- Berichten: 4276
..Ik stel voor de vraag te herformuleren:..
..Er vanuit gaande dat bij beide remcombinaties hetzelfde materiaal voor de schijven en blokken wordt gebruikt en het totale remschijfoppervlak en remblokoppervlak bij beide combinaties gelijk is en de motoren verder technisch (banden, gewicht enz.) verder gelijk zijn..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Als ik (ceteris paribus) googel, dan betekent dat, als ik het goed interpreteer, in essentie de inhoud van de quote (dat alles gelijk blijft).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
..punt..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
het zou ook natuurlijk kunnen zijn dat al de benodigde kennis om dit te verwoorden er gewoon niet is omdat het meer raakt dan natuurkunde lessen alleen
sterker nog, iedere mogelijk verdere verklaring geeft direkt weer nieuwe vragen.
waarom 1 of 2 remschijven beter zijn en waarom de effecten van alle rand voorwaarden er om heen zodanig worden verwoord dat het wel heel slim klinkt maar er niemand nog een hond van begrijpt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
...is het me opgevallen dat er duidelijk verschil in reageren is tussen leden en niet-leden. Leden zie ik wat meer op inhoud ingaan, terwijl niet-leden vooral op betrekkingsniveau reageren. Dit laatste zie ik in dit soort uitwisselingen als ongewenst en niet productief.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
..vandaag ben ik 30 dagen geen TCN lid meer, daarvoor 5 jaar lid geweest..
En nu weer voor allemaal:
..is het me opgevallen dat er duidelijk verschil in reageren is tussen leden en niet-leden. ..Leden zie ik wat meer op inhoud ingaan, terwijl niet-leden vooral op betrekkingsniveau reageren. Dit laatste zie ik in dit soort uitwisselingen als ongewenst en niet productief.
Mocht zich in de toekomst een vergelijkbare situatie voordoen, dan zal ik de vraagsteller waarschijnlijk (en ook nog eens via een PB) vragen het topic verder uit te werken in een omgeving die alleen voor leden bereikbaar is. Zoals het hier gegaan is, heb ik al heel lang geen zin meer in, eigenlijk.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Waar kick jij van af dan? Motorrijden?? ;D
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Neuh, 'K heb meer motoren dan ooit (al dan niet rijdend ) Maar de enige clubmotor hier is niet van mij (hoewel ik er wel de meeste km's op maak..)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
..dat ik mensen wil inspireren met m'n toekomstige reisellende;..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Waar de Kawa zich bij hard remmen in de bocht oprichtte en rechtdoor verder wilde, kon ik met de Yamaha in de bocht gewoon hard remmen zonder dat de motor van koers veranderde.
Ik maak hieruit op dat de plaats van de remschijf effect heeft op het stuurgedrag van de motor. Op de een of andere manier verandert een centraal geplaatste schijf de dynamiek van de motor bij het remmen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Alleen voorvorken komen je soms de neus uit, maar verder vind je motoren leuk toch?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Nogmaals, vrijheid blijheid, en ik vind wel dat iedereen vrij moet zijn te kunnen posten wat 'ie wil, TENZIJ er bijvoorbeeld TCN-bestuurdlid onder z'n naam staat. Of haal dat weg, of vertegenwoordig je clubje.
Juist het vrije forum is de open deur voor nieuwe leden; en natuurlijk mag er gespard worden! Neemt niet weg dat je geen wig moet slaan tussen leden/niet-leden (of mensen die jaren input hebben geleverd en nu door-onzinnige-redenen 'ik word nooit lid' naast hun naam krijgen).
Probeer de club aantrekkelijker te maken, en eerlijker. Belangenverstrengelingen van motorzaakhouders in 't bestuur bevorderen dat niet (voor mij althans), ookal 'zijn daar afspraken over gemaakt'. Het moet doorzichtig zijn!
En als ik eerlijk ben, ik erger me daar flink aan!*1
Mijn reden om lid te zijn (/blijven) is dat ik mensen wil inspireren met m'n toekomstige reisellende; om iets terug te geven van wat ik voorheen toch wat meer proefde op 't forum!
Vind wel dat Giedi mag roepen wat íe wil hoor, maar dat heeft wel een effect op 't sfeertje. Niet dat ik altijd even geraffineerd ben natuurljjk
*1: al vaker gezegd, ik gun een ieder z'n business en heb het volste vertrouwen in Ad z'n gedrevenheid en goede bedoelens! Het gaat me niet om de persoon, maar om de positie binnen een club.
Stel: je bent nieuw op dit forum en je leest een technische verklaring van een Bestuurslid zoals in 't begin van dit topic; dan ga je toch verder Googlen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
...waardoor het transalpforum sterke trekjes begint te krijgen van het motorforum waar sociaal en betrokken ver te zoeken is...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.