Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
..Zo lang je remsysteem genoeg capaciteit heeft om tot aan de blokkeergrens te remmen..
..Je kunt sowieso nooit harder remmen dan de grip van je banden toe laat..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Als je maar genoeg druk opbouwt blokkeert ieder systeem uiteindelijk.
Als ik nou met 2 schijven 2x zoveel frictie opwek bij een druk 'X' t.o.v. dezelfde druk (en dus dezelfde frictie) op een enkele schijf (ongeacht rijderservaring/grip/gewicht/snelheid bla, want dat levert variabelen).
Kan dan niet dubbel zoveel energie verwerkt worden?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Vast wel, ik ben geen natuurkundige Maar de maximale vertraging houd toch écht op bij die paar procent slip ;D
Truste
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ad, volgens mij klopt er iets niet in je laatste deel van je verhaal.. :
De rempomp van een enkelschijfs Alp heeft een kleiner zuigerdiameter dan van een dubbelschijfs Alp, toch?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Jij kan er een mooi simpele draai aan geven René, maar waarom doe je dat pas op blz 7 van dit topic..? ;D
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Fijn dat Richie zijn topic niet op slot heeft gezet!
Ik denk dat Pascal er alles mee te maken heeft.
Als we de gestelde vraag, 'kan ik met 2 schijven harder remmen dan met 1?' strikt nemen, kan ik er het volgende van maken:
Om een verschil makkelijk toonbaar te maken, moet je denk ik naar gelijke waarden en situaties toe. Als voorbeeld: een enkele Alpschijf is groter dan 1 van de dubbele en dat geeft bij dezelfde druk een frictieverschil te opzichte van een schijf uit een dubbele set te zien. Klopt dat?
Laten we in de hypothese een enkele en een dubbele set schijven van dezelfde maat nemen. Met hetzelfde frictiemateriaal en dezelfde pomp etcetera. Stel, bij een bepaalde hendeluitslag ontstaat druk 'X' in het vat. We doen de test op de enkele en dubbele schijfset dus met druk 'X'.
Pascal zegt dat een druk 'X' overal in hetzelfde vat gelijk is. Dus de druk 'X' op de enkele en de dubbele schijven is gelijk, want de dubbele set word bediend door hetzelfde vat.
Druk wordt omgezet in frictie. En die is, in deze situatie, voor iedere afzonderlijke schijf in de test dus gelijk. Laten we de hoeveelheid frictie bij druk 'X' voor het gemak 'Y' noemen.
M.a.w. je meet, op ongeacht welke schijf, bij een druk 'X' een hoeveelheid frictie 'Y'. Hoeveel frictie heb je dan op de set met 2 schijven?
Grtz, Brom
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
dus zwaardere motoren kunnen meer vertraging opwekken (mits het remsysteem dit kan leveren)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
ook is het mijn idee dat juist met een kleinere zuiger diameter in de rempomp er meer druk gegeven kan worden
dus zwaardere motoren kunnen meer vertraging opwekken (mits het remsysteem dit kan leveren)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.