Tomtom Rider 400 mijn review

10 apr 2016 23:58 #81 door STA
Beantwoord door STA in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Vandaag voor het eerst een spannende rit gereden onderweg naar werk vanaf krimpen ad yssel naar leiden. Kwam op plekken waar ik nog nooit geweest was, echt een leuke rit!




Groet STA

Groet STA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2016 00:11 #82 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review

Vandaag voor het eerst een spannende rit gereden onderweg naar werk vanaf krimpen ad yssel naar leiden. Kwam op plekken waar ik nog nooit geweest was, echt een leuke rit!




Groet STA

Ik woon al 60 jaar in deze omgeving en kom nog steeds bij iedere spannende rit op plaatsen waar ik nog nooit geweest ben, gewoon een paar km van huis ;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2016 07:42 #83 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Ik heb ook eens wat willekeurige punten aangetikt op het toestel en daar een spannende rit van laten maken, nou lag 1 van die punten in een bos aan een onverharde weg die gesloten is voor gemotoriseerd verkeer. En ik had onverharde wegen vermijden aangevinkt op het toestel. Toch probeerde hij me die weg in te sturen, ook toen ik voor de gesloten verklaring afsloeg probeerde hij me naar het punt toe te sturen. Het maakt tomtom blijkbaar niet uit hoe de situatie is als je dat punt maar bereikt. Wel heel leuk rijden met dat ding, ben tevreden

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 apr 2016 20:16 #84 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Nieuwe update voor Tomtom 400




Version 16.101
Grootte: 323 MB
Versie: v16.101
Afhankelijk van de snelheid van je internetverbinding kan het downloaden en installeren van dit item lang duren.
Wat is er nieuw:

TomTom RIDER: Uitgaande gesprekken

Je kunt nu bellen met je Rider, zodat je je telefoon in je zak kunt laten. Selecteer het telefoonpictogram in het hoofdmenu om een contactpersoon te bellen.

TomTom START/GO: Fout met volume opgelost

Het probleem waardoor het volume soms willekeurig verlaagd werd tijdens de gesproken instructies, is opgelost.

TomTom START/GO: Routes opnemen als tracks

Je kunt nu je routes opnemen door tijdens het rijden op Neem op in het hoofdmenu te tikken. Opgenomen routes worden opgeslagen in de map Mijn routes en kunnen worden geselecteerd voor toekomstige trips. Bij het volgen van opgenomen routes krijg je geen snellere alternatieve routes aangeboden; de functie is bedoeld om je precies dezelfde route te laten rijden als toen die is opgenomen.
Opgenomen routes kunnen naar je systeem worden geëxporteerd via een geheugenkaart.

MyDrive-app: verbeterde routeplanning

MyDrive op je smartphone kan nu een route plannen vanaf elk beginpunt. Tik gewoon op Plan een route in het appmenu en kies je beginpunt en bestemming.

Andere bugfixes en verbeteringen

Er zijn diverse prestatieverbeteringen en bugfixes geïmplementeerd.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 apr 2016 04:51 #85 door STA
Beantwoord door STA in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Werkt dat bellen een beetje??

Groet STA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2016 23:36 #86 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tomtom Rider 400 mijn review
gister ritje gereden wat ik uit had gezet op tyre, langs de zeeuws vlaamse kust tot in oostende belgie. toen vanaf daar de tomtom in de meest kronkelige stand een route laten berekenen terug naar huis, echt geweldig wat je dan te rijden krijgt, piep kleine weggetjes die je zelf nooit zou vinden. voor de twijfelaars.... kopen, echt goeie investering

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2016 00:29 #87 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Inderdaad een goeie investering Arthur maar nog niet helemaal perfect. Vorige week samen met vriendin een rondje "Het Gooi" gedaan. Spannende route Blaricum Huizen Naarden etc, mooie route maar na verloop van tijd.....................weer een onverharde weg. 1100 meter zand volgens de TT. De eerste paar 100 meter mooi vlak en zelfs voor mij met duo goed te doen. Dan ineens diepe kuilen en ook gaten ;D met opgedroogde modder over een afstand van 600 meter. Vrouwtje moest gaan lopen en met haar mooie gepoetste laarsjes door de bagger en daarna kon ze weer opstappen. Gevolgen voor mij: veel blauwe plekken waarvan de oorsprong niet bekend is en een veel te rustige nacht. Ik heb al vaker onverharde wegen gehad en daar zit ik niet op te wachten.
Vorig jaar in Frankrijk stond ik plotseling voor een tolweg, 180 km, zat ik ook niet op te wachten.
Dit mogen ze, wat mij betreft, nog snel oplossen bij Tomtom. Maar verder, dik tevreden!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 mei 2016 07:00 #88 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tomtom Rider 400 mijn review
ik neem aan dat je wel onverharde wegen en tolwegen hebt uitgeschakeld

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2016 23:09 #89 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review

ik neem aan dat je wel onverharde wegen en tolwegen hebt uitgeschakeld

Uhhh ja, ik bedoel nee, ik moet er de volgende keer als ik een reset doe naar fabrieksinstellingen even aan denken om alles weer goed in te stellen :-[

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 mei 2016 17:08 #90 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Nieuwe update

Wat is er nieuw:

Oplossing voor probleem: navigatie start niet

We hebben feedback ontvangen dat bij sommige systemen de navigatie niet startte wanneer op de knop Rijd werd gedrukt. We willen je vragen deze software-update te installeren om het probleem op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
Oplossing voor probleem: waarschuwingen voor flitsers worden niet goed weergegeven

We hebben feedback gekregen dat sommige systemen waarschuwingen voor flitsers niet meer goed weergeven tijdens het rijden. We willen je vragen deze software-update te installeren om het probleem op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
Deze verplichte update wordt geïnstalleerd als je de items op je navigatiesysteem bijwerkt of wijzigt.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2016 03:46 #91 door STA
Beantwoord door STA in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Kan iemand mij uitleggen waarom bellen via de tomtom niet werkt?
Ik hoor ze wel praten maar ze horen mij niet. Echt heel irritant!
Moet ik nou met mijn telefoon bluethoot verbinding maken met mijn headset of tomtom?

Ik gebruik een Interphone bluethoot headset.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk


Groet STA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2016 00:33 #92 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tomtom Rider 400 mijn review
tijdens mijn reis door Ierland is de steun kapot gegaan, 1 van de pennetjes voor de stroomvoorziening veert niet meer goed naar buiten, lijkt erop dat er een veertje achter het pennetje kapot is, heb twee en halve week met een paar usb snoertjes zitten kloten. nu eens afwachten of ik een nieuwe steun krijg.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2016 00:40 #93 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review

tijdens mijn reis door Ierland is de steun kapot gegaan, 1 van de pennetjes voor de stroomvoorziening veert niet meer goed naar buiten, lijkt erop dat er een veertje achter het pennetje kapot is, heb twee en halve week met een paar usb snoertjes zitten kloten. nu eens afwachten of ik een nieuwe steun krijg.

Oei, da's niet best Arthur! Misschien invloeden van vocht?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2016 00:47 #94 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Nee want ik had er al last mee op dag twee. Ik heb eerder het idee dat het komt omdat ik de rider zo op de steun schuif ipv eerst dat lipje naar achter te trekken. Pennetjes zijn ook maar erg ieletjes, veertje wat erachter zit moet miniscuul klein zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben met dit probleem, en zeker niet de laatste

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2016 00:50 #95 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review

Nee want ik had er al last mee op dag twee. Ik heb eerder het idee dat het komt omdat ik de rider zo op de steun schuif ipv eerst dat lipje naar achter te trekken. Pennetjes zijn ook maar erg ieletjes, veertje wat erachter zit moet miniscuul klein zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben met dit probleem, en zeker niet de laatste

Ik heb het probleem (nog) niet, maar als er meer 400 bezitters zijn met dit probleem dan zullen we het nu snel weten.
Lijkt mij een gevalletje garantie.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2016 08:16 #96 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Tomtom Rider 400 mijn review

lijkt erop dat er een veertje achter het pennetje kapot is,


Dergelijke storingen ontstaan doordat er waarschijnlijk constant spanning op de mount staat.
In combinatie met wat vochtige omstandigheden.
De pennetjes gaan hierdoor corroderen.
Je kunt dit voorkomen door er wat zuurvrije vaseline op te smeren.

Zelfde problemen gehad met Garmin mount.
Na deze ingreep nooit meer last gehad.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2016 10:08 #97 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Oldtimer, je leest niet goed, ik schreef dat 1 van de pennetjes niet meer goed naar buiten veert. Deze steun  heeft nog geen 500 km met droog weer op de motor gezeten, van corrosie is geen sprake.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2016 10:46 #98 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tomtom Rider 400 mijn review
als je op die tomtom pennetjes vaseline gaat smeren zullen ze helemaal niet meer werken, dan blijven ze plakken en veren niet meer in of uit

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2016 17:23 #99 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Niet goed gelezen inderdaad.

Garantie gevalletje dan weer wel  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2016 21:37 #100 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Ik had vandaag ook een probleem met de contacten van de Tomtom. Mijn tomtom ging niet meer op standby als ik het contact uitzette en na verloop van tijd een zwart scherm. De tomtom eraf halen en terugschuiven loste het probleem op, gelukkig maar want ik stond midden in Frankrijk. In mijn geval kan Marien wel eens gelijk hebben want de Dero heeft 3 weken onder de blote hemel gestaan en heeft behoorlijk wat regen gehad. Aandachtspuntje dus.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.164 seconden