Revisie Transalp XL 600

26 mei 2015 20:06 #101 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Revisie Transalp XL 600
Zo nu met stikkers. En geen roestige beugel met popnagels meer onder de carterbeschermer, maar nieuw gelakt en rvs boutjes

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mei 2015 23:04 #102 door Ralpie
Beantwoord door Ralpie in topic Revisie Transalp XL 600
Kijk aan. Mooi werk. Ook de onderkant wordt niet vergeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2015 21:04 - 31 mei 2015 21:12 #103 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Revisie Transalp XL 600
Zo het heeft weer wielen met nieuwe banden. (Nog bedankt Hans)

Van de week starten, proefrijden en als alles werkt de kappen er op.

en tja.. fotograferen moet ik nog leren

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2015 21:21 #104 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Revisie Transalp XL 600
Leuk hoor, als zo'n project zijn einde nadert  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2015 10:00 #105 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Revisie Transalp XL 600
zoals ze bij ons zeggen "Ut steet der weer heavig bij"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2015 15:19 #106 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Revisie Transalp XL 600

en tja.. fotograferen moet ik nog leren


Verhoogd de spanning wel voor het eindresultaat...

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2015 21:02 #107 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Revisie Transalp XL 600
Een beetje pruttelen en knorren en daarna lopen als een zonnetje.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2015 21:13 #108 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Revisie Transalp XL 600
Is altijd weer een spannend moment.
Het bewijs dat alles goed in elkaar is gestoken.
Pruttel pruttel en lopen als een echte Honda.

Starten = lopen. Niet starten = ook lopen  >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2015 22:51 #109 door Ralpie
Beantwoord door Ralpie in topic Revisie Transalp XL 600
Netjes geworden hoor. Zwarte velgen staan goed bij deze kleurstelling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2015 11:57 #110 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Revisie Transalp XL 600
en een mooie topkoffer derop, al met al een beste geworden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2015 13:00 #111 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Revisie Transalp XL 600

Netjes geworden hoor. Zwarte velgen staan goed bij deze kleurstelling.


Zijn Excel velgen die er op zaten toen ik hem kocht.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juni 2015 23:10 #112 door kees
Beantwoord door kees in topic Revisie Transalp XL 600
Knappe rebuild, Mirko!

Nu een goeie shakedown  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2015 15:55 #113 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Revisie Transalp XL 600
Eerste proefritje al gereden. Ik was in m'n T shirt en gympies dus heb niet echt flink gas gegeven. Moet duidelijk wel de uitlaatbocht beschermer onderin monteren, want m'n gympie rechts had al een verbrande zool  :-X. Voor die uitlaatbochtbeschermer moet ik wat beugels maken, want op mijn bochten zitten geen bevestigingspunten.

Stationair sloeg hij af, maar dat is weer gefikst. Ook remlichtschakelaar achter afgesteld. Vrijdag ga ik een flink stuk rijden en daarna alles nog even fijn afstellen. Even flink op temperatuur laten komen. Kijken of de blower voor de koeling werkt, en olie en water check.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2015 18:19 #114 door kees
Beantwoord door kees in topic Revisie Transalp XL 600
Veel plezier vrijdag dan!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2015 18:29 #115 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Revisie Transalp XL 600
Dus als we een olie en waterspoor aantreffen moet je nog wat sleutelen.  >:D

Maar mooi werk Mirko.
Ziet er perfect uit zo.

En die blower...............bij stilstaan wil hij nog wel eens aanslaan, maar dan bij 30 graden buiten.
Toch maar Tshirt en gympen dus  :'(

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2015 18:53 #116 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Revisie Transalp XL 600
Hij is mooi geworden Mirko  8). Fijn dat je tóch bent blijven rondhangen hier en ons er nu deelgenoot van kunt maken  :)

Prettige 1e rit gewenst vrijdag! Gaat vast allemaal goedkomen met 't apparaat  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juni 2015 20:26 #117 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Revisie Transalp XL 600
Hij is heel erg mooi geworden Mirko.
Veel plezier vrijdag met de uitgebreide proefrit.


Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2015 21:58 #118 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Revisie Transalp XL 600
Vrijdag een flink stuk gereden. Hij rijd fantastich. Goede wegligging en flink pit voor een 600cc.

Toch een probleempje ontdekt. Starten gaat niet altijd goed. Op het laatst starte hij niet meer. Ik ben er al achter dat dit komt door het startrelais. De verlichting valt dan ook uit. Mijn vraag is of dat met elkaar te maken heeft. Ik kan starten door relais door te verbinden, maar bij een defect relais komt er volgens mij ook geen spanning meer vanaf het relais naar een aantal verbruikers, waaronder de verlichting. Ik ben redelijk goed met electra, maar schema lezen is niet echt mn sterkste kant. Ik probeer het dus gewoon praktisch te benaderen.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2015 22:16 #119 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Revisie Transalp XL 600
Het kan zijn dat het knopje brak is (had ik met een cb550four). Maar voor zover ik weet schakelt een kleine spanning een hoge spanning (die op de dikke polen zit) dus die doorverbinden werkt ongeacht of je relais stuk is. Maar er komen vast meer tips  ;)

Succes

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juni 2015 22:40 #120 door kees
Beantwoord door kees in topic Revisie Transalp XL 600
Klopt wat Lennert zegt, ik leg uit.

Alle stroomvoorziening naar de verbruikers loopt via het contact. Daar waar stroompieken optreden (starten, dim- en knipperlicht etc.) verloopt dat via een relais.

Het startrelais is één unit, maar bestaat uit twee afzonderlijke dingen: startrelais voor startmotor, en voeding naar contact via 30Ah zekering.

Splitsend, de startmotor heeft een dikke plus- en minkabel, omdat hij erg veel stroom trekt. Echter, de impulsstroom om het relais te laten werken, loopt vanaf de accu, via de 30Ah zekering naar het contact, dan naar de startknop en daarna naar het startrelais, waar dan de plus wordt doorverbonden om te starten.

De verlichting loopt via de groepenkast, gevoed door de 30Ah zekering, langs het contact en daarna naar alle schakelaars en relais.


Nu jouw klacht,

Je kunt niet starten via de startknop, maar wel door het startrelais te overbruggen. Dat betekent in principe dat de accu goed is, en de massa naar het frame (min, via de startmotor) voldoende.

Desondanks is nu blijkbaar de impulsstroom naar het startrelais niet meer voldoende, ook niet meer om het licht te schakelen.


- Kijk de zekeringen in de groepenkast na.

- kijk de hoofdzekering na. Met name de staat van diens contacten in het relais.


De hoofdzekering kun je overigens ook overbruggen door de zekering uit te nemen en een dikke paperclip o.i.d. in de contacten te prikken.


Bromz

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.198 seconden