Afstellen varadero bij andere dempers

25 aug 2013 21:36 #61 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Afstellen varadero bij andere dempers
een ballon die je lek prikt geeft ook een knal, helemaal zonder brandstofmengsel. Vraag het eens aan Ruud over twee weken, die kan het vast beter verklaren dan ik.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2013 22:00 #62 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Afstellen varadero bij andere dempers
Een ballon die je lek prikt knalt (net als een klapband) omdat ie onder druk staat.
Een uitlaat staat volgens mij ook onder druk, maar dat zou dan betekenen dat er alleen maar iets uit kan, niet erin, ook geen lucht.
Ik trek mijn 2e fles wijn open  :)

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

25 aug 2013 23:41 #63 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Afstellen varadero bij andere dempers

als je gas dicht doet met een injectie komt er volgens mij geen mengsel meer richting je cilinders dus ook niet in de uitlaat. heb jij trouwens dat klepje nog voorin je luchtfilter wat open gaat bij 5000 toeren? dat kan er dus ook uit he

Welk klepje bedoelen jullie?

Geen mengsel bij gas dicht ben ik het ook niet helemaal mee eens, er moet toch nog iets heen gaan om het stationaire toerental te handhaven?

We hebben ook nog een pair control valve systeem op onze Varadero's, doet deze ook nog mee in dit verhaal?
Linkje van een andere allroad club
http://www.allroadtourvrienden.nl/index.php/nieuws/techniek/102-varadero-en-milieu

25 aug 2013 23:51 #64 door Cas
Aan de voorzijde van het luchtfilter zit een klep die bij ongeveer 5000 toeren opengaat.
Al die toeters en bellen die op, aan en in het luchtfilter zitten zegt mij helemaal niks. Ik herinner mij nog de luchtfilters van vroeger en het enige dat daar in zat was...............jawel, een luchtfilter. Al die milieutoestanden maken het er niet makkelijker op.
Ik ga morgen naar Ad om een origineel papieren luchtfilter te halen, kijken wat dat doet. Het K&N filter er ff uithalen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

27 aug 2013 16:12 #65 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Afstellen varadero bij andere dempers
@Cas: waarom zou je een K&N filter verwisselen voor een origineel papieren filter? Heb inmiddels meer als 200.000 Varadero kilometers gereden met respectievelijk een BMC en een K&N filter en bij mij gaat dat dure papieren Honda ding (alleen maar bedoelt voor het spekken van de Honda-kassa) er niet meer op. Ook loopt de motor er beter op.

K&N geeft (gaf?) zelf een 1.000.000 km garantie...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

27 aug 2013 16:29 #66 door Cas
Ad zei gisteren hetzelfde tegen mij en aangezien ik nooit tegen Ad durft te zeggen dat ie geen gelijk heeft kwam ik niet thuis met een papieren filter maar met een K&N onderhoud set!  ;D 

27 aug 2013 17:24 #67 door xrvtuur
ohhh volg wel zorgvuldig de gebruiksaanwijzing op van K&N onderhoudsset, want je zit zo met teveel of te weinig olie op je filter.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

27 aug 2013 17:28 #68 door Cas
Ik maak hem overal net rood.

27 aug 2013 17:33 #69 door xrvtuur
en dan een dagje laten drogen ofzo dacht ik

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

27 aug 2013 17:37 #70 door Cas
Eerst goed uitspoelen met water, dan het overtollige water er afschudden en op natuurlijke wijze laten drogen. Dan precies de juiste hoeveelheid olie er op spuiten en weer laten drogen.
En dat elke 100.000 km  :P

27 aug 2013 17:40 #71 door xrvtuur
en dat dan 15x en dan moet je weer al om een nieuw filter

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

27 aug 2013 17:49 #72 door Cas
Hihihi, kan ik weer 5 jaar door!

27 aug 2013 18:24 #73 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Afstellen varadero bij andere dempers

Eerst goed uitspoelen met water, dan het overtollige water er afschudden en op natuurlijke wijze laten drogen. Dan precies de juiste hoeveelheid olie er op spuiten en weer laten drogen.
En dat elke 100.000 km  :P

Heb K&N  uitgewassen na 50.000 km was inmiddels toch wat aan de vettige kant geworden .
100.000 km lijkt me wel wat lang om mee door te rijden.
Heb die klep voor aan,t filterkast ook verwijderd en ook dat vetopslag bakje wat in het filterhuis zit ,
en open carter ventilatie gemaakt.

27 aug 2013 19:57 #74 door Cas
Met open carterventilatie bedoel je dat de 2 slangen per cilinder die naar het luchtfilterhuis lopen nu naar onderen lopen?
Komt er dan geen vuil in de kop?
Kan ik die rare stekkertjes die op, in en aan het luchtfilterhuis zitten er af laten?

27 aug 2013 20:06 #75 door xrvtuur
stekkers zou ik maar laten zitten, er wordt daar iets van de lucht gemeten wat belangrijk is om je brandstofmengsel te bepalen, als je die stekker los trekt gaat waarschijnlijk je F1 lampje knipperen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

28 aug 2013 00:20 #76 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Afstellen varadero bij andere dempers

Met open carterventilatie bedoel je dat de 2 slangen per cilinder die naar het luchtfilterhuis lopen nu naar onderen lopen?
Komt er dan geen vuil in de kop?
Kan ik die rare stekkertjes die op, in en aan het luchtfilterhuis zitten er af laten?

Ja inderdaad slangen verlengd en naar beneden afgebogen,zou niet weten hoe daar vuil
naar boven toe kan kruipen,zit alweer 50.000 km zo .
wel gaten waar de slangen op,t luchtfilterkast zaten goed afdichten tegen valse lucht.
Voordeel is dat die vette lucht niet meer je luchtfilter kan vervuilen.

03 sept 2013 14:53 #77 door Simonshavenaar
Beantwoord door Simonshavenaar in topic Afstellen varadero bij andere dempers

heb jij trouwens dat klepje nog voorin je luchtfilter wat open gaat bij 5000 toeren? dat kan er dus ook uit he, klinkt een stuk beter met gasgeven ;)

Ga ervan uit dat dit dat klepje is?

Wat doet dat klepje precies, en wat zijn de voordelen en nadelen als je het verwijderd?

Ik heb trouwens ook nog een aansluiting over op mijn luchtfilterhuis, kan nergens een losse slang vinden, weet iemand wat hier op hoort?
Aan de andere kant van het filterhuis zit er nog een, maar hier loopt het slangetje van het klepje er doorheen.

03 sept 2013 19:15 #78 door xrvtuur
dat is inderdaad het klepje, volgens mij zit het daar alleen om aanzuig geluid te dempen voor de milieumaffia, als je het weg haalt en je draait je gas goed open dan hoor je hem lekker aanzuigen. Dat gat op je andere foto hoort volgens mij niks op te zitten, maar ik weet het niet zeker, dus iemand?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

03 sept 2013 19:25 #79 door Cas
Ik heb het klepje eraf gehaald en het klepje gaat dicht bij een bepaald toerental volgens mij om te voorkomen dat de luchtdruk op de luchtfilteringang bij hoge snelheid te hoog wordt, maar ik kan mij vergissen.
Dat slangetje is een vacuumslangetje dat het klepje aanstuurt.

03 sept 2013 19:33 #80 door xrvtuur
het klepje gaat juist open bij hoge snelheid, vanaf 5000rpm

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.087 seconden