Vakantie! Kaapstad - Nederland

13 apr 2013 21:06 #121 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland

Ik zou voortaan maar weer "normale" souvenirs meenemen ;)

Ja, ach, ik dacht: ik probeer eens wat anders. Die normale souvenirs zet je in de kast om ze daar vervolgens te laten verstoffen... hier heb ik nu ondertussen 8 maand al dag en nacht plezier van.  ;D Das wel optimaal 'nagenieten,' helaas moet ik toegeven dat dit souvenir toch ook niet ideaal is... volgende keer inderdaad dus gewoon toch maar weer iets 'normaals' meenemen om in de kast te laten verstoffen.  ;)

Sterkte d'r mee en nu meer hopen dat de orthopeed het bij het juiste eind heeft. If so dan nog een paar weken koest houden en dan ........  :))

Jah, dan gaat ie weer loooooos!!  (leeeevensgevaarlijk, wat zal ik eens verzinnen?! Eerst iig Marokko deze zomer, daarna een rallietje in Frankrijk op de alp en dan Japan voor volgend jaar rond deze tijd? Of Malawi? Of toch iets anders?  8))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2013 11:12 #122 door Floor
Maandag hebben ze het zich eens even bekeken in die knie. Ik ben er eens even rustig bij gaan liggen (nouja, daar hadden zij voor gezorgd  >:D) en kon half platgespoten van achter een blauw doek ook meekijken, dus ik kreeg een rondleidinkje. Wel leuk om te zien, een knie vanuit een ander perspectief.  ;D

Eerst werd er een rondje langs de meniscus en de banden gemaakt, omdat ze dachten dat het daar in zou zitten, maar daar bleek helemaal niks mee aan de hand! De orthopeed vond het er heeeeul mooi uitzien en werd al helemaal enthousiast. Prima dus!! Ik meende al dat ik mezelf en mn omgeving dan wrs 8 maand voor de gek had lopen houden met een zere knie, die eigenlijk helemaal geen zeer deed.  >:D  ::)

Daarna ging de rondleiding verder in de richting van het kraakbeen achter de knieschijf en daar blijkt het probleem te zitten: het hele kraakbeen is zo droevig beschadigd dat ze er niks meer mee konden en het is zo zacht geworden dat het ook geen functie meer heeft. Plakken konden ze niet, omdat de beschadingen te diep en groot zijn en hechten op die plek kon ook niet. Ze hebben het er nu in laten zitten, maar beter is het er niet van geworden. Als ik 70 was geweest, had ik een prothese knieschijf gekregen, maar aangezien ik nog zo heeeerlijk jong ben, kunnen ze dat niet doen.  ::)

Ben nu naar huis gestuurd met de boodschap dat ik maar andere hobbies moet gaan zoeken.  ;) Is wel echt wat voor mij, ik denk dat ik ga darten of biljarten. Kan ik me helemaal uitleven  ;D

Volgende week weer terug naar de orthopeed en dan eens even kijken of er ergens anders nog mogelijkheden zijn, want wachten tot mn 70ste op een prothese... mja, ik ben erg geduldig (uhuh  >:D ), maar dat was ik niet van plan.  ;D

24 apr 2013 11:18 #123 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Behoorlijk shit dus Floor. Maar geen nood. Biljarten is ook leuk hoor.
Zolang je de ballen maar goed raakt en er met de vingers tussenuit blijft.
Anders kun je op je 25e niet eens meer kantklossen. ;D

Jou kennende weet ik zeker dat je je niet aan het advies van de orthopeed zult houden dus tot ziens bij de volgende rit. >:D
Maar hou ons in elk geval op de hoogte, ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

24 apr 2013 12:50 #124 door Eddy
Beantwoord door Eddy in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
balen, bericht waar je niet vrolijk van wordt!
second opinion.... prive kliniek?  soms is er toch weer meer mogelijk dan in eerste instantie vertelt wordt.....
hoop voor je dat het toch weer goed/acceptabel wordt!
sterkte!

kun je op school niet een nieuw stukje kraakbeen kweken?  ;D

Varadero bj. 2000 en een Africa Twin bj. 1996

24 apr 2013 18:25 #125 door jeroen emke
Beantwoord door jeroen emke in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland

still no angel found who flies at the same speed

24 apr 2013 18:44 #126 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Poehee, dat is niet fijn om te horen. Zeker niet gezien je leeftijd. Veel sterkte met het vervolg. Wees aub niet te eigenwijs, je hebt goed kans nog een jaartje of 50 rond te mogen lopen. Het zou fijn zijn dat je dat dan ook kan.

Mijn tip (die op de stapel met tips terechkomt die je ongetwijfeld gaat krijgen):
Dr. Richard Steadman  (USA) heeft de voetbalcarriere van Ruud van Nistelrooy nog een aantal jaren weten te verlengen nadat hij kraakbeenbeschadiging had opgelopen. Hoe de staat van de knie nu is weet ik niet, Van Nistelrooy schijnt vrij stevig (af) te trainen sinds hij gestopt is dus hij is niet echt gehandicapt lijkt mij. De procedure klinkt niet onvriendelijk ('microfracture'), maar de revalidatie duurt langer dan een half jaar.

Anyway, hier zijn een aantal experts aan het woord (waaronder Steadman) over de behandeling van kraakbeenbeschadigingen.

Succes

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

24 apr 2013 21:33 #127 door arne
Beantwoord door arne in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Balen hoor...

25 apr 2013 13:24 #128 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland

prive kliniek http://www.annatommie.nl/

Ik ben daar geweest, weliswaar niet voor kraakbeenbeschadiging maar voor een meniscusscheurtje en de behandeling was prima. Waar ik in een regulier ziekenhuis 3 maanden had moeten wachten was ik nu in 2 weken klaar.
In ieder geval sterkte, Floor!

Groet,
Geert-Jan

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

25 apr 2013 21:45 - 26 apr 2013 08:08 #129 door Floor

Behoorlijk shit dus Floor. Maar geen nood. Biljarten is ook leuk hoor.
Zolang je de ballen maar goed raakt en er met de vingers tussenuit blijft.
Anders kun je op je 25e niet eens meer kantklossen. ;D

Ja, ik dacht al: misschien moet ik maar bibliothecaresse worden (ik weet al niet eens hoe je het schrijft  :angel:), maar toen bedacht ik me dat ik het waarschijnlijk wel voor elkaar krijg om hele stellingen met boeken over mezelf heen te gooien. Bij nader inzien heb ik besloten dat ik dus beter maar gewoon kan blijven hout kloven en motoren slopen.  ;D

Maar eerst maar eens even kijken wat de Schlimme Menschen nog voor oplossingen hebben. Er komt vast nog wel wat langs, met een brace zal wrs al wel het eea op te vangen zijn en misschien kunnen ze nog wel wat plakken, hechten, opvullen of iets in die richting. Nu zeiden ze dat de beschadigingen daar te groot voor zijn, maar ik ben er wel voor om dat eens even te proberen.  ;D Komende week weer langs de orthopeed en dan aanhoren wat ze gaan verzinnen. En anders in ieder geval eens vragen in hoeverre het gewricht beschadigd als je er dom mee door douwt (niet dat ik dat ooit zou doen natuurlijk...  :angel:), want dat is wrs toch ook niet het verstandigst dit keer.

kun je op school niet een nieuw stukje kraakbeen kweken?  ;D

Ja, zijn ze mee bezig!! Maar zit nog in de experimentele fase... maar iemand moet de eerste zijn om het te testen. Eigenlijk wilde ik een andere richting kiezen, maar bij nader inzien is het kweken van kraakbeen ook wel practisch...  :)

Voorlopig speelt die knie nog even voor zelfmoordterrorist: als ik hem naar beneden houd, zwelt hij zo op dat ik denk dat ie ontploft. Dus ik denk dat ik nog maar even wacht met het ondernemen van spannende dingen tot hij heeft besloten daarmee op te houden.  8)

Komend weekend ga ik in ieder geval een wp voorvering en hyperpro achterveer onder mijn transalp proberen te krijgen (met hulp  >:D), ben wel benieuwd hoe de alp rijdt offroad met die andere vering!! Offroad met de alp bespaard me iig al het aantrappen van de DR. (want ja, het is natuurlijk de rechter knie.  ;D) Binnenkort komen de zijwieltjes.  ::)

26 apr 2013 07:54 #130 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Balen Floor...

Toen die bezopen idioot mij in 1994 van mijn alp besloot te rijden (met als resultaat een gecompliceerde open beenbreuk en een verbrijzelde rugwervel, 4 gebroken ribben, etc) kreeg ik een soortgelijk advies. Bergbeklimmen of een hikingtrail doen kon ik op m'n buik schrijven. En motorrijden al helemaal.

3 jaar later stond ik op de Prekestolen in Noorwegen, jaar daarna boven op de Tafelberg in Kaapstad (en niet via de lift!) en Mount Sheba in de Drakensbergen.
Heb nog nooit zo enorm van spierpijn genoten als de dagen daarna... ;)

Jij lijkt me idd ook niet zo'n typje die bij de pakken neer gaat zitten... !

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

02 mei 2013 00:07 - 02 mei 2013 00:34 #131 door Floor
Aangezien ik toch een beetje stilzit, ben ik eens begonnen met wat filmpjes te uploaden.

En toen was daar... een bak met fesfes... beetje stoffig.  ::)  ;D
En het beeld is ook niet al te goed... er zat stof op de lens  :-X

Uh.. hoe krijg ik hier een filmpje?  :-X

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.108 seconden