Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Het centrale probleem van dit topic is al bij de oorspronkelijke vraag ontstaan:
Citaat van: Richie op 26 januari 2011, 13:25:28
(...) "Waarom kan je met 2 remschijven harder remmen?" (...)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
zie mijn reactie in de quotAd, misschien heb je wel gelijk..... zou het beter zijn een brief aan het bestuur te schrijven. Maar het probleem is dat ik het hier op 't forum mis vind gaan, en dat ik vind dat 'de lezer' moet weten hoe de vork in de steel zit.
dat vind ik ook en ik zal dus trachten dan nog iedereen in zijn waarde te laten wat inderdaad niet wegneemt dat die zogenaamde waarheid vaak een kleurtje heeft en ook heel lang kan blijven stinken.
Als iemand fout zit mag hij daar zeker op gewezen worden, onderbouwt en met goede argumenten
Voor het nageslacht zal ik even reageren op je laatste reactie:
Ik gun je inderdaad je zaak, stuur zelfs mensen jouw kant op en heb ook meerdere malen zaken bij je aangeschaft.
en daar ben ik je erkentelijk voor, voor dat vertrouwen
Je technische tips hadden me op mijn eerste ervaring met de TAclub (1e clubrit die ik meedeed) al een klap geld kunnen kosten, dus ik was meteen op m'n hoede..... (toen geloofde je nog in het feit dat de ketting strakker moet als je niemand achterop hebt.... leuk voor je baklagers!)
Dit is klare onzin en een weerspeigeling van hoe jij mijn antwoord hebt geinterpreteerd..
maar nu doe je het weer... die opm die erachter komt
de indruk wekken dat mijn advies er op uit was om schade toe te brengen aan je motorfiets.
maar als dit al het geval was head je me er op aan moeten spreken... doe je normaal ook via het forum
Ieder mens wordt gevormd vanuit zijn eigen ervaringen, opzich is daar niet mis mee maar het gevaar schuilt in het feit dat er dan ook van een vorm van tunnel visie kan ontstaat .
Je wilt alleen maar die zaken zien waarop je scherp bent
altijd streven naar volkomen volmaaktheid en perfectie .
niets aan het toeval over kunnen laten......
over enkele maanden ga je op reis.. alles voorbereid, alles geregeld
tja .... ik hoop echt dat die reis aan al jullie verwachtingen mag voldoen
en nu mijn ervaring... ooit met zo iemand ook op reis gegaan.. en ik zeg je eerlijk ..nooit meer
ik hoop echt dat je partner de zelfde visie heeft want het zijn mijn ervaringen dat het niet eenvoudig kan zijn om je aan zo situatie aan passen
relaties worden tijdens dergelijke situatie's zwaar op de proef gesteld
je leert elkaar kennen op een manier zoals je dat nooit kunt voor spellen
'Zakelijk door de bocht kunnen' is nooit ter sprake geweest, want ik heb geen zaak :-\ en heb dus nooit op zo'n vlak met je te maken gehad.
we hadden het over eerlijk zijn en vertellen hoe de vork in de steel zit en het is nu weer de nuance in je antwoord'' ik heb geen zaak"
Het is de mens eigen dat ze sommige herinneringen altijd heel graag vergeet zoniet geheel verdringt
liegen en het niet nakomen van afspraken is de grootste zonde die je in het zakelijk verkeer kunt doen
of deze communicatie zich afspeelde met een klant of met een ander bedrijf maakt dan eigenlijk niet uit.
Ik heb de eigenschap dat ik die situatie's vaak nooit snel vergeet omdat het me raakt.
Met doorzichtigheid bedoel ik enkel dat ik vind (maar da's maar een mening) dat mensen die de boel hier lezen, moeten weten dat mensen geen enkel belang hebben bij dit forum, of, als ze dat hebben, dat voor iedereen duidelijk is. En dat is niet zo in dit geval, vind ik.
ieder heeft wel belang bij iets.
misschien is het delen van kennis al een doel op zich en dus belang
het is zeker een drijfveer voor mij.
om van elkaar te leren en meningen bij te stellen.
Komt goed, we trekken de discussie wel naar de achtergrond verder (in hoeverre heeft het met 'Techniek Algemeen' te maken ) !
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb dit nergens gelezen:
slijtage !
2 remschijven van 256mm met elk 2 remblokken zullen minder snel slijten dan 1 schijf van 276mm met 2 remblokken...
Trouwens, 2 schijven zorgen inderdaad voor minder onbalans tijdens het remmen (ik heb een alp met dubbele schijven gehad en een paar (allroad) motoren met enkele schijf), dat is mijn ervaring...
Daarbij komt nog dat jullie allemaal vergeten dat indien je uit een enkele schijf dezelfde remkracht wil hebben als met een dubbele, die schijf noodgedwongen groter zal moeten zijn. Ik weet zelf niet of de grote lineair of exponentieel toeneemt, maar het is niet voor niets zo dat een motor (in dit geval de alp, of de eerste twin, de xrv650), grotere schijven hadden dan hun opvolgers met enkele schijf...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Daarbij komt nog dat jullie allemaal vergeten dat indien je uit een enkele schijf dezelfde remkracht wil hebben als met een dubbele, die schijf noodgedwongen groter zal moeten zijn.
Wat mij betreft kan het topic op slot omdat 80% van de reacties oftopic zijn. Mijn natuurkunde vergelijkingen zijn met de 3 wetten van Sir Isaac Newton sinds 1687 te reproduceren.En waarom zou dit topic ineens op slot moeten? Kan Richie niet zijn bron vermelden, want gezien zijn vraag in de openingspost heeft hij het antwoord niet zelf uitgedokterd.
Met een dubbele remschijf sta je sneller stil dan met een enkele. Nee, we gaan geen technisch onhaalbare situaties schetsen. Dus, haal van een twin 1 klauw af, en vertel me daarna of dat net zoveel stopkracht oplevert als met de dubbele. Of, zoals anderen hebben ervaren, een Alp enkel en een Alp dubbel.
Oelewappers..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
..giedie's belerende vingertje..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De Wet van Pascal stelt:Een druk die wordt uitgeoefend op een vloeistof die zich in een geheel gevuld en gesloten vat bevindt, zal zich onverminderd in alle richtingen voortplanten.In formulevorm:Als ik naar het systeem kijk zie ik dat ik een kracht uitoefen met de hendel. Deze wordt vertaald naar een remkracht. Aangezien ik met 1 of 2 schijven nog steeds dezelfde kracht op mijn hendel uitoefen zie ik geen reden waarom den remkracht anders zou worden. Daarnaast zal ook de kwaliteit van de remmen in de jaren waarschijnlijk ook verbeterd zijn waardoor remmen kleiner en lichter konden worden.
Wat mij betreft kan het topic op slot omdat 80% van de reacties oftopic zijn. Mijn natuurkunde vergelijkingen zijn met de 3 wetten van Sir Isaac Newton sinds 1687 te reproduceren.
F = M x A
kracht is massa keer acceleratie, Hieruit is op te maken dat bij dezelfde kracht op een motor met een lager gewicht een grotere acceleratie en in dit geval ook de-acceleratie het resultaat zal zijn.
Jammer dat ik je met mijn natuurkundige theorie niet kan overtuigen. Ik begrijp niet helemaal waarom mijn situatie technisch onhaalbaar zou zijn. Ik vrees echter dat jouw verhaal mij echter niet kan overtuigen. Als ik namelijk van een twin 1 klauw afhaal betekent dat al mijn remdruk op 1 remblokje komt waardoor ik alsnog even veel wrijving veroorzaak op het wiel.
Puzzel:
Stel ik heb 2 balletjes ter grote van een pingpongbal. De een is van hout en de ander van metaal.
Ik laat beide vallen vanaf de Eiffeltoren (ja ik zorg dat iedereen weg is en niemand gevaar loopt).
Welk balletje komt eerder aan op de aarde?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.