Nieuwe allroad

16 aug 2013 08:36 #81 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe allroad

Weet iemand hoe de yamaha tenere club is?  :-X


Ja... TCN... Tenere Club Nederland  ;D >:D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2013 12:18 #82 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Nieuwe allroad

Ja... TCN... Tenere Club Nederland  ;D >:D


Oh fijn! Dan kan ik over 15 jaar, wanneer de huidige tenere 660 betaalbaar is nog steeds meedoen  ;)

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2013 14:38 #83 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Nieuwe allroad
Ik voel me thuis bij de TCN en daar gaat het mij om. En een andere motor.... Er is m.i. niets op de markt wat aan het pakket dat onze clubmotoren kan tippen.


Zo denk ik er ook over!  :)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2013 15:22 #84 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe allroad
Dát zou ik niet te snel roepen, Sandra...  :D Krijg net via Mense Landlust de volgende informatie toegespeeld:

"...Honda wil zijn aanwezigheid in het allroad-segment uitbreiden met een opvolger van de Africa Twin. Ruim 25 jaar nadat Honda begin 1988 de Africa Twin op de markt bracht zou het aan een opvolger voor die legendarische motor werken. Honda's huidige 'allroads' zoals de NC700X en de VFR1200X Crosstourer zijn niet of nauwelijks inzetbaar voor offroad werk. Daarom zou Honda werken aan een 'hoogpoter' met offroadcapaciteiten. Het gerucht gaat dat die motorfiets (Let op, nu komt het!  ;D ) deels gebaseerd zou zijn op de Honda Varadero.

De nieuwe allroad zou ondermeer een beroep op de aandrijflijn van de XL1000V doen. Maar de vraag is nog maar of die typenaam behouden blijft (NB: de naam Africa Twin is immers al voor de US markt geregistreerd als 'registered trademark'!). Een bron die dicht bij Honda staat, heeft het immers over de Honda CRF1000X. Een typeaanduiding die regelrecht naar Honda's huidige offroad modellen verwijst. Sinds begin dit jaar is Honda opnieuw officieel aanwezig in de Dakar rally; allicht om het publiek warm te maken voor een Honda allroad met offroad capaciteiten...

Volgens onze bron is de komst van de Africa Twin opvolger dichtbij. "Telkens wanneer ik de typeaanduiding CRF1000X laat vallen bij topmensen van Honda, beginnen deze ongemakkelijk op hun stoel te schuiven". De introductie van de offroad gerichte Honda allroad zou dan ook al voor dit najaar (2013) ingepland zijn..."

Bron: DeMotorSite.be

De opmerking dat 'De Varadero was op zijn beurt een opvolger van de Africa Twin' heb ik voor het gemak en ter voorkoming van beschadiging aan tere Africa Twin zieltjes ff weg gelaten... Oeps, heb ik het toch geschreven... ;)

Wees gerust, niets is minder waar. Maar denk dat we dat CRF1000X Africa Twin verhaal maar eens in de gaten moeten houden...
Oja, plaatje hadden ze er ook bij:

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2013 16:25 #85 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Nieuwe allroad



Met het blok van de Dero is niet veel mis, behalve het verbruik. Ik hoop zelf op twee versies, een 800 en een 1000 cc. Maar eerst zien, dan geloven het blijft immers Honda.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2013 17:39 #86 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe allroad

De Crosstourer (nogmaals) is een hele goede, degelijke motor, maar van het type die nergens in uitblinkt. Wat overigens ook telkens in vergelijkende testen met bv de GS1200, de Tiger Explorer 1200 en de KTM 1190 bij herhaling wordt bevestigd... alleen de Versys 1000 komt er slechter uit...


Heeeeee verrek, dat roept herinneringen op  ???
Exact dát had de Varadero óók!

De Crosstourer is dus wél een waardige opvolger van de Varadero Bernard  8)
Waarom dan niet toelaten als clubmotor ?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2013 19:06 #87 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Nieuwe allroad
Ja Horseman probeer jij "Doktor Bernard" is op andere gedachten te brengen mij lukt het niet, omdat
hij er niet oppast met z,n 2,14 meter lengte moet tie gelijk van de hele Crosstourer niks meer hebben,
Terwijl kortpotigen zoals ik waarschijnlijk wel de kwaliteiten van deze mooie v4 kunnen benutten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2013 20:04 #88 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Nieuwe allroad
Mannen, dr Bernard is bij lange na geen 214, zelfs ik haal dat niet. Maar feit is dat die Crossflopper bij mij in mijn bilnaad blijft zitten als ik eraf stap. Weet niet waar dat meer over zegt... De Crosslooser of mijn gluteus maximus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 aug 2013 22:48 #89 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Nieuwe allroad
Menno, dat is nou juist het punt, omdat die motor jullie niet past hoeft het nog niet een slechte motor te zijn
voor TCN. Voor de korte man is de Varadero groot en hoog , de Crosstourer zal voor een hoop wellicht de oplossing zijn.Wat voor nadeel kan deze motor voor de club hebben dan ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2013 07:24 #90 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Nieuwe allroad
Geen nadeel.


Slechte motor heb je mij niet horen zeggen... Maar concept slaat niet echt aan want heb jij ze al regelmatig in het wild gezien? Ik ééntje, en dat was dan ook echt de eerste! en de tweede telt niet want dat was de Demo van Mulders motoren. Net zoiets als de VFR1200, die zie ik vooral veel als 2e hands bij de dealers. Ook Honda geeft aan dat er erg weinig van worden verkocht, en de markt heeft altijd gelijk.


Een 2e handsje scoren gaat ook moeilijk worden op die manier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2013 16:38 - 17 aug 2013 18:10 #91 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Nieuwe allroad
Is de XLV 750 dan wel ooit veel verkocht toendertijd, lijkt me niet en betrouwbaar blijken ze ook niet te zijn
en voor een 2e handsje moet je ook flink zoeken, en toch wil iedereen hem bij de club hebben.
Hoeveel XLV, tjes zijn er eigenlijk aangesloten bij TCN? 20 ofzo?  nou laten er ook een stuk of 20 lid worden
met een Crosstourrer ,leuk toch zo,n exotische exemplaar ertussen waar iedereen over twintig jaar van zegt
"wat een leuk apart ding is dat toch"
Echt een goede reden om de crosstourrer niet toe te laten heb ik nog niet gehoord Menno.
Alleen maar sentimenten.

Blijft 1 vraag over:  Wat voor schade kan TCN oplopen als de Crosstourrer word toegelaten bij de club????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2013 18:56 #92 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Nieuwe allroad



Zucht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 aug 2013 19:06 #93 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuwe allroad
ik zeg: even rustig afwachten en straks met z'n allen om een nieuwe AT RD0nogwat ;D

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2013 13:47 #94 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe allroad
Rene: Stap eens van je GS af en ga eens (uitgebreid) rijden met de Dero van de laatste generatie, een Alp van de laatste generatie en een van de laatste Africa Twins. Stap vervolgens op de Crosstourer en je zult precies snappen wat ik bedoel.

Ik spel het nog eens... Het is geen allroad en het concept Crosstourer is ook nooit door Honda als allroad op de markt gezet.
Ff parallel trekken: Een Hyundai Santá Fé of een Mazda CX5/CX7 met 2wd zijn nét zo puur offroad als een Land Rover Devender 110 of een Jeep Wrangler.

We zijn het er over eens dat dat niet zo is.

Ron: je bent met je Crosstourer van harte welkom op www.vci-forum.com !  ;D

En idd... slechts 2,04m... scheelt toch al weer 8 centimeter met Menno...  :))

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2013 14:01 #95 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Nieuwe allroad
De crosstourer met zijn V4 als club motor opent natuurlijk ook de deuren voor mijn pan Europeanen met zijn V4. Beiden zijn tourmotoren dus kunnen we mooi twee modellen toevoegen aan het palet club motoren.

Overigens hebben we het all-road model al losgelaten met het toelaten van de Varadero, dus ook daar hoeven we ons niet schuldig over te voelen.

Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2013 17:46 #96 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe allroad

all-road model losgelaten


Hoezo Hans,
De Varadero staat nog steeds te boek als een Allroad motor hoor.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2013 18:16 #97 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Nieuwe allroad
Tja, er is gewoon op een Dero deelgenomen aan BAT en V-BAT. FF lekker offroad met een CrossTourer zal het pleit dan maar moeten beslechten! Wie ziet het zitten om met zijn CT het toelatingsexamen voor clubmotornn af te leggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2013 19:13 #98 door Driver
Beantwoord door Driver in topic Nieuwe allroad

Ik spel het nog eens... Het is geen allroad en het concept Crosstourer is ook nooit door Honda als allroad op de markt gezet.


Na de verkoop van mijn Africa Twin ben ik overgestapt op de Crosstourer die inderdaad niet door Honda als een echte all road in de markt is gezet.
Ik heb deze motor als toermotor aangeschaft en ben met deze ‘naked Pan European’ als ex ST1300 rijder erg tevreden.
Toch kriebelt het wel een beetje als ik bijvoorbeeld weggetjes in de Dolomieten zie die ik met een all road wel had ingeslagen maar nu maar voorbij rijdt.
Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik destijd zowel met mijn Africa Twin uit 2000, en mijn BMW R1200GS, uit 2008, altijd mijn handen vol had aan het off road rijden met deze motoren.
Misschien ligt dat meer aan mijn rijkunsten dan aan de beide motoren, maar in een beetje ruig terrein vind ik beide machines te zwaar, ondanks mijn fysiek en lengte van 1,96m.
Op mijn verlanglijstje staat daarom nog steeds een lichte (Honda)1 cilinder waarmee ik de oude Militärstrassen in de Franse en Italiaanse Alpen kan bedwingen.
Heb ooit een week enduro gereden op een KTM 400 in Andorra en de Spaanse Pyreneeën. Prima motor, maar nou niet echt geschikt om comfortabel langere afstanden mee af te leggen en te reizen. 

Ik hoop daarom dat Honda met een niet al te zwaarlijvige All Road op de markt komt waarmee je ook goed kunt reizen.
De tijd zal het leren, en aangezien ik meestal om de 3 jaar van motor wissel zal ik als Honda met een dergelijke motor op de markt komt deze zeker op m’n shortlist zetten.
Maar dan wel graag in de kleuren van mijn voormalige Africa Twin; rood, wit, blauw (Sahara Desert Blue Metallic)  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2013 19:23 #99 door len_tour
Beantwoord door len_tour in topic Nieuwe allroad
Ik vraag me nu al de hele tijd af hoeveel leden overwegen een CrossTourer aan te schaffen. Daarnaast vraag ik mij af hoeveel van die mensen gaan met hun huidige clubmotor offroad (=daar waar een annakee tekort schiet  >:D ). Gaat het om offroad, dan kun je beter de dominator ed toelaten. Gaat het om het allroad uiterlijk van een motor, ongeacht de prestaties offroad? Dan zouden er wat meer modellen van het asfalt-adventure type bijkunnen.

Of gaat het om de mensen want dan maakt het niets meer uit. Ik heb net zoveel lol met een KTM-rijder als met een AT-rijder, zet koffie voor een BMW-rijder met pech en wordt geholpen aan ducktape door een Yamaha-rijder. Tja.....


Op mijn verlanglijstje staat daarom nog steeds een lichte (Honda)1 cilinder waarmee ik de oude Militärstrassen in de Franse en Italiaanse Alpen kan bedwingen.


Heb die straten, net als een aantal clubleden op clubfietsen, gedaan. De eerste week samen met een Triumph Tiger 800, een Suzuki V-strom en een Honda Silverwing!!!!!! (bijna allemaal zonder echte offroad ervaring)  Later met een KTM-Adventure een AT en een heel klein vrouwtje op een BMW F650 (de laatste ook zonder offroad ervaring). Dus die droom moet je gewoon doen ongeacht welke brommer je hebt!

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2013 19:31 #100 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuwe allroad
kijk hier eens naar:
,  wordt hier een beetje duidelijk waar zo'n motor niet voor is gemaakt maar wel wat er mee kan. Al dat gejammer dat je er niet mee offroad kan raak ik best wel beu, inderdaad het is geen enduro van 100kg, maar dat is een alp en AT ook niet, crosstourers, varadero's en aanverwanten hebben andere kwaliteiten, namelijk die van ultieme reismotor, probeer dat maar eens met je endurootje, prettige reis ;). Ik had aanvankelijk ook nogal twijfels over mijn varadero (gewicht en groot) , maar ik ben er nu 3 weken mee op pad geweest naar Corsica, door zwitserland, italie en door zuid frankrijk terug, vele kleine slechte weggetjes, door regen glad van de modder en ik moet zeggen de varadero heeft me verbaasd, echt een fijn ding om een hele dag mee op pad te zijn, ook als de omstandigheden slechter worden geeft de motor me een vertrouwder gevoel als mijn AT waar ik 11 jaar mee heb gereden. Oke de Dakar rally ga je er niet mee winnen, maar verder ben ik wel om, die dero gaat nog een heel tijdje blijven.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.148 seconden