sound dragon is er 1 van en hoeft niet veel te roepen om het kippenhok weer in rep en roer te krijgen.
wat niet wegneemt dat sound dragon altijd het recht heeft op zijn eigen mening
daar hebben we één regel waar we mee werken; DOE NORMAAL. De rest verloopt via normen en waarden, zonder kinderachtig te worden. Werkt uitstekend, en ondanks dat we duizenden posts per dag scoren, hoeven we bijna nooit in te grijpen of posts te verwijderen. Ik heb over heel 2012 40 keer een topic dichtgegooid, wat neerkomt op een half procent ofzo..
Ad, de kunst van het modereren is imho juist dat je je eigen gevoelens en mening een beetje moet uitzetten om de kerk- , en het recht van vrije meningsuiting een beetje in het midden te houden.als we de moderators ook ruimte geven zichzelf te ontwikkelen , en daar waar nodig aan te spreken wanneer de leden van mening zijn dat er iets te fanatiek is geknipt en aangepast
Dan zullen we zoals in de meeste gevallen er best wel samen uitkomen.
een discussie voeren om de discussie lijdt alleen maar tot niets zeggend gezwets.
ieder heeft zijn eigen tolerantie en daarmee zijn eigen normen en waarde.
ook moderators hebben die.
en het zou daarom kunnen zijn dat bepaalde forum gebruikers zich hierin niet meer herkennen en daarom dit forum minder leuk vinden.
Dit gaan we nooit oplossen omdat het hier gaat over persoonlijke voorkeuren
sound dragon is er 1 van en hoeft niet veel te roepen om het kippenhok weer in rep en roer te krijgen.
( de bekende stok in het hoenderhok.)
En zoals hij heeft gemerkt is het dus nog steeds dat zelfde saaie forum voor hem (en andere die zich hierin herkennen)
wat niet wegneemt dat sound dragon altijd het recht heeft op zijn eigen mening (en met hem al die andere) en ik zelfs geen moeite zou doen om hem op andere gedachte te brengen.
mensen zijn zoals ze zijn...
Hehe, jij bent echt zonder dollen precies het type huilie wat de sfeer op dit soort fora naar de klote helpt, om het maar effe recht voor de raap te zeggen.Het jammere is dat hij, wanneer hij geen argumenten (meer) heeft, persoonlijk gaat worden en probeert mensen uit de tent te lokken door ze te beldigen. De Rutger Castricum methode zeg maar.
Tja, dergelijk handelen levert vaak een vervelende situatie op omdat mensen daar dan op reageren. Dat brengt een discussie weg van de inhoud en geeft een verrotte sfeer. Daar genieten sommige mensen van omdat ze op geen andere manier aandacht krijgen.
Beste remedie is er maar niet op te reageren en bij je eigen verhaal te blijven.
beste jeff,
jJe hebt je punt wel gemaakt (denk ik!)
deze topic stelde alleen maar vragen over het hoe en waarom bepaalde zaken zijn aangepakt.
maw. wat hebben de moderaters doen besluiten om te reageren zoals ze hebben gedaan.
-knip-
Ad, ik snap de strekking van het topic, maar nu deze vernieuwde 'discussie' plaatsvindt, blijkt dat er toch nog wel wat te zeggen valt, ik snap ook niet dat ik nu gemaand word om wederom (je hebt nu je zegje wel gezegd) mijn waffel te houden. Blijkbaar is er nog ruimte voor-, en behoefte aan discussie, blijkt tevens ook uit mijn mailbox, waar zich ineens mensen melden die het met mij eens zijn, maar dit om mij onduidelijke redenen niet hier willen melden. (bang om monddood gemaakt te worden of om later afgerekend te worden om hun mening misschien?).beste jeff,
jJe hebt je punt wel gemaakt (denk ik!)
deze topic stelde alleen maar vragen over het hoe en waarom bepaalde zaken zijn aangepakt.
maw. wat hebben de moderaters doen besluiten om te reageren zoals ze hebben gedaan.
deze topic was al een tijdje oud en je hebt er weer leven in geblazen maar dreigt uit de hand te lopen door elkaar te gaan karakteriseren.
zoals je zelf eigenlijk al zei, zijn de meesten forumgebruikers bij de TCN nog niet klaar voor jouw visie en hoe te modereren.
probeer dat te accepteren zoals ik (en met mij misschien anderen) jouw sterkere vocubulaire(in schrift dan wel) manier van uitdrukken kunnen accepteren
we weten beiden dat je in het echt veel aardiger kunt zijn ;D
Oei, maar daar was ik al mee begonnen Anne87. In een eerdere posting in dit topic noemde ik Sounddragon al Jeff. Zo wordt ik ook wel eens rechtstreeks geadresseerd als Han. Nou ja, dat gebeurt wel eens vaker en niet eens altijd bewust. Maar in principe heb je gelijk. Op een forum gebruik je in principe iemands username.... en die ook niet met naam en toenaam genoemd hoeft te worden, anders had hij Jeff wel als username gekozen, dat terzijde).
Ik denk dat je hiermee `forumlid` bedoelt, Waffie.ieder kan gebruik maken van zijn rechten als lid om problemen en of meningsverschillen aan de kaak te stellen
er wordt daarbij niets onder de tafel geveegd
Ad, ik snap de strekking van het topic, maar nu deze vernieuwde 'discussie' plaatsvindt, blijkt dat er toch nog wel wat te zeggen valt, ik snap ook niet dat ik nu gemaand word om wederom (je hebt nu je zegje wel gezegd) mijn waffel te houden. Blijkbaar is er nog ruimte voor-, en behoefte aan discussie, blijkt tevens ook uit mijn mailbox, waar zich ineens mensen melden die het met mij eens zijn, maar dit om mij onduidelijke redenen niet hier willen melden. (bang om monddood gemaakt te worden of om later afgerekend te worden om hun mening misschien?).
De bovenste 2 zinnen moeten in het blauw staan en de rest gewoon in het witte vak, mij lukt dit niet ;D
Als er dan ook een punt wordt bereikt waarbij karakter vorming de overhand dreigt te krijgen wordt het tijd dat de moderator van mij mag ingrijpen en er dus een slotje op mag zetten.
Omdat ik hier mijn eigen mening zei in dit topic, maar toevallig geen lid was moest ik maar mijn mond houden volgens, zijn naam was toen nog Grunninger of zo iets.
Tja, zolang als het forum voor eenieder toegankelijk is, ontkom je er niet aan dat FORUMleden zich mengen in de diverse discussies en gevraagd of ongevraagd hun mening geven. Dat is niet zo moeilijk.Kan wel zijn dat ik een opmerking heb gemaakt dat ik het niet gepast heb gevonden dat iemand die niet lid is van een vereniging en dus niet meebetaalt aan faciliteiten als dit forum er vervolgens wel over mee denkt te kunnen beslissen. Tja, dat vind ik nog steeds, maar daar zijn ook een hoop andere meningen over...