TCN 500

17 aug 2012 00:45 #81 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic TCN 500
Jongens, laten we nou eerst 'ns ff kijken of het rond komt voordat er een eisenpakket wordt neergelegd.
Wat begon als: 'misschien is het een leuk idee om een noord/zuid allroadrit te doen'
Heeft veel enthousiaste reacties opgeleverd. Maar laat het ajb ook ontstaan ipv allerlei wensen/beperkingen te uiten.

Laat iedereen die mogelijk zin heeft in een dergelijk avontuur vooral reageren met:
- leuk/geweldig/super initiatief ik hoor graag wanneer het is
- Als ik op de een of andere manier een bijdrage kan leveren aan dit initiatief dan wil ik het volgende wel doen.........
- ik weet toevallig een paar mooie wegen op de (mogelijke) route, kan ik deze suggesties (of ritbestanden) naar iemand toesturen

ps. Voor je het in de gaten hebt is het niet de realisatie van 'n allroadroute het doel geworden, maar moet ie:
- ook verhard te rijden zijn
- in alle beschikbare formats zijn
- 'n mooi weer garantie hebben
- of 'n slecht weer garantie hebben
- wel in 'n vakantieperiode verreden moet worden
- bij voorkeur startend op 'n vrijdag
- met reserveerbare overnachtingsplaatsen (waar dan ook een a-klasse bed voorhanden moet zijn, of juist vooral niet vanwege de kosten)
- etc. etc.


Wees blij met wat er op je pad komt in plaats je wensen te uiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2012 11:27 #82 door Damian
Beantwoord door Damian in topic TCN 500
Een top initiatief! Bedankt aan alle mensen die meewerken.
Ik verheug me vast op de tocht.

Ik woon in Amsterdam dus helpen is wat lastig, tenzij het bv is door eens met iemand mee te rijden tijdens een dagje tracks zoeken/controleren.
Vind ik leuk om te doen dus als iemand daar een keer behoefte aan heeft dan hoor ik het graag !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2012 19:22 #83 door PimW
Beantwoord door PimW in topic TCN 500
Klinkt wel lachen. Maar 500 km zou je in een dag kunnen rijden. Twee dagen is meer dan zat.
Tenminste dat is mijn ervaring :)

Ik zit in Amsterdam dus "ff scouten" is wat lastig. Maar eh, positief enzo en tracks controleren zou ook wel lukken denk ik zomaar. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2012 23:12 #84 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic TCN 500
Ben het grotendeels met je eens Pim, je kunt het in 2 dagen rijden. Maar hou er wel rekening mee dat niet iedereen zo ervaren is. Ik zou het MISSCHIEN kunnen, maar met zoiets rij ik het persoonlijk liever in 3 dagen. En... het moet ook niet te snel voorbij zijn he, dit is wel iets waarbij het voornamelijk om het rijden gaat, niet om hoe snel we het kunnen rijden. Ook de avonden kunnen erg gezellig zijn met het biertje en praatje pot.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2012 15:04 #85 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic TCN 500
Hmm 500 op een dag allroad? In theorie mogelijk maar lijkt verre van realistisch en het moet leuk blijven iig heb ik ff geshopt bij promotor http://promotorimages.com/m/magstream/promotor/googlemaps/2010/routes2010/aanmodderen/01/01.html Deze route heb ik overgetrokken in ITN converter en ga hem binnenkort proberen.

Ik zit in Leeuwarden en hier in de buurt is bijna geen grint of zand te vinden ik kan eventueel een verbinding Leeuwarden Groningen maken met her en der een grindpad. Ga je verder noord is alles verhard ivm de kleigrond. Ik zou de trip op mijn gemakje willen doen met bepakking dus 3 of 4 dagen met voldoende rokertjes en koffietjes onderweg ;-) op mooie plekjes dus stoeltje en benzinebrander gedoe voor het echte buitengevoel. Wie weet verander ik van mening als ik de eerste route getest heb want ik ben maar een beginner met soms een beetje overmoed.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2012 17:29 #86 door PimW
Beantwoord door PimW in topic TCN 500
Afstanden en aantal uren dat je kunt/wilt rijden is persoonlijk. Maar misschien is dat nog helemaal niet interessant in dit stadium :P

Maar bij mij gaat het wel kriebelen als ik aan zo'n ritje denk  :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2012 17:57 #87 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic TCN 500

Afstanden en aantal uren dat je kunt/wilt rijden is persoonlijk. Maar misschien is dat nog helemaal niet interessant in dit stadium :P

Maar bij mij gaat het wel kriebelen als ik aan zo'n ritje denk  :-X


Klopt maar mijn ervaring is dat 500 op de weg al best een eind is. Mijn persoonlijke max is 800 per dag op de weg maar misschien ben ik een watje. In ieder geval kriebelt het zo dat ik http://promotorimages.com/m/magstream/promotor/googlemaps/2010/routes2010/aanmodderen/02/02_groot.html ook maar aan het overtrekken ben. Das dan deel 2 misschien kunnen mensen in de buurt de routes verbeteren, aanpassen etc?

Ik ga um rijden, hoe dan ook!

Edit wanneer iemand gps bestanden wil roept u maar

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2012 20:35 #88 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN 500
Bij mij kriebelt het ook.
Zijn er al TCN'ers met een concept-track?
Ik heb een Garmin bestand (concept en nog niet gecheck't) voor het Zuid gedeelte.
Wat zijn de ideeën over een opzet.

Mijn idee :

Een 500 km track Noord-Zuid en een Track (met andere paden) van Zuid naar Noord.
In drie regio's overnachten (Zuid (start/einde) / midden(achterhoek)/Noord (start/einde))
Dit alles in de lente van 2013 ?
Het moet te doen zijn op all-road banden.
Dit voor als je terug wil rijden over het asfalt.
De moeilijkheidsgraad moet niet in de ondergrond zitten maar in de afstand.

Hoe zijn jullie ideeën hierover?

Voor persoonlijk mailverkeer ( marco@jomakra.nl )

grtz,
marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2012 21:32 #89 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic TCN 500
Hi Marco  :)

Klinkt goed  8)
Maar wat versta jij onder all-road banden? Voor mij zijn dat de Tourance's, Anakee's, Trial-Attack cs., zeg maar de standaard af-fabriek gemonteerde banden onder de all-road motoren.
We moeten het niet té 'soft' maken wat mij betreft.

Ik zou zeggen: deelname op is op eigen initiatief, dus zo ook de bandenkeuze  ;D
Retour via asfalt op noppen is geen enkel probleem (voor mij dan  :-[) maar ik neem aan voor niemand binnen de club, anders moet je maar een aanhangertje regelen  ;D

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 sept 2012 22:17 - 05 sept 2012 23:11 #90 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic TCN 500
Klinkt idd goed en wat banden betreft ik ga het risico van een glijpartij wel aan op mijn allroad Siracs. Ik wil graag helpen maar mijn kennis van leuke wegen is beperkt. Wat ik wel kan is tracklogs opschonen met itn conver (dus checken of er niet te veel waypoints staan en zo). IIg ben ik bezig de 800 of 1000 km aanmodderen route van de Wielerbond om te zetten naar Garmin dus dat kan een basis zijn. Start is dan Groningen, eind Maasbracht. (Inmiddels weet ik dat die route is afgeleid van de midzomer-1000 van allroadmaniacs)

Testrijden in het Noorden wil ik ook wel doen (voorpret)


Gr,
Lennert

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 09:24 - 07 sept 2012 12:00 #91 door Damian
Beantwoord door Damian in topic TCN 500
Gave links Lennert..bedankt.  8)
Ik heb ze alle 6 ook maar meteen overgetrokken, was nog een aardig klusje :) 
Als iemand een copietje van mij wil kan dat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 10:48 #92 door martsky
Beantwoord door martsky in topic TCN 500
Dit vraagt om een plek waar we ze neer kunnen zetten, die bij iedereen bekend is.
Zie de eerste pagina van deze thread, ik heb deel 1 2 en 3 reeds overgetrokken.
Lennart, als je nu deel 6  5 en 4 pakt, dan doe je niets dubbel.

AT 1996 - Niet gepoetst !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 12:08 #93 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic TCN 500

Dit vraagt om een plek waar we ze neer kunnen zetten, die bij iedereen bekend is.
Zie de eerste pagina van deze thread, ik heb deel 1 2 en 3 reeds overgetrokken.
Lennart, als je nu deel 6  5 en 4 pakt, dan doe je niets dubbel.


Gisteravond las ik al dat ik wat dubbel bezig was geweest. Ik heb ook 1,2,3 gedaan. Maar de rest volgt nog. Ook las ik dat in ieder geval er iets leeft van een eigen TCN route en daar valt ook veel voor te zeggen. Inmiddels hebben meer mensen de zaak overgetrokken maar er staan geen GPS bestanden online. Wanneer er vanuit de moderators ed geen bezwaar is zouden we ze kunnen verzamelen in het 'leden only' stukje van het forum bij de rest van de tourtochten. Het is maar een idee. Input?

Verder ben ik met de kaart van allroadmaniacs bezig gegaan en heb een semi allroad route van leeuwarden richting groningen/drenthe. Wel veel asfalt maar das rustig beginnen en weer eens wat anders dan beginnen in stadspark Groningen.
Ik ga hem binnenkort rijden want hij is eigenlijk voor een najaarsrit met mijn vrienden. Er komt ook een wegvariant ivm een aantal wegmotoren al zullen die de meeste paden ook wel gaan rijden denk ik.

En ik zie dat 4,5,6 al gedaan zijn door damian wat voor formaat heb je ze Damian?

Gr,
Lennert

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 12:31 #94 door Damian
Beantwoord door Damian in topic TCN 500
>wat voor formaat heb je ze Damian
In .gdb
Als iemand liever een .gpx wil is dat geen probleem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 20:06 #95 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN 500

Hi Marco  :)

Klinkt goed  8)
Maar wat versta jij onder all-road banden? Voor mij zijn dat de Tourance's, Anakee's, Trial-Attack cs., zeg maar de standaard af-fabriek gemonteerde banden onder de all-road motoren.
We moeten het niet té 'soft' maken wat mij betreft.

Ik zou zeggen: deelname op is op eigen initiatief, dus zo ook de bandenkeuze  ;D
Retour via asfalt op noppen is geen enkel probleem (voor mij dan  :-[) maar ik neem aan voor niemand binnen de club, anders moet je maar een aanhangertje regelen  ;D

Grtz,
René


Allroad banden zijn voor mij Heidenau K60 type banden. Ook GoldenTyre komt in dat lijstje voor.
Het kan ook met de af fabriek banden :P :P Dat wordt alleen wat rustiger rijden en meer glijden (is ook fun)
Wat ik bedoel is dat het niet alleen met Noppies te rijden is. 8) 8)

Aanhangertjes regelen kan ook maar hoe doe je dat?
Ga je die vanuit het zuiden eerst in het noorden neerzetten (of andersom)
Met de trein terug en dan op de motor stappen.
Dan wordt het echt kilometer vreten. ;D ;D

Grtz,
marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 21:50 #96 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic TCN 500
Ja psies, dan zijn we het wat dat betreft wel eens Marco  8)

Ik zou de Heidi's, T63, TKC, Karoo, Golden Tyre enz. liever willen benoemen als 50/50 banden. Een mooie mix van asfalt/off-road capaciteiten.

En ja, ik ben het met je eens dat dit evenement ook voor deze type's banden geschikt moet zijn, niet uitsluitend voor de échte noppenbanden.
Maar uiteindelijk moet deelname een eigen keuze zijn, zoals bij álle TCN evenementen  :)

Groetjes weer,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2012 01:12 #97 door djustmie
Beantwoord door djustmie in topic TCN 500


Een road versie kan altijd nog. De eerste opzet is Allroad.
Ik heb inmiddels een eerste conceptroute gemaakt (thuis achter de PC)
vanuit het zuiden tot aan Boxmeer. Ik kan je deze toesturen als je dat wil
en heb je een voorbeeld.





grtz,
marco 8)


oh die wil ik ook wel eens zien
kan dat ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2012 09:52 #98 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN 500

oh die wil ik ook wel eens zien
kan dat ?


Natuurlijk, verspreiden onder liefhebbers met het allroad hart op de juiste plaats kan altijd.
Check je mailbox.

grtz,
marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2012 14:18 #99 door djustmie
Beantwoord door djustmie in topic TCN 500
binnen :)
thnx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2012 15:27 #100 door GSApaul
Beantwoord door GSApaul in topic TCN 500
Ben dit draadje ook gaan volgen.
Wat ik mij afvraag wanneer het weekend op de planing staat.
Zelf heb ik ook wel wat ervaring met het uitzetten van all-roadritten en als het dan past in mijn agenda zou ik graag meehelpen er een mooi weekend van te maken.
Denk dan het controleren van de door Marco gemaakte track en het meehelpen aan het schrijven van het roadbook.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden