Powercommander

25 okt 2015 19:22 #61 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander

Het is wel leuk om te experimenteren.


Dat klopt Remco en zoals Ad al eerder in dit topic zei: "wanneer ben je tevreden?" Waarschijnlijk nooit ;D

Je kunt nog iets verbeteren aan je Varadero en dat kost geen cent alleen wat van je tijd.
Je kunt, volgens instructies van Ron Overkleeft, een open carterventilatie maken. De dunne slangen van je kleppendeksels verwijderen en de gaten dichtmaken. De dikke slangen loskoppelen van het luchtfilterhuis en omlaag leiden. Alle overbodige onderdelen die in het luchtfilterhuis zitten eruit halen en de gaten dichtmaken.

Ik heb ook het pairsysteem eraf gehaald (alles wat aan de rechterkant van het luchtfilterhuis zit) dit heeft geen functie meer als de lambdasonde is uitgeschakeld.

Het enige dat nog op of aan mijn luchtfilterhuis is aangesloten is de stekker van de temperatuursensor aan de onderzijde.

En dan is er natuurlijk nog het verhaal van de katalysators, maar dat kost wel geld.

Ik heb dit weekeinde weer 1670 km op mijn teller bijgeschreven (Moezel Luxemburg Noord Frankrijk en de Belgische Ardennen) en de Dero loopt als een fluit. En net als jij ben ik altijd alert op bokken en schokken maar zelfs in 30 km zones maakt het niet uit of ik 1500 of 3000 toeren rijd, het blijft soepel. Het blijft natuurlijk een twin en geen vierpitter.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2015 19:32 #62 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Powercommander
Denk erom dat de carterontluchting dan los komt te hangen!

Ontluchting gaat over over- en onderdruk, afhankelijk van het type motor kan die onderdruk best frs zijn en dan gaan die slangen als stofzuiger werken! Beetje mee uitkijken dus, de vraag is maar hoeveel vermogen je ermee pakt :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2015 19:37 #63 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Ok, dus er kan vuil naar binnen gezogen worden? Mijn slangen zijn helemaal naar onder geleidt maar mss toch een filtertje oid erop zetten?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2015 19:40 #64 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Powercommander
Ja precies, ze doen dat veel op enduro's en crossers maar bijvoorbeld van de Yamaha WRF is bekend dat die ongelofelijk onderdruk creeert op die slang...

Die pk extra kost je gewoon je motorblok, kan heel hard gaan.

Denk dat het met een Dero een stuk minder eng is, blok is groter en ik vermeod dat de onderdruk wel meevalt. Maar toch  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2015 19:45 #65 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Goed, dan toch maar een filtertje erop voor de zekerheid, die ene pk vind ik niet zo belangrijk ;D
Bedankt voor de tip!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 okt 2015 18:35 #66 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Werkt een dot watten in het uiteinde van de slang afdoende als filter Pim of krijg je dan zo'n blowjob effect, zo van....FLOP....die die dot watten het blok in?
Heb vanmiddag nog een tocht binnenwegen gemaakt en als ik de hoeveelheid stof op de motor zie begin ik me toch een beetje zorgen te maken over wat er allemaal in het blok kan komen :-\

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2015 17:32 #67 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Powercommander
Je hebt wel filtertjes die je zo op die slang kan drukken.

Maar voel eens aan die slang hoeveel hij nou daadwerkelijk zuigt? :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2015 19:07 #68 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander

Maar voel eens aan die slang hoeveel hij nou daadwerkelijk zuigt? :P


Iets dergelijks was ik al van plan, vinger op het uiteinde van de slang en gasgeven, alleen zijn die slangen goed weggewerkt ;D
Filtertjes heb ik naar gekeken op internet maar nog niets geschikts gevonden. Hoewel er niet veel smurrie uit die slangen komt, het olieopvangbakje dat vroeger in het luchtfilterhuis zat was droog en ik zie ook nooit een druppel onder die slangen liggen, moet je er toch ook rekening mee houden dat zo'n filtertje kan dichtslibben.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2015 20:06 #69 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander
waarom laat je het eigenlijk niet zoals het zat?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2015 20:17 #70 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Omdat nu die carterdampen niet terug het blok ingaan maar de buitenlucht in en het scheelt een heleboel slangen en ander spul dat er niet meer opzit.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2015 15:47 #71 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander

Je hebt wel filtertjes die je zo op die slang kan drukken.

Maar voel eens aan die slang hoeveel hij nou daadwerkelijk zuigt? :P


Het uiteinde van de slang pulseert, dus afwisselend blazen en zuigen. Nu stel ik me zo voor dat als er iets de slang wordt ingezogen het er ook meteen weer wordt uitgeblazen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2015 17:48 #72 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander

waarom laat je het eigenlijk niet zoals het zat?


www.dr-z400.nl/hethonk/viewtopic.php?f=2&t=1543

Voor zover ik het allemaal begrijp zijn de katalysator, lambdasonde en het pairsysteem een 3 eenheid. Als je dus met een vervangingspijp(en) gaat rijden is het pairsysteem dus overbodige ballast en kan zelfs knallen in de uitlaten veroorzaken.
Verder, haal het luchtfilter eens een keer van de Dero af, een drama met al die slangen en andere overbodige zooi. En om het nog erger te maken...............zet het luchtfilter er eens terug op! Daar ben je een hele poos mee bezig en je handen liggen open om alle slangen, klemmetjes en stekkertjes weer op hun plek te krijgen.
Daar heb ik dus allemaal geen last meer van, ik heb nu alleen 2 open slangen aan de onderzijde van de motor zitten en Pim gaf mij een waarschuwing en daar wil ik natuurlijk wel iets mee doen.
Ik ben nu van mening dat er geen vuil in komt maar dat een filter misschien toch geen overbodige luxe zou zijn, en zo blijf je bezig.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2015 21:43 #73 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander
dat pairsysteem heb ik ook af, nog mooie afdekplaatjes voor gekocht in Amerika, eigenlijk voor de Superhawk, maar past ook op de dero. maar die caterventilatie is volgens mij meer een probleem als je het eraf haalt dan als het er op blijft zitten. En ik haal 1x per jaar het luchtfilterhuis eraf dus is ook niet echt een probleem om dan twee slangen extra los te maken.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2015 21:45 #74 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Heb jij het olieopvangbakje er nog inzitten Arthur?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2015 21:51 #75 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander
jep

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2015 21:56 #76 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Die 2 dikke slangen van de carterontluchting zijn in feite 2 uitlaatpijpen waar carterdampen uitkomen. Die carterdampen gaan bij jou via het luchtfilter weer terug de motor in en bij mij gaan ze de buitenlucht in. Ik weet wel dat dat niet goed is voor het milieu maar om dat te compenseren ben ik gestopt met roken, en ik was een kettingroker ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2015 22:02 #77 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander
maar heeft het nadelige gevolgen voor de motor of de prestaties als het terug het blok ingaat?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2015 22:04 #78 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Sludge?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2015 22:11 #79 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander
ach wel nee, ik rij nooit korte stukjes, blok is brandschoon van binnen

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2015 22:16 #80 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Ok, voor de prestaties zal het weinig uitmaken, ik weet wel dat het een smerig goedje is wat er uit die slangen komt, het stinkt weken in de wind.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.097 seconden