Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Heb 'm besteld, dus binnenkort maar eens zélf de test doen
Zal ik je band komen lekprikken kan jij plakken en oppompen
@René, hoor graag van je hoe die bevalt. Zal ik je band komen lekprikken kan jij plakken en oppompen
Ik hád idd ooit een kunststof pompje (Action) maar dat was volkomen prut > Géén lucht in de band te krijgen.
Daarna een goede alu mini pomp gekocht, géén Lezyne dacht ik, maar wel een goed merk, maar daarmee ging het ook erg moeizaam, zoals Ron ook beschrijft :-\
Ik denk dat de winst van die Lezyne mini floor drive er in zit dat het volume ietsje groter is dan de mini pompjes, maar vooral dat het een vloerpomp is, je oefent de kracht dus meer vanuit je lichaam ipv alleen je armen.
Heb 'm besteld, dus binnenkort maar eens zélf de test doen
Ja Brombeer, sommige mensen zijn in staat om de grootste problemen op te lossen met de meest simpele hulpmiddelen maar daarvoor is veel kennis van zaken nodig. Helaas behoor ik niet tot die groep mensen en het enige dat ik kan doen is zorgen dat mijn motor altijd tiptop in orde is om vervelende ellende zoveel mogelijk te voorkomen.
M,n pompje is van Lezyne en van aluminium dacht dat tie iets van 30 euro kosten bij de zwerfkei.@Cas
Persoonlijk zou ik voor een platte vierkante gaan die je ook bij auto's met een plakset ipv reserve band geleverd krijgt.
Die dingen koop je voor onder de €20 en zijn net ff wat handzamer in te pakken.
@Ron
Is jouw pompje van kunststof? Als dat zo is zit daar het probleem. Met het pompje van Headless (alu) zal je dat probleem niet hebben. Nu is die van Headless wel een beetje design (wel erg mooi) en zijn er ook goedkope kleine handpompjes te koop met een alu buis. Moet je een beetje zoeken in de mountain bike scene.
Een gerepareerde tubelesband moet worden vervangen, vrijwel altijd is er sprake van een diagonale doorboring waarbij dus meerdere koordlagen geraakt worden en dus ook beschadigd/doorgesneden kunnen zijn.Varadero's daarentegen, hebben gegoten wielen en behoeven daardoor geen binnenband. Net als een moderne auto. Maar ook zij blijven niet gevrijwaard van ongewilde penetratie. Meestal fungeert het binnengedrongen object als prop en dicht zelf het lek af. De band loopt dan maar langzaam leeg. Met af en toe bijpompen, kan men lange tijd onderweg blijven en veilig een bandenbedrijf bereiken die het euvel verhelpt of de band zelfs vervangt.
Een prop in je band is een stuk vulcaniserend kauwgom dat je band luchtdicht maakt zodat je ermee thuis kunt komen, is niet bedoeld om er mee door te blijven rijden.En toch voel ik de drang om met die prop erin de band helemaal op te rijden!
"NIET OMDAT HET MOET MAAR OMDAT HET KAN" ( tenminste dat gaan we proberen.)
En ja dat is gevaarlijk en dom en stom niet verantwoordt enz enz > Maar ik doe het lekker toch
(Wat is het toch fijn om eigenwijs te zijn) ;D
Of je neemt toch een binnenband mee..... Als je dan onverhoopt lek mocht rijden, haal je gewoon je ventiel eruit (wordt toch vervangen bij een nieuwe band plaatsen) en plaats je de binnenband.Lang verhaal kort, alleen een proppentrekker en een pomp mee betekent enkel een noodreparatie. Om naar een bandenbedrijf te komen. Kost als vervolgactie ook weer tijd, moeite, geld en weer meer oponthoud nadat je al hebt stilgestaan. Wil je als tubelessrijder net zo clean als een spaakrijder je reparatie daar en dan doen, zul je de band af moeten nemen en naast de prop ook de band van binnen uit moeten plakken.