Powercommander

03 aug 2015 18:20 - 03 aug 2015 18:27 #1 door AJRvH
Powercommander werd gestart door AJRvH
Nou daar gaat tie dan. 19 augustus ondergaat mijn Dero een implantaat. De Powercommander wordt als aftersales solution gemonteerd op mijn fiets. Je ontkomt er niet aan als je de "Honda Varadero Bouwjaar 2003 eerste injectiefiets" soepel wilt laten lopen. Volgens mijn onderhoudsmonteur is dat toch echt de enige mogelijkheid. Volgens twee "motorfreakagenten op patrouille C:-) C:-)" gaat mijn Derootje zeker beter lopen. De O2 eliminator was niet voldoende. Een beter filter( K&N) doe ik er bij. Ik ben er klaar voor. Op naar Goes. Bedankt overheid >:D >:D, voor uw emmissienormen. Praat eens een keertje met Shell Nederland en alle Oost Europese auto's, die ons land vandaag de dag "bezoeken". Politiek statement, tja sorry.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2015 19:25 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander
Maak je niet druk Remco, ook de staatskas spekken hoort er bij.
Dat implantaat geeft je een heel andere motor. Dan ook nog ron98 of liever nog ron100 tanken en je bent helemaal bij
Zoveel zelfs dat je straks moeite krijgt met het verwijderen van vliegen op je tanden.
Die brede grijs is dan standaard geworden.
Spreek uit ervaring.



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2015 19:38 #3 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Powercommander

...van vliegen op je tanden.


Ooooowh. Dus dát zie ik steeds bij je  ::) .

;)

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2015 16:24 #4 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander

Maak je niet druk Remco, ook de staatskas spekken hoort er bij.
Dat implantaat geeft je een heel andere motor. Dan ook nog ron98 of liever nog ron100 tanken en je bent helemaal bij
Zoveel zelfs dat je straks moeite krijgt met het verwijderen van vliegen op je tanden.
Die brede grijs is dan standaard geworden.
Spreek uit ervaring.


Thnx Oldtimer, ik hoop het van harte, ron98 tank ik al vanaf het begin. Ik ben wel blij met mijn systeemhelm, geen vliegen op mijn tanden, maar ik laat wel een sproeiertje met een wissertje plaatsen op mijn vizier???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2015 10:06 #5 door Boldlunatic1972
Beantwoord door Boldlunatic1972 in topic Powercommander
Nou ben benieuwd wat het allemaal gaat kosten en hoe het rijd, ook ik heb een 2003 dero die nog af en toe schokt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2015 12:02 #6 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander
Het powercommander 5 kastje kost 330 euro, afstellen bij bijvoorbeeld Ruud Frederiks in Goes kost rond de 130 euro. kastje inbouwen kun je zelf doen. Je kan er ook een map van een ander in zetten en het afstellen op een dynojet even laten voor wat het is. Je kan later ook zelf erg makkelijk de mapping veranderen door een laptopje aan te sluiten op het kastje.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2015 14:23 #7 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander

Nou daar gaat tie dan. 19 augustus ondergaat mijn Dero een implantaat. De Powercommander wordt als aftersales solution gemonteerd op mijn fiets. Je ontkomt er niet aan als je de "Honda Varadero Bouwjaar 2003 eerste injectiefiets" soepel wilt laten lopen. Volgens mijn onderhoudsmonteur is dat toch echt de enige mogelijkheid. Volgens twee "motorfreakagenten op patrouille C:-) C:-)" gaat mijn Derootje zeker beter lopen. De O2 eliminator was niet voldoende. Een beter filter( K&N) doe ik er bij. Ik ben er klaar voor. Op naar Goes.



Hallo allen, de PC en KN filter zijn geïmplanteerd. Ruud van Dynojet Goes heeft de Dero onder handen genomen en na twee uur was ik weer onderweg. Het schokken en zagen tussen de 3000 en 4500 toeren is verdwenen. Er zijn 2pk's toegevoegd en de motor trekt iets sneller op. Ik zag tijdens het programmeren van het PC kastje dat de waarden nogal flink werden opgeschroefd, dat verklaard het zagen en schokken, denk ik. Ik bemerk nu wel ineens dat tijdens het opschakelen van 1e t/m de 3e versnelling, het lijkt of de brandstoftoevoer wordt dichtgeknepen. Je moet dus heel snel opschakelen of heel langzaam. Heeft iemand daar na het plaatsen van de PC, dezelfde ervaring mee gehad? Wellicht moet in de lagere toeren nog een aanpassing plaatsvinden?, of dat de motoreigenschappen zo zijn aangepast dat je eerst weer moet wennen. Dat laatste betwijfel dan wel weer. Ik bel Ruud daar nog wel even over op. @Boldlunatic1972, de kosten waren €610, incl KN filter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2015 16:43 #8 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander
Dat houd dus in dat in het lagere bereik de boel nog steeds is afgeknepen.
En de waardes aanpassen lijkt met grote sprongen te gaan, maar is het niet.
Zoals al eerder aangegeven hier op het forum kun je ook mappings van anderen proberen.
Is dat niks, zet je gewoon de oude er weer op.

Deze ( zie bestandje ) is behoorlijk opgeschroefd in het lage bereik.
Mag je gewoon uitproberen.
Volgens mij heeft Arthur hem ook eens getest.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2015 03:41 - 23 aug 2015 03:56 #9 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander

Dat houd dus in dat in het lagere bereik de boel nog steeds is afgeknepen.
En de waardes aanpassen lijkt met grote sprongen te gaan, maar is het niet.
Zoals al eerder aangegeven hier op het forum kun je ook mappings van anderen proberen.
Is dat niks, zet je gewoon de oude er weer op.

Deze ( zie bestandje ) is behoorlijk opgeschroefd in het lage bereik.
Mag je gewoon uitproberen.
Volgens mij heeft Arthur hem ook eens getest.


Thnx Oldtimer, tof van je, maar dit is waarschijnlijk gesneden koek voor jou.
Bestandje van de site afhalen lukt mij wel, maar ik heb geen idee hoe ik die mapping in mijn fiets krijg. ::)
Wat voor een kabeltje heb ik nodig om de verbinding te maken met de laptop en de Powercommander en welk programmatuur leest PVM bestanden?
Wellicht is er iemand van de club in de buurt van Spijkenisse e.o. die dat kan?
Arthur zit in de buurt van Vlissingen, dat is verder dan Goes.
Of bedoel je dat ik met het bestandje naar een Dynojet verkooppunt in de buurt kan gaan en deze mapping erin laat zetten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2015 09:37 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander
Allereerst vind ik het vreemd dat je bij je PC5 geen cd hebt gekregen dus met het programma.
Ik heb het helaas niet meer, want samen met mijn Varadero overgedragen aan de nieuwe eigenaar.

Maar op deze site kun je het ook downloaden.
www.powercommander.com/powercommander/downloads/default.aspx

Verder kun je de module gewoon met een usb kabeltje ( een kant mini usb ) aansluiten op een laptop en dan wijst het zich vanzelf.
Vergeet niet vooraf je eigen mapping in te lezen en op te slaan.

Maar er zit ongetwijfeld een lid in de buurt die je daarmee kan helpen.





PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2015 18:01 #11 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander
Hoi Oldtimer,

Ik heb eens even in het doosje gekeken en idd daar zit een kabeltje bij, maar geen schijfje.
Software heb ik inmiddels gedownload, jou bestandje bekeken, ziet er anders uit dan wat ik mij kan herinneren.
Ik moet bekennen dat ik het een beetje eng vin d om te gaan experimenteren, dus wacht ik even met een aanmelding van iemand die daar ervaring mee heeft.
Ik neem sowieso even contact op met Ruud Fredriks in Goes.
Bedankt voor zover, echt top

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2015 23:20 #12 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander
ik wil je er een keer mee helpen hoor, maar deze week geen tijd meer en dan twee weken op Corsica rond toeren, dus als je zolang kan wachten ben je welkom in Vlissingen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 08:39 #13 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander

ik wil je er een keer mee helpen hoor, maar deze week geen tijd meer en dan twee weken op Corsica rond toeren, dus als je zolang kan wachten ben je welkom in Vlissingen


Thnx Arthur, ik heb gisteren met Ruud Fredriks gebeld. Ik mag vandaag al terug komen, gezien de wachttijden is dat top.
Tja een extra ritje naar Goes. Ach,....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 11:00 #14 door Boldlunatic1972
Beantwoord door Boldlunatic1972 in topic Powercommander
Ok thx k&n filter heb ik al liggen

@Boldlunatic1972, de kosten waren €610, incl KN filter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2015 23:05 #15 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander

Thnx Arthur, ik heb gisteren met Ruud Fredriks gebeld. Ik mag vandaag al terug komen, gezien de wachttijden is dat top.
Tja een extra ritje naar Goes. Ach,....


Dat extra ritje naar Goes heeft wonderen gedaan. Als ik dit had geweten, had ik er meteen een Powercommander in laten zetten. De meting is nu net achter de Lambasonde gedaan(een keurig gaatje in de bocht van de uitlaat en weer dicht natuurlijk) goede meting, afgesteld. Man, ik kan nu in de vierde versnelling een rotonde nemen. 80 km/u in de zesde versnelling en nog geen overslag, geen gebok. In de curve zat een kleine dip, maar die is niet voelbaar. Optrekken van 1100 in de lage versnellingen zonder horten of stoten. Ik heb de rit van mijn leven gehad vanmiddag naar huis toe. Het is de investering waard geweest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 10:10 #16 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander

Zoveel zelfs dat je straks moeite krijgt met het verwijderen van vliegen op je tanden.
Die brede grijs is dan standaard geworden.
Spreek uit ervaring.


Wat zei ik ook alweer  8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 13:32 - 26 aug 2015 13:40 #17 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander

Wat zei ik ook alweer  8)


Uhhm, tja wat zei je ook alweer??? Nu mijn vizier goed gesloten houden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2015 18:54 #18 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Inderdaad, ik neem rotondes altijd in de 2e versnelling, beter teveel toeren dan te weinig.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2015 13:29 #19 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander

Pas maar op met te weinig toeren in te hoge versnelling te rijden.  Met name vol accelereren vanuit een te laag toerental. Vinden je krukas- en big-end lagers heerlijk. Helemaal met een stampende twin.


Bedankt voor de waarschuwing. Ik begrijp wat jullie zeggen, maar het gaat er mij om dat ik niet meer hoef na te denken over mijn gashendel, vwb het bokken en stoten, vanwege het geknepen brandstof "dingetje".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2015 21:32 #20 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander
daarom rijd het ook veel lekkerder met een tandje minder aan de voorkant, dus 15 ipv 16

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.126 seconden