik iedere maand nog eenmaal de tank vullen.

05 sept 2013 16:57 #94 door Two Plugs
Relatiebeëindiging is ook een goede bezuinigingspost... alhoewel...  :o

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

05 sept 2013 16:58 #95 door Cas
Hihihi, daar hoef ik als vrijgezel zijnde niet aan te denken. Mijn Dero laat mij nooit vallen....................hoop ik.

05 sept 2013 19:52 #96 door xrvtuur

Nou nou, er vliegt wat geld door dit topic.
Hebben jullie Varadero rijders 'een regeling' die wij Transalp rijders niet hebben of zo?

Ik hoor alleen maar verhalen om me heen van rijders die minder rijden omdat elke kilometer kostbare benzine kost.
Ik pak zelf vaker de Dominator omdat die 1:30 rijdt ipv. 1:20 met de Alp.

Ben TCN lid maar heb dit jaar geen pegels om aan activiteiten deel te nemen...
en dus sponsor ik met mijn TCN bijdrage de rijke Varadero rijders?

Misschien idee om TCN lidmaatschap inkomensafhankelijk te maken?

Ja mooi plan, ik rij al 26 jaar taxi (zie CAO) kan ik dan vanaf 2002 nog wat lidmaatschap geld terug krijgen?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

05 sept 2013 20:27 #97 door Cas
Armoedzaaier hahahahahahahahahahaha, grapje Tuur  :))

05 sept 2013 23:12 #98 door Two Plugs
Vrijgezel.... zouden meer mensen moeten doen, hahaha!

Oja Danny... 2 Alpen, 2 dominators, volgens mij ook nog een Allrood én een echtgenote... Daar kunnen alle accesoires in dit topic niet aan tippen...

Volgens mij kun jij zo naar de Quote 500!  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

05 sept 2013 23:30 #99 door Cas

Volgens mij kun jij zo naar de Quote 500!  ;D

Nee, dan moet er minstens 1 Varadero bijstaan!

05 sept 2013 23:50 #100 door Two Plugs

Nee, dan moet er minstens 1 Varadero bijstaan!

Verkeerde belegging dus?  ;D
Verkoopt 'ie toch gewoon een dominatortje of 2?
Chips... nu ga ik dus ernstig off-topic...  :-X :)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.093 seconden