Revisie Transalp XL 600

07 feb 2015 17:12 #21 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Revisie Transalp XL 600

Maar al met al, veel kennis dus blijkbaar hier.
Frampje stralen, Uhhhh wat is ktl lakken ???? poedercoaten, toe maar.


Nog heel even boys, en we doen het helemaal zelf in clubverband

Zou trouwens wel mooi zijn. niet dan  ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2015 17:14 #22 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Revisie Transalp XL 600
Met al die revisies veranderen we langzaamaan in een oldtimerclub Marien  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2015 17:27 #23 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Revisie Transalp XL 600

veranderen we langzaamaan in een oldtimerclub Marien


Nou weet je ook meteen waarom ik in het bestuur ben gegaan Rene  ;)
Regeren is vooruitzien toch. :-X

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2015 17:28 #24 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Revisie Transalp XL 600
KTL = Kathodische Tauch Lackierung (duits) of EC = Electro Coating (engels)

Dit is de eerste laklaag van elke auto of autoonderdelen. Het is dus een primer. Simpel uitgelegd: Lak wordt aangebracht door staal , verzinkt staal of aluminium te dompelen in een lakbad. Lakdeeltjes zweven in water en worden door een potentiaal verschil aangetrokken door het metaal. Daarna uitharden in een oven. Voordeel is dat de lak in alle hoeken en gaten komt.

KTL met een poedercoat is echt een zeer sterke combinatie. Normaal gesproken wat overdreven voor een frame van een oude Transalp, maar als je het voorhanden hebt, zoals ik dan is dat mooi meegenomen.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2015 17:52 #25 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Revisie Transalp XL 600
lak en poedercoat al van af m'n 13e heb een aantal VOM cursussen gedaan en heb veel geleerd in de praktijk
en inderdaad kennis in de club is nooit weg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2015 20:30 #26 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Revisie Transalp XL 600

lak en poedercoat al van af m'n 13e heb een aantal VOM cursussen gedaan en heb veel geleerd in de praktijk
en inderdaad kennis in de club is nooit weg


Leuk. Bij de VOM heb ik ook nog wel wat cursus gedaan, maar dat is heel lang geleden

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2015 22:03 #27 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Revisie Transalp XL 600
ook les gehad van Van der Klis misschien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2015 15:19 #28 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Revisie Transalp XL 600
Haha ja heb ik ook nog les van gehad. Man was toen al aardig op leeftijd.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2015 15:25 #29 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Revisie Transalp XL 600
soms viel de man tijdens de les in slaap maar wel een vakman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2015 19:53 #30 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Revisie Transalp XL 600
Vandaag de voorvork verder uit elkaar gehaald.

Iemand nog tips voor het poetsen van de poten.

Zou ook graag nog willen horen wat jullie ervaring is met progessieve veren. Bij mijn FZ 750 is het een wereld van verschil. Daar zit voor en achter Hyperpro op, maar dst was best prijzig.

Hoop weer van jullie te horen

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2015 19:58 #31 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Revisie Transalp XL 600
Poten kun je behandelen met een roterende staalborstel als hij erg is aangetast.
Ik doe dat met een koperborstel.
Daarna goed poetsen met commandant (groen) of met Belgom.
Goed ontvetten en dan in de vernis spuiten.
Meestal is een deel, vooral de voorzijde veel gladder gepolijst dan de binnenkant.
Het lijkt dan of er al een vernislaag opzit.

Is de boel minder aangetast, dan gewoon goed poetsen met Belgom en dan ontvetten en vernissen.

Maar het is nogal een geduldwerkje, maar het resultaat is prima.

edit.
Foto laat zien dat de gladde laag is aangetast.
Ik zou zoveel mogelijk deze eraf schuren met waterproof korrel 600 en dan Belgommen.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 feb 2015 20:05 #32 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Revisie Transalp XL 600
Ziet er op de foto erger uit dan het is, maar ik zal idd ff flink gaan poetsen met Belgom. Dat heb ik nog wel liggen denk ik.

Twijfel nog of ik af en toe ga poetsen of er een blanke lak op doe.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 feb 2015 16:40 #33 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Revisie Transalp XL 600
belgum alu is een mooi poetsmiddeltje of anders met  een doeken schijf en polijstpasta polijsten/poetsen
mijn usa alp heeft voor  ook prog vering van en merk welke Ad mij adviseerde wereld van verschil stuurt nu werelds lekker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2015 21:40 #34 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Revisie Transalp XL 600
Goed om alles even los te halen.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 feb 2015 23:45 #35 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Revisie Transalp XL 600
hoe krijg je dat voor elkaar ?

:-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 10:12 #36 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Revisie Transalp XL 600
Ik niet Ad

Mijn voorganger. Kwam er zo in 2 stukken uitrollen

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 11:31 #37 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Revisie Transalp XL 600
Met gewoon lomp aan blijven draaien krijg je álles stuk  ;) :-\. Alhoewel je zou verwachten dat er dan toch als eerste een draadeinde sneuvelt.

Balen Mirko  :(. Moet je wéér op zoek naar een onderdeeltje  ::)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 14:10 #38 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Revisie Transalp XL 600
Ik heb maar een nieuwe besteld. Was niet zo duur en geen risico met m'n voorwiel.

Heb vroeger in m'n cross periode een keer een gebroken vooras gehad. Ik kan je vertellen dat land niet lekker na een sprong van een heuvel.  :)

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 14:18 #39 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Revisie Transalp XL 600
1 voordeel nu: Landen gaat sowieso niet geweldig met een Alp  ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 feb 2015 21:55 #40 door Mirko
Beantwoord door Mirko in topic Revisie Transalp XL 600
Hiermee druk ik mn banden mee naar binnen. Daarna wip je ze er zo af. Kan ik mooi ff de velgen van binnen controleren op corrosie.  Paar jaar geleden in elkaar gezet. Haal hem er natuurlijk wel steeds af.

Alleen mn vrouw moest wel ff wennen aan dat gat in het kozijn van de schuur  :)

Nieuwe banden er weer op daar ga ik wel voor naar Ad.

2x Transalp XL 600
Yamaha XJR 1300
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.095 seconden