Moderatie...

16 feb 2013 00:33 #41 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Moderatie...
vooropgesteld dat ik vooralsnog niet als moderator op kan treden brengen sommige me wel op een idee.

nu mijn woorden toch beter gelezen worden...
In mijn mening moet er een duidelijk onderscheid zijn tussen een clublid en een forumgebruiker
wat niet wegneemt dat voor beiden op het forum de zelfde regels tellen maar dat een clublid zich bij een desbetreffende commissie kan beklagen als hij of zij het ergens niet mee eens is.
wat dus betekent dat een forum gebruiker zich moet neerleggen bij wat de moderators beslissen.
nadeel daaraan is natuurlijk dat dat zelfde forum weer gebruikt kan worden om  na te ventileren.

Deze vrijheid van meningsuiting is wat mij betreft okee zolang dat maar gaat op een manier die de meerderheid als netjes en fatsoenlijk beschouwd .
daar waar de diagnose van psyhiater tot dierlijke instincten etc beschouw ik hier niet meer onder.

op de vraag van anne 87 die ik gemist heb waarvoor excuses:
ik ben geen moderator en kan als zodanig ook niet reageren op iets wat ik niet beslist heb.
misschien dat er door mij een indruk is gewekt om iemand het zwijgen op te leggen  echter wanneer hardere woorden overgaan in schoferen is mijn grens bereikt in het zicht van toelaatbaar.
Nu kun je natuurlijk gaan discussiëren over wat je dan toelaatbaar en laat daar net een moderator voor zijn.
onafhankelijk bepaalt hij op zij dus de grens.
en daar kunnen forumgebruikers wel eens moeite mee hebben en dat mag.
dat sommige mensen elkaar mogen is omdat mensen zich indentificeren met elkaar en andere hebben dat niet of minder en zullen dus nooit goede vrienden worden
dit speelt ook vaak tussen jongere en oudere mensen.
op je laatste vraag weet ik het antwoord niet.

ik wordt wel moe van dit ziften.. als jullie kleine jong waren schopte ik je je nest in echter nu zijn jullie groter en wil je nog steeds niet accepteren dat je nog steeds klein bent

ik sluit af met iest wat ik tegen kwam in een winkel.. BE NICE OR LEAVE
Discussie gesloten.
16 feb 2013 01:36 #42 door Anne87
Beantwoord door Anne87 in topic Moderatie...
Ofwel: Je mag geen kritiek leveren en doe je dat wel, dan wordt er niet inhoudelijk op gereageerd.
In dit geval dus niet door de moderators. Nee, in plaats daarvan past een moderator die wel inhoudelijk zou moeten reageren een quote aan die mislukt was, want dat is stukken belangrijker dan het luisteren en reageren op je gebruikers.

Daarnaast moet je als moderator totaal onpartijdig kunnen zijn, dus "dat sommige mensen elkaar mogen is omdat mensen zich indentificeren met elkaar en andere hebben dat niet of minder en zullen dus nooit goede vrienden worden", zou helemaal niet van toepassing mogen zijn of spelen (want ik neem aan dat je in dit geval op Sounddragon en Aal goud doelt).
Een slotje omdat een topic niet goed loopt is trouwens een teken van onmacht. Er zijn zoveel andere manieren om een topic weer op een normale wijze op de rit te krijgen. Als ik in 'ons' forum het afgelopen jaar 50 slotjes heb gezet, in een forum met 32.882 topics en 2.294.003 reacties, dan is dat veel.

En kritiek leveren als je niet hebt mee betaald aan dit forum wat gratis te downloaden is en wat aan webhosting maximaal 45 euro (ooit als een gedacht om over te stappen naar een goedkopere host dan Argeweb? Zo goedkoop zijn ze niet en aangezien de club nogal op hun centjes is gesteld zou ik zeggen: kijk eens verder dan je neus lang is) euro per maand kost is helemaal uit den boze.

Jullie vergeten daarnaast volgens mij ook dat je gebruiker het forum maakt. Zonder gebruikers is er sowieso helemaal geen forum.

En dit allemaal bij elkaar: Zo trek je echt nieuwe leden.
Maar het lijkt er steeds meer op dat dat juist het doel is, want onderstaande opmerkingen helpen daar absoluut aan mee en laten alleen maar blijken dat jullie in ieder geval zeker niet op een jongere generatie zitten te wachten. Ofwel nog een paar jaartjes en dan is de club sowieso doodgebloed:

"wat dus betekent dat een forum gebruiker zich moet neerleggen bij wat de moderators beslissen"
"als jullie kleine jong waren schopte ik je je nest in echter nu zijn jullie groter en wil je nog steeds niet accepteren dat je nog steeds klein bent"
"BE NICE OR LEAVE"
"en zullen dus nooit goede vrienden worden, dit speelt ook vaak tussen jongere en oudere mensen."
"Kan wel zijn dat ik een opmerking heb gemaakt dat ik het niet gepast heb gevonden dat iemand die niet lid is van een vereniging en dus niet meebetaalt aan faciliteiten als dit forum er vervolgens wel over mee denkt te kunnen beslissen."

Maar negeer deze post vooral, want ik ben inderdaad nog steeds klein (1.65m om precies te zijn), hoor eigenlijk al in mijn bed te liggen, betaal ook nog eens niet mee aan dit forum, ben hier geen moderator, word waarschijnlijk ook vast niet als aardig gezien aangezien ik kritiek lever en dus moet ik eigenlijk vooral mijn kop houden;  :-X .
Discussie gesloten.
16 feb 2013 02:03 - 16 feb 2013 02:53 #43 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic Moderatie...

vooropgesteld dat ik vooralsnog niet als moderator op kan treden brengen sommige me wel op een idee.

nu mijn woorden toch beter gelezen worden...
In mijn mening moet er een duidelijk onderscheid zijn tussen een clublid en een forumgebruiker
wat niet wegneemt dat voor beiden op het forum de zelfde regels tellen maar dat een clublid zich bij een desbetreffende commissie kan beklagen als hij of zij het ergens niet mee eens is.
wat dus betekent dat een forum gebruiker zich moet neerleggen bij wat de moderators beslissen.
nadeel daaraan is natuurlijk dat dat zelfde forum weer gebruikt kan worden om  na te ventileren.

Deze vrijheid van meningsuiting is wat mij betreft okee zolang dat maar gaat op een manier die de meerderheid als netjes en fatsoenlijk beschouwd .
daar waar de diagnose van psyhiater tot dierlijke instincten etc beschouw ik hier niet meer onder.

op de vraag van anne 87 die ik gemist heb waarvoor excuses:
ik ben geen moderator en kan als zodanig ook niet reageren op iets wat ik niet beslist heb.
misschien dat er door mij een indruk is gewekt om iemand het zwijgen op te leggen  echter wanneer hardere woorden overgaan in schoferen is mijn grens bereikt in het zicht van toelaatbaar.
Nu kun je natuurlijk gaan discussiëren over wat je dan toelaatbaar en laat daar net een moderator voor zijn.
onafhankelijk bepaalt hij op zij dus de grens.
en daar kunnen forumgebruikers wel eens moeite mee hebben en dat mag.
dat sommige mensen elkaar mogen is omdat mensen zich indentificeren met elkaar en andere hebben dat niet of minder en zullen dus nooit goede vrienden worden
dit speelt ook vaak tussen jongere en oudere mensen.
op je laatste vraag weet ik het antwoord niet.

ik wordt wel moe van dit ziften.. als jullie kleine jong waren schopte ik je je nest in echter nu zijn jullie groter en wil je nog steeds niet accepteren dat je nog steeds klein bent

ik sluit af met iest wat ik tegen kwam in een winkel.. BE NICE OR LEAVE

Nou, ik heb mijn best gedaan om je post te lezen, maar ik kan er niet meer van maken als wartaal en een poging tot ingewikkeld gelul, ook wel te benoemen als astraal gepenis. Je beantwoordt gewoon nergens ook maar een halve vraag, gaat inhoudelijk gewoon nergens op in en lult er een mooie punt aan.. vind je..

Be Nice or Leave.. hoefde niet in caps hoor, ik ben niet scheel. Maar op jouw advies, meneer Ad, heb ik zojuist dan maar de knoop doorgehakt en mijn lidmaatschap opgezegd. All I wanted voor mijn jaarlijkse 25€ was een fatsoenlijk forum met bijbehorend volk, maar het is hier verzand in een wereldvreemde betuttelende en bekrompen ouwelullenbende, en daar wens ik me niet langer mee te identificeren. Zal wel wederzijds zijn, dus dat is dan mooi win-win voor beide partijen, toch?.

Ik trek mijn account niet door de plee, maar zal hier nog af en toe langs komen om hier en daar op wat zieltjes te trappen en Mevrouw Kadana met haar boobjes te laten wiegelen, maar verwacht van mij weinig construktiefs hier, want dat is net zoiets als in de zee urineren; zout is het toch al, en het niveau stijgt er nauwelijks door.

En om even in de context te blijven; ik heb mijn plasje en goede daad voor vandaag gedaan, voelt heerlijk zoals je wellicht wel eens ervaart, en nu rot ik lekker op hier.

Hasta la pasta, zoek het maar lekker uit met je 'beleid'

PS: voor degenen die wél willen begrijpen waar het over gaat en mij steun(d)en. Bedankt en sterkte met deze bierkaai, want dat is het.

Helaas zal het nooit veranderen.

[/transalpclub]
Discussie gesloten.
16 feb 2013 10:29 #44 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Moderatie...
doeiiii

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024
Discussie gesloten.
16 feb 2013 11:29 #45 door Wim De Saeytyd
Beantwoord door Wim De Saeytyd in topic Moderatie...
Aan het taalgebruik en de rechtstreekse aanvallen van Sounddragon te zien valt het mij moeilijk dat hij moderator is van één van Nederlands' grootste fora. Ik ken Sounddragon van haar of pluim maar de stijl die hier gehanteerd wordt is denigrerend en heeft nog weinig met hoffelijkheid en respect te maken... zoveel is duidelijk.

Ik vind overigens (en dat was het uitgangspunt van de topic) dat hier behoorlijk gemodereerd wordt. Alles kan beter, ook ik en wij met z'n allen. Impliceert dus dat we met z'n geen één van z'n allen perfect zijn en dat ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Wanneer dat met respect voor de ander kan, is er geen enkel probleem.

Fijn forum dat transalpforum  C:-)
Discussie gesloten.
16 feb 2013 11:54 - 16 feb 2013 14:32 #46 door FroxLady
Beantwoord door FroxLady in topic Moderatie...

I just feel sorry for the elephants

nl.wikipedia.org/wiki/Existentialisme

Het existentialisme is een 20e-eeuwse filosofische en literaire stroming die individuele vrijheid, verantwoordelijkheid en subjectiviteit vooropstelt. Het existentialisme beschouwt iedere persoon als een uniek wezen, verantwoordelijk voor eigen daden en eigen lot. De uitdaging van ieder individueel mens is om in afwezigheid van een transcendente god Mod en binnen zijn absurd en zinloos bestaan zijn vrijheid te gebruiken om een eigen ethos op te bouwen en zijn bestaan zodoende zin te geven.

Visie op God Mod.
In relatie tot het al dan niet bestaan van God Mod neemt het existentialisme twee mogelijke posities in: de theologische en de agnostische visie.
Een vroege 'existentialist' als Kierkegaard zag de relatie tot God Mod als de existentiële vraag bij uitstek. Nietzsche daarentegen proclameerde dat 'God Mod dood was' en dat het concept van een God Mod gewoon verouderd was. Hoe dan ook zouden 'theologische existentialisten' zoals Paul Tillich, Gabriel Marcel, en Martin Buber heel wat van hun leerstellingen met die van het existentialisme delen.
Het agnostisch existentialisme maakt geen aanspraak over de kennis te beschikken of alles zich al dan niet in een ruimer, metafysisch kader zou kunnen afspelen. Het stelt alleen vast dat de enige waarheid waar we zeker van kunnen zijn, die waarheid is waar wij naar handelen. Te weten of er een God bestaat, ligt niet binnen de mogelijkheden van de menselijke geest. Het bestaan van de mens is in hun visie dus in de eerste plaats subjectief.

Discussie gesloten.
16 feb 2013 13:59 #47 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Moderatie...
[youtube]
[/youtube]

Goed volk, die motormuizen.....

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Discussie gesloten.
16 feb 2013 19:40 #48 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Moderatie...

doeiiii

+1  ::)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
16 feb 2013 19:57 #49 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Moderatie...

+1  ::)

+ nog 1    al moet ik er voor betalen!!!!!
Discussie gesloten.
16 feb 2013 21:10 #50 door kees
Beantwoord door kees in topic Moderatie...
Ron o- Ron toch,

Dat is nu wat iedereen die 'tegen' is bedoelt. Je bent geen haar beter.

Ik maak graag die 25 euro over zodat ik jou soort een spreekwoordelijke schop onder de kont kan verkopen.

Jij bent hier nog niet zo lang, maar 2009/10 was dit een heul ander forum. Er is inderdaad niet veel van over.
Discussie gesloten.
16 feb 2013 21:21 #51 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Moderatie...

betuttelende

Weer mee eens... ;D
Discussie gesloten.
16 feb 2013 21:24 #52 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Moderatie...
En toch blijft het leuk hier......en ook veel info, en wat er ook gezegd wordt. Ik blijf wel, zeurpietjes.
Discussie gesloten.
16 feb 2013 21:39 #53 door GSApaul
Beantwoord door GSApaul in topic Moderatie...
Zouden we niet beter kunnen gaan motorrijden, was vandaag super weer voor een all-roadritje.

Valt mij wel op dat er hier veel te strak en in hokjes gedacht wordt.
Beetje toleranter zou ook geen kwaad kunnen.

Discussie gesloten.
16 feb 2013 21:42 #54 door ron overkleeft
Wat is dat nou "Sounddragon" gaan je  nou "huilie huilie"doen? :-[
Proberen diversen leden je op een nette manier te vertellen dat ze het niet met je eens zijn en dan trek je een pruillipje,ik denk dat je zelfs heb staan stampvoeten? Want dat doen kleine jongetjes als ze niet hun zin krijgen,eerst hard brullen dan stampvoeten en dan huilie hiulie .

Maar het leukste is nog dat je zegt ( ik wilde een fatsoenlijk forum met bijbehorend volk)
Je hebt nog geen zin gezegd zonder te beledigen of te schelden,nee jij bent echt de laatste die fatsoenlijk is.

Ook zeer lachwekkend is (verwacht van mij niks constructiefs meer) ha ha ha,hier overschat je jezelf .
Het enige wat uit je warrige verhalen op te maken valt is dat je het met de moderatie niet eens bent, en dat vul je dat aan met schelden, tieren, voeteren,zeiken, beledigen,hufteren,klagen enz enz . 
van een weloverwogen uitleg met voor en tegens zodat we van opbouwende kritiek kunnen spreken is geen spraken.

Fijn dat je opgezegd hebt, voelt toch als een kado.
Jammer dat je nog af en toe langs komt, maar we wennen er wel aan.

Nog fijner vind ik het dat niemand zich heeft verlaagd tot jou manier van communiceren,je bent gewoon
tactische buitenspel geluld.

Doei  Jeff      t.t n..itm..rz..ns

Discussie gesloten.
16 feb 2013 21:47 #55 door ron overkleeft

Ron o- Ron toch,

Dat is nu wat iedereen die 'tegen' is bedoelt. Je bent geen haar beter.

Ik maak graag die 25 euro over zodat ik jou soort een spreekwoordelijke schop onder de kont kan verkopen.

Jij bent hier nog niet zo lang, maar 2009/10 was dit een heul ander forum. Er is inderdaad niet veel van over.

nou dag het effe niet, volg het forum al een kleine 10 jaar en was toen nog niet zo bevuilt als 2009/10
Discussie gesloten.
16 feb 2013 21:54 #56 door Anne87
Beantwoord door Anne87 in topic Moderatie...
Hij heeft het hier nog lang volgehouden moet ik zeggen  :o .

Nu dan eindelijk eens die knoop doorgehakt; da's mooi, want nu kan ie nog meer tijd besteden aan het grootste forum van NL waar zijn bijdragen en grote smoel wel degelijk worden gewaardeerd.
Discussie gesloten.
16 feb 2013 21:56 #57 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Moderatie...
:-\

het was dan wel droog maar toch wel erg frisjes om motor te rijden...

en dat zogenaamde tolerant gedrag lijdt juist alleen maar tot terugkerende problemen die continu de hierachie op dit forum verstoren
dan maar liever een wat saaier forum en een strak werkende moderator.
de een houdt ervan en een ander niet

Discussie gesloten.
16 feb 2013 22:02 #58 door kees
I rest my case wat jou betreft, Ron.

Als je nou eens boards als 'Praathioek' eruit flikkert. Dan heb je minder groepsvorming door samenscholing omdat de leden alleen zijdelings contact hebben via bijvoorbeeld de evenementen-, technische- en rommelmarkt boards.

Maak van dit forum een deurmat, geen vuilnisvat. Maar, dat is ook al zo vaak geopperd. Zolang hier TCN-leden zich op enigerlei wijze fobisch blijven uiten naar anderen die niet tot hun 'strakke' groep horen, zal er tweespalt op zijn smerigst blijven. Geen wonder dat van alle leden die TCN rijk is, er maar een tiental zich hier met enige regelmaat op deze plek begeven.

Nee, wijs maar niet naar mij, ik ben op bezoek. Wees dus een beetje gastvrij graag  ;)
Discussie gesloten.
16 feb 2013 22:07 #59 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Moderatie...

Zouden we niet beter kunnen gaan motorrijden, was vandaag super weer voor een all-roadritje.

Pcies!

het was dan wel droog maar toch wel erg frisjes om motor te rijden...

Daarom ook een allroadritje (zie citaat brom), blijf je lekker warm.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!
Discussie gesloten.
16 feb 2013 22:19 #60 door kees
Lennert, ik ga morgen met een Belgisch maatje. Maar geen clubmotor. Heel technisch en fysiek dus daar krijgen we het altijd heel warm van.

Maar je hebt gelijk, qua formaat pas ik niet in deze discussie. Maar ook ik stoor me wel eens ergens aan.

Forumrecht  :P
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.330 seconden