Powercommander

28 aug 2015 08:17 #21 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander

daarom rijd het ook veel lekkerder met een tandje minder aan de voorkant, dus 15 ipv 16


Arthur, kun je uitleggen waarom dat een betere verhouding is? Ben alweer op de helft van mijn in februari nieuw geplaatste kettingset. Na de Powercommander zou ik, bij vernieuwing, deze tandwielverhouding kunnen overwegen. Ik heb een jaar "relaxt Varadero rijden" in te halen???. De uitlaten begin ik nog niet aan, dan moeten de oude op zijn. Het adviesbureau "Het Halve Trouwboekje" vindt het zo wel goed???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2015 18:20 #22 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Powercommander
wanneer ben je tevreden... waarschijnlijk nooit maar  vaak worden kosten en baten uit het oog verloren.

nogmaals een taxatie nadien kan het leed flink verzachten waneer je van je motorfiets wordt afgereden want zonder is hij nog maar net zo veel waard als alle die andere die  er niets aan gedaan hebben

en dat kan pas zuur zijn...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2015 18:36 #23 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander

Als je het optimaal wilt zul je ook de uitlaten / dempers moeten vervangen. De originele uitlaten hebben veel weerstand. Dit komt door het HECS 3 kat systeem in de uitlaat. Deze hittebuizen worden opgestookt dmv luchtinjectie in de uitlaatkanalen, het zgn PAIR systeem.

Dus: K&N luchtfilter, Pair uitschakelen, Andere uitlaat / dempers, Powercommander. Kost wat maar dan heb je een totaal andere motorfiets. Aanvullend zou je een kleiner voortandwiel kunnen monteren.

Leuk setje:

www.bs-motoparts.com/nl/uitlaten/uitlaat...bon-i3176-5947-0.htm


Als je een Dero uit 2003 hebt die met alleen een Powercommander al lekker soepel loopt dan heb je veel mazzel, de meeste Dero's uit 2003 zijn lastig soepel lopend te krijgen en dan zul je het hele rijtje van Hotelmike moeten volgen.
Maar zo'n MIVV uitlaat ziet er niet alleen mooi uit maar heeft ook een lekker geluidje en het brandstofgebruik gaat een stuk omlaag, mijn Dero loopt 400 km op een tank.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2015 18:42 #24 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander

wanneer ben je tevreden... waarschijnlijk nooit maar  vaak worden kosten en baten uit het oog verloren.

nogmaals een taxatie nadien kan het leed flink verzachten waneer je van je motorfiets wordt afgereden want zonder is hij nog maar net zo veel waard als alle die andere die  er niets aan gedaan hebben

en dat kan pas zuur zijn...


Mee eens Ad, nooit tevreden en ik heb inderdaad ook veel te veel geld uitgegeven aan de Dero, als ik het van tevoren had geweten had ik voor hetzelfde geld bijna een nieuwe kunnen kopen.
Maar als je moet uitgaan van taxatie en van je motor af gereden worden dan kun je helemaal niets meer en kun je niets meer veranderen en accessoires monteren.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2015 19:49 #25 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Powercommander
Het is maar net hoe je dat wil zien Cas, hobby mag geld kosten! motor
rijden is het mooiste wat er is en als je je motor een beetje zelf onderhoud
dan spaar je geld uit die je dan weer aan dure accessoires kan besteden.
Zo word je motor net een maatpak. Ik heb van geen enkele euro spijt.
Je kan het ook andersom zien, hoe vaak hoor je niet dat iemand zijn zadel
klote vind zitten maar hij heeft die 300 euro niet over voor een ander zadel
kijk dat is pas zonde!

Ad bekijkt het van de zakelijke kant wij van de emotionele kant.
gelukkig zijn er nog gasten genoeg als ons Cas. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2015 13:06 #26 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander
Wellicht heb ik dan mazzel dat mijn Dero uit 2003 nu naar tevredenheid loopt. Je kunt het idd zo gek maken als je wilt. En.....wie weet? Voor nu is het voor mij acceptabel zoals mijn fiets rijdt. Misschien is het daarom wel de reden dat mijn Dero drie eigenaren heeft gehad, die 'm van de hand hebben gedaan om dezelfde reden waarom ik wel heb geïnvesteerd. Verkopen was veel duurder geweest! De toekomst zal het uitwijzen, of het naar tevredenheid blijft. Motorrijden is emotie, maar een lege portemonnee veel meer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2015 14:25 #27 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander

Het is maar net hoe je dat wil zien Cas, hobby mag geld kosten! motor
rijden is het mooiste wat er is en als je je motor een beetje zelf onderhoud
dan spaar je geld uit die je dan weer aan dure accessoires kan besteden.
Zo word je motor net een maatpak. Ik heb van geen enkele euro spijt.
Je kan het ook andersom zien, hoe vaak hoor je niet dat iemand zijn zadel
klote vind zitten maar hij heeft die 300 euro niet over voor een ander zadel
kijk dat is pas zonde!

Ad bekijkt het van de zakelijke kant wij van de emotionele kant.
gelukkig zijn er nog gasten genoeg als ons Cas. ;)


Een hobby kost geld en moet soms geld kosten. Toen ik mijn Dero ging ophalen in Egmond aan Zee (windkracht 9) stond er 23.000 km op de teller. Dan verwacht je dat er aan zo'n motorfiets weinig verborgen gebreken zijn.
Bleek al snel dat het hortend en stotend ging en dan ga je op internet naar een oplossing zoeken en kom je hier op het forum terecht. K&N filter zat er al in dus eerst een powercommander V erop en af laten stellen in Veendam (660 km). Dit gaf geen verbetering dus nog een keer af laten stellen in Goes, dit gaf geen verbetering. Toen andere uitlaten eronder en hup, lopen als een zonnetje en nog een keer terug naar Goes.
Al snel bleken de remschijven krom dus nieuwe eronder en ook de vorkpoten hadden veel te veel speling dus andere vorkpoten eronder. En dan zit je al meteen op 2000+ euro aan noodzakelijke kosten waar je dus geen rekening mee houdt bij een motorfiets met 23.000 km op de teller.

Zo doet de een zijn best om de motor zo origineel mogelijk te houden en de ander wil er een custom bike van maken, dat kost een hoop geld en als je hem verkoopt krijg je die meerwaarde niet terug.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2015 14:31 #28 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander

Wellicht heb ik dan mazzel dat mijn Dero uit 2003 nu naar tevredenheid loopt. Je kunt het idd zo gek maken als je wilt. En.....wie weet? Voor nu is het voor mij acceptabel zoals mijn fiets rijdt. Misschien is het daarom wel de reden dat mijn Dero drie eigenaren heeft gehad, die 'm van de hand hebben gedaan om dezelfde reden waarom ik wel heb geïnvesteerd. Verkopen was veel duurder geweest! De toekomst zal het uitwijzen, of het naar tevredenheid blijft. Motorrijden is emotie, maar een lege portemonnee veel meer?


Inderdaad veel mazzel, er zijn veel klachten over de Dero 2003 en bij de een is het erger dan bij de ander. Bij mij waren de problemen het grootst in die 30km zones met slecht wegdek en veel drempels, dan kwamen er zulke dreunen uit het blok dat ik zoveel mogelijk met de koppeling in probeerde te rijden.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2015 23:03 #29 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander

Inderdaad veel mazzel, er zijn veel klachten over de Dero 2003 en bij de een is het erger dan bij de ander. Bij mij waren de problemen het grootst in die 30km zones met slecht wegdek en veel drempels, dan kwamen er zulke dreunen uit het blok dat ik zoveel mogelijk met de koppeling in probeerde te rijden.


Tja, ik wil niet arrogant over komen, maar bij zoveel klachten gaat zo'n apparaat echt de deur uit. De aanschaf van de Powercommander was voor mij een mazzeltje (bekostigt uit een schade geval). Als dat niet had geholpen dan had ik serieus overwogen mijn Dero te verkopen of in te ruilen. Na de aanschaf van mijn Varadero, had ik na een paar maanden al begrepen van dit super forum, dat een Powercommander de enige oplossing was om het horten en stoten min of meer te elimineren. Dan voel je je net zo'n advocaat t.o.v. van je omgeving(lees vrouw). De motor gaat meer kosten dan alleen de aanschaf en het gebruikelijke onderhoud . Jij weet dit, maar je omgeving snap dit niet.(Dat is ook de emotie) Eigenlijk gek toch? Ik heb het al eerder op het forum gezegd. Raar, dat er een motor op de markt wordt gebracht, waar je zo'n +/- 1000-1500 euro aan moet verspijkeren om lekker te laten rijden. Dat maakt de Varadero voor mij een stuk minder aantrekkelijk. Goed, nu heb ik een Powercommander en KN filter laten plaatsen, twee keer naar Goes gereden, ben ik tevreden en rijdt het beter. Eerlijk is eerlijk, zou ik een Varadero van 2003-2004 adviseren aan iemand. Ik denk het niet en zegt dat met veel spijt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 aug 2015 23:27 #30 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Zoals je zegt, motorrijden is emotie, je koopt een bepaalde motor omdat je hem mooi vind. De 2003 is het eerste model met injectie en de fabrikanten zaten opgescheept met milieu eisen, voldeden ze daar niet aan dan kwam dat type motor het land niet in. Knijpen dus in de brandstof en nog een hoop andere maatregelen nemen waar de motorloop niet beter van wordt.
De 2004 deed het al een stuk beter (heeft ook ABS).
Volgens dealers die ik gesproken heb komen er vandaag de dag nog steeds 2 pitters op de markt die ook bokken terwijl de laatste typen Varadero daar weinig of geen last van hebben.
Ik zou de Varadero wel aanbevelen maar dan wel de latere types, maar helaas, ik heb de 2003 en daar moet ik het mee doen en ik hoop dat het blokje nog lang blijft draaien.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2015 15:30 #31 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander
Slechts nog één dingetje. Ik wil mijn pvm bestandje uitlezen met mijn laptop, zonder iets te wijzigen. Plug ik gewoon het mini USB kabeltje in de Powercommander en start het programma dan automatisch op?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2015 15:35 #32 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Nee, je moet eerst het programma op je laptop opstarten. Dat kan voordat of nadat je de powercommander hebt aangesloten en dan druk je op fuel.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2015 16:40 #33 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander
Uitlezen kan altijd, als je maar niet vervangt of aanpast en weer terugzet.
Er zit trouwens een heel goede gebruiksaanwijzing bij hoor.

Ik roep altijd RTFM  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2015 18:11 #34 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander

Zoals je zegt, motorrijden is emotie, je koopt een bepaalde motor omdat je hem mooi vind. De 2003 is het eerste model met injectie en de fabrikanten zaten opgescheept met milieu eisen, voldeden ze daar niet aan dan kwam dat type motor het land niet in. Knijpen dus in de brandstof en nog een hoop andere maatregelen nemen waar de motorloop niet beter van wordt.
De 2004 deed het al een stuk beter (heeft ook ABS).
Volgens dealers die ik gesproken heb komen er vandaag de dag nog steeds 2 pitters op de markt die ook bokken terwijl de laatste typen Varadero daar weinig of geen last van hebben.
Ik zou de Varadero wel aanbevelen maar dan wel de latere types, maar helaas, ik heb de 2003 en daar moet ik het mee doen en ik hoop dat het blokje nog lang blijft draaien.


Ja Cas. Ik heb er voor gekozen de aftersale solution te nemen, ipv verkopen of inruilen. Ja, je kiest voor een model wat je mooi vindt, terecht want de Varadero is een mooie fiets, zonder meer. Ik geloof ook wel dat Honda naar de klachten geluisterd heeft en verbeteringen aan heeft gebracht in latere modellen. Die zou ik zeker aanbevelen, wat jij ook zegt.? Verder hoop ik uiteraard ook dat mijn blokje nog lang blijft draaien. Één voordeel, met de Powercommander kan ik doorgaan en fine tunen, nu dat apparaat er eenmaal in zit, kan je er volgens mij meer mee dan alleen maar soepel rijden. We gaan het in de toekomst mee maken, voorlopig is het een hele verbetering t.a.v één week terug. Ik ben erg benieuwd naar het verbruik, dat moet haast wel beter zijn. Nadat de Powercommander was ingebouwd, bij de eerste afstelling was het verbruik 1:13. Dat was niet niet goed gegaan. Terug naar Goes voor de tweede afstellingen en daarna weer terug naar huis resulteerde in 1:15,8, dat is incl. de rit naar Goes in de 1:13 afstelling. Daarom ben ik benieuwd. Ik hou het forum op de hoogte. Als ik mijn afstelling heb uitgelezen, plaats ik het op het forum. Wellicht heeft een ander er iets aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2015 18:26 #35 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat het vreemd is dat een fabrikant een motorfiets op de markt brengt die niet 100% goed loopt.
Je moet als consument eens een auto kopen die zo bokt.......... ;D..........die gaat meteen terug naar de dealer!
Maar ja, motorrijders schijnen een andere relatie te hebben met hun motor dan automobilisten met hun auto en dat zal dan wel weer te maken hebben met die emotie. Wij kopen een motorfiets van onze keuze en als het dan niet zo lekker loopt als we hadden verwacht dan zeggen we: "dat is het karakter van een twin".
Volgens mij had Honda een jaartje langer moeten experimenteren met de eerste injectie voordat ze hem op de markt zetten.
Het brandstofverbruik van de 2003 moet met gemak 1:17 kunnen zijn maar helaas moet je dan nog een uitgave doen maar daar krijg je dan wel een lekker geluidje voor terug en je Dero gaat nog lekkerder lopen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2015 18:28 #36 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander

Uitlezen kan altijd, als je maar niet vervangt of aanpast en weer terugzet.
Er zit trouwens een heel goede gebruiksaanwijzing bij hoor.

Ik roep altijd RTFM  >:D


Beste Oldtimer, de gebruiksaanwijzing, slechts hoe te installeren en cd rom ontbreken helaas bij mijn Dynojetdoosje. Natuurlijk kun je alles op het web vinden, zoals de software. Ik heb het kabeltje en wat stickers. Dus...., dacht ik wat het doosje niet levert, levert het forum?.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2015 18:38 #37 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Powercommander
Honda Motor co. is naar verhouding erg laat begonnen met zijn injectie modellen en het leek meer traditie dan vakmanschap dat de eerste model jaren nu niet direkt het neusje van de zalm was als het ging om performance en verbruik.
en dat ging niet alleen bij de varadero.
Andere fabrikant hadden dit beter onder controle zoals suzuki en bmw

en ondanks die problemen en teleurstelling zijn  klanten blijven kiezen voor honda (of  juist niet !)

nogmaals de techniek van de carb is ruim 100 jaar oud  en die van injectie bij honda motoren  ca 15 jaar terwijl die bij auto's al bijna 40 jaar gangbaar is
ik  denk dat er nog een lange weg te gaan is alvorens men de techniek goed beheerst



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2015 18:47 #38 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Ok Ad, maar de latere modellen Varadero doen het toch een stuk beter.
Die lange weg te gaan zal ik niet meemaken, ik hoop samen met mijn 2003 oud (ouder) te worden, eens kijken hoe lang het blok blijft draaien want ik weet niet hoeveel km dat er inmiddels op heeft zitten en da's best lastig.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2015 18:54 #39 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander

Beste Oldtimer, de gebruiksaanwijzing, slechts hoe te installeren en cd rom ontbreken helaas bij mijn Dynojetdoosje.


Tja, dat wist ik dus niet, maar is ook meer een hint als een verwijt hoor.
Het is dat je niet naast de deur woont, maar anders had ik je wel geholpen bij het uitlezen en zo.
Maar volgens mij had je al een aanbod in de buurt en die knakker  >:D  weet er ook wel wat van. ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2015 22:27 #40 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander

Tja, dat wist ik dus niet, maar is ook meer een hint als een verwijt hoor.
Het is dat je niet naast de deur woont, maar anders had ik je wel geholpen bij het uitlezen en zo.
Maar volgens mij had je al een aanbod in de buurt en die knakker  >:D  weet er ook wel wat van. ;)


Oh als verwijt heb ik het niet ontvangen. Bij lange niet. ?????????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden