Varadero waar op letten

08 nov 2021 22:33 #1 door Roger007
Varadero waar op letten werd gestart door Roger007
Wat zijn de punten waarop je moet letten bij een Varadero! Carb en injectie versie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2021 08:52 #2 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Varadero waar op letten
Roger,

Ik zie dat je sinds 2018 op dit forum bent geregistreerd en 1 bericht hebt geplaatst. Dat is dus je bovenstaande bericht.

Je bent van harte welkom hier en we helpen je graag maar wat jij doet is te vergelijken met zomaar een café binnenstappen, bij wat mensen gaan staan en zonder verdere introductie of wat dan ook je vraag eruit flappen.
Hoe denk je dat dit overkomt ?

We zouden het leuk vinden als je jezelf nog even zou voorstellen in de nieuwe leden sectie.

Ook is de vraag die jij stelt niet nieuw, hij is al vaker gesteld en beantwoord.
Wat heb je zelf al gedaan om het antwoord op je vraag te vinden ?

Succes en veel plezier hier !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2021 12:48 - 09 nov 2021 14:29 #3 door Roger007
Beantwoord door Roger007 in topic Varadero waar op letten
Hatseflats!!! Dus ik moet mij spontaan FF aanmelden en kennismaken ,terwijl ik al van 2018 lid ben?? Daarbij is deze .site. toch om vragen te stellen? Antwoorden te krijgen enz enz! Als je de mensen niet correct wilt beantwoorden op hun vraag! Antwoord dan niet? Voor k#t commentaar ga ik wel op fb


edit mod : slecht geslapen? vragen staat vrij, en antwoorden ook. Als je het niet eens bent met het antwoord, reageer dan even op een volwassen manier ok? Iets korter lontje word gewaardeerd. Iedereen zit hier om elkaar te helpen en van elkaar te leren. #doeslief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2021 14:23 #4 door Hans van der Made
Beantwoord door Hans van der Made in topic Varadero waar op letten

Roger007 schreef : Hatseflats!!! Dus ik moet mij spontaan FF aanmelden en kennismaken ,terwijl ik al van 2018 lid ben?? Daarbij is deze .site. toch om vragen te stellen? Antwoorden te krijgen enz enz! Als je de mensen niet correct wilt beantwoorden op hun vraag! Antwoord dan niet? Voor k#t commentaar ga ik wel op fb


Het is zoals met alles in het leven een beetje geven en nemen. Als je wil dat anderen moeite doen om hun kennis en ervaring voor jou in een bericht onder elkaar te zetten, zien zij graag dat jij duidelijk bent met wat je situatie is, wat je belangrijk vindt, en wat je wil.

www.motor-forum.nl/threads/zwakke-punten-honda-varadero.145362/

www.motor-forum.nl/threads/r1100gs-of-varadero.141132/

Verder lees ik: uitlaatpakking en nokkenasspanner.

XL600VT PD06A PB-257M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2021 14:59 #5 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Varadero waar op letten

Roger007 schreef : Hatseflats!!! Dus ik moet mij spontaan FF aanmelden en kennismaken ,terwijl ik al van 2018 lid ben?? Daarbij is deze .site. toch om vragen te stellen? Antwoorden te krijgen enz enz! Als je de mensen niet correct wilt beantwoorden op hun vraag! Antwoord dan niet? Voor k#t commentaar ga ik wel op fb


Ik denk dat Garfield het niet fout bedoelt, het is hier wel gebruikelijk dat je kort even je voorstelt. Dat kan vrij kort: "Ik heb altijd motor X gereden, maar nu heb ik mijn oog laten vallen op een Varadero. Wat zijn hiervan de zwakke punten?" Je kunt later altijd nog een uitgebreid voorsteltopic in transalpclub.nl/forum/alg-intro maken.

Omdat de communicatie alleen schriftelijk gebeurt missen alle nuances die je in het echt wel mee krijgt. Dat is nu eenmaal een probleem met online communicatie.

We stellen het wel op prijs dat je zelf ook wat onderzoek doet, dan kun je optimaal gebruikmaken van de feedback van de andere gebruikers. Zonder dat wij weten wat je zelf gevonden hebt kunnen we je eventuele twijfel over bepaalde zaken ook niet wegnemen. Iedereen kan namelijk Googlen .
Hans geeft al goed aan wat de zwakke punten bij een Varadero kunnen zijn.

Veel plezier op het forum met actief deelnemen in de conversatie!

Garfield schreef : Roger,

Ik zie dat je sinds 2018 op dit forum bent geregistreerd en 1 bericht hebt geplaatst. Dat is dus je bovenstaande bericht.

Je bent van harte welkom hier en we helpen je graag maar wat jij doet is te vergelijken met zomaar een café binnenstappen, bij wat mensen gaan staan en zonder verdere introductie of wat dan ook je vraag eruit flappen.
Hoe denk je dat dit overkomt ?

We zouden het leuk vinden als je jezelf nog even zou voorstellen in de nieuwe leden sectie.

Ook is de vraag die jij stelt niet nieuw, hij is al vaker gesteld en beantwoord.
Wat heb je zelf al gedaan om het antwoord op je vraag te vinden ?

Succes en veel plezier hier !

Er zijn heel veel gebruikers die het forum alleen als naslagwerk gebruiken, het is dus niet vreemd om pas na 3 jaar je eerste post te plaatsen.
Ik hoop eigenlijk dat er een potentieel lid plompt verloren de Stammtisch Oost binnen stapt op een donderdag en dan vraagt of een Transalp een goede motor is. :P
Niet iedereen is bekend met de internet etiquette die op een bepaald forum gelden. Dat wij als vaste gebruikers bepaalde vragen vaak zien en daar soms een beetje moe van worden is begrijpelijk.

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2021 15:33 - 09 nov 2021 15:33 #6 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Varadero waar op letten
En hier laten we het verder bij ja? Alles wat aandacht krijgt, groeit dus klaar. Iemand nog tips over wat een goeie dero is?

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2021 15:40 #7 door Roger007
Beantwoord door Roger007 in topic Varadero waar op letten
Ok..sorry...
Bij deze. Ik ben Roger 52 jaar,regio Limburg.
Tijdje teansalp,s gehad.en ben me nu aan oriënteren.op een Varadero..maar ben niet zo super handig met internet en zoeken..bij deze mijn vraag!! En nogmaals exuces

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2021 18:46 #8 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Varadero waar op letten
Heb zelf een carburateur versie... nu alweer de tweede.. de eerste stond bijna 200K die reed nog maar kon een andere kopen met de helft km.
Bekende problemen zijn uitlaatbussen die eruit knallen en overbelaste spanningsregelaars.. Dero lust wel wat drank, maar de baas ook.
Er zit stukken minder elektronica in als in de injectie versie. De carb versie reageert wat soepeler op het gas heb ik me laten vertellen.

Stof om je in te lezen :police: ;)

transalpclub.nl/forum/techniek-varadero/...kopen-of-laten-staan

transalpclub.nl/forum/techniek-varadero/...er-aanschaf-varadero

transalpclub.nl/forum/techniek-varadero/...dero-advies-gevraagd

transalpclub.nl/forum/techniek-varadero/...-km-standen-varadero

transalpclub.nl/forum/techniek-varadero/1033-aankoop-varadero

transalpclub.nl/forum/techniek-varadero/...ro-met-hoge-km-stand

transalpclub.nl/forum/techniek-varadero/...eens-benzineverbruik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 nov 2021 21:09 #9 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Varadero waar op letten
Welkom hier Roger, ik weet niet wat je budget is maar ik zou als het mogelijk is voor een zo'n laat mogelijk injectie model gaan, die rijden het strakst en zijn het zuinigst. Als je toch een carb versie koopt vervang dan direct de nokkenas ketting spanners, verder is je dynamo en spanninsregelaar een keer aan de beurt, maar zijn allemaal simpel op te lossen problemen. Als ik nu moest kiezen voor een wereld reis voor een nieuwe ktm of mijn 2004 dero met 140000km dan ging ik met mijn dero.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden