Het compressortje kost 3 keer niks dus daar kun je je nooit een bult aan vallen, ik heb de goedkoopste voor je opgezocht.Bedankt voor de reacties!
Hoe ver kom je ongeveer met 1 gaspatroon?
En zo een elektrisch compressortje, werkt dat op 12V, of heeft dat een accu o.i.d.?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Even een vraagje, als je de band plakt, krijg je hem dan met een fietspompje weer op voldoende druk? ik heb een klein fietspompje voor de racefiets die tot 7-8 bar zou moeten kunnen maar dan heb je het wel over een racefiets binnenband.
Je kunt beter co2 patronen gebruiken.
Echter heb ik besloten volgende reis met een klein electrisch compressortje te doen, iets met zelfredzaamheid als er een keer geen compressor in de buurt is ;D
Het compressortje heb ik nooit bij, deze wel!
Alleen als je dan bij Ad komt voor een nieuwe band kun je het beste de oordoppen gewoon in je oren laten zitten
Ik reken een toeslag (..) als ik die troep tegenkom bij demontage
Ik weet niet hoeveel co2 patronen je nodig heb voor een motorband, ik heb ze altijd bij als ik met de fiets weg ga maar voor een motorband heb je er natuurlijk meer nodig of grotere, ff googelen.
Om de banden op te pompen gebruik ik een hogedrukpomp, om bij te pompen geen probleem maar als de banden helemaal leeg zijn ??? :-[
Tuurlijk, maar in de 275.000 motorkilometers die ik tot nog toe heb gereden heb ik nog maar 1x lek gereden, met de Goldwing, vriendin achterop, in Luxemburg op de linkse van de 3 rijstroken. Koppeling ingeknepen en rechterarm uitgestoken en iedereen hield meteen in zodat ik netjes naar de vluchtstrook kon slingeren. Gelukkig had mijn maat een bus finilek bij en konden we snel weer doorrijden (foto);D Met de Dero een keer een schroef in de achterband gehad maar die was niet lek. Hoe dan ook, die spuitbus hoort bij mijn standaarduitrusting, eerst thuiskomen en dan zorgen maken, een paar lekkere broodjes martino meenemen en Ad lacht ook weer.
En terecht!
Het compressortje kost 3 keer niks dus daar kun je je nooit een bult aan vallen, ik heb de goedkoopste voor je opgezocht.
www.hmk.nl/auto-accessoires/mini-compres...t/?herkomst=koopkeus
Ik weet niet hoeveel co2 patronen je nodig heb voor een motorband, ik heb ze altijd bij als ik met de fiets weg ga maar voor een motorband heb je er natuurlijk meer nodig of grotere, ff googelen.
Ik hou het bij mijn spuitbus, hoop alleen dat ik hem nooit nodig heb. Mijn Dero is flink verlaagd dus de middenbok kan ik niet gebruiken en de jif is dus feitelijk te lang. Als nu ook de achterband nog plat is kan ik de motor dus niet wegzetten dus moet ik een plek opzoeken waar ik hem tegenaan kan zetten en dan moet ook het ventiel nog bovenin staan
Maar goed, schuim erin, naar huis rijden, achterwiel eruit en achterin de auto gooien, naar Waffie rijden, achterwiel wegzetten en zeggen dat je over 2 weken het wiel weer komt ophalen, snel maken dat je wegkomt en de komende dagen niet de telefoon opnemen ;D ;D
Om de banden op te pompen gebruik ik een hogedrukpomp, om bij te pompen geen probleem maar als de banden helemaal leeg zijn ??? :-[
Ik heb deezz. Formaatje Cubaanse sigaar, de Lezyne Alloy Drive CFH.
Slang zit opgeborgen in handvat. Die draai je op het ventiel, en de pomp daarna op de slang.
Je kan ook i.p.v. de pomp, eerst een CO2 patroon op de slang draaien - pssssssttttt
Slim ding!
Hadden ze je binnenband niet gewoon kunnen repareren? 2 motorzaken en niet de juiste maat binnenband? >Ik heb een lekke band gehad in Engeland. Daarna reisverzekering ingeschakeld. Die pikten mijn motor op en brachten 'm naar 2 garages. Alleen het probleem was dat ze voor binnenbanden geen oplossing hadden. Dus de volgende keer dat ik op reis ga, neem ik twee extra binnenbanden mee.
Hadden ze je binnenband niet gewoon kunnen repareren? 2 motorzaken en niet de juiste maat binnenband? >
Ik denk dat ik dit setje maar eens ga aanschaffen en dat naast mijn spuitbus ga meenemen, maar dat is alleen voor tubes.
www.mpartz.nl/motorband-reparatieset-mot...ztg8sCFZEy0wod04gI1A
Uiteraard alleen tubeless banden. Met een bus schuim krijg je wel voldoende druk om het volgende benzinestation te bereiken om daar de band op spanning te zetten.Zoals ik al eerder zei dat ik op een gegeven moment pas bij de 4e zaak een goede biba kon vinden. Tot die tijd reed ik op een te kleine biba dus ja de juiste band vinden is wel lastig!
En uh dat mooie setje is alleen voor tubeless, niet voor tubes, dat weet je he? En dikke kans dat je de band niet vol krijgt met die 2 patroontjes. Gaat ook niet lukken met je busje pur-schuim trouwens