- Berichten: 3713
Zolang een motor niet meer olie als benzine zuipt vind ik het prima !
Ik word het af en toe spuugzat van die mensen die zo moeilijk doen over olie , onderhoud etc..
Ja ik gebruikt alleen halfsyntheet bla bla... hele rits van specificatie's omdat dat het beste is en minste slijtage geeft etc....
Dan zijn er ook nog de perfectionisten die een motorblok gelijk reviseren omdat de motor een keer niet het volle vermogen heeft of verkeerd schakeld en ga zo maar door.
Mijn mening is dus dat je er niet te zwaar aan moet trekken
Nu, wat mij in jouw opmerking 'stoorde' is dat je het knap vind dat een motor na 17000km in jouw bezit is, nog steeds doet wat die moet doen, ook al zie jij onderhoud als bijzaak/overschat (en dit bedoel ik niet negatief!!!), die kilometerstand (zeker gezien de totale km-stand van jouw motor) stelt erg weinig voor... Ik denk dat mijn alp zonder olie het even lang zou trekken (bij wijze van spreken)... De dag dat je op deze manier anderhalf ton haalt, dan heb je wat bewezen, nu nog heel weinig.
Cheers
Zolang een motor niet meer olie als benzine zuipt vind ik het prima !
Ik word het af en toe spuugzat van die mensen die zo moeilijk doen over olie , onderhoud etc..
Ja ik gebruikt alleen halfsyntheet bla bla... hele rits van specificatie's omdat dat het beste is en minste slijtage geeft etc.... Dan zijn er ook nog de perfectionisten die een motorblok gelijk reviseren omdat de motor een keer niet het volle vermogen heeft of verkeerd schakeld en ga zo maar door.
Mijn mening is dus dat je er niet te zwaar aan moet trekken
Ach ja, je hebt altijd uitersten naar beide kanten.
..en op een dag verkoop je hem aan iemand die het toch gelukkig allemaal niet weet..
..en hij reed 350kkm met z'n Mercedes met nog de fabrieksolie erin...
..Ik lees mensen die 3 ton draaien zonder verversen, da's toch wel iets om in overweging te nemen; dat zijn bewijzen dat het KAN.
..Maar, het kan..
terug in de fles en donder dit gewoon in de container.