TCN 500

29 juli 2012 11:34 #41 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN 500
Effe geknutseld.
;D ;D ;D

De TCN 500 (Zuid) is in de ontwikkelfase.
Sommige stukken van Limburg zijn moeilijk met offroad paden te vullen.
Andere stukken zullen een zand/modder paradijs zijn.

Het eerste concept is van Simpelveld tot aan Boxmeer.
Lengte van dit gedeelte is 195 km.

Nu nog alles checken. Heb ik weer een aantal weekenden wat te doen :o :o

Het kan ook een TCN 1000 worden als er een andere track naast komt voor de terugweg >:D >:D >:D

grtz,
Marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2012 14:17 #42 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic TCN 500

De offroad en allroad-liefhebbers komen er maar een beetje bekaaid af en als er dan een initiatief komt als dit, dan dan moeten we dat gewoon opzetten als zodanig.


Initiatief blijft behouden Ruud,maar mag het dan ook uitgebreid worden ? . Het idee op zich is natuurlijk niet nieuw, alleen te weinig mensen die het willen uitvoeren.

Anderen staat het vrij om een alternatief (road) te maken.


Ik wil best wel een alternatief aanbieden/maken. Maar dan is het leuk als de routes op bepaalde punten samenkomen.
Als het concept allroad gereed is en ik mag dat ff lenen kan ik aan de slag. Vooral de stop locaties zijn dan belangrijk.

Het blijft op deze manier voor iedereen leuk en laten we ook de offroad rijders in hun waarde  ;) Omgekeerd moet natuurlijk ook want niet iedereen kan/wil door het zand.

En ook belangrijk. Het wordt dan een club activiteit voor iedereen.
Ik wacht dus even af.
Samen kunnen we er iets moois van maken.

Grt
Oldie




PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2012 22:52 #43 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic TCN 500
ik wil even iets kwijt.....

ik die ooit div all road heb gemaakt (wat ik overigens leuk vond) plaats even een kant tekening.

het off road rijden wordt steeds lastiger omdat  niet al onze mede burgers dit zelfde genot beleven als wij willen doen geloven.

dit probleem speelt zeker bij off road nog meer als bijv over de lekdijk etc
MAW op het moment dat iemands comfort verstoord word gaat dit zondermeer een keer weerstand geven.
Normaal wordt een rit verreden en daar is dan voorlopig de kous mee af echter de moderne tijden (lees tracks) zorgd ervoor dat een dergelijke rit gewoon een doorlopene aktiviteit kan zijn.
Als er in de route uitsluitend openbare stukken worden gebruikt is er ook nog niet zo groot probleem maar als het iets wordt met de nadruk op te vaak, te veel  te hard en te heftig gaat het iemand opvallen,
Zeker als daar ook prive paden voor gebruikt worden
Ook dan spelen de moderne tijden ons parte... als een dergelijk gebeuren gelinkt gaat worden aan TCN kan het leuke wel eens vervelend gaan worden
ondanks de mooie naam zou ik adviseren hier terug houdend in te zijn en het beschouwen als geen clubaktiviteit.

voor dergelijke ideeen zijn andere immers hun eigen clubbie begonnen .
ik gun ieder zijn plezier maar ooit schreef ik eens iets over een club binnen een club


verder denkik  ook weer aan het stukje  TCN aansprakelijkheid voor mens dier en milieu



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2012 08:46 #44 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic TCN 500
Tja... Zowel Oldie als Ad hebben een 'valid' point ingebracht...  :o

Discussie over verhard vv offroad/allroad ontstond ook tgv de Drenthe Allroad rit.

Dat 'offroad' rijders er bekaaid af zouden komen, vind ik eigenlijk ook een klein beetje te kort door de zanderige bocht  ;)
Het leuke aan de TCN is nml voor mij, dat we MET ELKAAR leuke dingen ondernemen. Voor en door elkaar.

Wees blij, dat er zich leden aanmelden die geheel vrijblijvend op een allroad initiatief, een verharde versie willen maken.
Het is aan de organisatie of die tijdens een evenement zoals het NTT een verharde, een all/offroad of allebeide willen aanbieden.
Als TCN toeruitzetter van het eerste uur weet ik als geen ander hoeveel werk dat is.
Meer dan ff simpel een ritje rijden en een tracklog opslaan.

Hulde dus voor iedereen die z'n steentje bijdragen wil. En idd wees blij met alle initiatieven. Koester die.  ;D


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2012 18:46 #45 door Peter
Beantwoord door Peter in topic TCN 500
Bij de aanstaande Groningen-rit kun je bijna de gehele route ook naast de weg door de berm rijden. Daarmee bieden we dus duidelijk de mogelijkheid om naast de verharde variant ook een onverharde variant met enkele stukjes asfalt te rijden  ;) .

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 09:49 #46 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN 500

ik wil even iets kwijt.....

ik die ooit div all road heb gemaakt (wat ik overigens leuk vond) plaats even een kant tekening.

het off road rijden wordt steeds lastiger omdat  niet al onze mede burgers dit zelfde genot beleven als wij willen doen geloven.

dit probleem speelt zeker bij off road nog meer als bijv over de lekdijk etc
MAW op het moment dat iemands comfort verstoord word gaat dit zondermeer een keer weerstand geven.
Normaal wordt een rit verreden en daar is dan voorlopig de kous mee af echter de moderne tijden (lees tracks) zorgd ervoor dat een dergelijke rit gewoon een doorlopene aktiviteit kan zijn.
Als er in de route uitsluitend openbare stukken worden gebruikt is er ook nog niet zo groot probleem maar als het iets wordt met de nadruk op te vaak, te veel  te hard en te heftig gaat het iemand opvallen,
Zeker als daar ook prive paden voor gebruikt worden
Ook dan spelen de moderne tijden ons parte... als een dergelijk gebeuren gelinkt gaat worden aan TCN kan het leuke wel eens vervelend gaan worden
ondanks de mooie naam zou ik adviseren hier terug houdend in te zijn en het beschouwen als geen clubaktiviteit.

voor dergelijke ideeen zijn andere immers hun eigen clubbie begonnen .
ik gun ieder zijn plezier maar ooit schreef ik eens iets over een club binnen een club


verder denkik  ook weer aan het stukje  TCN aansprakelijkheid voor mens dier en milieu


Beste Ad,

Even een reactie van deze zijde.

1 - Ook 99 % van de All-road rijders hebben dier en milieu hoog staan (Oprichting van de CodeGroen)
2 - Het is zeker niet de bedoeling om een club binnen een club te gaan krijgen. (Samen heb je meer fun)
3 - Hobby's die afwijken van "Jan Modaal" zijn altijd ter discussie. Dit komt door de "aso's" die de hobby ook beoefenen.
4 - Alle onverharde paden/wegen die ik uitzet zijn legaal en zorgen niet tot overlast. (Rekening houden met je medemens.)
5- Als het merendeel de naam niet acceptabel vindt wordt deze aangepast. Het plezier zal hetzelfde blijven.

Door met gelijkgestemden iets leuks te organiseren en te stroomlijnen zonder overdreven regelgeving en organisatiedrift
blijft deze hobby controleerbaar. Door de tracks niet openbaar te maken kan je de jaarlijkse belasting van deze
track/route beperkt houden. Dit gebeurt ook met andere clubs en forums. Als je je tegenover je medemens en dieren
beschaafd gedraagt krijg je respect en accepteren ze dat jou hobby een deel van je leven is.

Ieder geval bedankt voor je reactie en hoop dat we met zijn allen nog veel plezier beleven aan onze hobby.

mvg,
Marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 14:08 #47 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic TCN 500
best marco,

het is goed om samen over zaken na te denken maar uit je reactie maak ik op dat je wel erg roze kijkt.

De beeldvorming die het publiek heeft van de off roader is niet zo mooi als jij wel voorspiegeld.
en of dat nu komt door aso laat ik dan in het midden.
In zelfregulering geloof ik al helemaal niet is omdat dit niet in  de mens zijn natuur zit.
hij wil constant grensen overschrijden tot iemand daar juist  met regelgeving en sancties een halt aan toe roept
We zijn  zelf tevens niet in staat te bedenken dat we iemand anders wel eens overlast  zouden kunnen bezorgen .
maw waar leg je de lat over wat toelaatbaar en ontoelaatbaar is.


En de gedachte dat de tracks niet openbaar gaan worden is een nobele gedachte maar gezond verstand weet wel beter..
er is net zoveel kans dat dit wel gebeurt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 14:36 #48 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic TCN 500

.... Door de tracks niet openbaar te maken kan je de jaarlijkse belasting van deze
track/route beperkt houden. Dit gebeurt ook met andere clubs en forums...


Met alle respect... hier geloof je toch zelf niet in, Marco? Werkelijk iedereen met een GPS maakt tegenwoordig een tracklog (of 'ie die nu wel of niet weer opnieuw gaat gebruiken) en zal deze ook verspreiden dankzij het Internet.

"Oh, heb nog een vriendje die graag met de 4x4 in het terrein rijdt, deze route is daar perfect voor" (oorsprong)
"Oh, heb nog een paar maatjes die graag in het zand stoeien met een crosser, deze route is daar perfect voor" (het 4x4 vriendje die toch had aangegeven vertrouwelijk met je info om te gaan)

Etc, etc.

Ben Transalp Club routes (zowel de papieren versies als tracks) op de meest gekke plekken op het internet tegen gekomen. Zonder dat de Transalpclub, of de betrokken toeruitzetter, hiervoor überhaubt voor was benaderd of hij/zij dit een probleem zou vinden...  :-[

Edit: zie net de posting van Ad. Niets aan toe te voegen!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 14:39 #49 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic TCN 500
Edit 2...

Wil zeker niet dit mooie topic kapen met negativiteit wat allemaal wel niet fout kan gaan...  :-[ Laten we vooral inzetten op de mogelijkheden!  ;)
Maar dan wel voor alle leden.  :D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 16:00 #50 door jbm
Beantwoord door jbm in topic TCN 500


Maar dan wel voor alle leden.  :D


alle leden hebben de vrije keuze om een ALLROAD route te rijden, de nutella hoek is wel erg druk om er een verhard evenement van te maken. Laten we eerst maar eens een ALLROAD versie in elkaar zetten, het idee is tenslotte ontstaan n.a.v Drenthe Allroad 2012, de verharde variant volgt dan waarschijnlijk ook wel.
Verder sluit ik mij aan bij de reaktie van Marco.

gr Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 20:18 #51 door tukkertwin
Beantwoord door tukkertwin in topic TCN 500
Aangezien ik degene was die deze stok in het hoenderhok heeft gegooid, wik ik ook wel even mijn reactie geven.
Ik zie nu opeens een hoop bezwaren langs komen. Volgens mij gaan de routes over openbare legale wegen en paden dus zie ik niet in wat we eventueel fout zouden doen, verder zou je er voor kunnen kiezen de route alleen op roadbook aan te bieden en na afloop de roadbooks weer in te nemen. Natuurlijk kan er dan nog iemand een tracklog maken maar ja ......
Verder moeten we volgens mij niet teveel de focus leggen op wat er allemaal wel niet fout zou kunnen gaan, voor je het weet is het enthousiasme van een week of twee geleden weer weg voordat er ook maar iets gebeurd is.
Niet teveel denken in problemen mensen, en zie je beren op de weg dan stuur je daar toch gewoon omheen...

Vake bi'j te bange!!!

Waar een wil is is een weg.....waar geen weg is wil ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 20:39 #52 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic TCN 500

Ik zie nu opeens een hoop bezwaren langs komen.


Dan wil ik dat bij deze even rechtzetten. ( uiteraard geheel vanuit mijn optiek en met open vizier)

Geen enkel bezwaar tegen welke vorm van off/allroad dan ook.
Ook geen bezwaar tegen wie het organiseerd of hoe het wordt georganiseerd.
Ongeacht in welke vorm is het een fantasties initiatief. Sta ik in elk geval helemaal achter.
Juist daarom zouden we het ook breder kunnen trekken.
Per slot van rekening staat het op een openbaar forum en kan en mag iedereen reageren.
Een forum leest nu eenmaal anders als men face to face met elkaar praat en dan gaat het al snel op commentaar of kritiek lijken.

Uitgangspunt was een TCN 500 met per dag  ( meerdere dus ) een tocht ( allroad of offroad ) waarbij de ene tocht aansluit op de andere van de volgende dag.
Ik zou hieraan mee willen werken door een aternatief aan te bieden voor diegene die NIET offroad willen, maar toch deel willen nemen aan een dergelijke activiteit. Ook het zoeken naar overnachtingen etc hoort hier bij. Zo gaat het ook bij de "normale "toertochten toch.
Iedereen rijd zijn eigen tocht, maar aan het eind is iedereen ook weer bij elkaar.

Wanneer dus de bedenkers beslissen dat het alleen ALLroad wordt, leg ik me er gewoon bij neer en even goeie vrienden en zeker no hard feelings.

Groeten uit Duiven.





PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 20:58 #53 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN 500
Beste mede TCN'ers,

Mijn gedachtegang is zeker niet roze.
Ik maak al enige jaren tracks in deze regio.
Ik vermijd met het maken van de tracks alle soorten borden die er zijn.
(officiële / staasbosbeheer / natuurmonumenten / "eigen weg"/ Artikel 461/ enz.)
Als er enige twijfel is zoek ik een ander pad/weg.
Ik ben er terdege van bewust dat tracks worden gedeeld met anderen.
Ik maak daar zelf ook gebruik van.
Met niet openbaar maken bedoel ik dat deze niet op een een gps-tracks site
worden gepubliceerd of dat deze te vinden zijn via Google.

Zolang het niet strafbaar is mogen we er rijden en als je al deze wegen vermijd
om te voorkomen dat ze worden afgesloten heb je er niet van genoten
en moet je gewoon thuis op de bank gaan zitten.
Ook op de onverharde wegen gelden de verkeersregels waar je je aan dient te houden.
Als je dat in acht houd zal het allemaal wel loslopen.

We zijn geen boscrossers, dijkracers of wegpiraten.

Ter afsluiting ben ik van mening dat dit evenement wel zijn doorgang moet vinden
maar dan onder de naam van degene die het organiseren.
Dit betekent geen apart clubje binnen de TCN.
Zie het maar als een uitgebreid ALL-road weekend zoals er al eerder is georganiseerd.

grtz,
marco 8)


Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 22:23 #54 door jbm
Beantwoord door jbm in topic TCN 500
NL Allroad, van noord via oost naar zuid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2012 22:48 #55 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN 500

NL Allroad, van noord via oost naar zuid


De "Spetterrit 500" van Spijk (Gr.) naar Simpelveld (L) ?????
Net als het Pieterpad (Pieterburen naar Pietersberg)

De Noordrijders starten op zaterdagochtend in Groningen.
De Zuidrijders starten op zaterdagochtend in Limburg
Samenkomst ergens halverwege.
Gezamelijk overnachten en ontbijten op zondagochtend.

Dan alleen nog terug rijden??? Maandag vrij nemen???

grtz,
marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2012 08:06 #56 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic TCN 500
Hebben ooit eens een keer het 5-jarig jublieum van de TCN gevierd op camping 'De Berekuil' in Utrecht. Mooie locatie en super centraal als 'knooppunt' voor de TCN500 - weet echter niet of 'ie überhaubt nog bestaat...  ;D Is immers ook al weer 16 jaar geleden!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2012 08:52 #57 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN 500

Hebben ooit eens een keer het 5-jarig jublieum van de TCN gevierd op camping 'De Berekuil' in Utrecht. Mooie locatie en super centraal als 'knooppunt' voor de TCN500 - weet echter niet of 'ie überhaubt nog bestaat...  ;D Is immers ook al weer 16 jaar geleden!


Dat is een mooi centraal punt. Bedankt voor de tip.
We gaan eens google'en.

grtz,
marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2012 11:27 #58 door Mense
Beantwoord door Mense in topic TCN 500
Camping De Berenkuil kun je gevoeglijk vergeten, dat is blijkbaar inmiddels een grote rotzooi.
Beter ergens op de Veluwe dan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2012 13:15 #59 door Peter
Beantwoord door Peter in topic TCN 500
Onlangs was ik nog in de Belgische Ardennen en daar kan gewoon een stuk meer dan bij ons. Kwam verschillende off-road motor en quad ritten tegen. Mooi glooiend en niemand die er over zeurt.

Misschien een idee om voor een echt mooie off-road de kant van Bastogne eens te overwegen. Is op een redelijke afstand voor de meeste mensen en kamperen is daar ook nooit een probleem.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 aug 2012 15:12 #60 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic TCN 500

Onlangs was ik nog in de Belgische Ardennen en daar kan gewoon een stuk meer dan bij ons. Kwam verschillende off-road motor en quad ritten tegen. Mooi glooiend en niemand die er over zeurt.

Misschien een idee om voor een echt mooie off-road de kant van Bastogne eens te overwegen. Is op een redelijke afstand voor de meeste mensen en kamperen is daar ook nooit een probleem.


Das niet echt centraal... ff uitgaande van een centraal knooppunt voor de TCN 500 gedachte 'uit alle windstreken'...
Het 15jr bestaan was op een camping Strand Nulde aan het Veluwemeer.
Ff afgezien van de catering (het campingrestaurant was bagger en dan druk ik me voorzichtig uit) een leuke plek.

Bovendien kan daar de Jelmar aanmeren voor de catering...  ;D ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden