Tomtom Rider 400 mijn review

08 sept 2015 18:14 #41 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Tomtom Rider 400 mijn review

Ik begreep bij het uitkomen van de 400, de kleuren op het scherm nogal grijs en grauw waren.

Is dit inmiddels al beter geworden?


Ik heb zelf nooit een andere Rider gehad, dus kan het niet vergelijken.

Via de instellingen zie ik wel dat je voor de kaartkleur kunt kiezen uit 'Normaal' en 'Hoog contrast'. Tot nu toe heb ik de hele tijd met Normaal gereden, en daar is me dat van de grijs/grauwe kleuren in ieder geval nog niet opgevallen. Ik zal eens uitproberen hoe hij het doet met Hoog contrast. Kan alleen maar beter worden lijkt me!

Wel fijn trouwens dat de weergave (horizontaal of verticaal) vergrendeld kan worden, want ik had vandaag voor het eerst op de snelweg dat het beeld - na het rijden over een hobbeltje - een tijdje onderste boven bleef staan :)).

En Cas, zoals je zegt: het blijft een feest, rijden met dit apparaat. Vandaag ook weer een mooie route gereden langs de Waal. Echt genieten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 sept 2015 18:33 #42 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Kaartkleur "hoog contrast" heb ik al eens geprobeerd maar vond ik geen verbetering, maar smaken verschillen.

Dat het beeld omdraait heb ik nog niet meegemaakt, wel 2 keer het scherm gedraaid en dat het beeld niet meeging. Ik  moest de 400 opnieuw opstarten om dit weer op te lossen. Het zal met een update wel opgelost worden.

Hoe de Tomtom 400 al die mooie weggetjes kan vinden is mij een raadsel maar wij zijn er blij mee.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2015 19:21 #43 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
De afgelopen dagen 1000 km "spannende route" gereden in Frankrijk. Ze waren allemaal spannend, soms iets te spannend voor mij (te steil omhoog en meteen een zeer scherpe bocht moeten maken, is voor mij een enorme klus met die zware hoge Dero) Maar al met al zeer mooie routes.
Wel op de heenweg een tolweg gehad en dat was niet de bedoeling. Er was wel een snelweg afgesloten en in de alternatieve route kwam ik zonder waarschuwing vooraf op een tolweg van 180 km terecht, slordig.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2015 22:19 #44 door William480
Beantwoord door William480 in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Hebben jullie ook vaak dat het scherm tijdens het rijden niet draait als je de tt wel gedraaid hebt, hoe lang je ook wacht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2015 22:26 #45 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Klopt, heb ik al een paar keer gehad, opnieuw opstarten verhelpt het probleem. Er zal binnenkort wel een firmware update komen, komt wel goed.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2015 23:58 #46 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Tomtom Rider 400 mijn review

Ze waren allemaal spannend, soms iets te spannend voor mij (te steil omhoog en meteen een zeer scherpe bocht moeten maken, is voor mij een enorme klus met die zware hoge Dero)


probeer eens een 15 tands voortandwieltje Cas, dat maakt zulke acties eenvoudiger, eerste versnelling van de dero is veel te lang en geeft geen lekker gevoel bij manoevreren oplage snelheid

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2015 08:11 #47 door blackie
Beantwoord door blackie in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Allen,

Het enige dat ik niet kan terugvinden bij de tomtom 400 is of je er andere kaarten kan inladen? Als ik bv de route door de pyreneen zou gaan rijden kan ik dan staf kaarten inladen (zoals bij de map 60csx).
Als het niet kan hoe of waar kan je zien of de zandpaadjes er op staan (bv. gebruikt tyre dezelfde kaarten)


mvg koen ( die een nieuwe gps nodig heeft  ;)  )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2015 12:13 #48 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Tomtom 400 werkt met Tele Atlas wegenkaart en Tyre Pro Krijg je er gratis bij. Als je in Tyre Pro op een onverharde weg een routepunt wegzet wordt deze automatisch verplaatst naar de dichtstbijzijnde verharde weg. Het zal met instellingen misschien wel op te lossen zijn maar volgens mij ben jij beter af met een Garmin.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 okt 2015 15:45 #49 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review

probeer eens een 15 tands voortandwieltje Cas, dat maakt zulke acties eenvoudiger, eerste versnelling van de dero is veel te lang en geeft geen lekker gevoel bij manoevreren oplage snelheid


Het zijn toch situaties die je hier niet tegenkomt, het zal ook een kwestie van gewenning zijn.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 okt 2015 20:52 #50 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Ik heb vorige week als voormalig Zumo 550 gebruiker ook een TomTom Rider 400 aangeschaft. Het buitenlandweekend in Winterberg was de vuurdoop voor de nieuwe aanwinst en kon direct over de gereden 1020 km worden getest.
Omdat de TT400 direct Gpx (Garmin) routes kan inlezen, was de keuze voor een nieuwe gps voor mij niet meer beperkt tot Garmin.

T.o.v. de Zumo rekent het apparaat een stuk sneller en wordt ook de kaart bijna direct opgebouwd, waardoor in- en uitzoomen en scrollen op de kaart super werkt. Het scherm is ook veel beter aanraakgevoelig. Verder is de gps ontvangs super, ik kan binnenshuis, zowel thuis als op kantoor en gps signaal krijgen.

Op de terugreis van Winterberg op een gegeven moment "kronkelroute" gekozen, omdat we gek werden van de drukke B-wegen. Deze optie maakte er een leuke route van met soms verassend smalle weggetjes.

Verder is het erg handig dat benzinestations langs de route worden aangegeven en ook de afstand tot het volgende benzinestation (wel vrij kleine lettertjes). Ook flitspalen worden keurig aangegeven.

Door een smartphone via bluetooth te koppelen met de TT400 kan actuele verkeersinformatie worden doorgegeven. Wel even opletten in het buitenland dus, want het dataverbruik loopt via je mobile provider.

Wat mij betreft heeft het apparaat ook nog wel wat nadelen:
  • Op de Zumo waren nog fysieke knoppen aanwezig, met name bij het in- en uitzoomen mis ik deze wel. Met handschoenen aan zijn de onscreen toetsen vrij klein en reageren bovendien niet altijd direct. Verder moet je eerst de zoomtoets indrukken en daarna op + of -. Als het drukken of + of - te lang duurt, gaat de weergave weer terug en moet je weer een keer extra op de zoomtoets drukken. Dit moet beter kunnen!
  • Ik mis een schaalbalkje op de kaartweergave, bij de Zumo zette ik de schaal voor binnendoor routes meestal op 200m en op de snelweg op 500m of meer.
  • Zijweggetjes zijn door de gebruikte kaartkleuren vrij moeilijk te zien (maar de te volgen route is wel duidelijk zichtbaar).
  • Offroad is er volgens mij niet mee te rijden als de wegen/paden niet in het kaartmateriaal staan. Zelf ga ik met de Dero niet vaak de verharde weg af, maar ik kan me voorstellen dat sommigen dit niet wenselijk zullen vinden.
  • Een huidige route stopzetten gaat vrij omslachtig en er staat in het menu "wis route". Ik had verwacht dat je route van het systeem zou worden verwijderd, maar het doet (gelukkig) niet meer dan de huidige route stopzetten.
  • Een route gemaakt in Tyre kan niet rechtsreeks vanuit Tyre naar het toestel worden verzonden. Als de TT400 via usb op de computer is aangesloten, moet je kiezen voor "importeren" en dan wordt in de Windows verkenner het toestel zichtbaar en kun je de gewenste routebestanden overzetten. Het zou gebruiksvriendelijker zijn als dit direct vanuit Tyre zou kunnen.
  • Op de Zumo werd van de gereden route altijd een tracklog opgeslagen en kon je ook zien waar je al had gereden. Op de TT400 kun je wel een track opslaan, maar niet zien wat je al hebt gereden.
  • Als je een track hebt opgenomen (met een opname knop handmatig starten, waarom geen optie om dit automatisch te doen?) kun je deze alleen naar een mini SD kaartje in het toestel exporteren. Ik zou liever zien dat de track via de usb verbinding naar de computer kan worden geëxporteerd.

Al met al mis ik wel wat functionaliteiten die hopelijk met firmware updates worden verholpen. Wel ben ik van mening dat TomTom voor een relatief laag bedrag (in vergelijking met Garmin) een prima, snel en van een actueel menu voorzien toestel op de markt heeft gezet.

Ik hoop dat de degenen die de TomTom Rider 400 (of 40) overwegen iets hebben aan mijn ervaringen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2015 14:52 #51 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Martin,


Blij dat je tevreden bent.
Voor wat betreft jouw wensen, zou ik zeggen mail ze naar TomTom.
Mijn ervaring is dat je binnen een paar dagen antwoordt krijgt.
Sommige van de vragen/wensen die ik had waren al geregeld. en werd mij uitgelegd hoe ik de gewenste actie kon doen.


En, zeker in het begin toe de TT400 net uit was, andere zaken waren ook al door anderen naar voren gebracht en dat leidde ertoe dat er in een software update aanpassingen werden gedaan.
Het is dus heel prettig om te weten dat TT luistert naar de wensen van de klant en er op korte termijn ook nog iets mee doet.


Verder wens ik je veel plezier met je TomTom.


Groet Hans


N.B. vanaf 01 oktober tot einde van het jaar loopt er een actie waarbij je de autohouder gratis krijgt.
Heb jeje TT na 01 oktober aangeschaft kijk dan op de website van TomTom of neem contact op met je leverancier om de gratis autohouder + lader te bestellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 okt 2015 17:57 #52 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Hallo Hans,

Ik heb mijn wensen naar TomTom gemaild, ben benieuwd :-)

Was me ook bewust van de actie met de autohouder, maar heb het apparaat net een paar dagen te vroeg gekocht. Wel een aanvraag gedaan, wie weet.

Groet,
Martin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2015 17:48 - 14 okt 2015 19:58 #53 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Inmiddels antwoord gehad van TomTom Customer Care  :)

Geachte heer,


Dank u voor uw contact met onze afdeling Customer Care.

In uw e-mail schrijft u dat u in grote lijnen tevreden bent met uw nieuwe TomTom Rider 400, maar wel enkele feedback er over hebt. Allereerst wil ik u bedanken dat u de moeite neemt ons dit te laten weten, dat waardeer ik persoonlijk altijd.
Als wij immers niets horen, weten we ook niet dat er klanten zijn die bepaalde zaken graag anders zien.

Voordat ik inhoudelijk op uw punten in ga, wil ik toch even benadrukken dat u momenteel twee heel verschillende merken met elkaar vergelijkt. Hoewel dat natuurlijk logisch is, daar u een Garmin toetsel gewend bent en nu de overstap naar een ander merk hebt gemaakt, zullen er natuurlijk altijd verschillen blijven. Bij Garmin toestellen is er meer in te stellen dan bij onze TomTom toestellen, maar tegelijkertijd maakt dit voor veel klanten het toestel wat ingewikkeld en de Garmin toestellen zijn op dat gebied zeker minder intuitief.
U zult nooit exact alle functies terugzien bij een heel ander merk. Als u van een Apple telefoon naar een Android telefoon overstapt, veranderen er ook enkele zaken. Het een zal u bevallen, het ander zal u wat minder bevallen. Dat is met navigatiesystemen niet anders. Inhoudelijk zal ik hieronder per punt reageren op waar ik ontwikkeling als mogelijk zie en waar het een kwestie van accepteren word.

---

* Op de Zumo waren nog fysieke knoppen aanwezig, met name bij het in- en uitzoomen mis ik deze wel. Met handschoenen aan zijn de onscreen toetsen vrij klein en reageren bovendien niet altijd direct. Verder moet je eerst de zoomtoets indrukken en daarna op + of -. Als het drukken of + of - te lang duurt, gaat de weergave weer terug en moet je weer een keer extra op de zoomtoets drukken. Dit moet beter kunnen!
Onze toestellen hebben nooit knoppen gehad, op de standaard aan- en uitknop na. De grootte van de knoppen en de interface zullen niet veranderen. Er zijn verschillende manier om in te zoomen. U kunt inderdaad de 'plus' en 'min' knop gebruiken, maar u kunt ook twee keer tikken op het scherm. Ook kunt u inzoomen,, door de gewenste locatie met uw vingers op het touchscreen 'uit te vouwen'.
Misschien nog een tip; het tikken op de zoom toets is niet verplicht, u kunt hetzelfde effect bereiken door simpelweg eenmaal ergens op de kaart te tikken.


* Ik mis een schaalbalkje op de kaartweergave, bij de Zumo zette ik de schaal voor binnendoor routes meestal op 200m en op de snelweg op 500m of meer.
U kunt inzoomen op de hierboven beschreven opties, wij hebben momenteel  inderdaad geen vaste parameters en schalen, waar u uit kunt kiezen.

* Zijweggetjes zijn door de gebruikte kaartkleuren vrij moeilijk te zien (maar de te volgen route is wel duidelijk zichtbaar).
Het toestel brengt u van A naar B. Zodra u enigszins afwijkt van de geplande route, zal het toestel een alternatieve en nieuwe route berekenen. De zijwegen zijn erg specifiek en daarom geen absolute prioriteit voor het toestel.

* Offroad is er volgens mij niet mee te rijden als de wegen/paden niet in het kaartmateriaal staan. Zelf ga ik met de Dero niet vaak de verharde weg af, maar ik kan me voorstellen dat sommigen dit niet wenselijk zullen vinden.
Offroad rijden is inderdaad niet mogelijk. De markt hiervoor is te klein om dit te ontwikkelen, dus op dit punt kan ik vrij duidelijk zijn dat ik geen verbetering hierin aan zie komen in de nabije toekomst. Ik weet dat het bij de meeste Garmin toestellen niet mogelijk is om offroad te rijden, daar de meeste toesteleln kaarten bevatten die ontwikkeld zijn voor verharde wegen. Ik vermoed dat u een wat uitgebreider (en duurder) Garmin Zumo toestel hebt gehad.

* Een huidige route stopzetten gaat vrij omslachtig en er staat in het menu "wis route". Ik had verwacht dat je route van het systeem zou worden verwijderd, maar het doet (gelukkig) niet meer dan de huidige route stopzetten.
U kunt de huidige route eenvoudig terugzetten door het menu te openen, op 'huidige route' te tikken en vervolgens op 'wis route'. Dit is de enige manier, om een navigatie te beëindigen, zodat u een evt. nieuwe kunt starten.

* Een route gemaakt in Tyre kan niet rechtsreeks vanuit Tyre naar het toestel worden verzonden. Als de TT400 via usb op de computer is aangesloten, moet je kiezen voor "importeren" en dan wordt in de Windows verkenner het toestel zichtbaar en kun je de gewenste routebestanden overzetten. Het zou gebruiksvriendelijker zijn als dit direct vanuit Tyre zou kunnen.
Ik snap hier uw feedback. Echter is Tyre een ander bedrijf waar wij mee samenwerken en Tyre heeft er voor gekozen zelf de support op zich te nemen. Basecamp wordt gerund door Gamin zelf, dus ik snap dat u er vanuit gaat dat wij de support leveren voor het route programma. Middels deze link kunt u hen bereiken of inzage krijgen in hun plannen: support.tyretotravel.com/support/home

* Op de Zumo werd van de gereden route altijd een tracklog opgeslagen en kon je ook zien waar je al had gereden. Op de TT400 kun je wel een track opslaan, maar niet zien wat je al hebt gereden.
* Als je een track hebt opgenomen (met een opname knop handmatig starten, waarom geen optie om dit automatisch te doen?) kun je deze alleen naar een mini SD kaartje in het toestel exporteren. Ik zou liever zien dat de track via de usb verbinding naar de computer kan worden geëxporteerd.
Dit punt heb ik vaker gehoord van mijn klanten. Het klopt dat de track opgenomen kan worden en later terug kan worden gezien, maar het automatisch opnemen is inderdaad nog geen functie. Ik heb het enkele maanden geleden al eens doorgegeven aan de afdeling die de Riders ontwikkelt, maar ik zal het opnieuw doen, om het gevoel van prioriteit te vergroten. Dit soort zaken kunnen eenvoudig met een software update aangepakt worden in de toekomst. Houd u deze dan ook in de gaten in MyDrive Connect, als u de TomTom update. Het zal een aantal keer per jaar zijn dat er een nieuwe gelanceerd wordt en de software update kunt u herkennen als 'application' (de update is verplicht, dus u zult hem niet missen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2015 18:06 #54 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Toch maar weer een Garmin dus voor Oldie de volgende keer. 8) 8)
Tenminste als mijn trouwe Zumo het laat afweten.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2015 18:21 #55 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Hoho, niet te snel Marien. Een Tomtom streeft een ander doel na dan een Garmin.

Als je hele mooie weggetjes op het verharde wilt rijden kun je beter voor de TT 400 kiezen.

Rijdt je overwegend op het onverharde dan heb je helemaal niets aan een Tomtom.

Wat de 400 voor mij toevoegt t.o.v de vorige Tomtoms zijn de spannende routes (en geloof me, die zijn echt de moeite waard)
de snelheid en het soepele (soms iets te soepel) scherm.

Ik heb nooit een Garmin gehad en de minpunten die Martin noemt herken ik dus ook niet. Ik sla een gemaakte route altijd op op de harde schijf en zet hem daarna in de TT, kwestie van wennen.

Verder, als je met de 400 een leuk rondje wilt gaan rijden hoef je alleen maar 1 of meerdere punten op het scherm aan te tikken en de 400 komt met een route die je zelf nooit kunt maken, en dat kan ook Tyre niet.

Dat allemaal is voor mij de toegevoegde waarde van de 400, de rest vind ik niet belangrijk.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2015 19:33 #56 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Tomtom Rider 400 mijn review

Tomtom streeft een ander doel na dan een Garmin.


Ik begrijp je reactie, maar dat is ook precies de reden dat ik voor Garmin kies.
Als ik van a naar b wil over kronkelwegen kan dat ook met de Garmin..
Je moet er wel wat meer moeite voor doen, maar het kan.,
En ik zie alle wegen, ook de onverharde, uitritten enz. op mijn scherm.
en wil ik dus eens onverhard, wat ook wel gebeurt, moet de gps dat aankunnen.

Ook de  overige functionaliteiten geven voor mij de doorslag.

Maar het is net als met banden.
Ieder zijn meug.  ;)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2015 19:56 #57 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic Tomtom Rider 400 mijn review

En ik zie alle wegen, ook de onverharde, uitritten enz. op mijn scherm.
en wil ik dus eens onverhard, wat ook wel gebeurt, moet de gps dat aankunnen.

Ook de  overige functionaliteiten geven voor mij de doorslag.

Maar het is net als met banden.
Ieder zijn meug.  ;)

Als de onverharde wegen in het kaartmateriaal van TomTom zitten, navigeert de Rider je er ook gewoon overheen hoor ;-) De onverharde paden die ik ken tussen Ermelo en Putten staan er bijvoorbeeld gewoon op.
Wat de TT dus niet kan, is navigeren op een aangeleverde track die niet op het kaartmateriaal staat. Met de Varadero kom ik toch niet op onverharde paden die niet op de kaart staan.

De zijwegen worden uiteraard wel aangegeven, maar vind ik wat minder duidelijk dan op de Zumo 500. De prioriteit ligt duidelijk meer bij het volgen van de uitgezette route.

En wat Cas zegt, het is veel en veel makkelijker om onderweg even een route op TT 400 uit te zetten, paar tussenpunten, dan "kronkelroute" en rijden maar!

Ieder moet voor zich afwegen wat je belangrijk vind dat een navigatiesysteem moet kunnen. Voor mij wogen de genoemde punten niet zwaar genoeg om weer voor een (dure) Garmin te kiezen, maar voor de Rider vanwege het mooie scherm, die makkelijk is te bedienen, de zeer snelle kaart opbouw en rekentijd en de uitstekende GPS ontvangst.

Als TomTom mijn punt van het automatisch opnemen van tracks mogelijk maakt, blijft er wat mij betreft niet veel te wensen meer over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 okt 2015 20:44 #58 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Net zoals het erg moeilijk is om een BMW rijder in een Mercedes te krijgen is het ook erg moeilijk om een Garmin rijder een Tomtom aan te smeren.
Tomtom probeert om met de optie "spannende route" Garmin rijders naar zich toe te trekken en veel Garmin rijders kopen ook een Tomtom 400 maar alleen diegenen die alleen verhard rijden, dus dat blijft de beperking van Tomtom, het kaartmateriaal dat in het apparaat zit, tele atlas.
Echter..........."kronkelwegen" is niet hetzelfde als "spannende route", daar zit een GROOT verschil in.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2015 17:28 #59 door Rob de Bob
Beantwoord door Rob de Bob in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Manmanman, wat blijft het toch genieten he met die TT400. Vandaag en gisteren wezen toeren in de Ardennen. Donderdag vanaf Luik naar Bouillon en vandaag vanaf Bouillon naar Spa. Zo makkelijk even de eindbestemming instellen in de TT, spannende route met zoveel mogelijk bochtwerk en rijden maar! Is m'n 400 euro's dik waard tot op heden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 okt 2015 17:43 #60 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Tomtom Rider 400 mijn review
Ik denk dat iedereen die een 400 heeft er erg tevreden over is ondanks de minpuntjes die er nog zijn.
Je hebt toch hopelijk geen spannende route gereden IN Luik ;D Klerestad, ik probeer er altijd met een boog omheen te rijden net zoals Charleroi :o

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.144 seconden