Ben dit draadje ook gaan volgen.
Wat ik mij afvraag wanneer het weekend op de planing staat.
Zelf heb ik ook wel wat ervaring met het uitzetten van all-roadritten en als het dan past in mijn agenda zou ik graag meehelpen er een mooi weekend van te maken.
Denk dan het controleren van de door Marco gemaakte track en het meehelpen aan het schrijven van het roadbook.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Wellicht een tip / suggestie... In Oost Drenthe en Groningen kun je écht nog een hoop onverhard / zand / gravel rijden zonder de 'illegaliteit' in te gaan. Check bv de omgeving rond het Ruiten Aa kanaal; deze wordt vrijwel over de gehele lengte geflankeerd door onverharde pistes. Omgeving Staphorst is ook nog veel onverhard toegankelijk.
Het (verbindings)stuk ter hoogte van Arnhem / Nijmegen of tussen de Achterhoek en noord limburg proberen wij met een aantal mensen zo goed mogelijk te vullen.
Mogge,
Zijn afgelopen weekend langs Ruiten A kanaal, Tijdenskanaal en Mussel A kanaal gereden en hebben een leuk aantal km's off road gereden, weliswaar weinig bochten, maar toch van Zuid van Sellingen tot noord van Bellingwolde. Er zit enkel een verhard stuk in het midden van deze route. Binnenkort gaan we nog even de delen ten zuiden en ten noorden rijden, want het moet mogelijk zijn om van Ter Apel bijna tot Nieuweschans te rijden.
Grtz
Dit is mijn laatste bericht in dit draadje aangezien ik mijn aktiviteiten vwb de TCN 500 gestaakt heb. Ik ben vanavond tot ontdekking gekomen dat de TCN het aloude roadbook in de ban gedaan heeft, en aangezien ik niet in het bezit van een GPS ben, heb ik niet zoveel meer te zoeken bij deze club....
De route wordt standaard op GPS aangeboden en ALLEEN op verzoek en als de toeruitzetter daar de moeite voor wil doen op papier gemaakt.Als dit werkelijk de enige reden is om te stoppen moet ik zeggen dat ik het wel erg kort door de bocht vind. De wereld is niet zo zwart-wit zoals jij hem nu schetst en dus reden voor overweging.
Allereerst was ik ook verbaasd dat de toercommissie dit zomaar heeft besloten als donderslag bij heldere hemel. Voor de insiders was het natuurlijk een onvermijdelijke omslag, maar voor anderen totaal nieuw.
Ten tweede is het besluit helemaal niet dat het routeboek in de ban wordt gedaan. Er is alleen besloten dat de GPS de primaire routebron is, zoals de routerol dit altijd is geweest. Naast de routerol is er toch jarenlang ook de GPS geweest en nu draait dat dus om. Als ik het goed begrijp zal de route op GPS worden gemaakt en voor de liefhebbers echt wel worden omgezet in een bolletje-pijltje voor het routeboek. Het routeboek verdwijnt dus niet...
Nogmaals, dit kan volgens mij dus nimmer de reden zijn om te stoppen.
Als iemand gaat reageren van "dan zeg ik mijn lidmaatschap op" is dat jammer maar ook niet meer dan dat. Uiteindelijk heeft hij alleen zichzelf daar mee.