Bandenreparatie onderweg.

24 feb 2016 10:52 #101 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Bandenreparatie onderweg.

Als men dan een keer jaloers is, dan kunnen ze de banden leeg laten lopen met je eigen ventieldop? >:D

Ja dat kan, maar ze kunnen ook je binnenventiel meenemen, je banden leksteken, je benzineleiding of remleidingen doorsnijden of je bougiekabels doorsnijden.
Bij mijn Goldwing hadden ze vroeger eens een prop papier in een bougiekap gestopt maar dat had Cassie heel snel door want als de motor plots op 3 pitten loopt ga ik eerst de bougies controleren.
Ik had vroeger ook zo'n stofkapje met ventielsleuteltje erop, is inderdaad handig.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2016 16:21 #102 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Bandenreparatie onderweg.
Kijk, mooie tips in dit topic!

Here my two cents.

Rema Tip-Top: ik heb zo'n setje van Ad en vul dat steeds aan - werkt als een speer inderdaad!
Ik gebruik nooit het schuurlinnen - enkel het metalen raspje.
(op ebay kun je dit soort spul ook kopen voor 'n grijpstuiver - raspjes enzo - vanuit China)
Ik heb stapels Rema plakkers liggen - maar ook wel 'goedkope zooi' en het werkt eigenlijk ook gewoon goed - komt niet los en houdt de lucht erin - wat wil je nog meer? Maar ik gebruik liever die Rema plakkers, voor 't idee.
- Gooi in je bandenplaksetje wat oude ventieltjes en doppies en ringen voor als je d'r eentje ooit laat vallen in een zanderige berm of een grasveld...

Ventiel-tooltje om 'm door de velg te trekken: sinds een half jaar duw ik het ventiel door de velg, en frommel dan de binnenband een beetje tussen de spaken. Dan de band er overheen laten zakken aan die kant en monteren maar. Dan zit je nooit meer te rommelen met 't ventiel (kijk ook op youtube naar instructies van NoMar). Werkt als een speer - en mijn ventiel-tooltje gebruik ik nooit meer.

Ventiel-gereedschapje om hem eruitte draaien: ik heb die ventieldopjes zoals gepost -werkt prima. De wereld rond gereden met die dingen erop en nog nooit heeft iemand de ventielen los gedraaid.

Bandenlepels: Ik had altijd enkel 25cm lange, en dat ging prima. Nu heb ik die (rete dure) fancy Motionpro lepels (zowel van motion pro als KTM) en die zijn echt heerlijk! Het geld absoluut waard, en 't weegt niets. Langere lepels is echt niet nodig, 't is enkel techniek.


Ik lees 'ik krijg de band er niet af':
- is dat om de 'bead te breken', dus de band los van de velg te duwen? Dat kan inderdaad een drama zijn - ik rijd er soms gewoon overheen met de auto als ik alleen ben (alleen het rubber, niet de velg). Als samen, dan een motor met de zijstandaard erop.
- De band van de velg halen met lepels: de truuk is om de band in het center van de velg te krijgen 180 graden vanaf waar je begint te lepelen. Desnoods lekker insoppen zodat de band glijdt. Druk zetten met de lepels en 'm dan verder naar 't midden masseren zeg maar.
- Bij monteren, NoMar (jaja, ik heb zo'n bandenapparaat :-D) adviseert om het centre van de velg in te vetten zodat de band gemakkelijk naar 't midden glijdt - werkt eigenlijk wel goed!


... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2016 17:33 #103 door greenbike
Beantwoord door greenbike in topic Bandenreparatie onderweg.
Hier met greenbike

Ik heb gehoord dat  als je een goede verzekering heb de ADAC in Duitsland de motor naar een garage brengt waar deze goed gerepareerd wordt
Ik heb ook klachten gehoord betreffende deze spuitbus
Of je gaat met een oude motor met bijwagen deze hebben een extra reservewiel

Toch een goede reis gewenst

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2016 18:06 #104 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Bandenreparatie onderweg.

Hier met greenbike

Ik heb gehoord dat  als je een goede verzekering heb de ADAC in Duitsland de motor naar een garage brengt waar deze goed gerepareerd wordt
Ik heb ook klachten gehoord betreffende deze spuitbus
Of je gaat met een oude motor met bijwagen deze hebben een extra reservewiel

Toch een goede reis gewenst

Als het een snelle reparatie is en je kunt weer snel doorrijden, prima.
Maar ik laat de motor daar niet staan, die wil ik zo snel mogelijk thuis hebben en dan los ik het zelf wel op.
Wat het schuim betreft ben ik vroeger toch van Luxemburg terug naar huis gereden maar de ervaringen hier op het forum zijn inderdaad niet best. Ik gooi die bus schuim wel in de auto want wij controleren wel op tijd de bandenspanning van de wielen maar vergeten altijd het reservewiel ;D
Verder scheelt het ook weer een scheldpartij als Waffie na het verwijderen van een schuimband is veranderd in de marshmallow man :o

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2016 18:54 #105 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Bandenreparatie onderweg.
word maar weer tijd voor een cursus banden plakken
als die er komt ben ik van de partij  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 feb 2016 22:25 #106 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Bandenreparatie onderweg.
Dat randje heeft een naam... de HUB vaak aan beide zijde maar minimaal aan 1 zijde en het houdt de band op de velg bij het doorrijden bij een lekke band.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 01:35 #107 door kees
Beantwoord door kees in topic Bandenreparatie onderweg.

..bandentrammeland


:)

Tooltje wat ik nog mis in dit topic is een ventielsleuteltje. Best wel handig om je ventieltrekker te kunnen gebruiken ;)


Horse slaapt nooit  :)

Tooltje wat ik nog mis in dit topic is een ventielsleuteltje

(..mooi plaatje..)

Uhmm de reiziger wil zo min mogelijk meenemen, dus voor je ventielsleutel pak je een ventieldopje.... oke, wel een speciale...

[img]http://..pic van zo'n ding..


Ja. En raad 'ns van wie de ventieldopjes wel vaker zijn meegenomen..  ???

Dus nee, beter zo'n profi draaiertje van Headless in de repa-rol. Daarnaast vind ik die dopjes dan weer een beetje klooispul naast mijn Hazet lichters en Rema-plakspul. Ik gebruik bijvoorbeeld ook geen Dreft als glijmiddel maar gewoon een potje bandenzeep, netjes gevraagd en gekregen van de lokale bandenspecialist.

Ik gebruik nooit het schuurlinnen - enkel het metalen raspje.


Je kunt vanalles gebruiken. Ook een scherpe steen. In Africa doen ze het veel met een stukje afbraamschijf. Vlijmscherp, verslijt nooit. Het ging mij meer om het feit dat schuurpapier nat, niet meer werkt. Schuurlinnen, dat van de loodgieter [nat] werkt altijd. Daarnaast, schuurlinnen heeft buiten bandentrammeland, meer nevenfuncties dan het raspje.

Ventiel-tooltje om 'm door de velg te trekken: sinds een half jaar duw ik het ventiel door de velg, en frommel dan de binnenband een beetje tussen de spaken.


Vandaar dat ik het tooltje gebruik. Om niet meer te hoeven frommelen. Als het koud is, krijg je functieverlies in je vingers en frommel je een stuk minder makkelijk. Daarnaast, als dan koud is, is het rubber van de band stug en hard en verminderd de frommelcpaciteit van de band met ongeveer 90%.

Geloof me, dat tooltje wil je bij je hebben. En de ventielschroevendraaier van Horse, of course  :P

Bandenlepels: Nu heb ik die (rete dure) fancy Motionpro lepels (zowel van motion pro als KTM) en die zijn echt heerlijk! Het geld absoluut waard, en 't weegt niets.

[img]http://..hot pic..


Daan, heb je die lichtersleutels ook in maten voor de voor- en achterassen van onze clubmotoren? Met name die #24 sleutel voor de achterasmoer vind ik zo'n waste of weight en nergens anders voor te gebruiken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 05:36 #108 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Bandenreparatie onderweg.
dit iets voor je brom,

www.motionpro.com/product/08-0540

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 12:44 - 25 feb 2016 13:00 #109 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Bandenreparatie onderweg.

Dreft als glijmiddel maar gewoon een potje bandenzeep, netjes gevraagd en gekregen van de lokale bandenspecialist.

Onderweg heb ik een tube montage-gel (relatief duur, motozoom). Voor thuis een serieuze pot (automaterialen zaak).



frommelcapaciteit

:)

Geloof me, dat tooltje wil je bij je hebben. En de ventielschroevendraaier van Horse, of course  :P

Ok, ik heb zo'n doppie maar het ventieltrekkertje moet er ook maar komen. Ook al is mijn frommelcapaciteit goed, zorgt het gepruts regelmatig voor een agressieve uitbarsting van frustratie die in de buurt komt van de Hulk op oorlogspad. (Ik wisselde nog al eens wegbanden voor nopjes en weer terug, gelukkig heb ik nu een noppenfiets naast de Ransalp)

En uh zit er niet een vertielverwijdergleufthingy op die ventieltrekker? Lees maar es:
http://www.jvlmxparts.nl/a-23043371/accessoires/drc-ventieltrekker/


As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 feb 2016 17:52 #110 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Bandenreparatie onderweg.


Daan, heb je die lichtersleutels ook in maten voor de voor- en achterassen van onze clubmotoren? Met name die #24 sleutel voor de achterasmoer vind ik zo'n waste of weight en nergens anders voor te gebruiken!


Volgens mij heb je ze in verschillende maten - wij hebben d'r ook eentje voor de DRZ400 - 24mm geloof ik.
Ze zijn echt geweldig! (en beresterk)

Laatst een spike-crossachterbandjebandje geplakt op 'n bevroren ondergrond - geloof me, dan krijgt je bandenlepel flink wat te voorduren....

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2016 21:20 #111 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Bandenreparatie onderweg.

En uh zit er niet een vertielverwijdergleufthingy op die ventieltrekker? Lees maar es:
http://www.jvlmxparts.nl/a-23043371/accessoires/drc-ventieltrekker/


Klopt Lennert  :)

Heb deze uit jouw link ook besteld, want een trekkertje had ik nog niet  :)
En hij heeft idd ook de functie van ventieluitdraaier  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 mrt 2016 21:29 #112 door kees
Beantwoord door kees in topic Bandenreparatie onderweg.
Ik zal es kieken. Kon m ff niet zo gauw vinden.

Kan best dat dat gleufie erin zit maar het me nooit opgevallen is.


Brommies  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2016 10:26 #113 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Bandenreparatie onderweg.
Yep, zit er gewoon in...
(Bij de mijne althans)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2016 23:53 #114 door kees
Beantwoord door kees in topic Bandenreparatie onderweg.

Nee klopt. Ik herinnerde me, bij dat 24MX-ding van mij is dat ook. Zie dat fotootje dat ik eerder postte. Maar ik had al geen zin meer om te reageren. Al die ideeen en meningen soms.

Messing breekt zo fucking snel af, ik ga voor hufterproof dingen. Het gaat erom dat IK wegkom.


Een ventielschroevendraaier dus  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2016 17:17 #115 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Bandenreparatie onderweg.
Met je eensch Brom! Die heb ik er voor de zekerheid dus maar gelijk bijbesteld. 2 zelfs  :) 1 voor in de toolbag achterop en 1 voor thuis in de garage  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2016 18:40 #116 door kees
Beantwoord door kees in topic Bandenreparatie onderweg.

Mooie dingetjes, Horse! 

Ik heb nog zo'n ouwe met een echt handvat. Die kleintjes gebruikt de bandenspecialist ook. Kun je ze ook niet echt te vast meer mee zetten :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2016 21:23 #117 door scrambler
Beantwoord door scrambler in topic Bandenreparatie onderweg.
Niet onderweg maar net  thuis voor de eerste keer de banden van mijn TA  gewisseld. Wel een uurtje of twee over gedaan maar het viel beter mee dan ik dacht. Hulp gehad van dit forum en You Tube.  Lekke band repareren onderweg moet zeker
lukken. Aanrader voor iedereen om dit eens te proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2016 11:16 #118 door Mr_D
Beantwoord door Mr_D in topic Bandenreparatie onderweg.
38cm gebogen bandenwipper voor niet te veel geld volgens mij:
www.tenkateshop.com/bandenlichter-booste...OerssCFdS7Gwod7yQJ3Q

Is me niet geheel duidelijk of hij een gladde steel heeft of dat hier 2 ribbels overheen lopen.

Oja en ik heb het kleinste compressortje tot nu toe gevonden maar mag wat kosten  :o
www.tenkateshop.com/dynaplug-mini-pro-inflator-pomp-dmpi-1331


edit:
Deze is niet duur, plat en 37cm lang, maar dan weer niet gebogen:
www.gereedschapland.nl/product/1453/band...ierssCFckV0wodLgAJ_Q

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2016 13:02 #119 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Bandenreparatie onderweg.
Tijdens de inspectiedagen zal er een workshop banden repareren worden verzorgd.


Dus nog een reden om bij een van de inspectiedagen langs te komen.


Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mrt 2016 13:45 #120 door scrambler
Beantwoord door scrambler in topic Bandenreparatie onderweg.
Ik vind de bandenlichters van TMV heel goed  : 35 mm , door de dubbele lip ook goed grip en geen kans om de binnenband lek te nijpen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.161 seconden