Nieuwe allroad

18 aug 2013 21:26 #101 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe allroad
Artikel uit het toonaangevende motormagazine Motor Cycle News van afgelopen week (14 augustus) waarin wordt gesteld dat de nieuwe Africa Twin en kómt, en gebaseerd zal zijn op de XL1000V Varadero:

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2013 21:55 #102 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Nieuwe allroad
Het heeft nu te lang geduurd en teveel nep aankondigingen. Ik wil em nieteens meer zien!  :))

18 aug 2013 22:05 #103 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Nieuwe allroad

Het heeft nu te lang geduurd en teveel nep aankondigingen. Ik wil em nieteens meer zien!  :))

Je neus groeit Pim ,je bent er hull nieuwsgierig  naar.

18 aug 2013 22:35 #104 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Nieuwe allroad
Staan zelfs fouten in dat artikel, zo wordt er pas gesproken van het 750cc blok bij het RD07 model... Kansloos

19 aug 2013 10:35 #105 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Nieuwe allroad

Het is geen allroad en het concept Crosstourer is ook nooit door Honda als allroad op de markt gezet.

Nou, dat is maar nét hoe je het leest:

Zoals de naam al suggereert is de Crosstourer een cross-over tussen een allroad en een sport-toermachine. Aan de ene kant biedt hij met zijn beresterke 1.237 cc V4-motor de opwindende rijeigenschappen van een sportieve toermachine, maar aan de andere kant biedt hij wel de rechte zitpositie, de wendbaarheid en de praktische eigenschappen van een avontuurlijke allroad, waarmee je zelfs met twee man en bagage probleemloos naar de meest afgelegen bestemmingen rijdt.

Nee. Het is geen volwaardige allroad. Maar dat is de Varadero in mijn ogen ook niet, of mis ik een heel groot verschil tussen deze twee modellen?

Ik denk dat het belangrijker is om de discussie te voeren watvoor club we nu zijn en of we het nóg leuker kunnen maken. Overigens zou ik ook stemmen voor de dominator, ook al zijn er maar een handjevol van in Nederland. Mijn belangrijkste punt is dat als ik een nieuwe, zelfde soort motor koop (zeg Dominator, AT, Varadero, of...) dat ik gewoon heel graag bij onze club wil blijven.

Als ik er nu voor kies om een meer avontuurlijke motor te kopen (van Transalp naar Dominator), mag ik me niet meer aansluiten bij die club van mensen waar ik me thuis bij voel, die hetzelfde willen doen, zelfde interesses hebben en *bijna* op dezelfde motor rijden. Ik vind dat raar, want onze club is al een hele poos geen échte merk-type club meer.

“Never Stop Exploring”

19 aug 2013 11:06 #106 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Nieuwe allroad
Wel mooi dit!

Kunnen we eindelijk ophouden met de discussie om andere types motoren toe te laten tot de club, omdat we anders een oldtimerclub worden. Of ik 'em uiteindelijk wil hebben weet ik natuurlijk nog niet, maar ga mijn spaarvarken wel vast klaarzetten!

8) ;) ;D

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

19 aug 2013 17:24 #107 door jomakra
Beantwoord door jomakra in topic Nieuwe allroad
Mooi filmpje,...... wel of geen offroad zit dus gewoon tussen de oren.

Nu maar wachten op de nieuwe Africa Twin   8) 8) 8) 8)

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

19 aug 2013 18:53 #108 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Nieuwe allroad

Kon ik dat ding maar ff supersizen.... Verhelderende test.

11 okt 2013 21:49 #109 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe allroad
Wat ik nou vandaag weer op mijn speelpleintje vond  ;)

Okay, het is geen X  :-\ maar was toch wel leuk om even te proberen  :)
Leuk motorfietsje  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

11 okt 2013 22:11 #110 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Nieuwe allroad
Altijd leuk om eens wat anders te proberen dan vaste prik toch? ;D

Soms verrast het je nog ook.

06 nov 2013 11:36 #111 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Nieuwe allroad
Dus morgen is het zover, de nieuwe Twin?

www.eicma.it/en/

:o

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

06 nov 2013 13:53 #112 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Nieuwe allroad
mijn beste club leden,

In mijn stulpie wordt met regelmaat  verder gesproken over zaken die op het forum spelen, dus ook deze

En ondanks dat vele een uitgesproken mening hebben wordt er weinig echte actie ondernomen om die mening om te zetten in daden.
Ik persoonlijk vind dit jammer.
Te vaak wordt er naar het bestuur gekeken alsof zij de keuzes moeten maken.
De keuzes liggen bij de leden en nergens anders.

Echte lobby zie ik zelden plaatsvinden , maar ook geen acties om het als agenda punt te behandelen .

Het constant uitstellen van vanzelfsprekende keuzes  zie ik als een bedreiging binnen onze club.
afscheiding kan dan wel eens een gevolg zijn, zeker als dit de oplossing biedt voor de verschillende stromingen binnen de tcn
ik noem als voorbeeld  all road maniacs
En sinds die  tijd is het aantal off road aktiviteiten wel opgelopen om verdere leegloop af te remmen
Nu zie je juist veel leden op beide fora vertoeven en deelnemen aan de aktiviteiten
Het opnemen van nieuwe modellen als clubmotor en/of het vinden van een oplossing voor die leden die toch kiezen voor een andere motorfiets maar de TCN nog steeds in hun hart dragen zie ik als een prioriteit binnen onze gelederen voor 2014.
Als de huidige regels nieuwe inzichten beperken kun je twijfels hebben of deze regels nog aansluiten bij dat wat er speelt onder de leden.
We hebben het tenslotte over mensen die gezamenlijk iets delen namelijk het MOTORRIJDEN en dit is voor vele nu nog op een transalp. twin of varadero maar zou dus ook moeten kunnen op een cross tourer ,nc 700 etc
Deze modellen beschouwd Honda als waardige opvolgers
Die keuze voor een dergelijk model is voor een ieder zeer persoonlijk maar zou geen belemmering meer moeten zijn voor de TCN enkel op het feit dat de inzetbaarheid afwijkt van hoe de huidige TCN leden er over denken.
Je ontneemt daarmee je eigen toekomst
Ik zou het toelaten van andere Honda(all road) modellen daarom toe juichen alsmede erg trots zijn als we ook de leden die kiezen voor een ander model binnen onze club gelederen acepteren als zij dit wensen
We  zouden hiermee bevestigen dat we de meest leuke motorclub van Nederland blijven.

Ik hoop dus van harte dat de gewenste agenda punten daadwerkelijk tot resultaat kunnen leiden

06 nov 2013 15:08 #113 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe allroad
Het is toch alleen zaak om dit op de agenda te krijgen, maar dan nog is het blijkbaar onvoldoende.

Volgens mij is er (nog) geen principe besluit genomen door het bestuur om dit aan de leden voor te leggen.
Willen de leden wel of niet dat er uitbreiding komt van de clubmotoren.
De vraag hierom is al veel vaker gesteld.

Daarna kun je pas beslissen bij een ja, welke je dan wel en niet gaat toelaten.
Wat mij betreft mag zowel 1 als 2 op de agenda.

Jij als bestuurslid kunt dat zelf ook inbrengen Ad. :-*

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

06 nov 2013 18:46 #114 door Menno
Het is niet aan het bestuur dit te besluiten. De leden brengen (tijdig) agendapunten aan en de ALV stelt de definitieve agenda vast.

Het is dan ook ten onrechte niet ingebracht op de ALV van 2013 daar deze punten te laat voor de ALV 2012 waren ingebracht en zijn doorgeschoven naar de ALV van 2013. Het bestuur heeft zich vervolgens achter een niet representatieve enquete en niet significante uitslag verschuild en dit niet gedaan.

06 nov 2013 18:52 #115 door GK
Beantwoord door GK in topic Nieuwe allroad
geen verstand van het bestuur en zo hier, maar is dit niet een beetje off topic  :angel: C:-)

06 nov 2013 19:04 #116 door Menno
ENORM OFF TOPIC

06 nov 2013 19:10 #117 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Nieuwe allroad
;D

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

06 nov 2013 21:29 #118 door Menno
@Dannye: schreeuwen is  jouw interpretatie, geheel en al van jou.

06 nov 2013 21:39 #119 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuwe allroad
Menno zulke grote letters wordt op internet en in tekst berichten algemeen gezien als schreeuwen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

06 nov 2013 22:46 #120 door Bill
Beantwoord door Bill in topic Nieuwe allroad

Is het een idee om het 'nieuwe clubmotoren' vraagstuk op een mooie zomerse NTT 2014 zaterdagavond (na een mooie Zomerse rit) te beslechten?
Vanuit de clubkas een vat bier en wat kratten fris (voor de dagjes-leden) aan laten rukken.
Iedereen kan een avond lang het toneel pakken.
En dan om 23:00 stemmen. (bijtijds, zodat dagjes-leden ook blijven om te stemmen)

Begrijp ik het nou goed? Ga jij het NTT2014 organiseren? Staat genoteerd zal het direct meenemen in de commissievergadering ;D ;) ;D

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.120 seconden