- Berichten: 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
..(2 liner)..
Welk van de door jullie genoemde kettingsmeersytstemen zou ik dan het beste kunnen laten aanleggen?
Brombeer, kun jij me iets aanbevelen?
Ik heb een scottoiler op de Alp (..) De ketting ging aardig lang mee en vuil spoelt idd weg met de dunne olie (blauwe van scotoiler).
en,
De [Loobman] lijkt mij erg leuk voor het geld. Er gaat 10w40 in en dat haal je dan bij de action
De viscositeit van het smeermiddel is belangrijk en hoe het zich onder druk gedraagt. Daarnaast worden er een hoop additieven toegevoegd om ervoor te zorgen dat het goed aan het metaal blijft plakken, corrosie werend etcetc.
De prijs van motor gerelateerde producten is vaak zo idioot hoog. Kijk naar Osco olie 9 euro voor 100cc .
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Eigenlijk kan ik ook nog niet kiezen.
Maar ja welk type ik ben weten jullie natuurlijk nog niet. Dus een tipje van de sluier: verstand van de techniek van de motor heb ik (nog) niet, ik kan de olie peilen en de ketting smeren en de rest moet ik laten doen door middel van beurten bij de garage (wil meer leren zelf doen maar zover is het nu nog niet). Daarnaast had ik graag een systeem dat niet diep ingrijpt in de electronica van de motor (heb een stecker voor een accudruppelaar laten aanbrengen en een accuverbinding voor de Zumo) en denk, hoe minder toevoegingen, hoe minder kans op haperingen (beetje van de oude stempel dus, dat smeren met een tandenborstel en Keenol zou ook wel bij me passen maar toch ben ik in voor zo'n systeem). Als ik zo nodig met kettingspray af en toe moet bijspuiten, vind ik dat geen probleem.
Welk van de door jullie genoemde kettingsmeersytstemen zou ik dan het beste kunnen laten aanleggen?
Brombeer, kun jij me iets aanbevelen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Die Loobman is prima en werkt ook heel goed met kettingzaagolie. Wel opletten bij demonteren en monteren van het achterwiel, hij werkt met een gever die over het tandwiel sleept.Dat is waar maar de Osco kan ik dan weer niet betalen.
On topic:
Ik heb een scottoiler op de Alp en die bevalt redelijk. Voor een weekje rijden gaat er te weinig olie in of ik heb hem iets te "rijk" afgesteld. De ketting ging aardig lang mee en vuil spoelt idd weg met de dunne olie (blauwe van scotoiler). Spannen hoefde bijna niet totdat de verhouding onverhard/asfalt omkeerde.
De http://www.loobman.co.uk/index.asp lijkt mij erg leuk voor het geld. Er gaat 10w40 in en dat haal je dan bij de action
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dan lijkt me die Loobman van Lennert een regelrecht drama, want daar gaat dan dunne motorolie in :
Voor mij dus overtuigend de afweging: blijft mijn motor schoon met een dergelijk smeersysteem?
Brom
Die olie plakt en slingert dus minder snel weg.Die Loobman is prima en werkt ook heel goed met kettingzaagolie.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
kettingzaagolie in een Osco Oiler.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Olie de je ziet zitten, zit in basis op de verkeerde plek bij een motorfietsketting.
Juist die draderigheid die Arendsoog noemt, zorgt ervoor dat de smering bij een motorfietsketting niet op de plaats komt waar het het hardste nodig is.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hoezo? Er van uitgaande dat je een ketting met O- of X-ringen hebt is het alleen nodig om de rollen van de ketting te smeren. En dat doet kettingzaagolie uit een smeersysteem prima.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.