TCN 500

01 aug 2012 18:43 #61 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN 500

Onlangs was ik nog in de Belgische Ardennen en daar kan gewoon een stuk meer dan bij ons. Kwam verschillende off-road motor en quad ritten tegen. Mooi glooiend en niemand die er over zeurt.

Misschien een idee om voor een echt mooie off-road de kant van Bastogne eens te overwegen. Is op een redelijke afstand voor de meeste mensen en kamperen is daar ook nooit een probleem.


Is ook een leuk idee..... Wel uitkijken in Belgie.
Eenmaal per ongeluk een pad op met een bord wat je niet heb gezien.
In Belgie ben je gelijk voor dit "delict" je motor kwijt.
Misschien met een gids uit die regio ! !

Misschien wel iets voor een buitenland weekend. ;D ;D ;D

De camping Berenkuil wil je niet staan met je tent en je motor.
Ik heb al wel enkele andere locaties gevonden.

www.motorschuur.info/5/Home.html
www.motorcampingmeddo.nl/
www.motor-overnachting.nl/
www.indenhof.nl/
www.campingcostadelzeumeren.nl/

grtz,
marco 8)

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2012 23:19 #62 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic TCN 500
Hallo mede-tcn-ers.

Na een tijdje van afwezigheid ben ik weer even op het forum komen kijken wat er allemaal leeft.

Ik vind dit een top initiatief en ik wil me ook inzetten voor het mogelijk maken van dit redelijk unieke (voor nederland dan) evenement.

Wat ik kan bieden is niet zozeer het uitzetten van delen van de rit (aangezien ik in spijkenisse woon is het erg onpraktisch), maar ik kan wel iets anders bieden: Ik heb sinds kort een Toyota Hiace bestelwagen met lange laadruimte (2m80 !), en als er animo voor is, kan deze bus gebruikt worden voor het vervoeren van spullen van de rijders en andere zaken die hieraan gerelateerd zijn. Iemand zal zich dan wel moeten aanmelden als chauffeur aangezien ik de routes zelf op de motor wil rijden (wellicht een partner van één van de rijders, die zelf geen offroad rijdt?). Maar dit kan een hoop bepakking op de motor schelen, voor iedereen :) Offroad rijden met bepakking (aangezien het meerdere dagen is zal iedereen schone kleren etc bij zich moeten hebben) is over het algemeen niet erg prettig.

Ik hoor graag van jullie wat jullie van dit aanbod vinden.

Groetjes,

Paul.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2012 12:13 #63 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic TCN 500

Ik vind het een super initiatief.

Ik zag ergens voorbij komen dat er nog een stuk ingevuld moet worden tussen nijmegen en venlo.
Daar wil ik best een bijdrage voor doen. Heb alleen geen ervaring met het uitzetten van routes en ben ook niet in bezit van een nav systeem.
Als iemand suggesties heeft hoe ik dat dan het beste kan aanpakken, stuur maar een p.b.

ps. De discussie dat er ook een roadversie voor gemaakt zou moeten worden snap ik niet.
Er worden tenslotte initiatieven als 'men only weekend' en 'ladiesweekend' georganiseerd. Lijkt me duidelijk dat deze initiatieven discriminerender zijn dan dit initiatief. Hier kan en mag iedereen tenslotte aan meedoen.

Marc


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2012 12:54 #64 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN 500

Ik vind het een super initiatief.

Ik zag ergens voorbij komen dat er nog een stuk ingevuld moet worden tussen nijmegen en venlo.
Daar wil ik best een bijdrage voor doen. Heb alleen geen ervaring met het uitzetten van routes en ben ook niet in bezit van een nav systeem.
Als iemand suggesties heeft hoe ik dat dan het beste kan aanpakken, stuur maar een p.b.

ps. De discussie dat er ook een roadversie voor gemaakt zou moeten worden snap ik niet.
Er worden tenslotte initiatieven als 'men only weekend' en 'ladiesweekend' georganiseerd. Lijkt me duidelijk dat deze initiatieven discriminerender zijn dan dit initiatief. Hier kan en mag iedereen tenslotte aan meedoen.

Marc


Hai Marc,

Super voor je aanbod.
Een road versie kan altijd nog. De eerste opzet is Allroad.
Ik heb inmiddels een eerste conceptroute gemaakt (thuis achter de PC)
vanuit het zuiden tot aan Boxmeer. Ik kan je deze toesturen als je dat wil
en heb je een voorbeeld. Zonder navi apparaat is het wel lastig
om achteraf te controleren waar je ben geweest en de mooie stukken zijn.
Misschien dat degene die het vanaf de Achterhoek oppakt aan kan geven
vanaf welk punt. Dan heb je in ieder geval een start en eindpunt voor
jou gedeelte.

Enkele programa's die ik gebruikt zijn :
Garmin Mapsource
Google Mapmaker (online)
www.openstreetmap.nl
www.allroadmap.nl/
Tyre ( www.tyretotravel.com/ )

Succes ermee en misschien dat iemand uit de regio je ermee kan helpen.

==> Paul.
Super dat je een "bezemwagen" kan gebruiken.
Met bepakking offroad is ook leuk. (zonder nog leuker)
Trouwens douchen met de kleren kan ook. Heb je maar 1 setje nodig. :P :P
Weet je zeker dat je niet te veel meeneemt. ;D ;D ;D
En natuurlijk voor als iemand de motor gebruikt als bosmaaier of duikboot. ;D ;D ;D


grtz,
marco 8)

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2012 13:05 #65 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic TCN 500
Afhankelijk van de datum wil ik wel als bezemheks fungeren met de Hi-ace.

Verder kan Marc mijn Zumo gebruiken en/of wil ik de omgeving wel mee in kaart brengen. ( hij weet me te vinden)
Ken de omgeving daar ook redelijk goed en bij de crossclub in Boxmeer zitten ook wel kenners van de offroad weggetjes.

Ik hoor het wel.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2012 13:08 - 06 aug 2012 22:07 #66 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN 500

Afhankelijk van de datum wil ik wel als bezemheks fungeren met de Hi-ace.

Verder kan Marc mijn Zumo gebruiken en/of wil ik de omgeving wel mee in kaart brengen. ( hij weet me te vinden)
Ken de omgeving daar ook redelijk goed en bij de crossclub in Boxmeer zitten ook wel kenners van de offroad weggetjes.

Ik hoor het wel.


SUPERRRRRRR superrrrrrr (sorry)

Samen komen we er wel...... ;D ;D ;D

grtz,
marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2012 13:23 #67 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic TCN 500
Nie so hard schreeuwe, mot ik het apparaat weer zachter zetten  ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2012 00:23 #68 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic TCN 500
@Marco:

Ik begrijp heel goed dat er rijders zullen zijn die het leuk vinden om met bepakking te rijden, maar hiermee geef ik degenen die dat liever niet doen, ook een mogelijkheid...

Ik rij persoonlijk ook liever Zonder bepakking, zo ervaren ben nu ook weer niet.


Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2012 22:05 #69 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN 500
Goed idee, zeker als ook vermoeidheid een rol gaat spelen
kan teveel gewicht (en te hoog) het gedrag van de motor
en de berijder sterk beïnvloeden.
Het was maar een geintje. Alleen degene die veel offroad rijden
kunnen over die afstand het rubber onder houden als het met bepakking is.

grtz,
marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2012 00:17 #70 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic TCN 500

Afhankelijk van de datum wil ik wel als bezemheks fungeren met de Hi-ace.

Verder kan Marc mijn Zumo gebruiken en/of wil ik de omgeving wel mee in kaart brengen. ( hij weet me te vinden)
Ken de omgeving daar ook redelijk goed en bij de crossclub in Boxmeer zitten ook wel kenners van de offroad weggetjes.

Ik hoor het wel.


Marien, ik denk dat we binnenkort maar 'ns af moeten spreken. Dan kun je me inwijden in het maken van routes. Bovendien kennen we beide de omgeving redelijk goed dus waardoor het misschien al wat makkelijker wordt. En helemaal leuk als je mee op pad gaat.

Tot snel. Marc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2012 11:42 #71 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic TCN 500
Als ik de Alp klaar heb, rij ik ook gewoon mee hoor  ;)  ook door het bos.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2012 15:31 #72 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic TCN 500
Ben weer terug van vakantie, vergeet die tcn500, gewoon met z'n allen naar Hongarije. Wat een offroadparadijs daar!

Jan, waar zullen we de achterhoek en twente op elkaar aan laten sluiten? Ik zoek nog naar een geschikte plek om het twente kanaal over te steken zodat er niet al te veel verhard in de route komt. Bij goor kunnen we nog een klein stukje langs het kanaal. Volgens mij ben jij met jouw tracks ook al in de buurt van goor geweest als ik het goed heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2012 21:19 #73 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic TCN 500
@ Oldtimer:

Lees nu net pas dat je je "voorwaardelijk" opgeeft als bezemheks :P

@ iedereen:
Is er trouwens al enig idee wat betreft datum? Ik neem dat het 2013 wordt?



Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2012 21:32 #74 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic TCN 500

Lees nu net pas dat je je "voorwaardelijk" opgeeft als bezemheks


Logisch toch.
Ik kan moeilijk nu al ja zeggen als ik niet weet wanneer het is.
Straks plannen jullie als ik in Egypte zit of zo.
Als er een datum bekend is maken we het definitief.

Deal ?

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2012 22:16 #75 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic TCN 500
Zo bedoelde ik het ook niet...nadruk lag meer op dat ik het nu pas las  ;D

Maar is prima joh, komt allemaal wel.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2012 23:20 #76 door monaco
Beantwoord door monaco in topic TCN 500

Onlangs was ik nog in de Belgische Ardennen en daar kan gewoon een stuk meer dan bij ons. Kwam verschillende off-road motor en quad ritten tegen. Mooi glooiend en niemand die er over zeurt.

Misschien een idee om voor een echt mooie off-road de kant van Bastogne eens te overwegen. Is op een redelijke afstand voor de meeste mensen en kamperen is daar ook nooit een probleem.


Kan hier misschien een nieuw topic van gemaakt worden, vind het wel een goed idee. Eergisteren in die omgeving geprobeerd allroad te rijden maar al die paden eindigen in een weiland.

"De motor is voor onze eeuw de uitvinding die wij als enige gelijkwaardige tegenover het Parthenon kunnen stellen."
Martinus Nijhoff  Nederlands dichter (1894-1953)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2012 00:41 #77 door Mense
Beantwoord door Mense in topic TCN 500
Groningen is ook geen luilekkerland, het is net of ze bijna over ieder pad een laag asfalt hebben gesmeerd.
Is iemand bekend met topografische kaarten die uitkomst kunnen bieden?
Langs de oostkant liggen er diverse zandwegen langs de kanalen maar in het noorden is het meeste verhard.
Grtz.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2012 22:00 #78 door Rob
Beantwoord door Rob in topic TCN 500
Ha, leuk initiatief hoor (diegenen die de MS1000 kennen weten hoe gaaf een meerdaagse off/all road rit kan zijn) !!
Kan ik enthousiast van worden ! Maar wat een gezeur dat er dan ook gelijk weer een 'nutella versie' van zou moeten komen.. Juist niet zou ik zeggen. Lekker exclusief voor de noppenrijders. Dat geforceerde bij elkaar brengen van de zandhazen met de asfaltvreters; onzin.
Ik ga dit topic met interesse volgen  ;) ;) :D 

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2012 23:45 #79 door hcm
Beantwoord door hcm in topic TCN 500
Volgens mij weet de helft niet wat een all-road route is, maar goed. Ik denk dat er meer komt kijken bij het uitzetten van een all-road rit. Als het koppelen van de ene provincie naar de andere, dan moeten de uitzetten wel weten waar de andere ongeveer wil beginnen. Bovendien heb ik de voorkeur naar een papieren roadbook, omdat niet iedereen een navigatie heeft en de zand of gravel paden er meestal niet opstaan, en het veel leuker is om af en toe te moeten kijken of je nog wel goed zit. Je zou de navigatie ook kunnen gebruiken om af en toe in de rit af te wijken van de papieren versie om bv een stempel post op te zoeken, maar dan zou je moeten werken met graden(bv zoveel graden ol en zoveel graden wl) ik noem maar wat.

lid sinds 19-04-2004
en toeruitzetter TCN


Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2012 02:10 #80 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic TCN 500

Volgens mij weet de helft niet wat een all-road route is, maar goed. Ik denk dat er meer komt kijken bij het uitzetten van een all-road rit. Als het koppelen van de ene provincie naar de andere, dan moeten de uitzetten wel weten waar de andere ongeveer wil beginnen. Bovendien heb ik de voorkeur naar een papieren roadbook, omdat niet iedereen een navigatie heeft en de zand of gravel paden er meestal niet opstaan, en het veel leuker is om af en toe te moeten kijken of je nog wel goed zit. Je zou de navigatie ook kunnen gebruiken om af en toe in de rit af te wijken van de papieren versie om bv een stempel post op te zoeken, maar dan zou je moeten werken met graden(bv zoveel graden ol en zoveel graden wl) ik noem maar wat.


Als het een normale allroad rit is van pak em beet 100-130km zeg ik absoluut ja tegen een papieren versie (ook al gebruik ik die zelf nooit). Maar we praten hier over 500 km die in (waarschijnlijk) 3 dagen afgelegd moet worden. Dat betekent 160-170 km per dag gemiddeld. Gezien je nooit een eindlocatie op precies die afstand kan bepalen zal er vast een uitschieter zijn naar 180-190km. Ik heb al eens een rit van 180 km gereden, en dan moet je flink doorjakkeren wil je dat in een redelijk tijd doen. Dan lijkt het mij belangrijk dat je niet verkeerd wilt rijden, althans niet vaak. Daarom vind ik persoonlijk dat het maken van een garmin / tomtom versie belangrijker is dan een papieren versie. Nu kun je met navigatie net zo vaak verkeerd rijden als met een papieren versie (persoonlijke ervaring :P), het grote verschil is dat je met navigatie veel sneller weer op het juiste spoor kunt zitten. Bovendien is een route van 180+km een behoorlijke papierrol. Maar dat is just my 2 cents.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.118 seconden