Vakantie! Kaapstad - Nederland

04 sept 2012 12:31 #61 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Dat wordt wel een heeeeeeel lange vakantie Floor.

Ik zie zelfs opdoemen dat je ( voorlopig ) afscheid moet nemen van de motoren om weer thuis te komen.
Gezien het tempo van de boten daar en de afstand , zijn ze echt niet in een paar dagen terug.( maar die ervaring had je al.)

Veel sterkte en geduld gewenst. We leven met je mee hoor.  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2012 12:39 #62 door Damian
Beantwoord door Damian in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Jullie zijn vast al goed op de hoogte maar misschien helpt dit een beetje:

Iemand die twee weken geleden van Mersin naar Port Said ging heeft wat (Turkse) contact details gepost hier:
www.horizonsunlimited.com/hubb/trip-tran...ey-egypt-new-63995-2

Het schip heet idd de Apollonia ? Die is nu in de haven van Mersin, Turkije
Positie is op te zoeken via www.marinetraffic.com/ais/shipdetails.as...21481620&header=true

04 sept 2012 14:38 #63 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland

Jullie zijn vast al goed op de hoogte maar misschien helpt dit een beetje:

Iemand die twee weken geleden van Mersin naar Port Said ging heeft wat (Turkse) contact details gepost hier:
www.horizonsunlimited.com/hubb/trip-tran...ey-egypt-new-63995-2

Het schip heet idd de Apollonia ? Die is nu in de haven van Mersin, Turkije
Positie is op te zoeken via www.marinetraffic.com/ais/shipdetails.as...21481620&header=true

Hoi!
Ja, die info hadden we inderdaad! Die vent van die boot is een Belg die we hebben ontmoet in Aswan, tijdens het wachten op die vorige boot, die heeft daar de boot genomen naar Wadi Halfa en kon wél zijn eigen motor op die boot rijden en zijn motor 2 uur nadat hij in Sudan aankwam weer terug... die heeft geluk gehad.
Die is trouwens ook op een transalp!

Die boot die in Mersin ligt, is inderdaad de Apollonia, die komt, zeggen ze (! wat daar van waar is weet ik niet meer) volgende week maandag hier, afladen, vaart woensdag weer af, dus als dat waar is, is dat nog redelijk), maar wij zouden de Nikolaiev ofzoiets, moeten hebben en die is ergens anders. Waar is niet duidelijk.  ???  ;)

04 sept 2012 15:05 #64 door Oldtimer
Alles wat met NIKO opgezocht maar geen enkele boot voldoet aan de mogelijkheden.
We zoeken gewoon ff verder. Misschien vinden we hem.
Neem aan dat het een cargo is of passagiersboot.

04 sept 2012 15:39 #65 door Oldtimer
Ik denk dat dit hem is.
Ligt voor anker net buiten Port Fuad.
Blijkbaar nog tijd genoeg om er te komen.

NIKOLAY KONAREV

Vlag: St Kitts Nevis
Scheepstype: Passagier
Status: Voor anker / Aangemeerd
Snelheid /Koers: 0.2 kn / 100˚
Lengte x Breedte: 130 m X 21 m
Diepgang: 6 m
Bestemming: PORT SAID
ETA: 2012-09-04 06:00 (UTC)
Ontvangen (466): 0h 10min geleden

04 sept 2012 15:42 #66 door Floor
Ik heb ook even gezocht, de naam is Nikolay Konarev
www.marinetraffic.com/ais/default.aspx?m...zoom=10&type_color=6
Hij lijkt wel in de richting van de haven te gaan, maar misschien is het wel richting het Suez kanaal. Ik weet niet wie we moeten en kunnen geloven hier.
De maatschappij die regelt dat wij met de boot kunnen, is Naggar shipping (dezelfde als die van die belg van die link), die zeiden vanochtend dat de boot naar Saudi Arabie is, omdat daar een boot stuk is, de boot zou al in het Suez Kanaal liggen (dat betekent dat allang bekend is dat deze boot niet vaart, want daar is een wachtrij van 5 dagen). Even later kregen we te horen dat hij wel in deze haven ligt, maar dat er vrachtwagens op staan die door willen naar Saudi-Arabie dus dat die boot misschien doorvaart daarheen, maar dat dat nog onduidelijk is. De reden is dus anders, de uitkomst hetzelfde, maar wel raar dat 1 iemand in 1 uur toch 2 verschillende redenen geeft. Hij wil nu ook niet meer bevestigen dat de boot naar Mersin inderdaad gecancelled is... dus heel heel misschien... Even later zei diezelfde persoon dat we anders ook gewoon de boot van morgen of overmorgen kunnen nemen, maar wij weten 100% zeker dat die niet bestaat.
Verder belde er een vent die we kenden van die boot tussen Sudan en Egypte, die had gebeld naar die company om te vragen of hij met de boot kon en tegen hem hebben ze gezegd dat de boten in ieder geval de komende 2 weken niet gaan.
Vervolgens belden wij met een ander iemand van deze company, in Alexandrië en die meldde dat er een andere boot maandag gaat.
Ik snap er niks meer van... wie kun je hier geloven?
Het blijft een grappig land, ze spelen allemaal een spelletje met je  ;)

04 sept 2012 15:44 #67 door Floor

Ik denk dat dit hem is.
Ligt voor anker net buiten Port Fuad.
Blijkbaar nog tijd genoeg om er te komen.

NIKOLAY KONAREV

Ja! Dat is hem!  :) Raadsel: waar gaat deze boot heen. Wie het weet mag het zeggen!
Ik weet het niet.  ;)

04 sept 2012 15:46 #68 door Oldtimer

wie kun je hier geloven?

Lieve Floor, dat zou je inmiddels moeten weten toch.

Ik geloof GEEN ENKELE EGYPTENAAR.

Men lult er maar wat op los, al was het alleen maar om de gebraden haan uit te hangen en/of men probeert er geld uit te slaan.
Ik heb dat na 10 jaar egypte echt wel geleerd.
Een officieel antwoord krijg je gewoon nergens.

04 sept 2012 15:47 #69 door Oldtimer

Ja! Dat is hem!  Raadsel: waar gaat deze boot heen. Wie het weet mag het zeggen!
Ik weet het niet.

Ik weet het wel. Hij gaat naar PortSaid.

04 sept 2012 15:58 #70 door Floor

Ik weet het wel. Hij gaat naar PortSaid.

Zeggen ze... maar ze zeggen wel meer...
Onze theorie nu: er staat een vrachtwagen in Saudi Arabie die opgehaald moet worden, maar er staan ook 65 vrachtwagens in Egypte die óók op deze boot willen. Vanochtend eerst is er besloten dat de boot dan voor die ene vrachtwagen naar Saudi zou gaan, (dat is al eerder gebeurd, serieus), en nu wordt er toch nog weer onderhandeld of misschien toch niet 65 vrachtwagens (en 5 motoren) in Egypte belangrijker zijn dan 1 in Saudi Arabie.
Maar... het is uit een uit de duim gezogen verhaaltje, en dan hebben de verschillende mensen van wie wij info kregen  op de verschillende tijdstippen allemaal een soort van een klein beetje gelijk gehad.  ::) We wachten af...
Ik neem nog een colaatje in dit restaurant met wifi: f5f5f5f5 op de site van de boot.

04 sept 2012 16:04 #71 door Oldtimer
Suc6. Ik ga afsluiten en naar huis. Vandaag genoeg tijd van de baas gejat............... Maar wel leuk  ;)

04 sept 2012 16:09 #72 door bully043
Beantwoord door bully043 in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Ook ik volg jullie reis en ben wel een beetje jaloers ;D
Van de andere kant pffffff die wachttijden daar, ik zou gek worden, en dan te bedenken dat hier in Nederland het hele land in rep en roer is als er een stroomstoring is bij de spoorwegen en er geen trein rijd :D
Wat zijn wij verwend hier.
S6 en ik hoop dat jullie snel weer op de fiets kunnen stappen.

Groetjes

04 sept 2012 16:23 - 05 sept 2012 09:13 #73 door Floor

Ik geloof GEEN ENKELE EGYPTENAAR.

Men lult er maar wat op los

Tsja, ik wéét het ook wel... maar ik wíl wél graag íemand geloven om te weten waar ik aan toe ben. Of je 1 dag moet wachten, of 4 of 10 of 20. Oftewel, of je moet beginnen een visum aan te vragen voor Libië, of toch gewoon maar een vliegticket naar huis regelen en de motoren door die shipping company naar Turkije laten varen en ze in Turkije ophalen? Of kunnen we gewoon een paar dagen wachten en is die boot er dan wel?
Achja, niemand zegt iets zinnigs. Dus blijf ik nog lekker in dit restaurant zitten f5'en en hopen op die 1% kans dat de boot wel gewoon nog gaat.  ;)

Ook ik volg jullie reis en ben wel een beetje jaloers ;D
Van de andere kant pffffff die wachttijden daar, ik zou gek worden

Ja, elk voordeel heeft zijn nadeel. Als je nou de nadelen van te voren al wist, kon je daarop inspelen, maarja... dit hoort wel bij Afrika, zeggen we dan maar.  ;)

05 sept 2012 10:06 #74 door Floor
En nog steeds geen officiële bevestiging over wel of niet vertrekken van de boot. Hij ligt nog steeds stil. De sfeer was wel wat minder gezellig in de office. Dus het ziet er niet goed uit.
Wel gekeken of het mogelijk is de motoren weer uit de haven te halen, maar dat kost weer een dag en een paar honderd euro, verder willen ze ons de papieren niet teruggeven totdat er bevestigd is of de boot wel of niet gaat. En dat kan nog wel een paar dagen duren.
We zitten weer op het goede moment op de goede plek.  :-\
Achja, nog maar een colaatje dan maar.  ;D

05 sept 2012 11:15 #75 door Oldtimer
Tsjee Floor, je mist vanavond zo wel de STO. We nemen wel een colaatje op jou gezondheid. ;)

Sterkte met wachten in elk geval

05 sept 2012 15:51 #76 door Floor
Jeeeeeeeeeeeuh! De boot gaat waarschijnlijk toch! Hij zal om 16 uur in de haven zijn en vertrekt vannacht of morgenochtend!  :D Het is nu bijna 16 uur en de boot is nog niet richting haven gegaan, maargoed, we gaan ervan uit dat dat nog wel komt. Verder kunnen we niet helemaal duidelijk krijgen of ze eerst alles opladen hier en dan alsnog doorvaren naar Saudi Arabie om vervolgens naar Mersin (Turkije) te varen of dat hij rechtstreeks daarheen vaart. Dus het kan zijn dat we een 'kleine omweg' gaan maken, tripje door het suezkanaal krijgen en een kleine week op deze boot mogen / moeten zitten om eventjes langs Saudi Arabie te varen, maar misschien gaat hij ook wel rechtstreeks naar Mersin en duurt het maar 24 uur. Nouja, eerst maar zien dat de boot inderdaad de haven ingaat, dat wij erop zitten en dat hij afvaart, dan zal het daarna wel duidelijk worden waar we heen gaan!  ;)

Wel hopen overigens dat de boot voor morgenmiddag in de haven ligt, want morgenmiddag is het donderdagmiddag dus wordt er niet meer gewerkt, omdat het vrijdag rustdag is...  ::)

05 sept 2012 15:58 #77 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Wauw, wat een verhaal zeg! The continuing story of Floor in Africa! Wanneer komt het boek uit? En de film?
Succes verder en mis de boot niet!

groet,
Geert-Jan

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

05 sept 2012 16:05 #78 door Floor
Hihi, het verhaal heeft nu alweer een vervolg: de boot komt vandaag niet meer de haven in en wordt morgen pas gelost, dus we hopenhopenhopenhopen dat we morgen weg komen hier en dat deze boot (die eigenlijk al de boot van afgelopen zondag is, maar nog steeds vertraagd is) niet wordt gecancelled omdat ze hebben besloten dat we best kunnen wachten op de boot die komende maandag vertrekt, maar ongetwijfeld ook vertraging heeft en dus waarschijnlijk pas woensdag vertrekt. 

Hoe kom ik 'out of Africa'?  :-X (we zijn overigens bij het huis van de film 'out of Africa' in Kenia geweest! Maar de laatste dagen komt die titel steeds voorbij en de vraagtekens erachter worden steeds groter  ;))

:angel:

Tsjee Floor, je mist vanavond zo wel de STO. We nemen wel een colaatje op jou gezondheid. ;)

Ik geloof dat ik ondertussen met al dit wachten al wel colaatjes genoeg heb gedronken op de gezondheid van  alle leden van de tcn. Maar... geniet van de cola en ik hoop er volgende STO te zijn.  ;)

06 sept 2012 09:54 #79 door Floor
Gisteravond kregen we een sms dat de boot vanochtend zou gaan lossen... maar er zit nog steeds geen beweging in die boot. Nog maar eens een keer naar office dan. Ik gok... dat hij vanavond binnenkomt, uiterlijk morgenochtend uhuh.  ::)

06 sept 2012 10:10 #80 door Oldtimer
We volgen de boot ook vanaf hier Floor.
Als hij beweegt zal ik het je vertellen. Tot op dit moment dus inderdaad zo dood als een pier.
Misschien vieren ze daar wel een feestje en hebben ze de kapt overboord gesodemieterd, weet jij veel.
Op zich trouwens raar dat hij zo ver uit de kust voor anker ligt. Storing misschien ???

Nou ja, keep us posted en good luck

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.165 seconden