Olie ervaring delen.

18 nov 2011 00:20 #81 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Olie ervaring delen.

Wilde enkel een nieuw lid wat aanmoedigen, en waarschuwen voor mensen die enkel 'de zaken moeilijk maken' en bijvoorbeeld stellen dat mensen liegen... als ze met mooie specs komen!

Ik vind dit topic prachtig, want ik DENK dat we worden uitgekleed door dealers/motorzaken/olieboeren en dat het allemaal veeeeeeeeel minder kritisch is als men ons doet geloven. Maar ook ik ben zo'n mietje die straks weer die plug eruit draait om het zwarte goud te vervangen...

even  de nuances doornemen.... voorkomt misverstanden

je bedoelt een nieuw forum gebruiker....  en jij bent van mening dat we iets hebben geroepen over dat iemand leugens vertelt (waar haal je het vanDAAN)

we kunnen het verhaal alleen niet bevestigen noch ontkennen

net zo iets als... bestaat god !!

over dat andere heb ik  voor jou  een vraag.?

waarom doe je er eigenlijk aan mee.... is het iets rationeel,instinctief,impulsief of is het toch gewoon  angst

angst om afwijkend te zijn in aanzien van de meerderheid.....

mischien geeft dit  voor jouw de oplossing

of je verzet jezelf er openlijk tegen  of je loopt mee (en zwijgt er verder over)

constant verkondigen dat je denkt dat je genaait wordt moet toch wel een zere bips geven

kontendraaier past dan wel

Discussie gesloten.
18 nov 2011 00:26 #82 door daandus
Beantwoord door daandus in topic Olie ervaring delen.
misschien klinkt het heel vies, maar ik vind het een prettig klusje, olie verversen ;-)
en ja, angst dat ik m'n blok om zeep help maakt ook wel dat ik 't liever ververs. Ook altijd goed om je motor eens achter de carterbescherming te bekijken als je d'r flink aftuigt op onverharde paadjes natuurlijk ;-)
(in beide motoren zit een deuk in een framebuis ;-))

de rest van je post begrijp ik niet; misschien is het bedtijd in NL?
(ik ben nog niet eens begonnen aan m'n Buckler ;-))

Stuur maar een PM als je vraag enkel aan mij gericht is, want dit topic is al vervuilt genoeg.

... was ooit lid ...
Discussie gesloten.
18 nov 2011 00:36 #83 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Olie ervaring delen.
hallo daan,

ik was nog niet klaar met het posten,

moet netjes blijven.... maar jij begon erover en in het verlengstuk van de topic moet het wel kunnen

niets verkeert over dream maar ik heb niet eens gekeken naar het spread sheet
nogmaals zijn ervaring en die respecteer ik maar jij hebt zelf ook al aardig wat km gereden en ruim 300.000 km  met de zelfde cylinders en zuigers etc is natuurlijk wel een heftige conclusie die zeker kritisch bekeken wordt

we spreken tenslotte over gietijzeren cylinders met een alu zuiger en dat is technisch heel zwaar om er niet aan te twijfelen aan de correcthied van de gegevens
we hebben alleen eenzijdige input

maar laat hem dan zeker niet ontmoedigen.. de tcn blijft gewoon een gezellige bunch met hooguit wat mindere momenten
Discussie gesloten.
18 nov 2011 00:47 #84 door kees
Beantwoord door kees in topic Olie ervaring delen.
Ahh lekker.. de strijd xxxxx xx xxxx laait weer op :)

..en ja, angst dat ik m'n blok om zeep help maakt ook wel dat ik 't liever ververs

Angst is de slechtste raadgever Daan  ;D. In deze moedig je dus duidelijk een stroman aan omdat je zelf niet durft  :'(

..Gelukkig ben je wel eerlijk over je doel  8)..

..ligt wel lekker zo in z'n tent  :), begrijpt van 't Hek spot-on over die Bucklerboys 8) en veegt een stofje van de schouder..  :P

(jeetje daan, je hebt me zowaar een pietsie verleid! :angel:)

Discussie gesloten.
18 nov 2011 00:59 #85 door daandus
het ware genieten....

... was ooit lid ...
Discussie gesloten.
18 nov 2011 01:38 #86 door kees
Beantwoord door kees in topic Olie ervaring delen.
..jij ook trustekus! ;)

Discussie gesloten.
18 nov 2011 12:12 #87 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Olie ervaring delen.
Dream heeft gevraagd zijn account te verwijderen, heb ik ook gedaan. Prettige discussie verder!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."
Discussie gesloten.
18 nov 2011 12:39 #88 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Olie ervaring delen.

Dream heeft gevraagd zijn account te verwijderen, heb ik ook gedaan. Prettige discussie verder!

Het topic is ineens wel een stuk korter geworden  ;) .
Vindt het wel een beetje vreemd dat oude, gedane postings worden verwijderd. Natuurlijk snap ik een verwijdering van een account, maar om dan alle posts ook te verwijderen... Ander forum waar in in het verleden admin van was hadden we de mogelijkheid om posts aan te passen of te verwijderen uitgezet voor posts waarop was gereageerd. Gedane uitspraken nemen geen keer. Op deze manier kun je mensen die reageren op een posting ineens in heel raar daglicht zetten.

Maar goed het is wel reageren op iets in dit draadje, maar ook richting off-topic, dus ik stop hierover.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)
Discussie gesloten.
18 nov 2011 12:49 #89 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Olie ervaring delen.

Wat Jeroen, nog niet wist of niet in de gaten had, is dat als je een account verwijderd ook de postings van hem / haar verdwijnen.
Daarom verwijder ik alleen accounts , wel of geen verzoek, als er niet gepost is of niet van belangzijnde postings.

Huib
Discussie gesloten.
18 nov 2011 12:52 #90 door Jeroen
Oeps......  :o foutje! Zal het anders doen voortaan Huib en anderen.

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."
Discussie gesloten.
18 nov 2011 13:09 - 18 nov 2011 13:34 #91 door daandus

Het topic is ineens wel een stuk korter geworden  ;) .
Vindt het wel een beetje vreemd dat oude, gedane postings worden verwijderd. Natuurlijk snap ik een verwijdering van een account, maar om dan alle posts ook te verwijderen... Ander forum waar in in het verleden admin van was hadden we de mogelijkheid om posts aan te passen of te verwijderen uitgezet voor posts waarop was gereageerd. Gedane uitspraken nemen geen keer. Op deze manier kun je mensen die reageren op een posting ineens in heel raar daglicht zetten.

Maar goed het is wel reageren op iets in dit draadje, maar ook richting off-topic, dus ik stop hierover.

En weer gaat het over de vorm, over of de posts verwijderd mogen worden....
Misschien hadden een aantal mensen eens iets gezelliger moeten doen tegen die kerel, of de mods wat harder op moeten treden. Op deze manier verjaag je mensen, en dat is sneu.
Ook bestuursleden doen een flinke duit in het zakje, en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Tip: lees het verhaal eens door de ogen van een nieuw enthousiast forumlid, die een excel post met a'z'n data... die al z'n onderhoudsgegevens deelt. Wat zijn de reacties?
Een greep uit de reacties: Danny begint te mauwen over z'n significantie in z'n sheet, Ad beweert dat het ongeloofwaardig is dat er 3 ton op een At komt zonder top-end revisie... Brombeer beweert dat dream zichzelf 'de man' vindt... etc. Hoe kun je iemand ontmoedigen om PRACHTIGE data te delen?

We lullen weer verder over de vorm... dat die jongen z'n posts niet mogen verdwijnen omdat 'de quotes van anderen dan raar over kunnen komen'.... maar misschien zijn het een aantal anderen die 'raar overkomen' en moeten we wat leren hiervan.
En bedenken wat voor type mensen we binnen de club/forum willen houden!

... was ooit lid ...
Discussie gesloten.
18 nov 2011 13:35 #92 door Jeroen
Hier even een reactie Daan op je opmerking dat de mods wellicht harder hadden moeten optreden: Ik ben mod, geen kleuterleider. dat sommigen geen fatsoen zouden hebben of iemand op de man af aanvallen ga ik niet op modereren. In het dagelijks leven heeft iemand ook geen grote broer achter zich staan die steeds ingrijpt. Ik hou het taalgebruik in de gaten, kijk of er iets niet kan volgens de policy maar zag en zie nog steeds geen reden om hier in te grijpen als mod. Persoonlijk ben ik het met de rest van je post eens, aan de andere kant mag een poster ook wel een beetje tegen kritiek kunnen, je MAG reageren, je bent NIET VERPLICHT te reageren op azijnposts. Ik negeer ook een hoop wat op de man/mod af word gespeeld. vanaf nu: Play ball, ontopic verder svp!

Discussie gesloten.
18 nov 2011 13:48 #93 door daandus
Natuurlijk heb je gelijk dat je geen kleuterjuf bent, of moet zijn... maar als de kleuters het schoolplein verpesten, wie doet er dan iets?

Ik vind het gewoon jammer dat mensen weggepest worden, want dat gebeurt er in mijn ogen.

Kijk, we kunnen het erop gooien dat iemand 'maar tegen een stootje moet kunnen', en daar zit ook zeker waarheid in. Maar sommige stootjes zijn wel hard, zinloos en onnodig misschien... en we (lezers/posters/mods/bestuursleden/etc.) moeten ons afvragen of dat de kant is die we op willen gaan.

nu ineens 'ontopic'... geweldig, de helft van 't topic is verdwenen!
Misschien is een slotje verstandiger... of een wijziging van de topic-name!

... was ooit lid ...
Discussie gesloten.
18 nov 2011 14:14 #94 door Jeroen

Natuurlijk heb je gelijk dat je geen kleuterjuf bent, of moet zijn... maar als de kleuters het schoolplein verpesten, wie doet er dan iets?

De juf, en dat ben ik dus niet  ;)

Ik vind het gewoon jammer dat mensen weggepest worden, want dat gebeurt er in mijn ogen.

Sterker nog, dat is nu dus gebeurt hier, Dream has left the building....

Kijk, we kunnen het erop gooien dat iemand 'maar tegen een stootje moet kunnen', en daar zit ook zeker waarheid in. Maar sommige stootjes zijn wel hard, zinloos en onnodig misschien... en we (lezers/posters/mods/bestuursleden/etc.) moeten ons afvragen of dat de kant is die we op willen gaan.

helemaal mee eens, al siedereen dat nu eens doet komt het goed!

nu ineens 'ontopic'... geweldig, de helft van 't topic is verdwenen!
Misschien is een slotje verstandiger... of een wijziging van de topic-name!

Ja nog een keer........ sorry! wissiknie.......  :-\

Discussie gesloten.
18 nov 2011 15:41 #95 door daandus
ben klaar met de discussie, denk dat ik duidelijk genoeg was.

... was ooit lid ...
Discussie gesloten.
18 nov 2011 18:04 #96 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Olie ervaring delen.
Echt waar hoor, de olie van Hein is goed maar wel duurder geworden. 8)
Volgende keer is naar Castrol kijken alleen weet ik nog niet waarom ik 15,- per 4 liter meer zou moeten uitgeven.
Heb 8 liter nodig en dat is toch snel 30,-, ofwel 13 tot 17 bakkies koffie op het strand.
Of 7 bakkies koffie met appelgebak.
Discussie gesloten.
18 nov 2011 18:46 #97 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic Olie ervaring delen.
Olie van de action

4 liter voor 8 / 9 euro  ::)
Discussie gesloten.
18 nov 2011 19:50 #98 door Neet

Olie van de action

4 liter voor 8 / 9 euro  ::)

Die durf ik niet. Is overigens ook geen olie voor de motor. Wel voor de motor maar dan voor de motor van de auto.
Dus eigenlijk niet geschikt voor de motor van de motor al heb ik dergelijke olie vroeger wel in de motor van mijn Yamaha gedaan.
Discussie gesloten.
18 nov 2011 21:42 #99 door Rommit
Beantwoord door Rommit in topic Olie ervaring delen.
Transalp rijdt er prima op hoor !  :P
Discussie gesloten.
18 nov 2011 21:45 #100 door Neet
Daar twijfel ik niet aan.
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.149 seconden