Vakantie! Kaapstad - Nederland

20 juli 2012 11:20 #21 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Hey Floor,

Leuk man, tnx voor de terugkoppeling! Idd... daaro is het nu... Hartje winter.  ;D Terwijl hier dit weekeinde (qua temperatuur dan) eindelijk de zomer lijkt te beginnen...!

Keep up die mooie postings!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2012 22:25 - 25 feb 2013 22:26 #22 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Vandaag de motoren opgehaald! Yes!! Ze stonden zo goed als klaar op het haventerrein en alles zat er nog op en aan (reserve banden ed) En ze liepen. Bijna. De africa twin moesten we aandrukken, maar liep daarna goed. Het was eventjes een tijdje wachten, zitten, kijken, plannetjes veranderen. En nog meer wachten en zitten en kijken en wachten en zitten en wachten en kijken en zitten en wachten. Maar ach, een beetje hangen en zitten en kijken en wachten, word je daar moe van? Neeuh... nou, dan kunnen we dat wel!  ;D
En dan heb je ook wat! Gelijk de eerste 400 km gereden en ze doen het goed! En Namibië is een eindeloos mooi land. Groot, wijds, woestijn, duinen en steppe, heeeeeeel veel steppe. En daar met de motor doorheen scheuren. Er zijn naardere dingen te bedenken.  ::) Morgen verder, Botswana in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2012 11:01 #23 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Bàh. Wat hebben jullie het moeilijk...  ;D Wees overigens blij dat jullie toch de westelijke route hebben gekozen (Namibië). De Oostelijke route ziet er nml op dit moment ZO uit:

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2012 16:00 #24 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
De eerste 10000km (waarvan 5500 km op de motor) zitten erop en we zitten in Tanzania! Van Zuid-afrika, Namibië, Botswana, Zimbabwe en Zambia nu aan de voet van de kilimanjaro.

Het landschap en de mensen zijn in die kilometers ook veranderd. Van een goed en strak georganiseerd Afrika met goed asfalt en goede voorzieningen naar het arme Afrika met de ezels, koeien en geiten langs en op de weg. De benzinepompen zonder benzine, de rietenhutjes en de grensovergangen die uren duren. Het Afrika waar asfalt is om putholes in te creëren en het Afrika waar een bewegend touwtje in de wind een omhoogkomende slang blijkt te zijn (waar je vervolgens overheen rijdt. Oeps  :angel:). En daarmee ook gelijk het Afrika waar het geklungel begint. Stil komen te staan omdat de benzine bij de tankstations op was en de volgende net 5 km te ver weg blijkt te zijn. Wegen waar gewoon 400 km lang geen tankstation te bekennen valt. Mulle zandpaden met slootjes ernaast waar de africa twin in dondert, koffer scheef en van het rek afgebroken en mijn vader (die met de at de sloot inging) moet nu ’s ochtends op de motor gezet worden en ’s avonds erafgehaald, want dat gaat allemaal niet meer zo soepel na dat slootje. Maargoed, de koffer zit weer een beetje in fatsoen aan het rek en we gaan vrolijk slalommend om de putholes verder.  ::) De snelheidsmeters van de Africa Twin (de meenemer) en één alp (de kabel) zijn ook gesneuveld. Dus 2 van de 3 hebben geen idee meer hoe hard we gaan. Maar het is leuk. Veel te zien en te beleven hier. Mooie natuur, vriendelijke mensen en veel chaos.  ;D

Morgen gaan we weer een grens over (alweer een). Op naar Kenia.  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2012 16:07 #25 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Sjonge jonge, wat is dat afzien dus................. Heb alleen geen medelijden met jullie. Ben zelfs een pietsie jaloers.
Je moet maar denken dat je hier asfalt genoeg hebt om straks weer wat bij te komen en dan verlang je echt wel weer naar wat minder.

Je hoeft je waarschijnlijk ook geen zorgen te maken of je wel bruin genoeg bent bij thuiskomst. >:D

Sterkte de komende dagen en goeie reis verder.

Oldie


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2012 16:37 - 06 aug 2012 17:47 #26 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Afzien?? Wat is dat? Nee, het is vooral leuk! Hele dagen op de motor hangen, van de woestijn de steppe inrijden om vervolgens door tropische gebieden te rijden, onderweg nog een keer een baobab vallei, uitzicht punten over eindeloze vlaktes (oa masai steppe), dorpjes met rieten hutten. En dus beesten, gaten in de weg waar je voorwiel in verdwijnt als je niet oplet en bussen die je met 100 per uur al inhalen tegemoetkomen. Het hoort echt bij Afrika en alles bij elkaar maakt het leuk. :)


Je hoeft je waarschijnlijk ook geen zorgen te maken of je wel bruin genoeg bent bij thuiskomst. >:D


Bruin van viezigheid. Want er moet nog even tijd gemaakt worden om zonder motorpak in de zon te zitten.  ;D Maar die tijd is er misschien al over 4 dagen.  :-\ We wilden dan aan een stuk weg beginnen richting Ethiopië, vanuit Kenia. En de enige manier om in Ethiopië te komen via een grensovergang is via de 'moyale-road.' Een hele slechte piste die naar de grensplaats Moyale loopt, maar ik lees net dat er afgelopen week zware gevechten zijn geweest in Moyale waardoor er 20000 vluchtelingen zijn die langs die weg Kenia inkomen. Dan is het de vraag hoe veilig het is. Hhmm... zou de trip daar dan eindigen?  :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2012 19:48 #27 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Leuk dat je even tijd vind om ons op de hoogte te houden Floor  :)
Sterkte met het vervolgen van de reis  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2012 21:02 #28 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Er vliegt zojuist een wat afgematte en stoffige duif tegen het raam. In zijn verkrampte pootjes een usb stick met daarop maar liefst 2 (!!) foto's.
;D

Een baobab voor de Masai steppe en een foto uit Zambia.





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2012 22:31 #29 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
WOW! Impressive.

Floor... je vergeet toch niet een mooi reisverslag incl die spectaculaire- TCN- Kalender waardige foto's voor de Transalper te schrijven als je terug bent?

Keep us posted!!!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2012 18:27 - 25 feb 2013 22:31 #30 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
En weer een update. We zitten nu in Addis Abebba. Ethiopië, 13 graden en regen. Het lijkt wel Nederland (behalve dan dat het daar warm is) De camping eigenaar vertelde dat het in Addis Abebba maar 1 keer regent in augustus. Een lange bui van 31 dagen. Regenseizoen… Ah, dus dat betekent het om in het regenseizoen ergens op vakantie te gaan.  ;D
Die moyale-road, waar ik al eerder over schreef, zijn we overgegaan. Het bleek dat de gevechten in het gebied ‘Moyale’ hadden plaatsgevonden en niet in de plaats zelf. Ook de vluchtelingen zouden alweer zijn teruggekeerd naar hun dorpen. Het was 350 km offroad over een grensweg. En ja, het woord ‘grensweg’ zegt het eigenlijk al: het wordt niet onderhouden. Dus het was 350 km stenen, wasbord en ineens heel mul zand met stukken fesfes. Van anderen die over die weg waren gekomen, hadden we allerlei verhalen gehoord over gebroken schokbrekers, frames en veel lekke banden. Eigenlijk niemand die er zonde schade overheen kwam.  :-\ Dus met een gangetje van 25 km per uur zijn wij die weg over gehobbeld in de hoop de boel heel te houden… maar het duurt wel lang! (‘Gas Dicht ’ Oja. ‘Rustig!’ Oja ‘Niet zo Hard!’ Onee) Maar dan heb je ook wat: alles is heel gebleven!  8) Uiteindelijk kwamen we om 18 uur bij de grens naar Ethiopië. Helaas. Grens dicht, maar hij gaat morgen weer open. Oke… volgende ochtend weer naar de grens, veel serieuze gezichten, stempels en stickertjes later dan toch de grens over. Komen we 30 km later bij een politiepost: een ontbrekende stempel op 1 van de 20 formuleren, jullie moeten terug naar de grens. Shit. Terug naar de grens en vragen naar de stempel: dat kan niet nu. De mannen-met-serieuze- gezichten zijn met lunch. Kom over een uur maar terug.  C:-) Hmpf. Aargh. Afrika… 
Maargoed. Ik geloof dat heel Ethiopië op straat leeft. De kuddes met koeien en geiten worden het liefst OP het asfalt ‘uitgelaten,’ paarden besluiten dat midden op de weg de mooiste plek is om te staan, de honden vinden het asfalt lekker warm, de ezels houden de rest van de beesten gezelschap op straat en de mensen vinden het lopen op het asfalt toch ook echt fijner dan het lopen op het zand. Conclusie: alles loopt op straat.  En oja, daar moet je tussendoor met de motor. Maar er is dus altijd wat te zien, zullen we maar zeggen. En de slalom kwaliteiten worden wederom op de proef gesteld, want ook hier zijn veel putholes en rare hobbels. En laat het nou net zijn dat al die beesten het liefst niet in die gaten staan: daar mag jij doorheen. Ondertussen heb ik ook mijn motor nog even tegen een steen geparkeerd. Bij een wegopbreking (ja, die zijn er hier ook), lag er een steen waar ik  de motor te schuin zette waardoor hij tegen een steen kwam te staan. Ik was alleen even vergeten mijn been tussen de steen en de motor weg te halen, dus nu ben ik degene die mank is en ’s ochtends hulp nodig heeft om de motor op te komen en ’s avonds weer hulp nodig heeft om eraf te komen. En remmen met de achterrem is dus ook niet meer bij, want als het been eenmaal op het stepje staat, is die er niet meer af te krijgen. Maar het spul rijdt nog, de motoren zijn nog heel en vooralsnog denken we thuis te kunnen komen! In Karthoum (Sudan) gaan we proberen visa voor Libië te krijgen, schijnt weer veilig te zijn daar…  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2012 20:22 #31 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Floor, ik neem voor jullie mijn petje af om aan zo een reis te beginnen.
Ik volg het hele verhaal.
Nog veel plezier en kom met zijn 3en weer heel terug.
Ik ben benieuwd naar je verhaal...... als we je zien bij een TCN evenement.

grtz,
marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2012 21:50 #32 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Leuk verhaal Floor, en ook als je straks kunt vertellen en laten zien waar de blauwe plekken vandaan komen. IK heb ze ook, alleen niet op zo'n avontuurlijke manier opgelopen. En, Ik denk dat er dat wel meer zijn. Wij rijden komende zondag ook in ontwikkelings gebied. Het hoge noorden met z'n Groningenrit. In de 13e eeuw werden daar nog missionarissen heengestuurd.  Er zijn er een paar blijven steken blijkbaar, want ze preken dat er niks meer boven gaat.  Nou ja. Verder naar het zuiden heb jij het in elk geval wel naar je zin.  Kom in elk geval weer heel op je bestemming en als het kan gezond weer thuis.
Je verhaal horen we dan wel op de STO.
Groetens

Oldie

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2012 17:36 - 23 aug 2012 18:19 #33 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Nu ondertussen zitten we in Aswan, Egypte.  :) En hier zitten we ook nog wel een tijdje. Een week. Misschien twee. Als we pech hebben meer.  :-[ 9 september thuis zijn, wat we wilden, kunnen we in ieder geval wel vergeten.
De enige logische mogelijkheid om van Sudan naar Egypte te komen is met een boot. Een beetje achterlijk, met de boot, want er is 1500 km land tussen Sudan en Egypte, maar de grens over is alleen mogelijk met de boot over het 20km brede Nassermeer. En dan beginnen de problemen: de motoren kunnen niet op de passagiersboot en dus hebben we de motoren achtergelaten in Wadi Halfa (Sudan) en zijn zelf op de andere boot gegaan. De motoren zouden vlak na ons vertrekken, werd ons verteld. Uiteindelijk blijkt dat de boot nog niet uit Egypte richting Sudan is vertrokken. Dat gebeurd een deze dagen. Als we geluk hebben. Alle kapiteins zijn met vakantie ivm het suikerfeest en daarna is het wachten tot ze zin hebben om te vertrekken. Dus het duurt nog minstens anderhalve week voordat de motoren hier zijn... Aaaaargh.  :-\ Lijkt erop dat we een verlengde vakantie krijgen hierdoor.  :-X
Visa voor Libië bleken ook niet te regelen te zijn in Sudan, want ook daar hadden ze vrij ivm het suikerfeest en we hoorden later dat er nu geen visa meer worden verstrekt ivm aankomende verkiezingen. Dus we zijn weer terug bij af. Nu wordt het toch misschien de boot naar Turkije. Eigenlijk maakt het ook allemaal niet zoveel uit. We zien wel. Eerst maar zien dat we de motoren hier krijgen.

De honda's doen het eigenlijk nog steeds goed. Behalve dan het startrelais van de transalp van mijn broer. Die is ermee opgehouden in een zandstorm. Dus de laatste dagen lopen we als halve zolen achter die motor aan om hem weer aan te krijgen. Ach, je moet toch iets doen als het 45 graden is en je je motorpak aanhebt.  ;D. En ik heb een gezandstraalde motor. Helaas slechts aan een kant, maar wie het kleine niet eert...  :angel: Dat komt door een zandstorm in Sudan. De wind kwam voortdurend van links met als resultaat een glimmende linkervoorvorkpoot, linkerkant van de velgen, linker laars en linkerkant van de achterbrug. Hij heeft nog nooit zo hard geglommen. Helaas heeft hij ook matte linker kappen nu, maar je kunt ook niet alles hebben  :angel:

Achja, voor nu is het wachten op de motoren. Hopen dat de boot een dezer dagen vertrekt richting Sudan om ze op te halen... wij zitten alvast te wachten in ieder geval  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2012 20:51 #34 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Mooi verhaal.

Met zo'n reis weet je eigenlijk van tevoren dat je er wat langer over gaat doen. Geen probleem, want NL drijft niet snel af.

De wind kwam voortdurend van links met als resultaat een glimmende linkervoorvorkpoot, linkerkant van de velgen, linker laars en linkerkant van de achterbrug. Hij heeft nog nooit zo hard geglommen. Helaas heeft hij ook matte linker kappen nu, maar je kunt ook niet alles hebben  :angel:


Je had natuurlijk ook een stukje terug kunnen rijden  ;)

Have fun!

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2012 21:21 #35 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Ik had eigenlijk verwacht dat de kuip er inmiddels wel afgerammeld zou zijn!  Zeker met jouw rijstijl...
;D  ;)

Houd vol die extra weekjes, je sleept jezelf er wel door ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 aug 2012 22:32 #36 door FroxLady
Beantwoord door FroxLady in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Heeft de Transalp club een archief van reizen van leden?
Ik bedoel niet zozeer reisverslagen maar gegevens en gemaakte reizen.
Dan kunnen nieuwe reizigers contact opnemen en ervaringen uitwisselen.
Een Google Map (afgeschermd eventueel) met routes/namen
links naar hun eigen sites.. en niet perse Transalpen; alle reizen zijn leerzaam

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2012 18:45 #37 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland


Met zo'n reis weet je eigenlijk van tevoren dat je er wat langer over gaat doen.


Ja, is opzich ook geen mega probleem, de studie begint wel weer en de rest gaat ook wel gewoon door,  :P maar ze vertelden ons dat de motoren direct achter ons aan zouden komen op een andere boot. Tot het moment dat we op de boot stonden en er over de reling werd geschreeuwd dat de boot voor de motoren de eerste week nog niet vaart, dat het misschien nog wel langer duurt. Maarja, toen konden wij de boot niet meer af. Nu zetten zij hem op de boot voor ons. Hopen dat dat goed gaat, motoren en Sudanezen...  :-\ ik heb er weinig vertrouwen in...

Ik had eigenlijk verwacht dat de kuip er inmiddels wel afgerammeld zou zijn!  Zeker met jouw rijstijl...
;D  ;)


Hihi, die Transalps zijn toch best sterk! ;-) Ondanks mijn rijstijl zit die kuip er nog steeds op. Goede motoren. Zelfs Floor-proof... hopen dat die ook Sudanezen-proof is.  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2012 20:40 #38 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland

dat het misschien nog wel langer duurt.


Geen probleem hoor Floor, ik kom binnenkort toch de kant op van egypte.

Als ik je alpje zie staan neem ik hem wel mee terug. ;D ;D ;D
Kunnen we daar ook een Stammtisch houden. Zal wel niet druk worden dan  :-[ :-[

In elk geval sterkte daar.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 aug 2012 22:31 #39 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland

Geen probleem hoor Floor, ik kom binnenkort toch de kant op van egypte.

Kunnen we daar ook een Stammtisch houden. Zal wel niet druk worden dan  :-[ :-[


Dahab?  ;) Wanneer?
Stammtisch van het Verre Oosten  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 aug 2012 16:17 #40 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland




Het is Floor weer gelukt een paar foto's te sturen! Ziet er niet slecht uit  :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.132 seconden