Powercommander

28 okt 2015 22:26 #81 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Powercommander
Ik heb gekozen voor een ander soort aanpassing namelijk de boosterplug en die is er voor veel modellen en kost een flinke duit minder  recensies zijn erg goed

zie  ook boosterplug.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2015 22:28 #82 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander
kost een flinke duit minder dan wat?

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2015 22:30 #83 door Cas

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2015 22:33 #84 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Volgens mij is dit een ander verhaal Ad.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 okt 2015 22:35 #85 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Maar wel interessant ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2015 11:45 #86 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander

Deze uitstoot is extra vies geworden omdat, ook weer vanwege milieu maatregelen, de carterdampen weer in de verbrandingsmotor worden geblazen. De meest optimale verbranding krijg je nu eenmaal met schone lucht. Carterdampen terug de motor in kunnen nog andere nadelige effecten hebben. Het gasklephuis alsmede de inlaatkleppen kunnen vervuild raken. Bij een vervuild gasklephuis zal de motor niet mooi meer oppakken, het aangekoekte vuil wat op de inlaatkleppen gaat zitten kan in sommige gevallen zo extreem worden dat de klep niet meer goed sluit en zijn hitte niet meer kwijt kan. Dus verbrande kleppen. Daarom zitten er ook van die piepschuim filtertjes in je luchtfilterbak waar de carterventilatie binnenkomt. Maak deze regelmatig schoon. Remedie hiertegen is om niet met te lage toeren te rijden en je Dero zo nu en dan eens goed op zijn donder te geven.


Juist vanwege dit verhaal is open carterventilatie een goed idee, de boel blijft veel schoner.
Maar ook hier weer de noodzaak van een filter.
De vraag is of er inderdaad vuil naar binnen wordt gezogen, door het constante zuigen en blazen lijkt mij van niet en verder is het toch juist de bedoeling dat carterdampen naar buiten gaan. Dus wat dan precies de bedoeling van dat filter? Voorkomen dat er vuil naar binnen gaat of olie opvangen of beiden?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2015 12:13 #87 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Dit zou zo'n filter kunnen zijn. www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=62-2480

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2015 12:36 #88 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Powercommander

kost een flinke duit minder dan wat?


dan de overstap  met een power commander incl diverse runs
honda weet best wel hoe ze de motor efficiënt kunnen afstellen maar  door milieu eisen worden ze gedwongen andere keuzes te maken.
verwijdering van een aantal van deze milieu stappen  kan dan een oplossing lijken maar is het niet alleen
De ecu is de drijf kracht achter het  gehele injectie systeem,

overigens wordt de hitte in de katalysator verkregen door meer brandstof en niet  door extra lucht.
extra lucht is  gewoon niet mogelijk met een atmosferische motor
maar hitte is wel nodig
en wil je nog minder uitstoot zul je naar amoniak oplossingen moeten gaan (euro 6)

het opnieuw aanzuigen van de carter dampen is ook niet nieuw, dit gebeurde al voor de tijd van de katalysators
en dat gaf toen ook geen problemen

het grootste probleem wat ik ervaar is het aan /uit effect en de hogere verbruikscijfers
het aan uit effect is dus op te lossen door de ecu aan te pakken de hogere verbruikscijfers zijn evident aan de goede werking van de katalysator

het blijven keuzes



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2015 18:22 #89 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander

waarom laat je het eigenlijk niet zoals het zat?


Ik heb al heel wat op internet gesurft over het onderwerp "open carterventilatie motorfiets" en er wordt op veel motorforums veel over gediscussieerd maar een antwoord is er niet, de een zegt zus en de ander zegt zo.

Nu geeft Hotelmike een zeer duidelijke uitleg over het pairsysteem en de carteronttluchting.

Het pairsysteem injecteert lucht in de uitlaat om de katalysator extra heet te stoken zodat deze zijn werk kan doen.
Echter, heb je after market uitlaten, dus geen katalysators meer, dan injecteert het pairsysteem nog steeds lucht in het uitlaatsysteem zonder katalysators tegen te komen met als gevolg knallen uit de uitlaat.

Dus geen katalysators meer, pairsysteem eraf.

Nu die smeerboel, de carterontluchting. Een recyclingsysteem dat de carterdampen opnieuw het blok inblaast om daar opnieuw te verbranden.
Hotelmike geeft duidelijk aan wat daarvan de gevolgen kunnen zijn.

Nu heb ik dus open carterventilatie met lange open slangen naar de onderzijde van de motor waarlangs mss rommel in de motor komt, ik weet het niet en heb daar nog nergens een bevestiging van kunnen vinden.

Wat ik wel zeker weet, als je de carterontluchtingsslangen op je luchtfilter laat zitten krijg je wel rommel in je blok, correct me if i'm wrong.

Ron Overkleeft rijdt al jaren, zonder problemen,  met open slangen, en ik rijd ook nog steeds met open slangen. Maar gaat het fout dan was ik gewaarschuwd.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2015 20:52 #90 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Powercommander
@ Cas, Ben het met je theorie eens, alleen vind ik die klappen uit de uitlaat
juist erg mooi klinken zeker berg afwaarts met gas bijna dicht dat werkt
verslavend. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2015 21:39 #91 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander

@dat werkt verslavend. :D


Ik neem een lekkere joint!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2015 21:42 #92 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander

Bijkomend voordeel is dat de waterdamp ook kan weglekken, dus minder kans op roest van binnenuit.


Daar heb je alleen last van bij korte ritten en de uitlaten niet heet genoeg worden om het water dat vrijkomt bij de verbranding te laten verdampen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2015 21:43 #93 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander

Om nog even terug te komen op de werking van het PAIR systeem. Alleen brandstof is niet voldoende om hitte te genereren, je zal altijd zuurstof nodig hebben.

Even de precieze werking van het PIAR systeem. Deze injecteert schone lucht achter de uitlaatkleppen in je uitlaattraject. De O2 sensor zal nu denken dat je motor te arm loopt en extra benzine inspuiten. Dit verklaart ook het hogere brandstofverbruik bij een originele injectie Dero. In de uitlaat zit een katalytische buis. Deze zit vol met kleine gaatjes en zorgt voor tegendruk in je uitlaattraject. Deze ophoping van uitlaatgassen zorgt voor extra hitte in deze katalytische buis, de extra ingespoten benzine, wat deels als brandbare gassen je cilinders verlaat (onvolledige verbranding), plus de extra lucht (PAIR) zorgt ervoor dat deze katalytische buis ontzettend heet wordt en zo de schadelijke uitstoot reduceert om aan de emissie-eisen te komen. Soort van naverbranding..

Klinkt tegenstrijdig, meer brandstofverbruik om een schonere emissie te krijgen

Zonder PAIR, O2 sensor, met K&N filter en sportdempers en een goed afgestelde Powercommander zal de fiets zuiniger lopen met hetzelfde rechterhandje en rijstijl.


Weer een mooi verhaal, we worden steeds wijzer :)

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2015 23:09 #94 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Powercommander

Boor links en rechts in het laagste deel van de linkpijpen maar eens een 5 mm gaatje. Dan gaat ie pas rommelen bij gas dicht.
Bijkomend voordeel is dat de waterdamp ook kan weglekken, dus minder kans op roest van binnenuit.

Pijpjes zijn van RVS dus roesten kan dan toch nie ? ???
Klinkt wel verleidelijk @ van die gaatjes boren maar heeft dat geen nadelen
als minder tegendruk ofzo?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 okt 2015 23:20 #95 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Als je die gaatjes erin boort krijg je dit effect, maar of dat nu zo'n goed idee is met die buitenland reizen van jou?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2015 00:20 #96 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander
van de winter die filtertjes in de luchtfilterbak eens een keer vervangen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2015 00:22 #97 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2015 00:26 #98 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Gaat inderdaad om nr 15 Arthur, die schuimrubber filtertjes.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2015 00:32 #99 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander
mooi, setje bestellen dan, kan ik er weer 90000 tegen :)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2015 00:36 #100 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Hahahaha, die dingen zitten er bij mij ook in, kun je volgens mij gewoon uitwassen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.114 seconden