Tomtom Rider 400 mijn review

15 juli 2016 21:58 #101 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Staat er bij jou ook stroom op die contacten als je contact is uitgeschakeld

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2016 22:01 #102 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Nee, is geschakeld via contact.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2016 22:23 #103 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tomtom Rider 400 mijn review
als je steun er echt mee ophoudt kun je dus altijd nog met een usb snoertje laden, ik heb zo 4000 km gereden met veel regen ook nog.
mijn steun ligt sinds vandaag bij tomtom. ik ben trouwens wel tevreden over wat die rider kan, ik heb hem ook constant in verbinding gehad met mijn smarthphone en de kleinste files in engelse dorpjes zie je er dan op verschijnen. en campings en geld automaten zoeken gaat ook erg goed

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2016 22:33 #104 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review

als je steun er echt mee ophoudt kun je dus altijd nog met een usb snoertje laden,

Goed om te weten! Maar het moet gewoon blijven werken, het is niet het goedkoopste spul.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2016 10:35 #105 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Ik heb voor de rider die essential kit bij waypoint gekocht, dan heb je een rubberkapje voor over de steun. Boterhamzakje is leuk, maar aan de Ierse kust waait dat er zo af, en bij mij thuis in Vlissingen ook trouwens :)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2016 12:58 #106 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Maar ik had er dan ook nog een mooi dopje bij voor de stekker, als je de steun eraf hebt, en folie ok schittering van het scherm tegen te gaan, alles bij elkaar vond ik dat het geld wel waard.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2016 22:47 #107 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Je kunt natuurlijk ook de steun eraf halen als je de navigatie of motor een bepaalde tijd niet gebruikt, dat is in ieder geval wat ik ga doen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2016 13:14 #108 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Ik kreeg bericht van tt dat ze vandaag een nieuwe steun opsturen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2016 01:10 #109 door luwe
Beantwoord door luwe in topic Tomtom Rider 400 mijn review
ben nu in het bezit van tom tom 410
dit is leuk speelgoed mij alp is er erg tevreden over
heb al op plaatsen gereden wis niet eens dat ze bestonden in mijn omgeving
vooral dat je het scherm kunt draaien bevalt prima
en hans bedankt voor de goede zorg en tips  :) 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2017 21:14 #110 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Er is een nieuwe update dat bij mij een probleem heeft verholpen:
Bij het importeren van routes of tracks, kreeg ik geen melding dat het importeren gelukt was. Het cirkeltje bleef maar draaien, maar als ik op het driehoekje in de rechter bovenhoek drukte, kon ik de nieuw geïmporteerde route wel openen.

Na deze update krijg ik weer een melding dat het importeren geslaagd is, net even wat prettiger werken!  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2017 22:55 - 30 mei 2017 09:16 #111 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Vanaf vandaag doe ik ook mee in de vaart der volkeren. Hans (PJSMotorbandenservice) had een prachtig aanbod voor een Rider 450 en hielp ook nog met het aansluiten (nou ja hielp, hij heeft zowat alles gedaan).

Voor ik naar huis reed, mijn USB thethering nog snel aan en hup, met flitspaal en file update naar huis gereden. Voor Apeldoorn dook ik ineens in een file. Dus teleurgesteld keek ik nog eens op het scherm, waarop aan de zijkant zich nu een rode streep vormde, om aan te geven dat er een file stond. Heel fijn te laat dacht ik nog. Maar opeens kwam er een bergingsauto rechts voorbij over de vluchtstrook die de boel af kwam zetten en even later reed ik langs het (materiele) ongelukje (auto in een greppel, airbags ontploft) waar de berijders nog beduusd op de vluchtstrook stonden. Het ongeluk was nog geen minuut oud, en boem, direct dus al op de TomTom. Geweldig.

Hans, bedankt voor je hulp. Ik hoop er in de aanstaande motorvakantie in Duitsland veel plezier van te hebben.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2017 16:31 #112 door Goobi
Beantwoord door Goobi in topic Tomtom Rider 400 mijn review

Dit weekend bij Hans de nieuwe Tomtom Rider 450 opgehaald en gaan experimenteren met het plannen van spannende routes en het overzetten daarvan via het bijhorende MyDrive-programma (zowel PC als App). Allereerst kwam ik erachter dat de PC-versie van MyDrive niet lekker werkt in Internet Explorer 11. GPX-routes importeren of wissen lukte niet. Google Chrome doet het gelukkig een stuk beter.
[size=small]
Nog wel een paar andere probleempjes om op te lossen:
[/size]
Volgens de beschrijving worden Mijn Routes en Mijn plaatsen die je opslaat op je PC via de Cloud gesynchroniseert met je devices. Dat werkt wel van de PC naar de Tomtom 450 maar niet naar mijn iPhone. Daar zie ik in de MyDrive-app alleen Mijn Plaatsen. Iemand enig idee hoe dat komt?


De bijgeleverde Tyre Pro licentie zorgt ervoor dat Tyre helemaal niet meer werkt. Het programma opent wel maar routepunten plaatsen lukt niet meer en het loopt helemaal vast. Misschien maar helemaal laten voor wat het is.

Verder natuurlijk een prachtapparaat met een fantastisch helder scherm en makkelijke bediening, ook met handschoenen aan. Helaas nog niet veel mee gereden want het regent nogal... :-\

Transalp XL650V (2002) > Transalp XL700VA (2008) > Africa Twin CRF 1000L DCT (2019)
YouTube: bit.ly/36NiKLy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2017 08:24 #113 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Volgens mij kun je in de my drive app alleen een route maken en die daar opslaan en verzenden  naar je rider. Maar andersom werkt het bij mij ook niet.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2017 09:33 #114 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Sinds vrijdag heb ik ook een 450. Wat mij opvalt is dat TomTom in de eigen documentatie zaken wel een beetje door elkaar haalt wat voor verwarring kan zorgen. Werd ook door een medewerker van Waypoint erkend.

Track: alle tracks zijn een GPX bestand maar alle GPX bestanden zijn geen tracks.
Het begrip app wordt ook niet consequent gebruikt. Soms wordt daar mee bedoelt MyDrive en soms weer de feitelijk app van TomTom.

Persoonlijk vind ik het nog wel een ontdekkingsreis het gebruik en alle mogelijkheden maar de tijd zal het leren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2017 10:00 #115 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Veel plezier ermee, mijn 400 heeft inmiddels al 63000km weggetikt en ik zou hem zo weer kopen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2017 22:32 - 14 sept 2017 11:36 #116 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Heeft iemand een handige tip hoe je makkelijk kunt schakelen tussen snelste, kortste of kronkelroute? Mij lukt dat alleen door ergens diep in de instellingen de optie aan te passen. En daarna weer overnieuw te beginnen. Moet handiger kunnen denk ik.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 sept 2017 23:20 #117 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Tomtom Rider 400 mijn review
63000?

Veel plezier ermee, mijn 400 heeft inmiddels al 63000km weggetikt en ik zou hem zo weer kopen.


Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2017 08:22 #118 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Nou ja 63672 dan

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2017 21:13 - 15 sept 2017 13:40 #119 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Tomtom Rider 400 mijn review

Heeft iemand een handige tip hoe je makkelijk kunt schakelen tussen snelste, kortste of kronkelroute? Mij lukt dat alleen door ergens diep in de instellingen de optie aan te passen. En daarna weer overnieuw te beginnen. Moet handiger kunnen denk ik.


Bedoel je bij de start van het plannen van een route of onderweg?
Bij een 450 is dat appeltje eitje, je kiest voor spannende route vervolgens rechtsboven kan je kiezen voor bochten intensiteit en hoogte profiel en vervolgens tik je de punten aan waar de langs wilt of je kiest uitsluitend het doel en klaar. Daarvoor hoef je niet diep het menu in.
Wil je snel of kort dan is dat een basiskeuze in je diepere instellingen die met spannende route wordt genegeerd. Als je dan een eindpunt zoekt van A naar B basis navigatie functie dan heb je een route die volgens je diepere instellingen een route, snel of kortste.
Snel kunnen switchen tussen snel en kortste kan als je bij instellingen/routeplanning kiest voor de optie: "vraag het me zodat ik kan kiezen als je een van A naar B route selecteert en dat lijkt me toch aardig snel en een korte handeling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 sept 2017 21:56 #120 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Tomtom Rider 400 mijn review

Heeft iemand een handige tip hoe je makkelijk kunt schakelen tussen snelste, kortste of kronkelroute? Mij lukt dat alleen door ergens diep in de instellingen de optie aan te passen. En daarna weer overnieuw te beginnen. Moet handiger kunnen denk ik.


ga naar...... Menu-huidige route- route profiel wijzigen

dit is dan enkel voor de huidige route

dieper in het menu  kies je voor de permanente eerste keus

ik vind het overigens jammer dat hij deze keuze niet vooraf geeft  bij het inbrengen van bestemming



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.128 seconden