Nieuwe allroad

04 aug 2013 11:48 #21 door wimj
Beantwoord door wimj in topic Nieuwe allroad
Ik zou me eigenlijk niet met de discussie moeten bemoeien omdat ik mijn contributie niet zozeer vanwege het lidmaatschap alswel als vorm van dank voor het forum betaal.
Toch: zou het niet het simpelst zijn om de TCN als subtitel 'club voor Honda allroads' te geven en dié modellen te accepteren die Honda zelf als allroad bestempelt? Zou een hoop geOH schelen en meer potentiele leden opleveren.
Just my 2 cents... :P

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2013 12:14 #22 door AT-Jelle
Beantwoord door AT-Jelle in topic Nieuwe allroad

Ik zou me eigenlijk niet met de discussie moeten bemoeien omdat ik mijn contributie niet zozeer vanwege het lidmaatschap alswel als vorm van dank voor het forum betaal.
Toch: zou het niet het simpelst zijn om de TCN als subtitel 'club voor Honda allroads' te geven en dié modellen te accepteren die Honda zelf als allroad bestempelt? Zou een hoop geOH schelen en meer potentiele leden opleveren.
Just my 2 cents... :P


Lijkt mij een prima uitgangspunt. En kan mij ook de discussie een paar jaar terug herinneren of de naam TCN niet gewoon Honda Allroad Club moest worden. Maar indien dit doorgevoerd wordt moeten we niet alleen kijken naar het heden en de toekomst, maar ook naar het verleden. En dus ook de modellen die Honda in het verleden gemaakt heeft en aan de voorwaarden voldoen opnemen in de club.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2013 15:09 #23 door Stefan Wilting
Beantwoord door Stefan Wilting in topic Nieuwe allroad

Lijkt mij een prima uitgangspunt. En kan mij ook de discussie een paar jaar terug herinneren of de naam TCN niet gewoon Honda Allroad Club moest worden. Maar indien dit doorgevoerd wordt moeten we niet alleen kijken naar het heden en de toekomst, maar ook naar het verleden. En dus ook de modellen die Honda in het verleden gemaakt heeft en aan de voorwaarden voldoen opnemen in de club.

Ik heb deze discussie al een hele tijd gevolgd, ik heb zelfs de archieven van het forum er op nageplozen maar ik kan nergens argumenten vinden die hout snijden (behalve veel sentiment).
Staat r ergens in de statuten welke modellen motoren bij de club mogen? of is het een kwestie van voldoende stemmen op de Algemene Leden Vergadering?
In dat geval zou het een optie zijn om ieder lid zijn mening te kunnen laten geven VOOR de ALV. Dit kan goed dmv een oproep in de Transalper om een poll in te vullen op het forum of via google..

Velen zullen roepen dat het stemmen voor of tegen iets alleen op de ALV zelf kan, maar als ik naar mezelf kijk heb ik niet de tijd om 3 tot 4 uur heen en terug te reizen naar een vergadering voor iets wat prima digitaal opgelost kan worden.

Ik denk dat je het als een soort referendum moet doorvoeren, als de meerderheid van de leden het er mee eens is kan het bestuur eigenlijk niet anders dan de mening van de leden te respecteren en de wijziging doorvoeren.

(heb je natuurlijk wel de vraag wanneer heb je een meerderheid, 51% van alle leden, of 51% van alle stemmers)

een idee voor de alv zou sowieso zijn om meer digitaal te werken, misschien kunnen we de alv zelfs digitaal bijwonen. een webcam op een laptop en een tijdelijk mailadres voor vragen zou al leuk zijn.

We zijn een landelijke vereniging en op die manier kun je een veel groter percentage van je leden actief bij de besluitvorming betrekken.
(of zijn we bang voor de stem van het volk?)

Motorcycling is not a crime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2013 21:47 #24 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Nieuwe allroad
Als je voor 400 leden een enquête wilt houden met een gangbare significantie moet je 196 ingevulde formulieren hebben.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2013 06:55 #25 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Nieuwe allroad
Leuk idee... Livestream voor de ALV en een online discussie over de onderwerpen. Online stemmen... Geweldig idee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2013 07:27 #26 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Nieuwe allroad
Zou het wat zijn om dagelijks Honda NL via hun facebook te vragen of ze al bezig zijn met een echte allroad?

Honda,

Na wat sarcastische opmerkingen her en der, wilde ik toch graag vragen of jullie al bezig zijn met een waardige opvolger van de XL/XRV modellen?

Groeten, Dennis


Het zou toch leuk zijn als 100....200......300? TCN leden dat dagelijks zouden vragen....  staan we daar ook weer op de kaart  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2013 09:22 #27 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe allroad
Oei... ff niet online geweest en zie daar, wat een reacties! Wel een hele leuke discussie (die overigens ook ieder jaar weer terug komt...  ;D )
Tot op heden heeft het echter nog nooit tot een concreet voorstel geleid op de Algemene Ledenvergadering... dus... Wederom de vraag... Wie kopt 'm in in januari 2014?  ;)

@ Ron: waarom de CT niet en de Varadero wel?

Heel simpel op te lossen door te kijken naar de 'stamvader' van onze club, de Transalp:

Die heet immers 'XL600V'. Daarna kwam de XL650V en de XL700V.
De Varadero is de XL1000V en beetje knuppelend in het spreekwoordelijke hoenderhok zou je de XL125V er ook nog bij mogen doen...  ;)
Ook de 'oer' stamvader is een XL(V): XLV750R.

Een kniesoor zou dan kunnen stellen dat de Africa Twin buiten de club hoort: Dit is immers een XR(V) (XRV650, XRV750). Maar niets is minder waar, want de allereerste XRV650 (Help me ff... was dat niet de RD03?) leunde technisch enorm op de Transalp XL600V: Zelfde frame, en - nagenoeg - hetzelfde motorblok.

Echter: géén van deze 'clubmotoren' is een echte offroad maar een 'allroad'. Dat wij het er binnen de TCN van hebben gemaakt, doet niets af van het feit dat Honda deze motoren niet heeft ontwikkeld als offroad. Daarvoor hadden ze destijds de XL, CR en noem maar op. Met één uitzondering, en da's die XLV750R (RD01) weer. Maar echt succesvol is de XLV750R in het zand ook niet echt geweest... 

We hebben een kern actieve leden die heel graag offroad rijden. Maar zelfs binnen die kern, trekt men liever een dominator uit de schuur dan zelf op één van onze clubmotoren de bagger in te gaan... Dus da's ook weer betrekkelijk...  ;D
Overigens is deze actieve kern op pak 'm beet 800 leden ook nog eens erg klein. Het merendeel zal met z'n Alp, Twin of Dero nooit het asfalt of de klinkers verlaten... Vrijwillig bedoel ik dan...  ;D

De Duitsers hebben de enige- echte naam voor onze clubmotorfietsen: Reisenduro. Die dekt de lading nml volledig, want stuk voor stuk (Alp, Twin en Dero) zijn het dé ideale en betrouwbare partners voor (lange) motorreizen die niet op hoeven te houden als de verharde weg dit wel doet. En is dat nu niet mooi?

De CT (Crosstourer) is géén XL(V), maar een VFR(1200X). Dus: hoort prima thuis bij de VFR Owners Club Nederland. Geld ook voor de Crossrunner die eigenlijk gewoon de 'oude' VFR800 is.

De discussie over de NC700X en CB500X vind ik overigens wél van een andere orde omdat (ff los gezien van het crossover concept) dit eigenlijk een nieuwe categorie motorfietsen is.
Eigenlijk een soort van evolutie, maar dan naar beneden (marktgewijze...) gericht.

Dan de discussie 'Oltimerclub'... Wat is hier mis mee? Enige van de meest actieve auto- en motorclubs die ik ken, zijn oltimerclubs.

Eigenlijk is deze posting dus een klein beetje een herhaling van die van Bram (waar ik me ook volledig in kan vinden!)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2013 10:02 #28 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuwe allroad
das een beetje vreemd Bernard, je zou de CT niet toelaten vanwege een ander motorblok concept maar de NC en CB wel, de blokken van die motorfietsen staan eigenlijk nog verder weg van de TA. een CT heeft dan tenminste nog een V blok. Ik zou dan zeggen, alle 3 erbij of geen 1 erbij.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2013 10:55 #29 door Stefan Wilting
Beantwoord door Stefan Wilting in topic Nieuwe allroad

Als je voor 400 leden een enquête wilt houden met een gangbare significantie moet je 196 ingevulde formulieren hebben.


Dat zou een goed uitgangspunt kunnen zijn.
en dan 51% van deze stemmers die voor (of tegen natuurlijk) stemmen.

Motorcycling is not a crime

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2013 10:55 #30 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe allroad

das een beetje vreemd Bernard, je zou de CT niet toelaten vanwege een ander motorblok concept maar de NC en CB wel, de blokken van die motorfietsen staan eigenlijk nog verder weg van de TA. een CT heeft dan tenminste nog een V blok. Ik zou dan zeggen, alle 3 erbij of geen 1 erbij.


Zit voor mij een andere gedachte bij, Artuur. Dat is dat de VFR1200X in beginsel een VFR is en door Honda (was immers bij de persintro...) duidelijk met een zwaartepunt 'TOER' is neergezet, waar de Alp, Twin en ja, zelfs de Dero, als 'Adventure Sport' of 'Dual Sport' zijn neergezet. Vwb de CB500X en de NC700X... deze twee vind ik met name symphatiek omdat deze motorrijden betaalbaar houden. De TCN is beslist géén eliteclub (en das een vet compliment) maar een motorclub die (avontuurlijk...) motorrijden betaalbaar wil houden. Daar past het nieuwe concept van de 500 en 700X in mijn beleving, heel goed in!  ;)

Ik noem bewust niet het motorconcept (zoals dat volgens mij wel in de statuten / huishoudelijk reglement is opgenomen). Want stél nu, dat Honda morgen ineens uitkomt met een werkelijk geslaagde her-interpretatie van de Africa Twin, maar dan met een staande tweecylinder ipv een 'V' blok? Zo'n motor, die qua beleving wel bij de TCN zou passen, zou je dan bij voorbaat buitenspel zetten...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2013 13:49 #31 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe allroad
Dat klopt, Danny (Ron: excuses, was me doorgeschoten  :-[ Ik zal me pijnigen met stokslagen!).

De uitleg op de ALV was: "Uit de enquête is gebleken dat er weinig draagvlak is voor de toevoeging van (de Crosstourer?) als nieuwe clubmotor, derhalve is het niet aan de ALV voorgelegd"

Wordt dus wel degelijk vervolgt in januari 2014!  ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2013 15:23 #32 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Nieuwe allroad
Maar de tijd is snel veranderd Bernard nu de Transalp ook niet meer gemaakt word dringt het bij iedereen
door dat het roer misschien wel om moet.
Wat maakt het dan nog uit hoe zo,n motor heet of hoe Honda hem in de markt heeft gezet,de CT kan
naar mijn mening net zoveel als de Varadero en is gewoon zijn opvolger.
Want volgens jou stelling zou de CT dan weer wel erbij mogen als ze hem Varadero hadden genoemd.
Denk dat jij nog de enige bent die in die hokjesgeest denkt.En het is toch juist mooi een volbloed toerfiets
binnen de club die mooi is om te bouwen tot een Africastourrer ofzo (zie het zo voor me)

Het hele hoofdstuk komt tijdens de ALV onder de hamer weet ook niet hoe dat er precies uit komt te zien
in januari maar mijn gevoel zegt dat het er weleens doorheen zou kunnen komen,dan moeten we eigenlijk
wel weten wat de meeste leden wel of niet zien zitten aan modellen.(het zal nog een hele kluif worden) ???

PS je hoef jezelf niet te pijnigen hoor lange ik pak je wel aan op,t forum

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2013 15:41 #33 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe allroad
Tnx Ron!  :-*  ;)

Hokjes hou ik niet van, Ron, wees gerust... anders zou mijn opstelling tov de 500 en 700X wel anders zijn. Mijn opstelling naar de VFR1200X zou écht niet anders zijn als deze 'Varadero' of 'Grand Transalp' genoemd zou zijn ipv Crosstourer.
Maar... heb inmiddels al wel voldoende kilometers op de VFR1200X bijelkaar gesprokkeld om te kunnen stellen dat dit écht een totaal andere motorfiets is dan een 'allroad'.
Proefrijden op die andere twee begin ik niet aan... Moet ik meesteppen...  Met m'n knieën... ;D

De (overigens goede) kwaliteiten van de VFR1200X doen hier overigens niets aan af. Maar het is simpel weg géén allroad. Lees... Nog minder allroad dan een Varadero.
Maar die Varadero werd in de allereerste testen in 1998 door Moto73 en Weekblad Motor nog 'Grand Transalp' of 'Super Transalp' genoemd, waar bij de VFR1200X wordt verwezen naar een 'Pan European met cross-stuur'...  ;D


De ingeweiden onder ons weten waar deze cartoon naar verwijst...  ;D ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2013 16:40 #34 door Petrus64
Beantwoord door Petrus64 in topic Nieuwe allroad

Zit voor mij een andere gedachte bij, Artuur. Dat is dat de VFR1200X in beginsel een VFR is en door Honda (was immers bij de persintro...) duidelijk met een zwaartepunt 'TOER' is neergezet, waar de Alp, Twin en ja, zelfs de Dero, als 'Adventure Sport' of 'Dual Sport' zijn neergezet. Vwb de CB500X en de NC700X... deze twee vind ik met name symphatiek omdat deze motorrijden betaalbaar houden. De TCN is beslist géén eliteclub (en das een vet compliment) maar een motorclub die (avontuurlijk...) motorrijden betaalbaar wil houden. Daar past het nieuwe concept van de 500 en 700X in mijn beleving, heel goed in!  ;)

Ik noem bewust niet het motorconcept (zoals dat volgens mij wel in de statuten / huishoudelijk reglement is opgenomen). Want stél nu, dat Honda morgen ineens uitkomt met een werkelijk geslaagde her-interpretatie van de Africa Twin, maar dan met een staande tweecylinder ipv een 'V' blok? Zo'n motor, die qua beleving wel bij de TCN zou passen, zou je dan bij voorbaat buitenspel zetten...


Ja zo lust ik er dan nog wel een, toendertijd dat jij de Varadero bij de "Transalp club" wilde hebben was dit ook geen argument. Dat blok kwam bij de VTR 1000 vandaan en speelde wat jou betreft ook geen rol. Dus snap niet zo goed waarom je dit argument nu wel aandraagt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2013 17:30 - 05 aug 2013 17:56 #35 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Nieuwe allroad
Even kort.: ik zie de transalpclub nu als xlv/xrv club.  En motortype=routetype.
En als je naar offroad karakter qua veerweg kijkt zit er wel een rode draad in transalp-africatwin-varadero.
De cb500x blijft daar iig met 138/120 mm mee achter.

We moeten nu naar voren kijken; wat doen we nu dit type uit de handel is. Er zijn een paar scenario's. Die moet het bestuur voorleggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2013 17:42 #36 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Nieuwe allroad
Ja, Doktor Bernadero heeft zich een beetje vast geluld,als toendertijd de Varadero niet bij TCN was gehaald had
Bernard (als overtuigd Vararijder) misschien wel geen lid meer geweest .
Onee hij heeft nog een XLV natuurlijk (gered door de bel)

Maar straks mag ik mooi geen lid meer zijn met me mooie Crosstourrer  :-[

Trouwens ik zat effe te dagdromen over die ""Africastourrer""  is er een handige computerHarry
die wat kan fotoschoppen?
Moet je voorstellen het stoere uiterlijk van een AfricaTwin aangejaagd door een beresterke V4 1200
met 135 PK (powercommander,Lazeruitlaat,K&N filter)

Ik,Ik...... moet... Ik ojee........................doekje? :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2013 17:45 #37 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuwe allroad
veerweg van de varadero SD01 is inderdaad langer maar de SD02/03 zijn ook vrij kort, 155/145. Maar een alp 700 is ook al een stuk korter dan de 600. kan toch geen reden zijn om motorfietsen te weigeren als clubmotor

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2013 18:01 #38 door Petrus64
Beantwoord door Petrus64 in topic Nieuwe allroad
Het lijkt me dat als je de CB en NC wel toestaat dat er geen reden is om de CT uit te sluiten dan. Wees dan consequent vwb de aanname van blokken in de motors. Niet de 1 wel omdat je die wel aanstaat als concept en de ander niet en dan als argument voeren dat het eigenlijk een VFR is want dan is de CB500X ook maar gewoon een CB met een ander jasje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2013 18:37 #39 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Nieuwe allroad
80% van de TCN leden gebruikt de lange veerwegen nooit, maar ze willen straks wel een modernere motor
kopen en toch bij de club blijven ,met het toelaten van een reeks motoren heeft iedereen voordeel !!!

    De Zandhappers      :doen mee met een Dominator
    De Toerrijders          : met Crosstourrer ED
    De woonwerk rijders : met de zuinige NC 700X  ED
    De beginnende rijder: met Varadero125 cc  ED

De voordelen : breder spectrum (Intensiever offroad & intensiever Tour)
                      : meer leden (dus meer activiteiten)
                      : jongere leden  (we worden grijs)    of kaal.....oke!
                      : drukker bezocht forum
                      : meer copij voor de Transalper
                      : Ad Mies en Hans Schaap Krijgen het drukker( zij moeten ook eten)

De nadelen    :  Ik zie ze niet ,u wel?
                      ( Meld u rustig u bent dan wel de eerste maar we zullen niet boos worden) >:(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2013 20:06 #40 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuwe allroad
ik ga hierin met je mee Ron, alleen als je de ouwe dominator toelaat kun je dan ook met een SLR of FMX lid worden, of nog ouder een XR of XL

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.127 seconden