TCN 500

19 juli 2012 08:55 #21 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic TCN 500
PS: denk dat het idd handig is om dit als agendapunt mee te nemen in het jaarlijkse overleg van de Toercommissie, ergens in November...  ::)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 09:47 #22 door jbm
Beantwoord door jbm in topic TCN 500

PS: denk dat het idd handig is om dit als agendapunt mee te nemen in het jaarlijkse overleg van de Toercommissie, ergens in November...  ::)


Denk dat dat dan best wel laat is, het idee is er nu, div touruitzetters (noord , oost en zuid) zijn er al dus naar mijn idee gewoon uitwerken. mijn voorkeur gaat wel naar een vorm van estafette, eindpunt is startpunt volgende route, ipv sterrit. dit omdat lokale gebiedsbekendheid mooiere routes kan opleveren en het minder tijd kost om een route te maken dan wanneer ik in een voor mij vreemde omgeving het een en ander moet gaan lopen uitvinden en moet uitwerken. Hou het route maken dus bij de lokaal bekenden.
Het moet naar mijn idee ook geen exacte kopie worden van aanmodderen  / ARM midsummer 1000 maar het idee Noord/ Oost / Zuid Allroad als basis gebruiken en uitwerken

gr, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 11:05 #23 door ArjenH
Beantwoord door ArjenH in topic TCN 500
- ben het geheel met Jan eens: nu spijkers met koppen slaan want er is nu energie/enthousiasme; wellicht lukt het dan om een pilot  ??? dit najaar te doen. Om een bekende zangtekst te citeren This is the moment,....  :o

TA&AT '95 -'97; '02-'12
Adv. 990 '12 - '16
Tiger955i '18-'19
Tenere XT660Z '21-

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 11:28 #24 door Mense
Beantwoord door Mense in topic TCN 500
ik ben het ook met Jan eens en zal alvast in het Groninger land gaan speuren naar geschikte routes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 11:39 #25 door jbm
Beantwoord door jbm in topic TCN 500

ik ben het ook met Jan eens en zal alvast in het Groninger land gaan speuren naar geschikte routes.


weet je al waar je de provinciegrens over gaat? McD Stadskanaal ? pakken we hem daar op Nw Buinen - Borger de provincie in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 13:34 #26 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic TCN 500
Helemaal allroad gaat in sommige gebieden bijna niet lukken.Tenminste daar waar het gaat om onverhard rijden.
Je zou er een 12 provincienrit of rondje Nederland  van kunnen maken
Verder prima idee, en weer een opkrikker voor het organiseren zonder commissies en inmenging van bestuursleden. Ik vind het in elk geval een mooie stap in de richting van een open TCN.
Het zou het bestuur dan ook sieren om  dit initiatief op alle mogelijke manieren te ondersteunen.

Puntje van aandacht misschien: 
Iemand moet dit gaan coordineren en vastleggen. Lijkt me zinvol dit in een vroeg stadium te regelen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 17:58 #27 door Sjoerd
Beantwoord door Sjoerd in topic TCN 500
net als bij fietspaden... een knooppunten systeem? (dat kan je blijven uitbreiden)

xl 600 v '95
xl 1000 v '01
kle 650 '10
Toch wéér een kle 650 '10

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 19:24 - 19 juli 2012 19:59 #28 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic TCN 500
Was ooit begonnen het zand in de Achterhoek in kaart te brengen in Google Maps. Maar gezien de afstand Vleuten - Winterswijk gaat dat niet zo snel.
Op deze voorrbeeldkaart al bestaande touren gemixed met zand rond Winterswijk, waar ik zelf heb gereden.

Mischien kunnen we een kaart generen met zandpaden / routes in heel NL en vandaar uit dan een TCN 500 maken?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 19:53 #29 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic TCN 500

Mischien kunnen we een kaart generen met zandpaden / routes in heel NL en vandaar uit dan een TCN 500 maken?


Maar dan aub niet in het openbare gedeelte. Misschien handig om een gesloten topic hiervoor te openen.
Voor je het weet zijn de nieuw ontdekte paden weer voorzien van een inrij verbod. 8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 20:15 #30 door tukkertwin
Beantwoord door tukkertwin in topic TCN 500
Volgens mij bestaat zoiets al, zie allroadmap.nl we hoeven niet het wiel opnieuw uit te vinden.
Er komen nu veel goede suggesties langs, maar mijn oorspronkelijke idee was om een aantal routes al dan niet aangepast samen te voegen tot 1 evenement. Als je de diverse delen door lokale mensen laat uitzetten is het niet zo moeilijk, iedereen weet in zijn eigen omgeving de mooie legale paden wel te vinden. Dus Mense in Groningen, de gebroeders Mink in Drenthe, Ikzelf in Overijssel en Rene in de achterhoek, etc.
We moeten alleen overname punten afspreken en een beetje eenheid in roadbook zou ook mooi zijn, nog iemand die wat campings regelt en klaar is klara.... O ja, bij behoefte nog iemand die een verharde versie doet.

Waar een wil is is een weg.....waar geen weg is wil ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 20:52 #31 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic TCN 500

bij behoefte nog iemand die een verharde versie doet.


Ga je er dus vanuit dat het alleen ALLroad moet zijn of dat beide versies beschikbaar mogen/moeten zijn.
Er zijn een heleboel leden die niet offroad rijden maar wel een dergelijk initiatief waarderen en zelfs mee willen doen bij een dergelijk evenement.

Ik zou pleiten voor beide versies dus.

Ik wil zeker niet het originele idee wat voortkwam uit de offroad rijders tekort doen, maar een duale opzet geeft gewoon ook meer deelnemers en mogelijkheden.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 21:06 #32 door tukkertwin
Beantwoord door tukkertwin in topic TCN 500
Ik vind het prima als er ook een verharde versie komt ik weet alleen niet of iedere allroad uitzetter tijd en mogelijkheden heeft om ook een verharde versie te maken. (hoewel verharde alternatieven vaak makkelijker  te vinden zijn dan onverharde)
Maar volgens mij zijn er ook al mensen die hebben aangeboden om te helpen met de verharde variant, dus hoe meer zielen....

Waar een wil is is een weg.....waar geen weg is wil ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 21:24 #33 door jbm
Beantwoord door jbm in topic TCN 500



Puntje van aandacht misschien: 
Iemand moet dit gaan coordineren en vastleggen. Lijkt me zinvol dit in een vroeg stadium te regelen.


Marien, in mijn ogen helemaal niet nodig, dit is een spontaan iets, wat zonder vastleggen en coordineren goed gaat komen. Je moet het allemaal niet moeilijker gaan maken dan het is, ingewikkeld doen kan altijd nog.
Zoals Tukkertwin ook aangeeft, overname plaatsen afspreken, eenheid in roadbook zou leuk zijn en gaan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 21:54 #34 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic TCN 500
Voor wat betreft achterhoek, ik heb vanaf haaksbergen tot aan varsseveld al wel bijna genoeg tracks om een mooie route van te maken. Vanaf varsseveld moet ik naar het zuiden nog gaan spotten. Of vanaf varsseveld moet een andere lokale het over kunnen nemen. De aansluiting van Twente naar achterhoek moet ook redelijk goed te doen zijn denk ik.

Tussen achterhoek en brabant zit nog een behoorlijk stuk om in kaart te brengen........

Maar het idee om hier en daar plaatsen vast te leggen om het estafette stokje door te geven zou al een stap in de goede richting kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 22:30 #35 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN 500

Voor wat betreft achterhoek, ik heb vanaf haaksbergen tot aan varsseveld al wel bijna genoeg tracks om een mooie route van te maken. Vanaf varsseveld moet ik naar het zuiden nog gaan spotten. Of vanaf varsseveld moet een andere lokale het over kunnen nemen. De aansluiting van Twente naar achterhoek moet ook redelijk goed te doen zijn denk ik.

Tussen achterhoek en brabant zit nog een behoorlijk stuk om in kaart te brengen........

Maar het idee om hier en daar plaatsen vast te leggen om het estafette stokje door te geven zou al een stap in de goede richting kunnen zijn.


Wie zit er in de buurt van Nijmegen en weet daar van Noord naar Zuid een allroad track neer te zetten? (Arnhem tot Venlo)
Tot net boven Venlo kan ik het weer oppakken.

Als er een TCN 500 Allroad is komt vanzelf de Road Versie.

Voor de Noorderlingen heb ik nog wel kampeerplekken in mijn tuin. ;D ;D ;D

Grtz,
marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2012 23:27 #36 door tukkertwin
Beantwoord door tukkertwin in topic TCN 500
Marco, kan ik al vast een plekkie reserveren?

Waar een wil is is een weg.....waar geen weg is wil ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2012 11:15 #37 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic TCN 500

Ga je er dus vanuit dat het alleen ALLroad moet zijn of dat beide versies beschikbaar mogen/moeten zijn.
Er zijn een heleboel leden die niet offroad rijden maar wel een dergelijk initiatief waarderen en zelfs mee willen doen bij een dergelijk evenement.

Ik zou pleiten voor beide versies dus.

Ik wil zeker niet het originele idee wat voortkwam uit de offroad rijders tekort doen, maar een duale opzet geeft gewoon ook meer deelnemers en mogelijkheden.


Idd. Dit draadje hoort in mijn beleving dan ook niet exclusief in allroad&offroad, maar in 'activiteiten en evenementen'.
Coördinatie is wel degelijk een punt van aandacht! Dat hoeft niet te betekenen dat de spontaniteit er uit gaat. Zou idd jammer zijn!
Maar nog veel belangrijker... de locatie (camping, groepsaccomodatie, etc) waar alles bijeen zou moeten komen...!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2012 21:09 #38 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN 500

Marco, kan ik al vast een plekkie reserveren?


De eerste is al gereserveerd. Als we het een beetje in de zomer doen
kunnen er diverse personen in een tentje slapen.
Pizzeria, Shoarma en Chinees worden hier bezorgd en
's ochtends broodjes en koffie kan ik zelf regelen.
Nu nog even uitrekenen hoeveel tentjes er in de tuin passen. ;D ;D ;D

8) Marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2012 01:23 #39 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic TCN 500

En voor de Bruine Ridders onder ons (eh, de Nutalla rijders...  ) kan er een verharde versie gemaakt worden.


Ja, dat is best, maar laten we dat wel gescheiden houden. Ik baal er een beetje van dat er voor elke offroad-activiteit tegenwoordig een verhard alternatief lijkt te moeten zijn. Zeker ook gezien het feit dat er bij het NTT géén offroad-rit was  :( :(. De offroad en allroad-liefhebbers komen er maar een beetje bekaaid af en als er dan een initiatief komt als dit, dan dan moeten we dat gewoon opzetten als zodanig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2012 08:24 #40 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic TCN 500

Ja, dat is best, maar laten we dat wel gescheiden houden. Ik baal er een beetje van dat er voor elke offroad-activiteit tegenwoordig een verhard alternatief lijkt te moeten zijn. Zeker ook gezien het feit dat er bij het NTT géén offroad-rit was  :( :(. De offroad en allroad-liefhebbers komen er maar een beetje bekaaid af en als er dan een initiatief komt als dit, dan dan moeten we dat gewoon opzetten als zodanig.


Helemaal mee eens. Veel mensen, veel wensen.
Als er enkele zijn die dit willen "aanbieden" moet het niet zo zijn
dat het wordt aangepast, zodat het speciale karakter van de ritten verdwijnt.
Dit alleen maar omdat het voor allemaal geschikt moet zijn.
Anderen staat het vrij om een alternatief (road) te maken.

PS. Het afsluitweekend wordt wel voorzien van een All-Road rit. ;;))

8) 8)
marco


Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.160 seconden