Powercommander

30 aug 2015 23:09 #41 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Powercommander

Ok Ad, maar de latere modellen Varadero doen het toch een stuk beter.
Die lange weg te gaan zal ik niet meemaken, ik hoop samen met mijn 2003 oud (ouder) te worden, eens kijken hoe lang het blok blijft draaien want ik weet niet hoeveel km dat er inmiddels op heeft zitten en da's best lastig.


dat ze het eindelijk beter zijn gaan doen (het rijden dan)mag je ook wel verwachten na ca 12 jaar,
vooralsnog ben ik van mening dat niets zo fijn rijd als een carburateur versie die perfect mechanisch afgesteld staat.

wat betekend dat degelijk en betrouwbaar niet aan software gebonden is maar aan inzicht,gevoel en ervaring



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2015 23:15 #42 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander

wat betekend dat degelijk en betrouwbaar niet aan software gebonden is maar aan inzicht,gevoel en ervaring


Die goeie ouwe tijd.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2015 16:53 #43 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander
Hi allen,

Ik heb mijn instellingen van mijn Powercommander opgeslagen.
Voor degene die erin thuis is, wil ik vragen om er na te kijken.
Als ik mijn afstelling vergelijk met het bestandje wat ik van Oldtimer heb gekregen, lijkt het of mijn fiets nog steeds schaars is afgesteld.(Dat denk ik, als ik het cijfermatig bekijk)
Ik ben op zoek naar de perfecte fine tuning/afstelling voor mijn fiets(Wie niet?).
Betekent dus uitproberen?
Mijn Varadero is er niet zuiniger door gaan lopen. Niet dat dat het doel was, maar zou mooi meegenomen zijn ;).





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2015 17:42 #44 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Ik rijd met deze mapping Remco, maar heb wel het idee dat het mengsel tussen 2000 en 3000 toeren iets te rijk is. Als ik een tijdje in dit toerengebied rij en ik geef gas dan zakt hij even weg.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2015 17:46 #45 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Als je de krukas van de Varadero bekijkt dan zie je dat beide big ends op dezelfde hoogte zitten. De Dero is een twin met grote (zware) zuigers en er zit een groot gat tussen de arbeidsslagen. Dit zorgt ook voor onrust, het is geen naaimachientje met 4 pitten. Om dezelfde reden moet je ook niet volgas wegtrekken vanuit een laag toerental, er komen dan enorme klappen op je big end lagers EN op je ketting.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2015 11:06 - 12 sept 2015 11:15 #46 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander

Ik rijd met deze mapping Remco, maar heb wel het idee dat het mengsel tussen 2000 en 3000 toeren iets te rijk is. Als ik een tijdje in dit toerengebied rij en ik geef gas dan zakt hij even weg.


Thnx Cas, ik zal eens kijken.
Kan je het zelf aanpassen in dit toeren bereik, of moet je dan de rest ook weer aanpassen?
Wat betreft het optrekken vanuit de lage toeren, dat doe ik idd niet, want dat merk je al als je weleens een bocht in ga met te lage toeren. Dan denk ook dat is ff niet handig ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2015 11:32 #47 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander

wat ik van Oldtimer heb gekregen, lijkt het of mijn fiets nog steeds schaars is afgesteld


Kan wel kloppen, maar vooral in het lage bereik is de boel opgewaardeerd.
Voor de rest was het voor mijn Varadero de optimale afstelling met de standaard uitlaat en dempers.
De topsnelheid was 235 km/h en het vermogen 105 pk. Zegt op zich niet zo veel maar als indicatie.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2015 13:57 #48 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander

Kan wel kloppen, maar vooral in het lage bereik is de boel opgewaardeerd.
Voor de rest was het voor mijn Varadero de optimale afstelling met de standaard uitlaat en dempers.
De topsnelheid was 235 km/h en het vermogen 105 pk. Zegt op zich niet zo veel maar als indicatie.


Dat zou kunnen betekenen dat het voor de mijne ook zou gelden. Ik heb ook standaard uitlaten.
Nu ik mijn bestandje heb opgeslagen, zou ik die van jouw kunnen uitproberen.
Eerst jouw bestand laden en dan op SEND MAP invoeren in de Powercommander, neem ik aan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2015 14:12 #49 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander
Je bent al een aardige prof  ;)

Maar als je de huidige hebt opgeslagen en de nieuwe bevalt niet, laad je hem gewoon weer terug.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2015 14:24 #50 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander

Kan wel kloppen, maar vooral in het lage bereik is de boel opgewaardeerd.
Voor de rest was het voor mijn Varadero de optimale afstelling met de standaard uitlaat en dempers.
De topsnelheid was 235 km/h en het vermogen 105 pk. Zegt op zich niet zo veel maar als indicatie.


Wel, wel, Oldtimer, vanmorgen jouw bestandje in mijn fiets geladen.
Zeker in de lage toeren, super smooth, zoals de Engelse zeggen.  Op en terug schakelen een genot. De instelling van mijn bestandje gaf daarbij nog wel het idee dat de toevoer van brandstof werd geknepen, vooral met terugschakelen. Lekker even een tijdje laten zitten. Ben wel benieuwd naar het verbruik ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 sept 2015 16:02 #51 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander
Dat verbruik lag bij mij rond de 1:18
Maar dat hang wel weer grotendeels van je rechterhand af.

Op zich reed ik wel stevig door maar niet met gierende banden weg.
Vooral met koude motor, rustig wegrijden.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2015 09:19 #52 door Koeno
Beantwoord door Koeno in topic Powercommander

Kan wel kloppen, maar vooral in het lage bereik is de boel opgewaardeerd.
Voor de rest was het voor mijn Varadero de optimale afstelling met de standaard uitlaat en dempers.
De topsnelheid was 235 km/h en het vermogen 105 pk. Zegt op zich niet zo veel maar als indicatie.


Die 105pk is dan op het achterwiel?
Dat lijkt mij een gigantisch verschil, want normaal heft de Vara 95krukaspk's? en op het achterwiel +/- 77pk ?
als het koppel ook zo'n steiging maakt, dan euhm, is dat zeker het overwegen waard :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2015 09:34 #53 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Powercommander
Is gemeten op het achterwiel in Veendam bij Mulder.
Heb nog wel ergens de uitdraai.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2015 10:05 #54 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Powercommander
die van mij 104 pk gemeten en koppel ook iets van 10 Nm hoger, Bij ABCO motoren in Vlissingen. Is met K&N luchtfilter, powercommander en Scorpion uitlaten met de db killers erin.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2015 11:06 #55 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander

Ik rijd met deze mapping Remco, maar heb wel het idee dat het mengsel tussen 2000 en 3000 toeren iets te rijk is. Als ik een tijdje in dit toerengebied rij en ik geef gas dan zakt hij even weg.


Hoi Cas, sinds zaterdag heb ik jouw afstelling ingeladen. Deze accordeert goed met mijn fiets. Op de afstelling van Oldtimer kwam ik op 1:14. Dat zal deels aan mijn rechterhand liggen, maar als ik naar de afstelling kijk, wordt er met name flink extra brandstof toegevoegd in de middensectie. Throttle van 10 -60% en vanaf 3500-6250 toeren, ten opzichte van onze afstelling staat het dan erg rijk. (Als ik tenminste het Powercommander systeem goed begrijp en dan lees ik in de tabel dat, een positief cijfer meer toevoer van brandstof is en een min voor het cijfer minder brandstof). Jouw afstelling staat dan net weer iets rijker dan mijn afstelling. Het wegzakken heb ik nog niet gemerkt. Deze even uitproberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2015 14:01 - 12 okt 2015 14:09 #56 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Dat klopt, + is meer brandstof en - is minder brandstof en de mapping is erg rijk tot 3000 toeren.
Hoewel ik meestal in dit toerengebied rijd haal ik toch een gemiddelde van 1:20.
Na de afstelling door Ruud in Goes kreeg ik al te horen dat het brandstofverbruik op de snelweg erg laag zou zijn maar dit is ook het geval in de lagere toeren. Hoe dit precies zit weet ik niet, wat ik wel weet is dat je Dero pas echt zuinig wordt met aftermarket uitlaten zonder katalysator want die slurpt veel brandstof weg om zijn werk goed te kunnen doen.

Hier staat ook nog een hoop info waar je mss iets aan hebt.
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=8260.0

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2015 17:45 - 12 okt 2015 18:01 #57 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander

Dat klopt, + is meer brandstof en - is minder brandstof en de mapping is erg rijk tot 3000 toeren.
Hoewel ik meestal in dit toerengebied rijd haal ik toch een gemiddelde van 1:20.
Na de afstelling door Ruud in Goes kreeg ik al te horen dat het brandstofverbruik op de snelweg erg laag zou zijn maar dit is ook het geval in de lagere toeren. Hoe dit precies zit weet ik niet, wat ik wel weet is dat je Dero pas echt zuinig wordt met aftermarket uitlaten zonder katalysator want die slurpt veel brandstof weg om zijn werk goed te kunnen doen.

Hier staat ook nog een hoop info waar je mss iets aan hebt.
www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=8260.0


Hoi Cas, als ik jouw afstelling heb bekeken en mee gereden heb, dan ga ik zelf de drie afstellingen bestuderen en in het programma fröbelen.
Ik heb geen rollerbank waar ik mijn fiets op kan zetten en geen meetapparatuur, maar ik denk, dat ik met een gemiddelde van deze drie afstellingen, een heel eind kom. Als je kijkt in PC programma, gaat jouw instelling bij 2750 toeren direct van +8 naar 0, dat zou de dip kunnen verklaren als je gas geeft vanuit dit toerenbereik. Als jouw afstelling en mijn motor elkaar aardig vinden, dan heb ik niet zoveel reden om er verder nog wat aan te doen, qua comfort. Slechts het verbruik zou daar nog verandering in kunnen brengen. Dat ga ik nu uitvinden ;). Wordt vervolgd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2015 17:50 #58 door Longl1
Beantwoord door Longl1 in topic Powercommander
Super tanken en O2 killer  geen problemen meer  Verbruik 1: 16,28 gemiddeld over 8 jaar gemeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 okt 2015 17:54 #59 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Powercommander
Met een rollenbank en meetapparatuur hebben ben je er nog niet, je moet ook weten hoe je hier mee om moet gaan. Veel gevoel en knowhow zijn volgens mij hier de sleutelwoorden en een persoon die dit heeft is Ruud uit Goes tovami.com/
Het kost een paar centen maar dan zit je al dicht bij perfectie en die perfectie kun je zelf niet bereiken. Een motorfiets is net een mens, er zijn er geen 2 hetzelfde.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 okt 2015 18:28 #60 door AJRvH
Beantwoord door AJRvH in topic Powercommander

Met een rollenbank en meetapparatuur hebben ben je er nog niet, je moet ook weten hoe je hier mee om moet gaan. Veel gevoel en knowhow zijn volgens mij hier de sleutelwoorden en een persoon die dit heeft is Ruud uit Goes tovami.com/
Het kost een paar centen maar dan zit je al dicht bij perfectie en die perfectie kun je zelf niet bereiken. Een motorfiets is net een mens, er zijn er geen 2 hetzelfde.


Helemaal eens Cas! Ik heb inmiddels mijn eigen afstelling weer terug geladen in de PowerCommander. Het afstellen is vakwerk en daar is Ruud voor. Het is wel leuk om te experimenteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.154 seconden