Tomtom Rider 400 mijn review

15 sept 2017 09:06 #121 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Tomtom Rider 400 mijn review

Snel kunnen switchen tussen snel en kortste kan als je bij instellingen/routeplanning kiest voor de optie: "vraag het me zodat ik kan kiezen als je een van A naar B route selecteert en dat lijkt me toch aardig snel en een korte handeling.


Deze optie heb ik niet. Ik heb 'm wel bij "als een snellere route beschikbaar is", maar niet bij "plan altijd dit type route"

ga naar...... Menu-huidige route- route profiel wijzigen
dit is dan enkel voor de huidige route
dieper in het menu  kies je voor de permanente eerste keus
ik vind het overigens jammer dat hij deze keuze niet vooraf geeft  bij het inbrengen van bestemming


Dit is inderdaad wat ik bedoel. Deze had ik nog niet gespot. Ben het met je eens dat ik graag bij het ingeven mijn voorkeur zou willen aangeven.

Ik zou het helemaal mooi vinden wanneer ik "on the fly"zou kunnen veranderen. Soms ben je de snelweg zat en wil je even kronkelen.  Of soms ben je het kronkelen zat en wil je snel naar je eindbestemming. Soms wil je alleen kronkelen in de heuvels en snel in stadsgebied.... Een snelknop om te schakelen zou dan erg fiijn zijn.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 sept 2017 09:34 #122 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tomtom Rider 400 mijn review
De manier zoals waffie die beschrijft is toch goed te gebruiken onderweg, als je op de snelweg zit kun je hem met een paar klikken naar ander route type krijgen, ik heb dit al vaak zo gedaan,gaat prima. 

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2019 10:57 #123 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Hallo mede tomtom 400 gebruikers, ben ook tevreden over het apparaat.... allen moeilijk om een compatibel bluetooth oortje te vinden?, in plaats van complete headset...bij de 500 series gaat dit makkelijker daar ben ik al achter... groeten Roel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2019 07:09 #124 door BenHogeveen
Beantwoord door BenHogeveen in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Ik heb inmiddels ook een aantal maanden de TomTom Rider 450 en heb twee "problemen" misschien dat iemand hier tips heeft om dat in het vervolg op te lossen.

Ik had thuis met behulp van een kaart verschillende routes gemaakt in MyDrive om richting onze vakantie bestemming te gaan, op twee van de vijf routes welke ik had gemaakt toe ging de TomTom zijn eigen plan trekken, op de terugweg door het zwarte woud zelfs zo erg dat ik opeens langs de snelweg stond en ik de heuvels in de verte zag liggen, zo had ik echt niet gepland. Waar gaat dit mis? moet ik b.v. nu de instelling kronkelroutes gebruiken of snelweg vermijden? Moet ik misschien meer tussenpunten gebruiken? Andere programma misschien? Ik hoor iedereen over Tyre?

Een ander probleem is het gebruik tijdens de Allroad ritten van de TCN, ook hier raakt hij het spoor bijster, is de TomTom hier gewoon ongeschikt voor en had ik beter een Garmin kunnen nemen, of gaat het hier ook om een instelling? Of moet ik de bestanden op een andere manier inladen in het apparaat?

Verder ben ik er zeer tevreden over, de functie kronkelroutes werkt geweldig, zelfs zo goed dat ik waarschijnlijk zelf voortaan geen voorwerkk meer ga doen.

Groetjes Ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2019 14:42 #125 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Hoi Ben,
Om te beginnen heb ik ook problemen met de rider 400, om het te koppelen met de mydrive app,wellicht is dit ook bij jou het geval.. zelf denk ik dat de mydrive app voor de driver 500 is bedoeld. Krijg een telefoon goed gekoppeld, maar om de app te koppelen moet er een qr-code gescand, maar die verschijnt niet bij de 400… Is jou dat wel gelukt Ben? Om het apparaat te koppelen met de app.. of misschien oudere app installeren ?
Groeten Roel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2019 12:03 #126 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Gewoon de routes maken met Tyre en via de microSD card op je rider zetten. Is de meest veilige methode. NB: Zet bij het rijden van een gemaakte route zonder autosnelwegen wel de optie 'vermijd snelwegen' aan, anders herberekend de Rider de route alsnog via de snelste route!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2019 18:00 #127 door BenHogeveen
Beantwoord door BenHogeveen in topic Tomtom Rider 400 mijn review
@Roel, de problemen die jij omschrijft ken ik niet, geen probleem om te koppelen.

@Bernard, ik zal het de volgende keer proberen.

Bedankt voor de reacties.

Mag ik concluderen dat uitgebrachte gpx files voor de off-road ritten georganiseerd door de TCN, de TomTom in ieder geval ongeschikt is? of is hier een oplossing voor?

Groetjes Ben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2019 07:52 #128 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Een onverharde weg die TomTom niet kent als een voor het publiek opengestelde weg heeft tot gevolg dat TomTom een alternatief zoekt via wel hem bekende wegen. Inderdaad als je veel off-road gaat rijden kan je beter een Garmin nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.243 seconden