Bandenreparatie onderweg.

17 feb 2016 17:27 #21 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Bandenreparatie onderweg.

Bedankt voor de reacties!
Hoe ver kom je ongeveer met 1 gaspatroon?
En zo een elektrisch compressortje, werkt dat op 12V, of heeft dat een accu o.i.d.?

Het compressortje kost 3 keer niks dus daar kun je je nooit een bult aan vallen, ik heb de goedkoopste voor je opgezocht.
www.hmk.nl/auto-accessoires/mini-compres...t/?herkomst=koopkeus

Ik weet niet hoeveel co2 patronen je nodig heb voor een motorband, ik heb ze altijd bij als ik met de fiets weg ga maar voor een motorband heb je er natuurlijk meer nodig of grotere, ff googelen.

Ik hou het bij mijn spuitbus, hoop alleen dat ik hem nooit nodig heb. Mijn Dero is flink verlaagd dus de middenbok kan ik niet gebruiken en de jif is dus feitelijk te lang. Als nu ook de achterband nog plat is kan ik de motor dus niet wegzetten dus moet ik een plek opzoeken waar ik hem tegenaan kan zetten en dan moet ook het ventiel nog bovenin staan :o

Maar goed, schuim erin, naar huis rijden, achterwiel eruit en achterin de auto gooien, naar Waffie rijden, achterwiel wegzetten en zeggen dat je over 2 weken het wiel weer komt ophalen, snel maken dat je wegkomt en de komende dagen niet de telefoon opnemen ;D ;D

Om de banden op te pompen gebruik ik een hogedrukpomp, om bij te pompen geen probleem maar als de banden helemaal leeg zijn :o ??? :-[

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2016 19:00 #22 door scrambler
Beantwoord door scrambler in topic Bandenreparatie onderweg.
Ik neem ook een mini-compressor (10v) mee :altijd handig,neemt (bijna) geen plaats in, kostte slechts  15 euro en doet zijn werk.
Gaat tot 10 bar / 27 liter per minuut. Al is het maar om een band met een klein lek op peil te houden of voor een rit even de bandendruk te inspecteren. TA is ook  toe aan nieuwe banden  (Heidenau KS60scout), dus maar van de gelegenheid profiteren om ze zelf op te leggen onder het toeziend oog van een ervaren maat.... . Al doen de leert men  zeggen ze.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2016 20:37 #23 door kees
Beantwoord door kees in topic Bandenreparatie onderweg.

Even een vraagje, als je de band plakt, krijg je hem dan met een fietspompje weer op voldoende druk? ik heb een klein fietspompje voor de racefiets die tot 7-8 bar zou moeten kunnen maar dan heb je het wel over een racefiets binnenband.


Het antwoord zit in je vraag! In een motorband hoeft maar 2 bar om veilig een pompstation te bereiken. Of een boerderij. Daar staan ook altijd compressoren  :angel:

Je kunt beter co2 patronen gebruiken.


Hoger dan een barretje kom je daar niet mee. Is eigenlijk voor fietsen bedoeld. Je moet bijpompen.

Echter heb ik besloten volgende reis met een klein electrisch compressortje te doen, iets met zelfredzaamheid als er een keer geen compressor in de buurt is ;D


Heb ik ook op langere reizen mee gehad. Dan heb je toch een hoop zooi bij je en dan maakt dat dingetje ook niks meer uit. Luilekkerland met je lekke band  :)

Het compressortje heb ik nooit bij, deze wel!
Alleen als je dan bij Ad komt voor een nieuwe band kun je het beste de oordoppen gewoon in je oren laten zitten :angel:

Ik reken een toeslag (..) als ik die troep tegenkom bij demontage


En terecht!  :)

Ik weet niet hoeveel co2 patronen je nodig heb voor een motorband, ik heb ze altijd bij als ik met de fiets weg ga maar voor een motorband heb je er natuurlijk meer nodig of grotere, ff googelen.


Een hele tas, inderdaad..

Om de banden op te pompen gebruik ik een hogedrukpomp, om bij te pompen geen probleem maar als de banden helemaal leeg zijn :o ??? :-[


..dan pomp je gewoon wat langer door  :)


Sjonge da's alweer HEUL lang gelee dat Brommie lek reed  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2016 21:53 #24 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Bandenreparatie onderweg.
Ik hád een mini racefiets pompje van een goed merk (Action ding van 2,95 was écht prut  >:(), maar daarmee viel het best tegen om een lege achterband weer een beetje op druk te krijgen  :( 400x pompen bracht 'm op 1,3 bar en dan sta je idd in een plas zweet  ;)

Heb nu déze op het oog. Schijnt prima te gaan heb ik me door een ervaringsdeskundige laten vertellen. Geeft ook voldoende druk voor de benodigde 'plop'  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2016 22:22 #25 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Bandenreparatie onderweg.
Voor een achterband heb je 4 tot 5 CO2 patronen nodig afhankelijk van het volume van de patronen die je gebruikt.

@ Headless
Wat is het merk en waar te koop??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2016 22:25 #26 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Bandenreparatie onderweg.


En terecht!  :)

Tuurlijk, maar in de 275.000 motorkilometers die ik tot nog toe heb gereden heb ik nog maar 1x lek gereden, met de Goldwing, vriendin achterop, in Luxemburg op de linkse van de 3 rijstroken. Koppeling ingeknepen en rechterarm uitgestoken en iedereen hield meteen in zodat ik netjes naar de vluchtstrook kon slingeren. Gelukkig had mijn maat een bus finilek bij en konden we snel weer doorrijden (foto);D Met de Dero een keer een schroef in de achterband gehad maar die was niet lek. Hoe dan ook, die spuitbus hoort bij mijn standaarduitrusting, eerst thuiskomen en dan zorgen maken, een paar lekkere broodjes martino meenemen en Ad lacht ook weer.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2016 22:39 #27 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Bandenreparatie onderweg.
Is deze Bram: www.lezynestore.nl/lezynefietspomp/lezyn...floor-drive-hvg.html

De Lezyne Micro Floor Drive HVG. Ook in een verzie zónder drukmeter te krijgen, is ook weer wat goedkoper.
In die webshop te koop  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2016 22:48 #28 door Cas

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2016 22:51 #29 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Bandenreparatie onderweg.
Wij hadden op reis altijd een 12V pomp bij ons in de bagage, omdat het gewoon handig en snel is.
In m'n nood-kitje (bij de AT onder 't zadel, bij de KTM op het voorspartbord) heb ik een fietspompje.

Ja, daarmee krijg je een band prima op druk - al is 't best ff pompen.

Die 12V dingen kosten inderdaad niets - en blijven het verrassend lang doen.
Ik neem die 12V pomp vaak mee in m'n rugtas - omdat een paar keer bijpompen vaak sneller is en je op bestemming brengt.

Hier laatst een bandje geplakt: Cross band, met spikes erin en in de kou.... dikke pret dus.


... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 feb 2016 23:34 #30 door kees
Beantwoord door kees in topic Bandenreparatie onderweg.
Ik heb deezz. Formaatje Cubaanse sigaar, de Lezyne Alloy Drive CFH.




Slang zit opgeborgen in handvat. Die draai je op het ventiel, en de pomp daarna op de slang.

Je kan ook i.p.v. de pomp, eerst een CO2 patroon op de slang draaien - pssssssttttt  :)


Slim ding!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2016 07:31 #31 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic Bandenreparatie onderweg.

Het compressortje kost 3 keer niks dus daar kun je je nooit een bult aan vallen, ik heb de goedkoopste voor je opgezocht.
www.hmk.nl/auto-accessoires/mini-compres...t/?herkomst=koopkeus

Ik weet niet hoeveel co2 patronen je nodig heb voor een motorband, ik heb ze altijd bij als ik met de fiets weg ga maar voor een motorband heb je er natuurlijk meer nodig of grotere, ff googelen.

Ik hou het bij mijn spuitbus, hoop alleen dat ik hem nooit nodig heb. Mijn Dero is flink verlaagd dus de middenbok kan ik niet gebruiken en de jif is dus feitelijk te lang. Als nu ook de achterband nog plat is kan ik de motor dus niet wegzetten dus moet ik een plek opzoeken waar ik hem tegenaan kan zetten en dan moet ook het ventiel nog bovenin staan :o

Maar goed, schuim erin, naar huis rijden, achterwiel eruit en achterin de auto gooien, naar Waffie rijden, achterwiel wegzetten en zeggen dat je over 2 weken het wiel weer komt ophalen, snel maken dat je wegkomt en de komende dagen niet de telefoon opnemen ;D ;D

Om de banden op te pompen gebruik ik een hogedrukpomp, om bij te pompen geen probleem maar als de banden helemaal leeg zijn :o ??? :-[


Heb dat compressortje besteld, bedankt voor de link :)

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2016 09:52 #32 door Mr_D
Beantwoord door Mr_D in topic Bandenreparatie onderweg.

Ik heb deezz. Formaatje Cubaanse sigaar, de Lezyne Alloy Drive CFH.




Slang zit opgeborgen in handvat. Die draai je op het ventiel, en de pomp daarna op de slang.

Je kan ook i.p.v. de pomp, eerst een CO2 patroon op de slang draaien - pssssssttttt  :)


Slim ding!


Ik heb bijna exact zo'n zelfde maar dan voor de racefiets. Ik stop hem wel ergens onder mijn zadel.

Dat compressortje ga ik ook bestellen. Voor dat geld kan je geen miskoop doen inderdaad. Bedankt voor de tips!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 feb 2016 10:55 #33 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Bandenreparatie onderweg.
Op mijn volgende project bouw ik lekker een reservoirtje in het frame en een ieniemienie compressortje aangedreven door de motor.

Leiding naar de wielen en knoppen op het stuur hoppa bandenspanningsregeling vanaf je luie stoel ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2016 13:02 #34 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Bandenreparatie onderweg.
Ik heb een lekke band gehad in Engeland. Daarna reisverzekering ingeschakeld. Die pikten mijn motor op en brachten 'm naar 2 garages. Alleen het probleem was dat ze voor binnenbanden geen oplossing hadden. Dus de volgende keer dat ik op reis ga, neem ik twee extra binnenbanden mee.

Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2016 13:47 #35 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Bandenreparatie onderweg.

Ik heb een lekke band gehad in Engeland. Daarna reisverzekering ingeschakeld. Die pikten mijn motor op en brachten 'm naar 2 garages. Alleen het probleem was dat ze voor binnenbanden geen oplossing hadden. Dus de volgende keer dat ik op reis ga, neem ik twee extra binnenbanden mee.

Hadden ze je binnenband niet gewoon kunnen repareren? :o 2 motorzaken en niet de juiste maat binnenband? >:(
Ik denk dat ik dit setje maar eens ga aanschaffen en dat naast mijn spuitbus ga meenemen, maar dat is alleen voor tubes.
www.mpartz.nl/motorband-reparatieset-mot...ztg8sCFZEy0wod04gI1A

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2016 15:03 #36 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Bandenreparatie onderweg.

Hadden ze je binnenband niet gewoon kunnen repareren? :o 2 motorzaken en niet de juiste maat binnenband? >:(
Ik denk dat ik dit setje maar eens ga aanschaffen en dat naast mijn spuitbus ga meenemen, maar dat is alleen voor tubes.
www.mpartz.nl/motorband-reparatieset-mot...ztg8sCFZEy0wod04gI1A


Zoals ik al eerder zei dat ik op een gegeven moment pas bij de 4e zaak  een goede biba kon vinden. Tot die tijd reed ik op een te kleine biba dus ja de juiste band vinden is wel lastig!

En uh dat mooie setje is alleen voor tubeless, niet voor tubes, dat weet je he? En dikke kans dat je de band niet vol krijgt met die 2 patroontjes. Gaat ook niet lukken met je busje pur-schuim trouwens

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2016 15:39 #37 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Bandenreparatie onderweg.
Zo'n proppensetje is fantastisch voor de auto en trailer - maar ik vertrouwl niet op die gascylindertjes voor dit gebruik.

Om de prop te zetten, moet er druk in de band zitten - als je een leuke spijker hebt die nog mooi in de band zit gaat dat allemaal wel, maar als de band plat staat zul je hem op moeten pompen voordat je die prop erin knalt. Dan zijn je gascylindertjes dus al mooi leeg...
Na het inzetten van de prop moet je 'm weer bijpompen.....

Dus:
- Zo'n proppensetje met een tube bandenplaksel (soms komen ze zonder lijm, en dan is 't echt een drama om ze erin te krijgen - met lijm werkt prima, lekker kliederen)
- Een 12V luchtpompje

Dan is het echt sneller dan je reservewiel monteren als je het gat/spijker/schroefje snel vindt.
Als niet, dan haal ik het wiel eraf, pak een emmer met warm water, veel afwasmiddel of shampoo erin, en smeren maar. Tot nu toe werkt dit altijd!
Een keer heb ik een tweede prop naast een oude prop moeten steken omdat hij toch nog iets lekte, maar ik heb het zeker al 6 keer effectief gebruikt. Scheelt een hoop gedoe!
Mijn auto heeft een thuiskomertje en AWD - en ik repareer liever de echte band dan dat ik m'n trailer met motoren door de bush sleur met 'n thuiskomertje. (wij rijden nogal veel onverhard...)

Maar inderdaad, dit is alleen voor tubeless banden!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 feb 2016 16:45 #38 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Bandenreparatie onderweg.

Zoals ik al eerder zei dat ik op een gegeven moment pas bij de 4e zaak  een goede biba kon vinden. Tot die tijd reed ik op een te kleine biba dus ja de juiste band vinden is wel lastig!

En uh dat mooie setje is alleen voor tubeless, niet voor tubes, dat weet je he? En dikke kans dat je de band niet vol krijgt met die 2 patroontjes. Gaat ook niet lukken met je busje pur-schuim trouwens

Uiteraard alleen tubeless banden. Met een bus schuim krijg je wel voldoende druk om het volgende benzinestation te bereiken om daar de band op spanning te zetten.
Al met al, beter een lekke band met tubeless dan met biba's, wiel eruit, band eraf, lek opsporen, repareren, band erop, wiel erin en dan met het minipompje de band oppompen bij 30 graden :o

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2016 09:55 #39 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Bandenreparatie onderweg.
Als je naar dit filmpje kijkt dan zou lekrijden van een tubelesband nu toch echt tot het verleden moeten behoren!
Maar zoals met alles, ieder voordeel zal ook wel een nadeel hebben.
Het spul is voor zover ik kan zien ook nog nergens verkrijgbaar.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 feb 2016 11:05 #40 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Bandenreparatie onderweg.
das mooi spul, moet wel goed verdeeld zitten over de binnenkant anders krijg je onbalans

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.167 seconden