Tomtom Rider 400 mijn review

04 aug 2015 00:11 #21 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Op de heenreis ga ik naar Varages, net onder Monaco. Dat gaat allemaal snelweg worden want dat is een rit van 1200 km die ik op 1 dag moet rijden. Dan de kustlijn volgen van Monaco naar Marseille, schijnt erg mooi te zijn.
Op de terugweg binnendoor naar Epoisses, nabij Dijon, een bezoekje brengen aan schoonmoeder en dan een paar dagen later weer binnendoor terug. En uiteraard ook daar de spannende routes rijden :))

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2015 16:29 #22 door Storm50
Beantwoord door Storm50 in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Ook ik ben mij aan het oriënteren. Het zal waarschijnlijk de TT 400 worden. Maar Cas hoe heb jij de TT aan motor bevestigd. Ziet er erg mooi uit, zo net voor het scherm.

Gr.Storm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2015 16:56 #23 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Die 400, dat blijft lachen, ik heb er al heel wat spannende routes mee gereden en begrijp nog steeds niet hoe hij die kleine weggetjes kan vinden. Ik gebruik een navigatiesteun van Waypoint.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 aug 2015 23:58 #24 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Cas heb je er al mee in de regen gereden, of wordt hij zo kort achter je scherm niet nat? ik lees nogal vaak dat als er druppels op het scherm komen, je scherm veranderd alsof je erop tikt. ik rij met de navi op het stuur en daar wordt hij wel echt nat als het regent

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2015 01:12 #25 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Er is inderdaad sprake van gevoeligheid voor regen alhoewel de oplossing hiervoor volgens mij simpel is, een update waarmee je de gevoeligheid van het scherm kunt uitschakelen.
Ik rijd zelf nooit in de regen en als het al eens plotseling gaat regenen dan zit mijn Tomtom achter het scherm.

Een bericht van internet:

Vandaag een nette reactie gehad op mijn support ticket over de overgevoeligheid van het touchscreen met regen:

In uw e-mail geeft u aan dat het touchscreen van uw Rider 400 gevoelig is voor de regen. Dit kan ik plaatsen.
Bij de vroegere Riders was het namelijk zo dat ze reageerden op druk, waar je bij wijze van spreken nog aardig moest tikken/drukken om het menu te openen. De nieuwere Rider toestellen, zoals die van u, werken op capaciteit. Dit betekent dat ze eenvoudiger te bedienen zijn, maar ook meet vatbaar zijn voor evt. gebruik in de regen.

Het toeval wil dat ik vorige maand feedback heb gevraagd om dit euvel bij de wat hogere afdelingen die ook over de software ontwikkelingen gaan. Het is bij ze bekend, maar een concrete reactie en oplossing heb ik nog niet. Ik weet wel dat ze continu bezig zijn met manieren om de software te verbeteren en de klanten hiermee natuurlijk tevreden te houden. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat ook dit niet wordt aangepakt in de toekomst.
Ik kan alleen moeilijk zeggen wanneer dit zal zijn.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2015 08:50 #26 door Wim66
Beantwoord door Wim66 in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Ook hier niets dan goeds te melden over de TT400..
Ardennen vooral, zeer plezant met de spannende route..
Al heb ik wel gekozen om de ram mount te vervangen door een stuurbeugel, staat gemonteerd op het midden van het stuur, en dat bevalt me enorm, nog betere zichtbaarheid en die grote"antidiefstalknop" is er lekker af :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 aug 2015 10:09 #27 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Ik heb gisteren nog een rondje Belgische Kempen gereden, hier net over de grens. Afstand 60 km rijtijd 2 uur, kun je nagaan wat voor weggetjes gereden worden.
Ik heb gelezen dat er een mogelijkheid bestaat dat je voor een onverharde weg komt te staan, heb dat zelf nog niet meegemaakt hoewel er in dat gebied heel veel onverharde wegen zijn. Mocht het toch voorkomen dan draai je gewoon om en er komt meteen een andere route of je drukt op de knop "vermijd versperde weg".

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2015 15:14 #28 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Mooie totale recensie zo dit topic! Naar aanleiding van jullie input gaat de 400 in ieder geval bovenaan in m'n verlanglijstje ;D. Vooral dat van die gradaties in spannende routes lijkt me wel enorm handig, hoef je zelf niet echt meer een route uit te stippelen.

Maar goed, even sparen nog...  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2015 00:54 #29 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Heb de TT Rider 400 nu ook, en ook gelijk netjes op m'n motor geïnstalleerd door Ad! Morgen gelijk even testen hier in de omgeving  8)

Heb nu alleen het probleem dat de TT niet herkend wordt door mijn computer (blijkbaar een veel voorkomend probleem), waardoor ik niet verder kom in de MyDrive software, en dus (nog) geen updates kan krijgen.

Heb alles wat TT zelf aan tips geeft geprobeerd en inmiddels ook alle (hardware- en softwarematige) tips van diverse forums, maar niets helpt. Laatste wat ik nog niet geprobeerd hebt, is de TT aan een andere computer koppelen, maar dat doe ik binnenkort nog wel (eerst rijden :angel:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2015 00:57 #30 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Je kunt toch gewoon My Drive Connect installeren en een account aanmaken? Wat kan daar bij misgaan?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 sept 2015 01:09 #31 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Misschien heb je een ouder besturingssysteem.
Misschien is je besturingssysteem vervuild.
Kan zijn dat je antivirussoftware of firewall het programma blokkeert, uitschakelen.
Wordt je 400 wel herkend als je de usb kabel aansluit?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2015 14:48 #32 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Tomtom Rider 400 mijn review

Misschien heb je een ouder besturingssysteem.
Misschien is je besturingssysteem vervuild.
Kan zijn dat je antivirussoftware of firewall het programma blokkeert, uitschakelen.
Wordt je 400 wel herkend als je de usb kabel aansluit?


M'n PC herkent 'm nu wel! Ik denk, laat ik alles nog eens proberen, en uiteindelijk met behulp van het doorlopen van dit stappenplan van TomTom zelf: nl.support.tomtom.com/app/answers/detail...ZC9aNzRLZkR2bQ%3D%3D (en dan 'Windows' als besturingssysteem en het 'TomTom #...' issue) doet hij het nu wel ineens.

Helemaal blij! Hij is nu de boel voor het eerst aan het updaten.

Verder heb ik gisteren een kleine ronde gereden in België op basis van een spannende route met zoveel mogelijk bochten. In totaal vier tussenstops ingesteld. Het eerste stuk ging niet helemaal lekker, omdat ik net buiten Breda in een vicieuze cirkel bleef rijden op een wel zeer mooi bochtig stuk. Ondanks het mooie stuk heb je het na 3x dan toch ook wel gezien zeg maar, en wil je verder, maar dat lukte op één of andere manier niet...

Maar goed, toen heb ik een nieuwe spannende route ingesteld met alleen het eindpunt. Nadat ik bij de eindbestemming was gekomen, en een patatje had gegeten, thuis als eindbestemming en één tussenstop ingesteld, en ook dat ging uitstekend.

Wat een mooie routes rijd 'ie zeg, zelfs al is het dicht in de buurt. Ook nog stukken offroad. Zo leer je je omgeving nog eens kennen. Smaakt naar meer! 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2015 15:32 #33 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Rob, fijn dat alles nu werkt

Als je een spannende route instelt dan is het vertrekpunt het punt waar je op dat moment bent.
De 400 maakt een lus en je komt altijd terug op het vertrekpunt ongeacht het aantal tussenstops.
Dat jij bij Breda 3x hetzelfde stuk hebt gereden komt waarschijnlijk omdat je een stuk van de lus hebt kortgesloten door 2x op het scherm te drukken op dezelfde tussenstop zonder dat je het wist, het scherm is erg gevoelig maar dat weet je inmiddels al ;D
Overigens kun je de route op scherm zien en dan kun je ook zien of de route ergens kruist.
Dat je onverharde wegen tegenkomt komt waarschijnlijk omdat je de optie "vermijdt onverharde wegen" niet hebt aangevinkt.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2015 15:34 #34 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Je hoeft inderdaad niet ver van huis om een mooie route te rijden, ik heb al veel routes gereden hier in de omgeving en het blijft een feest.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2015 15:40 #35 door Marie-Louise van der Zwan
Beantwoord door Marie-Louise van der Zwan in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Je kunt de avontuurlijke route ook van a naar b laten gaan door een bestemming in te typen.

Je druk na het kiezen van een spannende route plannen op het scherm op de drie puntjes .
Dan krijg je de vraag stel een bestemming als je daarop drukt kun je bovenin het scherm een locatie zoeken.
Dan wordt je van a naar b gebracht.

In alle andere gevallen werkt het precies zoals CAS heeft beschreven

Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2015 16:34 #36 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Dat klopt, heel veel opties zijn beschikbaar door op een bepaalde plaats op het scherm te tikken, daarvoor hoef, of kun je niet, naar het menu. De beste manier om daar achter te komen is 's avonds in de bank lekker stoeien met het apparaat.

Het scherm is erg gevoelig dus als je een spannende route aan het maken bent komt het vaak voor dat je tijdens het verslepen of vergroten of verkleinen van het scherm te hard tikt en dan maakt de 400 een nieuwe tussenstop. Die kun je dan weer verwijderen maar lastig is het wel.

Ook proberen om steden te verwijderen, als de spannende route daar doorheen gaat leer je alle kleine straatjes van die stad kennen en da's bepaald niet spannend.

In spannende route is 30 km ongeveer een uur rijden.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2015 19:54 - 08 sept 2015 11:34 #37 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Tomtom Rider 400 mijn review
zojuist de 3e update voor de rider 400  binnen gehaald met goede verbeteringen

zie ook: www.mrgps.nl/nieuwe-firmware-tomtom-rider-400-versie-15-4/

zondermeer een aanrader waarbij het bijna perfekt wordt

zou nu zelfs gaan twijfelen of ik nog een garmin zou willen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2015 20:25 #38 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Ik heb hem ook binnen, je kunt nu inderdaad overal in de route starten, handig. De grote menuknop heb je alleen maar in het startscherm, als de route actief is is de menuknop weer als voorheen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2015 11:35 #39 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Ik begreep bij het uitkomen van de 400, de kleuren op het scherm nogal grijs en grauw waren.

Is dit inmiddels al beter geworden?

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2015 11:52 #40 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
De kleuren van de 400 zijn wat minder vet dan van de vorige Riders maar echt storend is dat niet.
Het enige dat ik nog storend vind bij de 400 zijn de dunne lijnen van de routeaanduiding en pijlen en ook de rijstrookbegeleiding is veel minder zichtbaar op het scherm.
Voor de rest een prima apparaat.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.139 seconden