Nieuwe allroad

02 aug 2013 21:35 #1 door Edxrv
Nieuwe allroad werd gestart door Edxrv
En wat zij de reacties op deze lovende recensie?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 aug 2013 22:10 #2 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe allroad

En wat zij de reacties op deze lovende recensie?


Dat het géén all-road is !!!  :-\














Maar best wel een leuke motorfiets hoor, ik ga er wsl wel ééntje kopen  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2013 00:01 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe allroad
Had vandaag na de montage van m'n Motobozzo spotjes ff een hittepauze bij Ten Kate in Nieuw Leusden (niet in de laatste plaats omdat dit de enige motorzaak in de wijde omtrek is met airconditioning...  ;D)

Daar stonden ze allemaa op een rij... de VFR (want dat is het) 1200X Crosstourer, de VFR (want dat is het) 800 Crossrunner, de NC700X en de CB500X.
Leuke brommers, leuk aan te kleden.

Maar... zijn het potentiële clubmotoren voor de TCN?

Nee.

Nog 1,5 jaar geduld...  :-X

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2013 00:39 #4 door AT-Jelle
Beantwoord door AT-Jelle in topic Nieuwe allroad

Nog 1,5 jaar geduld...  :-X


En dan? Honda komt met een laag bij de grondse motor met 4 wielen en een dakje?  :angel:

Want ik zie de huidige ontwikkelingen alleen maar verder van de oer alp af lopen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2013 12:29 #5 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Nieuwe allroad


Want ik zie de huidige ontwikkelingen alleen maar verder van de oer alp af lopen...


Precies.....en dan ook nog zo'n oersaaie lelijke uitlaat........gebruik het kenmerkende design van de huidige 600/650 alp !!!

Groet
Herman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2013 12:53 #6 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Nieuwe allroad

Dat het géén all-road is !!!  :-\

Psies...! Helemaal mee eens!














Maar best wel een leuke motorfiets hoor, ik ga er wsl wel ééntje kopen  ;)


http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2013 13:46 #7 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Nieuwe allroad

  :-\
Maar best wel een leuke motorfiets hoor,


Precies! En als je nou wil dat zoonlief er ook op kan rijden net z'n A2 rijbewijs...... Slimme keuze van Honda.

Ik denk dat als de crisis enigszins voorbij is alle merken wel nieuwe varianten komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2013 17:45 #8 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Nieuwe allroad

Had vandaag na de montage van m'n Motobozzo spotjes ff een hittepauze bij Ten Kate in Nieuw Leusden (niet in de laatste plaats omdat dit de enige motorzaak in de wijde omtrek is met airconditioning...  ;D)

Daar stonden ze allemaa op een rij... de VFR (want dat is het) 1200X Crosstourer, de VFR (want dat is het) 800 Crossrunner, de NC700X en de CB500X.
Leuke brommers, leuk aan te kleden.

Maar... zijn het potentiële clubmotoren voor de TCN?

Nee.

Nog 1,5 jaar geduld...  :-X

Kan jij me het verschil tussen een Crosstourer en een Varadero vertellen dan Bernard
Als de Crosstourrer niet bij TCN past dan past de Varadero er ook niet bij!

Jullie zijn waarschijnlijk allemaal offroad rijders maar gaan aan het feit voorbij dat waarschijnlijk 80% ?
van de leden nooit het verharde pad verlaat en die zijn wel geintereseerd in dit soort motoren en
willen straks ook lekker mee blijven tuffen met "TOERRITJES" op hun (700/1200/cntxcross enz)

Kan iemand dan nader verklaren waarom we geen nieuwe modellen  toe moeten laten?
Alleen maar zeggen ik vind ze er niet bij passen is wat slapjes graag ook motiveren AUB

Het klinkt nu een beetje als:
"Er is een nieuw jongetje op het schoolplein maar hij heeft een brilletje en daarom mag hij niet meedoen"





















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2013 18:50 #9 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Nieuwe allroad
Hoeveel TCN leden willen 1 van de onderstaande motoren kopen (als de TCN deze motoren op zou nemen als club motor)?



1200X Crosstourer
800 Crossrunner
NC700X
CB500X

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2013 19:24 #10 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Nieuwe allroad
Ik wil best een crosstourrer als vervanger van m,n Varadero (effe wachten tot ze wat goedkoper zijn )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2013 21:25 - 04 aug 2013 09:42 #11 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuwe allroad

Hoeveel TCN leden willen 1 van de onderstaande motoren kopen (als de TCN deze motoren op zou nemen als club motor)?
1200X Crosstourer
800 Crossrunner
NC700X
CB500X


Het antwoord op deze vraag zou wat mij betreft niet bepalend moeten zijn of deze motorfietsen nu wel of niet de status van TCN clubmotor kan krijgen.

Als er een discussie over nieuwe clubmotoren wordt gevoerd dan wordt er zeer gemakshalve maar gesteld dat de alle modellen Transalp, de AT en de Varadero allroad motoren zijn. Wat is nu een allroad motor, in het dag dagelijks leven zie je dat een dergelijke definitie / omschrijving vooral ook tijd en sfeer afhankelijk is.
Zonder nu direct een zeer stellige mening hier op het forum te poneren wil ik wel wat relativerende opmerkingen maken als tegen geluid op het soms wel zeer stellige NEE van sommige TCN leden die daarbij m.i. nog steeds geen valide argument hebben kunnen geven waarom een CB500X of een NC700X geen clubmotor zouden kunnen worden.


Toen de eerste Transalp uit kwam had Honda ook echte allroad motoren waar vriend en vijand het over een was dat het echte allroads waren namelijk de XR serie. Toen Honda met de Transalp in Nederland op de markt kwam riep motorminnend Nederland in koor: 'DAMES BROMMER' en de Alp die nu zo hoog wordt opgehemeld was in het begin van zijn carriëre inderdaad een motor die veelal door beginners en dames werd bereden. De Africa Twin is dat nu een echte allroad met z'n 230 kg schoon aan de haak, dan moeten we het vooral maar niet hebben over een Varadero. Natuurlijk kan je met onze huidige club motoren ook off-road rijden maar dat je er off-road mee kan rijden maakt een motor nog geen all-road zeker niet als je deze motoren vergelijkt met een XR. Sjaak Lukuassen, zie: www.sjaaklucassen.nl/index.php?option=co...7&Itemid=250&lang=nl heeft meerdere keren de hele wereld over gereist over wegen, waar menig TCN-lid van zou gruwen, op buikschuivers, maar dat maakt een buikschuiver net als een Varadero, hoe goed 'Valmanero' er ook mee kan rijden, nog geen allroad.
De vlag die de lading m.i. veel beter dekt is de term reis enduro. Met onze motorfietsen, zelfs die met een beperkt aantal pk's zoals de TA en de AT kan je prima reizen. De zithouding garandeert dat je dagen achteréén makkelijk grote afstanden kunt afleggen als je dat vergelijkt met een café racer / buikschuiver. Door de langere veerweg kan je ook 'relatief' comfortabel c.q. gemakkelijk over minder strak geasfalteerden wegen rijden en als het moet zelf een rul zandpad, gravelpad etc etc.

Eén van de oudere leden vertrouwde mij een keer toe dat de Transalpclub ooit was opgericht voor alleen maar Transalpen en dat de Africa Twin zo dicht bij de Transalp stond die eigen ook wel toegelaten moest worden. Dit was volgens hem ook niet helemaal zonder slag of stoot gegaan maar uiteindelijk werd de AT ook een clubmotor. Toen Honda de Varadero als de officiële opvolger van de Africa Twin presenteerde waren er binnen de TCN veel bezwaren tegen de Varadero als clubmotor. Na veel discussie en gelobby van een klein aantal leden kon ook de Varadero uiteindelijk een clubmotor worden.

Waar ik nu zo benieuwd naar ben is wat zijn nu de argumenten dat een Varadero wel een clubmotor kan zijn en bijv. een CB500X of een CN700X niet.  Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de argumenten waarom een Transalp XL700V eigen wel een clubmotror kan zijn? Zit hem dat in de naam want ook deze TA heeft geen 21" voorwiel meer dat door velen als een specifiek allroad kenmerk wordt gezien.

Toen de TCN werd opgericht was er bij de founders volgens mij een zeer duidelijk beeld over wat voor soort club de TCN zou moeten zijn. Dat was een beeld / visie die op dat moment mensen bond en bij elkaar bracht. Hebben we bij de TCN anno 2013 eigenlijk wel een beeld over wat voor soort club we willen zijn en welke motoren daar bij horen. Wellicht past de Varadero daar eigenlijk helemaal niet meer bij of juist wel en past daarom de CB500X en de NC700X er juist ook wel prima bij.

Nu verwacht ik niet dat dit een discussie zal zijn die morgen gevoerd is want motorrijders zijn veelal toch wel wat conservatief ingestelde mensen. Ik kan me de discussie tijdens een ALV nog goed herinneren toen het over het gebruik van de GPS en digitale toertocht bestanden ging. Enkele leden waren witheet van nijd dat het uberhaupt mogelijk werd dat er toertochten voor de GPS werden aangeboden. Het zou het einde inluiden van de TCN-toertochten. Inmiddels amper 5 jaar later weten we niet beter meer en brengt de toercie de toertochten in verschillende formaten uit, voor elk wat wils.

Resumé:
- wie kan mij helpen aan de definitie / omschrijving van een allroad motorfiets die breed gedragen wordt binnen de TCN en waaraan alle huidige clubmotoren kunnen worden getoetst
- wie kan mij helpen aan de argumenten dat een Varadero een clubmotor kan zijn en een CB500X en een NC700X niet
- wie kan mij helpen aan de argumenten dat een Transalp XL700V een clubmotor kan zijn en een CB500X en een NC700X niet.

Ik ben benieuwd!!!!!!!!!!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2013 21:55 #12 door Peter M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2013 23:11 #13 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic Nieuwe allroad
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom er zo ingewikkeld wordt gedaan.

Wat is er nou op tegen om nieuwe modellen toe te laten. Dit hoeft niet ten koste te gaan van de gezelligheid in de club.
Maar draagt wel bij in de invloed, de vitaliteit en het voortbestaan van de club.

't is toch schunnig om afscheid te (moeten) nemen van leden als ze één van deze nieuwe modellen kopen die prima aansluiten bij het gebruik en mogelijkheden van de bestaande clubmotoren en activiteiten van de TCN.  :'(
Of dat leden een clubmotor (al dan niet in onderdelen) in de schuur hebben staan om maar lid te kunnen blijven, terwijl ze eigenlijk liever op hun nieuwe honda adventure motor (willen) mee toeren.  :'(
Die zouden, in mijn optiek hun oude fiets beter kunnen verkopen aan een enthousiaste jonge motorrijder die zich vast ook weer aanmeldt na het horen van al die mooie verhalen over activiteiten in de TransalpClubNederland.

Ik vindt de reactie van V-twin dan ook heel goed ingestoken en ben ook heel benieuwd.

Marc

ps. Zelf heel blij met m'n alpje. Wil ook geen afscheid nemen van de club, maar zou dat ook niet willen als ik wel het geld had om één van die nieuwe modellen te kunnen betalen.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2013 23:20 #14 door AT-Jelle
Beantwoord door AT-Jelle in topic Nieuwe allroad
Tja altijd een leuk discussiepunt. Ik heb mij altijd voorgehouden dat de TCN een club is voor Honda allroads voorzien van een V-Twin, waarin de famililijn van de (oer)alp centraal staat. Dat is tenminste een meermaals gehoord argument om de Dominator buiten de deur te houden. Maar tegelijk ook de reden dat ik de 125cc Varadero voor wil stellen op te nemen in de club.

Heb me er eerlijk gezegd niet in verdiept, maar vermoed dat de nieuwe modellen niet allemaal (allemaal niet?) een 2 cilinder blok hebben in een V (achtige) opstelling.

Om nu een oordeel of een motor wel of geen clubmotor zou moeten zijn te maken op hoe deze gebruikt wordt lijkt mij niet terecht. Iemand met bijvoorbeeld een Necaf vind het misschien ook wel leuk om wat toertochtjes te rijden met hier en daar een zandpad. Moet die dan ook lid kunnen worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2013 00:04 #15 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Nieuwe allroad
Punt is dat nu er geen nieuwe clubmotoren meer worden gemaakt  we feitelijk een Oltimerclub zijn !
Het eerste discussie punt zou moeten zijn willen we een Oltimerclub blijven of niet?
Daarna is pas aan de orde welke types geschikt zijn als aanvulling.

Willen we geen Oltimerclub zijn dan  zullen we de (heilige) V Twin  gedachte overboord moeten zetten,
voor sommige een doodzonde voor andere een logische stap die evolutie heet.

Laten wij in wijsheid debatteren.






Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2013 08:54 #16 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Nieuwe allroad
Volgens Wikipedia duurt het nog wel even voor we voor al onz brommers een oldtimercluppie zijn:

Oldtimer

Een oldtimer is een klassiek voertuig waarvan het model al lange tijd niet meer gefabriceerd wordt. Bij een auto spreekt men doorgaans van oldtimer als deze periode meer dan 25 jaar is. Voor andere voertuigen, zoals een bromfiets of een motorfiets rekent men een periode van meer dan 30 jaar.

Is een youngtimercluppie iets?

Kan me zelf overigens heel goed vinden in de definitie van reis enduro zoals V-twin aangeeft. En argumenten waarom niet? Ik kan ze 123 niet verzinnen, tenzij de definitie wordt dat de modellen niet meer in produktie moeten zijn om clubmotor te worden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2013 09:11 #17 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe allroad
Als het om het toelaten als clubmotor gaat dan is de discussie wel/geen all-road of V-twin blok, of wel punt dan ook eigenlijk helemaal niet interessant.
Deze discussies ontstaan ook alléén maar omdat die mogelijkheden er nu, middels het forum, zijn  :-\

Als ik me goed herinner was het toelaten van de Twin destijds een 'hamerstuk' zonder veel poespas. Was het niet zo dat Henk-Jan was doorgegroeid naar de AT en toen hij voorzitter werd het dus eigenlijk vanzelfsprekend was dat de Twin dus ook maar een clubmotor moest zijn? Ik dacht zelfs dat dit er tijdens een speech op een N- of ITT in Luxemburg doorheen gejast werd  :)
Weet 1 van de oudgedienden dit nog precies, of haal ik dingen door elkaar?
Gezamenlijk applaus was er in ieder geval wél  ;)

Over de XLV is helemáál geen discussie geweest. Die was er in ene bij  :D

Vwb de Varadero was het een ouderwetse coup. 1 van de leden had op een ALV voldoende medestanders opgetrommeld om vóór te stemmen en toelating was een feit.

En zo kán het nu met een ander type ook gaan. Ron is een tijdje terug al bezig geweest om eea 'in de week' te zetten hier op het forum. Staat toch inmiddels al op de agenda voor komende ALV Ron?

Of we een oldtimerclub willen worden of niet lijkt me idd een bétere discussie! Met Ron eens dus  :)

Het zou dus ook zomaar kunnen gebeuren dat we over een X-aantal jaren hier de discussie gaan voeren of we dat oude gebakkie van een Transalp niet moeten laten afvloeien als clubmotor  :D  ;) ;)

Groetjes,
René





TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2013 09:20 #18 door Petrus64
Beantwoord door Petrus64 in topic Nieuwe allroad
Ik denk dat je je dat goed herinnerd Rene, zo staat het mij ook bij dat het toendertijd is gegaan. Moet er wel om lachen dat de issues van toen nu nog steeds spelen.  ::)

Grtz
Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2013 09:30 #19 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuwe allroad
Het lijkt mij het beste om alle adventure achtige motoren van Honda bij de club toe te laten, dus de crosstourer en X modellen. Of een motor een allroad is of niet ligt meer aan de bestuurder dan aan de grote van het voorwiel. En nieuwe motorblok concepten tegenhouden lijkt mij ook geen goed idee, als je ziet wat onze huidige clubmotoren aan benzine verbruiken lijkt wat vernieuwing voor de toekomst ook wenselijk. En bedenk ook eens dat een motor als de 500X wat verjonging in de club kan brengen, wij zitten hier met z'n allen maar grijzer te worden, een beetje frisse wind kan geen kwaad.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2013 09:50 #20 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Nieuwe allroad
Effe een steekje onder de gordel. ;)

Waarom alles toekennen aan modellen?
Honda allroad is de drijfveer achter deze club.
Heb niet de illusie dat Honda met vergelijkbare AT's en Transalpen komt.
Deze techniek is achterhaalt en alleen voor "bejaarden" (ben ik er 1 van) 8) 8)
Ze ontwikkelen modellen waar geld mee te verdienen is en dat zijn niet de enkelen die soms
een onverhard pad willen pakken. Er zijn al teveel andere merken die zich hierop specialiseren (KTM, enz.)

Misschien moeten we kijken naar de leden en wat deze leuk vinden om te doen.
Allroad rijden of omgaan met allroad rijders voor de gezelligheid.
Of dat nu een V-twin is of iets anders moet niet uitmaken.
Mensen met een Honda en voorkeur voor gezelligheid, naturelovers (Mud/Sand),
en diverse dagen per jaar fijn een stukje rijden (eventueel met kamperen)

Niet moeilijk doen en twee soorten lidmaatschap :

1 - Hoofdlidmaatschap : Lid is in het bezit van een clubmotor.
2 - Sublidmaatschap : Lid heeft in het verleden een clubmotor gehad en door omstandigheden nu een ander soort motor(Honda).
Natuurlijk wel dezelfde kosten voor beide soorten lidmaatschap.

Keep the flame of TCN alive  ;D ;D ;D ;D

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.096 seconden