Moderatie...

15 feb 2013 09:53 #21 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Moderatie...

sound dragon is er 1 van en  hoeft niet veel te roepen om  het kippenhok  weer in rep en roer te krijgen.

Hij heeft wel een leuke avatar.....  (owww, off topic)
Discussie gesloten.
15 feb 2013 12:55 - 17 feb 2013 11:39 #22 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Moderatie...

wat niet wegneemt dat sound dragon altijd het recht heeft op zijn eigen mening

Het jammere is dat hij, wanneer hij geen argumenten (meer) heeft, persoonlijk gaat worden en probeert mensen uit de tent te lokken door ze te beledigen. De Rutger Castricum methode zeg maar.

Tja, dergelijk handelen levert vaak een vervelende situatie op omdat mensen daar dan op reageren. Dat brengt een discussie weg van de inhoud en geeft een verrotte sfeer. Daar genieten sommige mensen van omdat ze op geen andere manier aandacht krijgen.

Beste remedie is er maar niet op te reageren en bij je eigen verhaal te blijven.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)
Discussie gesloten.
15 feb 2013 13:08 #23 door Neet

daar hebben we één regel waar we mee werken; DOE NORMAAL. De rest verloopt via normen en waarden, zonder kinderachtig te worden. Werkt uitstekend, en ondanks dat we duizenden posts per dag scoren, hoeven we bijna nooit in te grijpen of posts te verwijderen. Ik heb over heel 2012 40 keer een topic dichtgegooid, wat neerkomt op een half procent ofzo..

Daar ben ik het toch echt wel mee eens hoor.... zo ken ik andere forums ook.
Discussie gesloten.
15 feb 2013 13:11 - 15 feb 2013 13:41 #24 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic Moderatie...

Ja, van mij Jeff! Dat je vaker wat moest posten! Net zoals "Streetbikertje"!  8)

Heej Bonootje Hoeist nou jonguh?

Mijn postings hier worden niet zo gewaardeerd, dus zoals ik al eerder zei, houd ik het wat meer bij mijn eigen stukje webz-territorium  ;)

Discussie gesloten.
15 feb 2013 13:19 #25 door Sounddragon

als we de moderators  ook ruimte geven zichzelf te ontwikkelen , en daar waar nodig aan te spreken  wanneer de leden van mening zijn dat er iets te fanatiek is geknipt en aangepast
Dan zullen we zoals in de meeste gevallen er best wel samen uitkomen.

een discussie voeren om de discussie lijdt alleen maar tot niets zeggend gezwets.
ieder heeft zijn eigen tolerantie en daarmee zijn eigen normen en waarde.
ook moderators hebben die.
en het zou daarom kunnen zijn dat bepaalde forum gebruikers zich hierin niet meer herkennen en daarom dit forum minder leuk vinden.
Dit gaan we nooit oplossen omdat het hier gaat over persoonlijke voorkeuren
sound dragon is er 1 van en  hoeft niet veel te roepen om  het kippenhok  weer in rep en roer te krijgen.
( de bekende stok in het hoenderhok.)
En zoals hij heeft gemerkt is het dus nog steeds dat zelfde saaie forum voor hem (en andere die zich hierin herkennen)
wat niet wegneemt dat sound dragon altijd het recht heeft op zijn eigen mening (en met hem al die andere) en ik zelfs geen moeite zou doen om hem op andere gedachte te brengen.

mensen zijn zoals ze zijn...

Ad, de kunst van het modereren is imho juist dat je je eigen gevoelens en mening een beetje moet uitzetten om de kerk- , en het recht van vrije meningsuiting een beetje in het midden te houden.
Als ik moest happen op elke zuig- en/of trollpost op mijn forumpje had ik hele dagen gierende hartkleppen en hyperventilatie; let it go, smeer desnoods wat extra boter op de brede rug, en doe net alsof je gek bent. Een agent ramt ook niet iedereen op zijn bek die klootzak tegen hem zegt; kán gewoonweg niet. Relativeren is een mooi ding, moet je leren, maar daarna is het o zo handig ;)

Mensen zijn inderdaad zoals ze zijn; het probleem ligt feitelijk ook vaak in het feit dat mensen zichzelf graag projecteren op een ander, en graag hún normen en waarden terug zien in een ander, en als dat niet lukt, er al snel een waardeoordeel op die ander rust. Leven en láten leven is het devies.  ;)

Discussie gesloten.
15 feb 2013 13:37 - 15 feb 2013 14:20 #26 door Sounddragon

Het jammere is dat hij, wanneer hij geen argumenten (meer) heeft, persoonlijk gaat worden en probeert mensen uit de tent te lokken door ze te beldigen. De Rutger Castricum methode zeg maar.

Tja, dergelijk handelen levert vaak een vervelende situatie op omdat mensen daar dan op reageren. Dat brengt een discussie weg van de inhoud en geeft een verrotte sfeer. Daar genieten sommige mensen van omdat ze op geen andere manier aandacht krijgen.

Beste remedie is er maar niet op te reageren en bij je eigen verhaal te blijven.

Hehe, jij bent echt zonder dollen precies het type huilie wat de sfeer op dit soort fora naar de klote helpt, om het maar effe recht voor de raap te zeggen.

Jij moet mij niet, dat blijkt; geeft niks, we gaan niet neuken ofzo, en we hoeven ook niet samen te wonen.

Wat wel een beetje jammer is, is dat je me een (wie de neucq is dat?) Rutger C stickertje probeert op te plakken (pas ik niet in een ander hokje bij je, of heb je er maar 3?) en voor de tweede keer probeert om me via stemmingmakerij de mond te snoeren door op te roepen om me te negeren en te vervolgens roepen dat ik een verrotte sfeer creëer, terwijl ik hier alleen de discussie maar probeer aan te slingeren over de moderatie die hier niet zo geweldig blijkt te lopen.

Vergeet niet, dat als je iemand aanvalt, je wel eens de strontemmer op je kop zou kunnen krijgen. Als je dat niet wilt, kun je twee dingen doen; óf je praat/.discussiëert normaal mee, óf je gaat lekker op je handjes zitten, en laat anderen lekker lullen.

Vroeger waren motorrijders vrijgevochten types, die hun bekkie bij zich hadden, tegenwoordig worden stalen rossen bevolkt door moraalridders geloof ik, of is dat alleen hier, want op MF valt dat allemaal nog reuze mee.
Discussie gesloten.
15 feb 2013 14:06 #27 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Moderatie...

beste jeff,

jJe hebt je punt wel gemaakt (denk ik!)
deze topic stelde alleen maar vragen over het hoe en waarom bepaalde zaken zijn aangepakt.
maw. wat hebben de moderaters doen besluiten om te reageren zoals ze hebben gedaan.

deze topic was al een tijdje oud en je hebt er weer leven in geblazen maar dreigt uit de hand te lopen door elkaar te gaan karakteriseren.
zoals je zelf eigenlijk al zei, zijn  de meesten forumgebruikers bij de TCN  nog niet klaar voor jouw visie en hoe te modereren.
probeer dat te accepteren zoals ik (en met mij misschien anderen) jouw sterkere vocubulaire(in schrift dan wel) manier van uitdrukken kunnen accepteren

we weten beiden dat je in het echt veel aardiger kunt zijn ;D

Discussie gesloten.
15 feb 2013 14:34 #28 door Anne87
Beantwoord door Anne87 in topic Moderatie...

beste jeff,

deze topic stelde alleen maar vragen over het hoe en waarom bepaalde zaken zijn aangepakt.
maw. wat hebben de moderaters doen besluiten om te reageren zoals ze hebben gedaan.

-knip-

En waar precies kan ik de reactie(s) van de (betreffende) moderator(s) lezen over deze kwestie? Of zetten die alleen slotjes? Volgens mij ben jij er eentje toch? Waarom reageer je niet inhoudelijk in plaats van het proberen de mond te snoeren van een bepaalde user (die trouwens in het echt net zo kan reageren als hier en die ook niet met naam en toenaam genoemd hoeft te worden, anders had hij Jeff wel als username gekozen, dat terzijde).

Er lijkt hier vrij weinig gedaan te worden met (opbouwende) kritiek en da's jammer, want echt veel actieve nieuwe leden hebben jullie niet, en dat terwijl internet een heel mooi en groot medium is, toegankelijk voor vrijwel iedereen; vooral jongeren hebben daar een streepje voor, maar die trekken jullie tot nu toe niet echt aan (vandaar ook mijn kleine hoeveelheid posts hier op 't forum; ik ben zo'n jongere).

Misschien moeten jullie het gewoon eens voor de fun, een jaar lang, anders proberen en kijken wat het effect is. Terugdraaien kan altijd.
Discussie gesloten.
15 feb 2013 14:45 #29 door Sounddragon

beste jeff,

deze topic was al een tijdje oud en je hebt er weer leven in geblazen maar dreigt uit de hand te lopen door elkaar te gaan karakteriseren.
zoals je zelf eigenlijk al zei, zijn  de meesten forumgebruikers bij de TCN  nog niet klaar voor jouw visie en hoe te modereren.
probeer dat te accepteren zoals ik (en met mij misschien anderen) jouw sterkere vocubulaire(in schrift dan wel) manier van uitdrukken kunnen accepteren

we weten beiden dat je in het echt veel aardiger kunt zijn ;D

Ad, ik snap de strekking van het topic, maar nu deze vernieuwde 'discussie' plaatsvindt, blijkt dat er toch nog wel wat te zeggen valt, ik snap ook niet dat ik nu gemaand word om wederom (je hebt nu je zegje wel gezegd) mijn waffel te houden. Blijkbaar is er nog ruimte voor-, en behoefte aan discussie, blijkt tevens ook uit mijn mailbox, waar zich ineens mensen melden die het met mij eens zijn, maar dit om mij onduidelijke redenen niet hier willen melden. (bang om monddood gemaakt te worden of om later afgerekend te worden om hun mening misschien?).

Liever veegt men dingen onder mat, want dat is beter voor de 'gezelligheid' op het forum, of voor de engelstaligen; Do not stir the shit, because it smells bad :))
Discussie gesloten.
15 feb 2013 19:19 #30 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Moderatie...
hallo,
In het alg zal ik de laatste zijn die  stelt dat iemand zijn waffel moet houden .
Een discussie is een uiteenzetting van gedachten en meningen om zo elkaars standpunten te verdedigen

Maar  dat gaat alleen goed als er gecommuniceerd  wordt.
Als er aangegeven wordt dat verder reageren op bepaalde uitlatingen niet gezien wordt als een bijdrage (hoe graag jij dat ook zou willen) is heeft het verdere voortzetting ervan geen zin meer.
Als er dan ook een punt wordt bereikt waarbij karakter vorming de overhand dreigt te krijgen  wordt het tijd dat de moderator van mij mag ingrijpen en er dus een slotje op mag zetten.

Anonieme steun betuigingen veranderen daar niets aan ,
ieder kan gebruik maken van zijn rechten als lid om problemen en of meningsverschillen aan de kaak te stellen
er wordt daarbij  niets onder de tafel geveegd
Dergelijke uitlatingen insinueren zie ik toch echt als stemming makerij van jou kant.

blijf gewoon bij de feiten.

Ons huidige  moderator beleid is naar mijn mening al veel te losjes in vergelijk wat het ooit geweest is.
Maar daar is democratisch zo in beslist.
Ieder heeft spreekrecht maar blijf beschaafd en respectvol naar elkaar toe
dat is de voornaamste stelregel

Discussie gesloten.
15 feb 2013 19:35 - 15 feb 2013 20:04 #31 door Sounddragon
Ad, maak ik nu uit het dikgedrukte deel in je post op dat Anne87 die hierboven ook reageerde en geen lid is, maar partner van een lid, hier geen zeggenschap heeft en/of een mening mag hebben? [size=small]En je in die context haar post en direkt aan jou gestelde vraag gewoon negeert? Als in; beschaafd en respectvol? [/size]
Discussie gesloten.
15 feb 2013 20:50 #32 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Moderatie...

... en die ook niet met naam en toenaam genoemd hoeft te worden, anders had hij Jeff wel als username gekozen, dat terzijde).

Oei, maar daar was ik al mee begonnen Anne87. In een eerdere posting in dit topic noemde ik Sounddragon al Jeff. Zo wordt ik ook wel eens rechtstreeks geadresseerd als Han. Nou ja, dat gebeurt wel eens vaker en niet eens altijd bewust. Maar in principe heb je gelijk. Op een forum gebruik je in principe iemands username.

-- Han --
Discussie gesloten.
15 feb 2013 20:53 #33 door Bono

ieder kan gebruik maken van zijn rechten als lid om problemen en of meningsverschillen aan de kaak te stellen
er wordt daarbij  niets onder de tafel geveegd

Ik denk dat je hiermee `forumlid` bedoelt, Waffie.

-- Han --
Discussie gesloten.
15 feb 2013 21:30 - 15 feb 2013 21:38 #34 door bully043
Beantwoord door bully043 in topic Moderatie...

Ad, ik snap de strekking van het topic, maar nu deze vernieuwde 'discussie' plaatsvindt, blijkt dat er toch nog wel wat te zeggen valt, ik snap ook niet dat ik nu gemaand word om wederom (je hebt nu je zegje wel gezegd) mijn waffel te houden. Blijkbaar is er nog ruimte voor-, en behoefte aan discussie, blijkt tevens ook uit mijn mailbox, waar zich ineens mensen melden die het met mij eens zijn, maar dit om mij onduidelijke redenen niet hier willen melden. (bang om monddood gemaakt te worden of om later afgerekend te worden om hun mening misschien?).

Ik ben het in grote lijnen eens met wat Sounddragon zegt, dit omdat ik ook eens aangevallen werd in een soort gelijke discussie die gestart werd door Neet en hete , Zomaar berichten verwijderen.
Omdat ik hier mijn eigen mening zei in dit topic, maar toevallig geen lid was moest ik maar mijn mond houden volgens, zijn naam was toen nog Grunninger of zo iets.

Ik heb Sounddragon ook gemaild maar niet omdat ik bang was om mond dood te worden gemaakt maar ik was nieuwschierig op wat voor een forum hij vaak was te vinden en ik hier ook eens wilde gaan kijken.
Gr. Har
Discussie gesloten.
15 feb 2013 21:32 #35 door bully043
Beantwoord door bully043 in topic Moderatie...
De bovenste 2 zinnen moeten in het blauw staan en de rest gewoon in het witte vak, mij lukt dit niet ;D
Discussie gesloten.
15 feb 2013 21:39 #36 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Moderatie...

De bovenste 2 zinnen moeten in het blauw staan en de rest gewoon in het witte vak, mij lukt dit niet ;D

Heb het even aangepast voor je

mvgr
moderator die dit met aandacht leest  ;D
Discussie gesloten.
15 feb 2013 21:58 #37 door Neet

Als er dan ook een punt wordt bereikt waarbij karakter vorming de overhand dreigt te krijgen  wordt het tijd dat de moderator van mij mag ingrijpen en er dus een slotje op mag zetten.

Huh? Waarom? Gaan we weer. Helemaal niet mee eens. Er wordt niemand verrot gescholden of iets dergelijks.
Als de topicstarter het nodig vind, moet hij hem stoppen.

Discussie gesloten.
15 feb 2013 22:06 #38 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Moderatie...

Omdat ik hier mijn eigen mening zei in dit topic, maar toevallig geen lid was moest ik maar mijn mond houden volgens, zijn naam was toen nog Grunninger of zo iets.

Dat lijkt me bijzonder stug aangezien ik dat soort taal niet gebruik. Kan wel zijn dat ik een opmerking heb gemaakt dat ik het niet gepast heb gevonden dat iemand die niet lid is van een vereniging en dus niet meebetaalt aan faciliteiten als dit forum er vervolgens wel over mee denkt te kunnen beslissen. Tja, dat vind ik nog steeds, maar daar zijn ook een hoop andere meningen over...  :D

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)
Discussie gesloten.
15 feb 2013 23:22 #39 door kees
Beantwoord door kees in topic Moderatie...
Gelukkig maar  ;)

Ik lees hier zoveel tussen de regels door, ik zou er mijn geld mee kunnen gaan verdienen  :)

Maar, ik loop ook al een jaartje of 4 of zo hier rond en ook ik heb de ups en downs meegemaakt. Ook ik kreeg wel eens de wind van voren, andere keren respect toebedeeld. Dan weer de buitenstaander, soms beoordeeld als insider. En altijd is het weer goed gekomen. Het heetst van de strijd, maar achteraf nooit haatdragend, blijkt.

Ik mag die Sounddragon wel. Aal goud komt wat stug over, maar die komt ook van helemaal boven. Daar ken ik er hier wel meer van. Er was ooit een tijd dat ik die stomme 25 euro gewoon niet had. Soms nu denk ik wel eens, ik zou die gewoon eens over moeten maken. Om sommigen voorgoed de mond te snoeren  :P

Groeten, van zomaar 'n piraat..  :angel:
Discussie gesloten.
16 feb 2013 00:08 #40 door Bono

Kan wel zijn dat ik een opmerking heb gemaakt dat ik het niet gepast heb gevonden dat iemand die niet lid is van een vereniging en dus niet meebetaalt aan faciliteiten als dit forum er vervolgens wel over mee denkt te kunnen beslissen. Tja, dat vind ik nog steeds, maar daar zijn ook een hoop andere meningen over...  :D

Tja, zolang als het forum voor eenieder toegankelijk is, ontkom je er niet aan dat FORUMleden zich mengen in de diverse discussies en gevraagd of ongevraagd hun mening geven. Dat is niet zo moeilijk.

En hoe vaak is mij niet verteld, dat het forum niet de TCN is. Dan moet niemand van de TCN mopperen over het al dan niet meebetalen aan faciliteiten van `hun` forum. Dat is dan BS. Scherm het dan af en hou het forum exclusief voor TCNleden. Dit het ik overigens eerder meerdere malen verkondigd.

En dan heeft Aal goud een agendapunt voor de volgende ALV. Forum publiek toegankelijk of exclusief voor leden.

-- Han --
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.167 seconden