- Berichten: 3713
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Deze uitstoot is extra vies geworden omdat, ook weer vanwege milieu maatregelen, de carterdampen weer in de verbrandingsmotor worden geblazen. De meest optimale verbranding krijg je nu eenmaal met schone lucht. Carterdampen terug de motor in kunnen nog andere nadelige effecten hebben. Het gasklephuis alsmede de inlaatkleppen kunnen vervuild raken. Bij een vervuild gasklephuis zal de motor niet mooi meer oppakken, het aangekoekte vuil wat op de inlaatkleppen gaat zitten kan in sommige gevallen zo extreem worden dat de klep niet meer goed sluit en zijn hitte niet meer kwijt kan. Dus verbrande kleppen. Daarom zitten er ook van die piepschuim filtertjes in je luchtfilterbak waar de carterventilatie binnenkomt. Maak deze regelmatig schoon. Remedie hiertegen is om niet met te lage toeren te rijden en je Dero zo nu en dan eens goed op zijn donder te geven.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
kost een flinke duit minder dan wat?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
waarom laat je het eigenlijk niet zoals het zat?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
@dat werkt verslavend.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Bijkomend voordeel is dat de waterdamp ook kan weglekken, dus minder kans op roest van binnenuit.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Om nog even terug te komen op de werking van het PAIR systeem. Alleen brandstof is niet voldoende om hitte te genereren, je zal altijd zuurstof nodig hebben.
Even de precieze werking van het PIAR systeem. Deze injecteert schone lucht achter de uitlaatkleppen in je uitlaattraject. De O2 sensor zal nu denken dat je motor te arm loopt en extra benzine inspuiten. Dit verklaart ook het hogere brandstofverbruik bij een originele injectie Dero. In de uitlaat zit een katalytische buis. Deze zit vol met kleine gaatjes en zorgt voor tegendruk in je uitlaattraject. Deze ophoping van uitlaatgassen zorgt voor extra hitte in deze katalytische buis, de extra ingespoten benzine, wat deels als brandbare gassen je cilinders verlaat (onvolledige verbranding), plus de extra lucht (PAIR) zorgt ervoor dat deze katalytische buis ontzettend heet wordt en zo de schadelijke uitstoot reduceert om aan de emissie-eisen te komen. Soort van naverbranding..
Klinkt tegenstrijdig, meer brandstofverbruik om een schonere emissie te krijgen
Zonder PAIR, O2 sensor, met K&N filter en sportdempers en een goed afgestelde Powercommander zal de fiets zuiniger lopen met hetzelfde rechterhandje en rijstijl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Pijpjes zijn van RVS dus roesten kan dan toch nie ? ???Boor links en rechts in het laagste deel van de linkpijpen maar eens een 5 mm gaatje. Dan gaat ie pas rommelen bij gas dicht.
Bijkomend voordeel is dat de waterdamp ook kan weglekken, dus minder kans op roest van binnenuit.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.