Vakantie! Kaapstad - Nederland

06 sept 2012 10:32 - 06 sept 2012 14:52 #81 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Dat was dan weer het uitstapje van vandaag: de office.  ;D
En het antwoord was anders dan verwacht, we mochten zomaar met de hoge baas praten en er zijn problemen met transfer van geld. Is nu het verhaal. Of dit het juiste verhaal is, is dan nog weer de vraag, maar ach, dit zou best wel waar kunnen zijn, hoewel... misschien is het wel weer gewoon gelul.  ;) Vanmiddag mogen we nog een keer op de office komen, vragen hoe het ervoor staat. Vooralsnog wachten ze dus op geld wat overgemaakt moet worden. Misschien dat er een strijd gaande is tussen de bootmaatschappij en de haven, vindt de bootmaatschappij dat ze te veel moeten betalen en komen ze gewoon niet de haven in als de prijs niet naar beneden gaat. Dus blijven ze demonstratief een eind voor de haven liggen. Het is weer een ander verhaal dan Saudi Arabie, maar het klinkt ook best leuk.  ;) Nouja, we wachten dus gewoon nog een dag. Again.
Wie weet vaart hij morgen...?? Hoewel... dan is het vrijdag, dus wordt er vast niet gewerkt.

Edit: nu is de boot ook nog van de radar verdwenen. Zouden ze hem hebben opgeblazen of laten zinken?  ;)
Edit. 14.50: de boot komt vannacht of morgenochtend. Dat is weer het vertrouwde antwoord.  :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 sept 2012 22:51 - 07 sept 2012 10:58 #82 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
100.000 berichten en 99.999 dooie mussen later dan nu toch eindelijk de boot binnen zien varen!!  8) Om ons geduld nog even op de proef te stellen wordt er morgenochtend begonnen met afladen, wat dan nog een aantal uur duren gaat. (want ja, de boot heeft gewoon 4 dagen met 60 vrachtwagens aan boord voor de kust stil gelegen  ???) En dan gaan wij erop, tegen 18 uur morgenavond varen ze af. Nouja, ongeveer dan he. Dus het kan ook 6 uur zaterdagochtend worden. En dan doet hij er 30 uur over naar Mersin, ja, dat is ook een schatting, je mag er ook 50 uur van maken. Of 60. Daarna moeten we erop rekenen dat hij daar nog 12 uur stilligt voor de kust. Ja, zoals je zult begrijpen weten ze ook dat niet precies, dus ach, dat kan ook 3 dagen zijn. En oja, misschien varen we toch nog langs Saudi Arabie. Wie zal het zeggen?  :-X  ::)
Wij denken in ieder geval morgen de boot op te kunnen en ik gok dat we dit weekend wel af zullen varen. Verder denk ik er misschien volgende week wel weer ergens af te zijn. En tjsa, of dat komende zondag al is, of pas donderdag... ach joh, wat is 4 dagen op een mensen leven? Je moet een beetje geduld hebben, is ons vandaag nog eens een keer verteld op de office van de bootmaatschappij  ;) Oke...

Nouja, Egypte was in ieder geval geslaagd, ik ben er 16 dagen geweest en de motor heb ik toch zeker 40 uur ingestempeld gehad. Wat wil je nog meer?  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 08:44 #83 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Hou de moed er in Floor  :o  :-X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 08:48 #84 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Och meid, je hebt tijd zat. De volgende STO is pas 4 of 5 oktober. Ik denk dat je dat wel haalt hoor.
Als aan boord de cola maar koud is toch  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 sept 2012 14:25 #85 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Volg het verhaal ook met spanning! Maar mocht de vlucht uit Egypte nu echt niet lukken... Wellicht een escape...

De enige Israëlische deelnemer die jaarlijks naar het VIM komt, heeft een vergelijkbaar probleem. Maar... opgelost op de volgende manier...:

- Vrachtboot vanuit Israël naar Cyprus
- Veerboot vanuit (Grieks-) Cyprus naar Griekenland. Of vanuit Noord Cyprus naar Turkije.

Die paar extra kilometertjes vanuit Egypte naar Griekenland of vanuit Turkije naar Nederland maken voor zulke 'die-hards' (RESPECT!!!!) toch ook niet veel meer uit, Floor?  ;D ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2012 20:47 #86 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Over die route via Israel:
Aldus de NL-ambassade in Tel Aviv is het niet zo ingewikkeld om Israel binnen te rijden... maar zij hebben nooit van die ferries naar Cyprus gehoord :-S.
Lonely Planet noemt ze wel, 300 euro p.p.+motor ene paar jaar geleden... vanaf Cyprus heb je meerder opties om naar Turkije te komen.

Andere optie:
Jordan, Israel, Libanon... en dan een klein stukje (180km ofzo) door Syrie, ik heb gehoord dat die kustweg redelijk veilig is en dan ben je ook zo in Turkije.

just my two cents... omdat ik dezelfde ellende probeer uit te zoeken!

... was ooit lid ...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2012 20:54 #87 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Ze hebben de overkant inmiddels gered hoor. Wonder boven wonder ;D

Als het goed is zijn ze nu bezig met de laatste loodjes...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2012 14:42 - 18 sept 2012 11:52 #88 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
En we zijn weer thuis! In 3 dagen nog de laatste 3500 km gereden en de motoren zijn het goed blijven doen!
De boot is uiteindelijk vrijdagavond gegaan! Half vier vertrekken werd inderdaad 23 uur, 30 uur varen werd 50, maar ach, het was best gezellig hoor, met 62 turkse vrachtwagenchauffeurs en 15 personen Ukrainse bemanning.  ;D En dan ben je ook in de haven in Turkije! We konden als 1 van de eerste de boot af, vlug nog even naar de douane, dat zou ongeveer 20 minuten duren en dan in Turkije! Maar jawel, we hadden het weer voor elkaar: het was zondag, de politie en customs werkten dus niet, want zondag, ja, dat was de nationale rustdag. Duhuh...  ??? 62 vrachtwagens afgeladen, paar uur verder en we konden (moesten) als enige weer opnieuw de boot op... wel mooi veel ruimte om de motoren neer te zetten, plek zat. Voor mensen die een beetje problemen hebben met inparkeren... ideaal...  ;)
Nog een nachtje geslapen op een lege boot en toen was het maandag. 8 uur zouden de customs open gaan dus de paspoorten zouden om 8 uur teruggebracht worden (waren bij een paspoortbewaker op het haventerrein uhuh). 8 uur werd 11 uur en een half uurtje om het land in te komen werd 7 uur, dus uiteindelijk om 18 uur het land in. En daarna ging het snel. Dus gisteren weer thuis gekomen.

- Vrachtboot vanuit Israël naar Cyprus
- Veerboot vanuit (Grieks-) Cyprus naar Griekenland. Of vanuit Noord Cyprus naar Turkije.


Ja, die optie hadden wij ook, maar de enige bootlijn die bekend was, was er een van Haifa naar Italie, die gaat 1 keer in de week en je zit er een week op, maar hij ging op een onhandige dag, dus dat zou ons 2 weken kosten, vandaar dat we egypte hadden gekozen. Later hoorden we van een andere vent die ook een boot zocht dat er inderdaad ook een boot naar Cyprus ging, maar die zou nog onbetrouwbaarder zijn dan de lijn Port Said-Mersin. Die vent is uiteindelijk wel naar Cyprus gegaan en dat ging zonder problemen. Maar er is heel weinig info te vinden over die lijn.

Over die route via Israel:
Aldus de NL-ambassade in Tel Aviv is het niet zo ingewikkeld om Israel binnen te rijden... maar zij hebben nooit van die ferries naar Cyprus gehoord :-S.
vanaf Cyprus heb je meerder opties om naar Turkije te komen.

Andere optie:
Jordan, Israel, Libanon... en dan een klein stukje (180km ofzo) door Syrie, ik heb gehoord dat die kustweg redelijk veilig is en dan ben je ook zo in Turkije.


Klopt, Israel in is niet zo moeilijk en die ferry naar Cyprus is idd dus niet zo bekend. Ik heb er wel een telefoonnummer van, als je daar info over wilt, die heb ik van die gast die waarvan we hoorden dat hij die lijn nam.

De andere optie, via israel jordanie libanon en syrie: je komt met een stempel van Israel in je paspoort Syrie niet in. Dus volgens mij is dat niet mogelijk. Je zou wel met de boot van Egypte naar Jordanie kunnen om Israel te ontwijken,  maarja... dat is dus nóg een boot en ook die is niet echt goedkoop.

En ons probleem was dat de motoren al in de haven stonden en officieel egypte al uit waren, het zou ons dus een dag en een paar honderd dollar kosten om ze weer terug te krijgen + dat je daarna nog naar een andere plek zou moeten rijden, waar het regelen dan weer opnieuw begint. En ze wilden ons de motoren niet weer uit de haven halen (ze weigerden stempels te zetten) omdat de boot misschien nog wel zou komen. Vanavond. Of morgenochtend. En anders zeker morgenavond of overmorgenochtend. Prima dus. Toch?  :-X Maargoed, het heeft allemaal wat tijd gekost, maar we zijn eruit!  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2012 15:54 #89 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland

En we zijn weer thuis! In 3 dagen nog de laatste 3500 km gereden en de motoren zijn het goed blijven doen!


Welkom thuis! En 3500 km in drie dagen is ... eeh ... gemiddeld 1166 km per dag! Wederom een prestatie, wauw!

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2012 16:03 #90 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Fijn dat je weer terug bent.  :)

Je bent van al dat frustrerende ontspannen wachten bij de douanes nu lekker uitgerust. Maandag weer fris in de collegebanken!  ;) ;D

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2012 16:35 #91 door Eddy
Beantwoord door Eddy in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Goed te lezen dat alles verder goed is gegaan, en dat jullie weer heelhuids thuis zijn gekomen!
Wat een avontuur......ondanks de verplichte ongeplande rust dagen....
dat vervolgens weer een beetje goedmaken door 1200 km per dag te rijden.....
petje af hoor!

Varadero bj. 2000 en een Africa Twin bj. 1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2012 16:36 #92 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Welkom thuis Floor.  Extra colaatje van mij bij de eerstvolgende. ( om te ontwennen uiteraard )

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2012 17:04 #93 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Petje af Floor om als eindsprint na al jullie belevenissen er in 3 dagen er 3500 km doorheen te jassen. Zou je nou met een BMW R1200 RT rijden dan is dat appeltje eitje maar met een Alp en een AT dat is andere koek. Klasse  ;) 8)

Heb je Daan nog te pakken gekregen?
Ik hoop dat je na te zijn uitgerust er nog een mooi verhaal voor in de Transalper eruit kan persen  ::)
Volgens mij maken 'ze' jullie de pis niet meer lauw  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2012 19:06 #94 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland

Petje af Floor om als eindsprint na al jullie belevenissen er in 3 dagen er 3500 km doorheen te jassen.

Heb je Daan nog te pakken gekregen?


Maar het was wel snelweg hoor! Het meeste in ieder geval, alleen stukjes in Servie en Bulgarije waren 2-baans. En de grenzen waren ook flink effectief! Het meeste was EU en de andere waren een half uurtje en dan ben je erover. Dus dan schiet het wel op! Je hoeft niet zo op te letten op overstekend koeien, geen gaten in de weg, geen overdreven papierwerk en gewoon echte snelweg! Een beetje rustig rijden om de boel niet over de kop te trekken en dan sta je zo weer thuis! En van in slaapvallen of iets in die richting had ik ook geen last: het was regen, 8 graden en na 5 km was duidelijk dat mijn jas niet meer waterdicht was en mijn laarzen al vol stonden. Dus gisteren heb ik nog 1300 km feest gehad.  ;D

Via de mail heb ik uiteindelijk nog contact gehad met Daan! Maar nog bedankt!  :)

Extra colaatje van mij bij de eerstvolgende. ( om te ontwennen uiteraard )


Oei. Coooooooolaaaaaaaa!  ;D

Net nog eens even naar de boot gekeken waarop wij hebben gezeten: die is nu in 4 dagen alweer heen en terug gevaren van Turkije naar Egypte en weer terug... tsja... soms zit het mee... soms zit het tegen... ;) Je kunt niet altijd met alles geluk hebben. (hoewel wachten op een boot een stuk beter is dan een ongeluk ofzo... dus tsja, misschien is het ook gewoon wél geluk dat dit de grootste problemen opleverde  ::))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2012 20:21 #95 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
En nu lekker een weekend motortjes poetsen?;D

Prioriteiten stellen hè!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2012 20:51 #96 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Welkom terug  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2012 15:23 - 25 feb 2013 23:41 #97 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Bedankt voor de welkoms thuis.  :)

En nu lekker een weekend motortjes poetsen?;D

Prioriteiten stellen hè!


Ja joh, je kent me. Nouja, ik ben nog even niet begonnen, maar de geestelijke voorbereiding is in volle gang.  :angel:
Aan de buitenkant lijkt het allemaal mooi schoon, door de regen op de terugweg... maar wat daaronder zit? ::) Heb na die zandstorm in Sudan het luchtfilter gezien en schoongemaakt (jaja, sterk punt, dat schoonmaken) en daarna heb ik me uit narigheid maar gewoon omgedraaid en ben weggelopen...  ik heb cruise control (gas blijft hangen), ik heb een vogeltje onder mijn zadel op hobbelige wegen (zand in de achterveer dus), ik heb een glimmende linker voorvorkpoot (jep, gezandstraald), in mijn luchtfilterhuis kon ik een zandkasteel bouwen (lag gewoon vol met zand), mijn contactslot kraakt en het glaasje voor het tellerhuis is mat... de lampjes in mijn teller branden niet meer en de koffer die water dicht is, was jawel, een zandbak.  :-\ Het startrelais van de andere alp is er in die zandstorm mee op gehouden, (zand o-ver-al en 47 graden: 'uh... Floor?' Ja? 'de motor doet he-le-maal niks meer' zweet zweet  :angel:, betekende overigens dat we hem de laatste 5000 km na elke stop hebben aangeduwd... is ook de reden dat we snel thuis waren vanuit Turkije: pure luiheid. Stoppen? Nee, dan moeten we zo weer drukken. Te lang in Afrika geweest/gewacht  ;)) de contacten heb ik nog niet naar durven kijken... eerst nog even moed verzamelen.  ;)

Hier ook nog een fotootje van die zandstorm en een foto van de motoren in Egypte, waar we een dag met dit inspirerend uitzicht tegen een muurtje hebben gezeten te wachten op de papieren om de boot op te kunnen. Later nog 5 dagen daar gezeten, helaas zonder motoren in ons prachtige uitzicht, omdat we die alvast op het haventerrein hadden gezet, de boot ging immers 's avonds, of morgenochtend, of anders toch zeker morgenavond, maar wel met die inspirerende, stikkende, te drukke en te warme straat. Gelukkig was er cola.  ;D
En nog een foto van de motoren in Servië in een valleitje, 3 dagen terug.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2012 20:11 #98 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland
Een oeralpje weer in z'n ouwe glorie herstellen is geen kunst hoor.
Kost je precies 75 uur.  Ik heb het bijgehouden  ;D ;D

Maar jij hoeft in elk geval geen roest te krabben, dat is al voor je gedaan. ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2012 18:40 #99 door Floor
Beantwoord door Floor in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland

Een oeralpje weer in z'n ouwe glorie herstellen is geen kunst hoor.
Kost je precies 75 uur.  Ik heb het bijgehouden  ;D ;D

Maar jij hoeft in elk geval geen roest te krabben, dat is al voor je gedaan. ;)


Oke... dat is dan 3x75 uur. Roestkrabben hoeft nog maar aan een kant van de motor, de andere kant is inderdaad al gedaan  ;D stofvrij maken hebben wij daarentegen denk ik net even iets meer tijd voor nodig.
De afgelopen week eens begonnen om kapotte lampjes in het dashboard te vervangen, nieuw wormwiel in de at, nieuwe snelheidstellerkabel op de alp van Brend (mijn broer) en het startrelais vervangen en tsja… dan blijkt het toch allemaal wat stoffig te zijn… zie foto. ;-), ik snap er niks van.  :angel:
Verder ook nog even langs de huisarts geweest, want er werd mij verteld dat een knie geen 7 weken zeer hoort te doen. Resultaat van je motor parkeren tegen een steen en je been daartussen zetten (je moet er wat voor over hebben als je je motor wilt beschermen  ;)) is een verrekte binnenband (ik zei dat ik er daar nog wel een paar van over had, van de vakantie, extra dikke, maar die bedoelde hij niet, zei hij). Nu ontstekingsremmers en over twee weken terugkomen, dan kan ie de schade beter bekijken  :-\. En oja, het resultaat van een africa twin de sloot inrijden zijn verrekte kruisbanden. Ook geen aanrader dus. Je bent er maar druk mee, zo’n vakantie. Voorpret, pret tijdens de reis en dus ook na die tijd nog weken pret. ;D
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 sept 2012 20:00 #100 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Vakantie! Kaapstad - Nederland

stofvrij maken


Kwestie van ff blazen, of een ritje over de afsluitdijk met een zuidwester kracht 8 of hoger  ;D en het liefst met een flinke stortbui erbij.
Kun je meteen afkicken van die verrekte woestijn.

Tjee, klote van die ontsteking. Daar kun je een behoorlijke tijd last van hebben.
Maar goh, ik wist niet dat jij de motoren allemaal zelf bijhoud en repareert. Is je broer te lui of heeft hij 2 linker handen. Van je vader durf ik het niet eens te vragen. Wie weet wat ik me dan weer op mijn nek haal.

Nou ja, net als ik ben je weer ff van de straat voordat je er weer op kunt.
Groeten en sterkte ( ook met sleutelen en poetsen)

Oldie

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.117 seconden