TCN 500

23 sept 2012 16:01 #101 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN 500

Ben dit draadje ook gaan volgen.
Wat ik mij afvraag wanneer het weekend op de planing staat.
Zelf heb ik ook wel wat ervaring met het uitzetten van all-roadritten en als het dan past in mijn agenda zou ik graag meehelpen er een mooi weekend van te maken.
Denk dan het controleren van de door Marco gemaakte track en het meehelpen aan het schrijven van het roadbook.


Hai Paul,

Een planning is nog niet bekend.
Moet wel ruim van te voren zodat iedereen er rekening mee kan houden. :P :P
Dit najaar is gezien de alle andere ritten wat te snel.
Voorjaar 2013 ?? April/Mei ??? Is het niet te koud en de track's niet bevroren (moet geen Bikkelrit worden)
Wie doet er mee voor de planning.

grtz,
marco 8)

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2012 16:48 #102 door Floor
Beantwoord door Floor in topic TCN 500
Ja! Dit lijkt mij ook leuk!  :D

Ik kan ook routes controleren, liefste dan wel een beetje in het oosten, maar ik zag dat er ook nog wat uitgezet moet worden tussen Nijmegen en Venlo? Daar kan ik ook wel mee helpen, maar ik ken daar zelf geen paden oid, maar ik heb wel een GPS, dus als er al een route is (gemaakt op de pc?), dan kan ik hem wel narijden / aanpassen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2012 07:25 #103 door GSApaul
Beantwoord door GSApaul in topic TCN 500
Met een mooi voorjaar moet je in Mei al rekening houden met de processie rupsen.
April geeft veel feestdagen (lees veel wandelaars)
Denk dan dat Maart de enige optie kan worden.
Maart heeft ook het voordeel dat het dan nog niet zo droog is en daardoor minder tot geen stof.
Dit najaar is dan te gebruiken om alles op legaliteit te controleren.
roep maar wanneer we beginnen, ben wel de eerste drie weken afwezig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2012 11:08 - 01 okt 2012 20:46 #104 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic TCN 500
Kleine update:
Gisteren met Oldtimer en Tienie op pad geweest om wat paadjes voor de tcn500 te vinden.
Uit ervaring weten we dat rond Arnhem en Nijmegen nagenoeg alles is afgesloten voor gemotoriseerd verkeer.
Daar zijn we niet eens gaan zoeken.

Er vanuit gaande dat vanuit het noorden gezien de route wel haast zeker door de Achterhoek zal gaan zijn we onder de Achterhoek gestart.
Vanuit Emmerich richting Goch en vandaar richting Boxmeer. Het duitse deel leverde ondanks onze kriskras route vooral heel veel 'anlieger frei' of 'nur Forstwirtschaft' op. Alleen net oostelijk van Kleve een schamel stukje onverhard van 500m, al vermoed ik dat daar eigenlijk een voetgangersbord had moeten staan, net als op de rest van de onverharde wegen in de directe omgeving.

In de buurt van Boxmeer ging het beter. Bij piep, piep, piep, piep [gecensureerd)
Na een korte stop bij motorcrossclub Boxmeer moesten we terug richting Nijmegen.
Bij Groesbeek en Heumen blijkt ook heel veel afgesloten. Maar toch nog even het bos in geweest via een weg waar weliswaar bomen bij de ingang lagen. Daar kon je echter makkelijk tussendoor (en er stond verder ook geen bord) dus.....
Een mooi stuk, maar eigenlijk wisten we wel dat het niet toegankelijk was voor gemotoriseerd verkeer. Dus voor de route geen optie.

Al met al wel heel veel mooie wegen, maar toch weinig onverhard gevonden in een rit van ruim 200km.  :(

Hopelijk de volgende keer meer succes.

Marc
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2012 12:51 #105 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic TCN 500
Wellicht een tip / suggestie... In Oost Drenthe en Groningen kun je écht nog een hoop onverhard / zand / gravel rijden zonder de 'illegaliteit' in te gaan. Check bv de omgeving rond het Ruiten Aa kanaal; deze wordt vrijwel over de gehele lengte geflankeerd door onverharde pistes. Omgeving Staphorst is ook nog veel onverhard toegankelijk.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2012 13:38 #106 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic TCN 500

Wellicht een tip / suggestie... In Oost Drenthe en Groningen kun je écht nog een hoop onverhard / zand / gravel rijden zonder de 'illegaliteit' in te gaan. Check bv de omgeving rond het Ruiten Aa kanaal; deze wordt vrijwel over de gehele lengte geflankeerd door onverharde pistes. Omgeving Staphorst is ook nog veel onverhard toegankelijk.


Als ik het goed heb begrepen proberen we een TCN 500 route van noord naar zuid samen te stellen over zo veel mogelijk onverhard.

Het (verbindings)stuk ter hoogte van Arnhem / Nijmegen of tussen de Achterhoek en noord limburg proberen wij met een aantal mensen zo goed mogelijk te vullen.

Dat er meer onverhard te vinden is op andere plaatsen, dat geloof ik. Da's ook niet zo moeilijk in vergelijking met deze regio.
Maar dan kom je uiteindelijk nooit van noord naar zuid.

Maar bedankt voor de tip!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2012 13:49 #107 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic TCN 500
Marc,

Je schrijft dat je van Noord naar Zuid wilt.

Het is je natuurlijk volledig ontgaan... maar eh, veel noordelijker als de provincie Groningen zul je in Nederland niet komen. Onverhard, althans  ;D

Suc6!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2012 14:14 - 01 okt 2012 20:44 #108 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic TCN 500
Heel bijdehand..... maar helaas niet terzake, het onderstaande is nl. nogal cruciaal.

Het (verbindings)stuk ter hoogte van Arnhem / Nijmegen of tussen de Achterhoek en noord limburg proberen wij met een aantal mensen zo goed mogelijk te vullen.


Mense heeft aangegeven dat hij wel het noordelijke deel wil doen. Misschien dat ie nog hulp nodig heeft of graag goede tips ontvangt.

pffff..... :'(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2012 16:04 - 01 okt 2012 22:54 #109 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic TCN 500
Ik zal proberen om vandaag of morgen even de track om te zetten.

Geeft wat meer duidelijkheid waar we gezocht hebben.
Verder de discussie zoveel mogelijk intern houden. Er zijn altijd pottekijkers en het zou jammer zijn als dat stukje bos over een maand ineens gesloten is omdat er teveel offroaders komen. :-X :-X

EDIT:
Een kleine blik op de offroadtrack door Heumensoord. C:-) C:-)
Insiders ( 080érs ) weten wat ik bedoel. Niet voor herhaling vatbaar dus. :-X :-X

De rest komt via piep piep piep piep. ::)


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2012 12:57 #110 door Mense
Beantwoord door Mense in topic TCN 500
Mogge,
Zijn afgelopen weekend langs Ruiten A kanaal, Tijdenskanaal en Mussel A kanaal gereden en hebben een leuk aantal km's off road gereden, weliswaar weinig bochten, maar toch van Zuid van Sellingen tot noord van Bellingwolde. Er zit enkel een verhard stuk in het midden van deze route. Binnenkort gaan we nog even de delen ten zuiden en ten noorden rijden, want het moet mogelijk zijn om van Ter Apel bijna tot Nieuweschans te rijden.
Grtz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 nov 2012 14:19 #111 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic TCN 500

Mogge,
Zijn afgelopen weekend langs Ruiten A kanaal, Tijdenskanaal en Mussel A kanaal gereden en hebben een leuk aantal km's off road gereden, weliswaar weinig bochten, maar toch van Zuid van Sellingen tot noord van Bellingwolde. Er zit enkel een verhard stuk in het midden van deze route. Binnenkort gaan we nog even de delen ten zuiden en ten noorden rijden, want het moet mogelijk zijn om van Ter Apel bijna tot Nieuweschans te rijden.
Grtz


Goede keuze, Mense!  ;D Was mijn speeltuin in mijn 'Derbi FDS' tijdperk en ook dat wat ik aan Marc voorstelde...  ;D
Rond Höfte kun je overigens nog wel lkkr wat zand/gravel bochten rijden, om vervolgens achter Onstwedde weer op het zand rond het Ruiten Aa kanaal aan te sluiten.
Voor een knallende afsluiting... Motorcamping De Bronzen Eik in Sellingen... (met BBQ ofzo)  ;)

In Veendam zijn we met tentjes niet meer welkom.  >:(

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 nov 2012 07:47 #112 door Mense
Beantwoord door Mense in topic TCN 500
Moge,
Gisteren even een poging gedaan om van Bellingwolde over de dijk noord te gaan, maar dat werd een deceptie.
Allereerst trof ik een landbouwhek dat weliswaar open stond, maar na 20 mtr groef zich het achterwiel al flink in de klei, waardoor ik een half uur heb staan sjorren om de brommer weer richting verharde weg/zandpad te krijgen. Dus nog maar een poging en dan met noppen.
Was een leerzame middag.
Grtz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2013 23:07 #113 door tukkertwin
Beantwoord door tukkertwin in topic TCN 500
Dit is mijn laatste bericht in dit draadje aangezien ik mijn aktiviteiten vwb de TCN 500 gestaakt heb. Ik ben vanavond tot ontdekking gekomen dat de TCN het aloude roadbook in de ban gedaan heeft, en aangezien ik niet in het bezit van een  GPS ben, heb ik niet zoveel meer te zoeken bij deze club....

Waar een wil is is een weg.....waar geen weg is wil ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 feb 2013 23:25 #114 door chaos
Beantwoord door chaos in topic TCN 500
ik heb ook geen gps
en toch kon ik altijd mee rijden
zalig om achteraan te rijden, behalve als het offroad is, dan liever voor aan of als tweede.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2013 06:58 #115 door Peter
Beantwoord door Peter in topic TCN 500

Dit is mijn laatste bericht in dit draadje aangezien ik mijn aktiviteiten vwb de TCN 500 gestaakt heb. Ik ben vanavond tot ontdekking gekomen dat de TCN het aloude roadbook in de ban gedaan heeft, en aangezien ik niet in het bezit van een  GPS ben, heb ik niet zoveel meer te zoeken bij deze club....


Als dit werkelijk de enige reden is om te stoppen moet ik zeggen dat ik het wel erg kort door de bocht vind. De wereld is niet zo zwart-wit zoals jij hem nu schetst en dus reden voor overweging.

Allereerst was ik ook verbaasd dat de toercommissie dit zomaar heeft besloten als donderslag bij heldere hemel. Voor de insiders was het natuurlijk een onvermijdelijke omslag, maar voor anderen totaal nieuw.

Ten tweede is het besluit helemaal niet dat het routeboek in de ban wordt gedaan. Er is alleen besloten dat de GPS de primaire routebron is, zoals de routerol dit altijd is geweest. Naast de routerol is er toch jarenlang ook de GPS geweest en nu draait dat dus om. Als ik het goed begrijp zal de route op GPS worden gemaakt en voor de liefhebbers echt wel worden omgezet in een bolletje-pijltje voor het routeboek. Het routeboek verdwijnt dus niet...

Nogmaals, dit kan volgens mij dus nimmer de reden zijn om te stoppen.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2013 12:47 #116 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic TCN 500
Mijn 1e ritje was zonder routerol en zonder gps. Geen punt, wel mooi aanknopingspunt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2013 19:50 #117 door Bill
Beantwoord door Bill in topic TCN 500

Als dit werkelijk de enige reden is om te stoppen moet ik zeggen dat ik het wel erg kort door de bocht vind. De wereld is niet zo zwart-wit zoals jij hem nu schetst en dus reden voor overweging.

Allereerst was ik ook verbaasd dat de toercommissie dit zomaar heeft besloten als donderslag bij heldere hemel. Voor de insiders was het natuurlijk een onvermijdelijke omslag, maar voor anderen totaal nieuw.

Ten tweede is het besluit helemaal niet dat het routeboek in de ban wordt gedaan. Er is alleen besloten dat de GPS de primaire routebron is, zoals de routerol dit altijd is geweest. Naast de routerol is er toch jarenlang ook de GPS geweest en nu draait dat dus om. Als ik het goed begrijp zal de route op GPS worden gemaakt en voor de liefhebbers echt wel worden omgezet in een bolletje-pijltje voor het routeboek. Het routeboek verdwijnt dus niet...

Nogmaals, dit kan volgens mij dus nimmer de reden zijn om te stoppen.

De route wordt standaard op GPS aangeboden en ALLEEN op verzoek en als de toeruitzetter daar de moeite voor wil doen op papier gemaakt.
Dit is niet ZOMAAR besloten maar in goed overleg met bestuur en toeruitzetters bij het toer commissie overleg besloten.
De rede van dit besluit is dat er op de rit zelden iemand met een routerol is gesignaleerd, daar is het afgelopen seizoen extra op gelet. Ook de toeruitzetter bleef na afloop met een stapel ongebruikte roadbooks zitten die zo bij het oud papier konden. Jeroen, Thiad en ik kunnen gps bestanden omzetten naar roadbooks. Maar je wilt niet weten hoeveel tijd er in gaat zitten om dat exact op de juiste manier te doen om gps en roadbook 1 op 1 te krijgen. En als er dan eens een foutje inzit is het commentaar niet van de lucht.
Met andere woorden hier is best goed over nagedacht en was dit al meerder jaren een punt op de agenda wat nu dan tot uitvoering is gekomen.
Op de ALV is dit ten spraken gebracht en heeft er niemand protest aangetekend.


Als iemand gaat reageren van "dan zeg ik mijn lidmaatschap op" is dat jammer maar ook niet meer dan dat. Uiteindelijk heeft hij alleen zichzelf daar mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2013 20:09 #118 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic TCN 500
Volgens mij is tukkertwin wel de topicstarter en initiatiefnemer van dit draadje. Iets meer begrip voor zijn besluit zou toch wel mogen ofniet?

Vanaf de eerste postings is steeds gesproken over een papieren roadbook, en nu is er ineens besloten om het af te schaffen. Ik ben zelf ook voorstander van gps, maar ik begrijp tukkertwin heel goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2013 20:18 #119 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic TCN 500

Als iemand gaat reageren van "dan zeg ik mijn lidmaatschap op" is dat jammer maar ook niet meer dan dat. Uiteindelijk heeft hij alleen zichzelf daar mee.


Sorry? Zoals ik het begrijp is tukkertwin iemand die zich inzet voor toertochten. Hij is zelfs met dit topic begonnen en daardoor zou er een mooi evenement kunnen ontstaan. Is dit dan de manier om hiermee om te gaan?

Kunnen jullie niet beter met hem praten? Ik neem aan dat een aantal van jullie een nummer of email hebben. Ik ken hem niet dus zie dit niet als mijn taak maar volgens mij is dit op deze manier niet netjes


As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 mrt 2013 20:41 #120 door Bill
Beantwoord door Bill in topic TCN 500
Volgens mij worden er nu wat zaken door elkaar gehaald!


Als iemand het initiatief neemt om iets nieuws op te zetten moedig ik dat alleen maar aan.
Als die persoon beslist dat zijn idee is om met een roadbook te rijden, mag hij dat.
Volgens mij is de TCN 500 geen officiële club activiteit en ook nog volop in ontwikkeling.
In het toer overleg heb ik het zelf te spraken gebracht of het op de agenda van dit jaar kwam te staan. Daarop werd ontkennend geantwoord omdat nog niet alles gereed was.


Als we spreken over een officiële toerrit van de TCN geld wel hoe er is afgesproken in het toeroverleg, en dat wil zeggen dat de routes dan alleen op gps worden aangeboden. Waarbij opgemerkt dat als er om wordt verzocht, er een papieren versie gemaakt kan worden als de toeruitzetter daartoe bereid is.


Ik probeer hier alleen iets duidelijk te maken wat is besproken en beslist. Dat mensen het daar niet mee eens zijn kan natuurlijk maar dat is altijd achteraf.


De discussie papier of digitaal loopt al een aantal jaren en iedereen heeft daar zijn mening over gegeven of kunnen geven. Ik snap niet goed waarom jullie zo vijandig reageren, maar dat zal wel aan mij liggen.


Nogmaals ik vindt het fantastisch als mensen iets willen ontwikkelen en zal daarin ook mee denken als dat binnen mijn mogelijkheid ligt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.130 seconden