Nieuwe allroad

05 aug 2013 21:47 #41 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Nieuwe allroad

ik ga hierin met je mee Ron, alleen als je de ouwe dominator toelaat kun je dan ook met een SLR of FMX lid worden, of nog ouder een XR of XL

Ja ,voor je het weet heb je 15 mogelijke modellen en das ful, wellicht kunnen we een rijtje maken
van eventuele modellen : 1 Crosstourrer
                                        2 Crosrunner
                                        3 CN 700 x
                                        4 CB 500 x
                                        5 Varadero 125
                                        6 Dominator
                                        7 XL
                                        8 XR
                                        9 FMX
                                        10 SLR
                                        11  ?

Misschien moet er inderdaad een enguete gehouden worden of zo ,welke modellen wel en niet in de smaak  valt bij de leden . zodat er uiteindelijk een keuze pallet overblijft.


Er zou de leden misschien een aantal vragen gesteld kunnen worden om te kijken hoe de vlag erbij hangt.
wat me zo te binnen schiet:
Vind u dat er met een TCN motor ook offroad gereden moet kunnen worden?
Vind u dat een TCN motor een offroad uitstraling moet hebben ?
Staat u positief tegen over het toelaten van nieuwe modellen ?
Wat is volgens u het voordeel van nieuwe modellen bij TCN?
Wat zijn de nadelen volgens u van nieuwe modellen bij TCN?
Welke modellen zijn volgens u een aanwinst voor TCN ?
Zou u zelf eventueel ooit interesse hebben voor 1 van de nieuwe modellen?

Zoals Eduard al suggereert het bestuur zou hier denk ik het een en ander moeten ondernemen.
De hele kwestie is van te groot belang om er even door te jassen tijdens de ALV .
Iemand ideeen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2013 23:17 #42 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe allroad
Petrus is volgens z'n status geen TCN lid dus ik snap niet waar hij zich druk over maakt...  ;D
Die eerste XLV750R had ik overigens pas 2 jaar na mijn eerste Varadero...  ;) Eneh, het was een Vlaams lid Rene van Vlijmen die de lobbie voor de Varadero aanstuurde op de ALV (en vervolgens zijn biezen pakte, de Varadero Vrienden oprichtte om uiteindelijk van die club de statuten te laten wijzigen zodat 'ie met z'n Pan European ST1300 lid kon blijven). Kun je voor of tegen zijn, de Transalp Club heeft echter met meerderheid besloten om de Varadero als clubmotor toe te laten. Net als destijds bij de Africa Twin en de XLV. En mogelijk a.s. januari bij nog een paar nieuwe clubmotoren, be my guest!  ;)

Denk ook dat je ff mijn posting ietjes beter moet lezen. Dan zie je nml dat ik wel degelijk open sta voor een nieuw motorconcept zoals de NC700 twin. Doet nix, ik spring ook wel eens voortijdig in de conclusies.  :))

Ik haal alleen feiten aan en die zijn dat de Varadero destijds door Honda wel degelijk is geïntroduceerd als een 'dual sport' en in het verlengde van (toen) de Transalp en de Africa Twin is vermarketeert... Dit is bij de Crosstourer (en ook de Crossrunner) niet het geval. Kan ik helaas niet veranderen, daarvoor moet je toch écht bij Ome Honda zijn...  ;)

Eneh, Ron... je bent van harte welkom op www.vci-forum.com met je nieuwe Crosstourer! En bij de Transalpclub als de ALV besluit de CT als clubmotor toe te laten.  :) Oja, ik vind je reactie #40 overigens ABSOLUUT HOUT SNIJDEN. Voor de 'budgetrijders' zou dan overigens weer die CB500X en NC700X bereikbaar moeten worden gesteld als clubmotor, zoals ik ook al eerder suggereerde... Lijkt me nix mis mee.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2013 23:32 #43 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuwe allroad

Ja ,voor je het weet heb je 15 mogelijke modellen en das ful, wellicht kunnen we een rijtje maken
van eventuele modellen : 1 Crosstourrer
                                        2 Crosrunner
                                        3 CN 700 x
                                        4 CB 500 x
                                        5 Varadero 125
                                        6 Dominator
                                        7 XL
                                        8 XR
                                        9 FMX
                                        10 SLR
                                        11  ?

Misschien moet er inderdaad een enguete gehouden worden of zo ,welke modellen wel en niet in de smaak  valt bij de leden . zodat er uiteindelijk een keuze pallet overblijft.


Er zou de leden misschien een aantal vragen gesteld kunnen worden om te kijken hoe de vlag erbij hangt.
wat me zo te binnen schiet:
Vind u dat er met een TCN motor ook offroad gereden moet kunnen worden?
Vind u dat een TCN motor een offroad uitstraling moet hebben ?
Staat u positief tegen over het toelaten van nieuwe modellen ?
Wat is volgens u het voordeel van nieuwe modellen bij TCN?
Wat zijn de nadelen volgens u van nieuwe modellen bij TCN?
Welke modellen zijn volgens u een aanwinst voor TCN ?
Zou u zelf eventueel ooit interesse hebben voor 1 van de nieuwe modellen?

Zoals Eduard al suggereert het bestuur zou hier denk ik het een en ander moeten ondernemen.
De hele kwestie is van te groot belang om er even door te jassen tijdens de ALV .
Iemand ideeen?



Moet je wel duidelijk gaan omschrijven wat er met offroad rijden wordt bedoelt, en wat is een offroad uitstraling? (handkappen verplicht?) In de owners manual van de Varadero staat dat deze bedoelt is voor gebruik op de openbare weg..... kunnen we die alvast afboeken als clubmotor

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2013 00:12 #44 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic Nieuwe allroad


De uitleg op de ALV was: "Uit de enquête is gebleken dat er weinig draagvlak is voor de toevoeging van (de Crosstourer?) als nieuwe clubmotor, derhalve is het niet aan de ALV voorgelegd"


Hoewel je wel degelijk vraagtekens kunt plaatsen bij de kwaliteit van de vragen en de 'verdeling' of representativiteit van de respondenten in het onderzoek bleek t.a.v. de vraag 'Geef aan in welke mate jij vindt dat de onderstaande modellen toegelaten zouden kunnen worden?'
(genoemde modellen: Dominator NX250, Dominator NX650, NX 700X, Crossrunner, Crosstourer)

De Crossrunner was daar het enige model dat een meerderheid (gut gut maar liefst 51%) 'nee' stemmen kreeg. Voor alle overige modellen die genoemd werden in het onderzoek kregen rond 40% 'nee' en gingen de overige stemmen naar de categorieën 'neutraal', 'misschien' en 'ja'. Wat in principe allen antwoordmogelijkheden zijn die het toelaten niet in de weg staat. Dus zou je mogen concluderen dat er voldoende ruimte/draagvlak is om om daar tenminste een diepgaander onderzoek of discussie aan te wijden.

Zie pag 51 en 52 in het onderzoek http://www.honda-allroad.nl/enqueteTCN2012.pdf

Nou kun je elk onderzoek de uitkomst laten krijgen die je wenst. Als je de vragen maar goed stelt of het juiste deel van je populatie enthousiasmeert om te antwoorden.

Kijkend naar de kernvraag van deze hele discussie "Wel of niet nieuwe/andere modellen motoren toelaten in deze club"

Dan zijn er eigenlijk maar 4 vragen nodig:

1. Kunt u zich vinden in de stelling dat de Transalp (TA), de Africa Twin (AT) en de Varadero motoren zijn voor motorrijders die meer plezier halen uit het toeren over wegen en/of ongebaande (of nagenoeg onbegaandebare) paden ipv. de kick van snelheid bij voorkeur op Duitse Autobahnen?
(indien ja, ga naar vraag 2; indien nee, bedankt voor uw medewerking, het onderzoek is hierbij voor u geëindigd aangezien de leden van deze club het bijwonen van begrafenissen niet als clubactiviteit wensen op te nemen)

2. Kent u clubleden die u dierbaar zijn of waar u weleens mee gelachen heeft, en die op een AT of Varadero rijden? Ja /Nee
(indien ja ga naar vraag 3, indien nee, bedankt voor uw medewerking, het onderzoek is hierbij voor u geëindigd u bent te éénkennig voor deze club)

3. Bent u van mening dat indien er nieuwe (Honda) modellen tot de club zouden worden toegelaten, de gezelligheid en de verbondenheid binnen de club verloren zal gaan zoals al bleek toen die verfoeilijke AT en later de Varaderorijders de club binnenkwamen?
(indien ja, bedankt voor uw medewerking, het onderzoek is hierbij voor u geëindigd want u heeft waarschijnlijk al gelogen bij vraag 2 of u rijdt zelf een AT of Varadero en vindt uzelf veel te gezellig; indien nee, ga naar vraag 4)

4. Nu we a.d.h.v. enkele vragen hebben vastgesteld dat u waarschijnlijk tot de categorie leden behoort die: het leuk vindt om met andere (Honda) motorrijders te rijden of te verkeren, de eigen motor stiekem toch de mooiste vindt, graag gebruik maakt van de kennis of welwillendheid van andere leden om jouw 'probleempje' op te lossen etc.

Vindt u dan net als wij, dat als een lid van de club een nieuw model (Honda) dat aansluit bij de categorie uit vraag 1, van harte welkom is om hiermee mee te rijden op een toerrit of deel te nemen aan een andere clubactiviteit ipv hem/haar te verbannen naar de periferie buiten de Transalpclub?
(indien ja, u bent geslaagd voor dit ledenevaluatie-examen; indien nee, bedankt voor uw medewerking, het onderzoek is hierbij voor u geëindigd u bent en blijft van harte welkom, maar we zijn wel 'n beetje geschrokken van uw starre opstelling, dus we zullen u 'n beetje in de gaten houden)

Marc ;D


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2013 01:30 #45 door Petrus64
Beantwoord door Petrus64 in topic Nieuwe allroad
@ Bernard : Gelukkig ben ik de leeftijd dat ik me druk maakte over dit soort dingen al weer een tijdje voorbij. Vind het een interessante discussie dus ik zie de komende postings met genoegen tegemoet.  :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2013 07:50 #46 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe allroad

@ Bernard : Gelukkig ben ik de leeftijd dat ik me druk maakte over dit soort dingen al weer een tijdje voorbij. Vind het een interessante discussie dus ik zie de komende postings met genoegen tegemoet.  :D


Daar zijn we het gelukkig over eens!  ;D

@ Marc:  ;)

Toch maar richting de Honda Allroad Club Nederland... ?  ::)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2013 20:41 #47 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic Nieuwe allroad


Ik droom van een Honda Adventure Club NL ( www.hacnl.nl ) waarbinnen ook evenementen naar Type georganiseerd worden.
Ik droom van Type commissies naar Stammtisch voorbeeld
Ik droom van een Bestuur en sterke commissies die dit soort ideeen ruimte geven en stimuleren.


Volgens mij bestaat die club al Danny (misschien kunnen er een aantal zaken nog wat beter of anders, maar als ik dit lees staat het niet ver van de werkelijkheid van TCN.



Kleine toelichting op m'n eigen post en de reactie van Bernard daarop.
Ik promoot geen enkele naam, maar ben wel van mening dat indien je deze discussie voert terwijl je de naam van de club even terzijde legt, het meer ruimte laat voor een bredere kijk op de onderhavige kwestie.

Marc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2013 14:00 #48 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Nieuwe allroad
snap ergens de discussie wel maar ik ben lid geworden van de trans alp club omdat ik een transalp rijd en bezit. kom uit een merkenclub van oldtimers en klassiekers die ik ook nog heb en die club leeft al jaren en gezellig ook zonder dat er nieuwe modellen bij komen.
Snap eigenlijk niet dat er omdat er geen trans alp meer door Honda gemaakt word de club zich dan niet richt op het rijdend en in stand houden van het aantal transalpen dat er nu nog is in nederland en dat als doelstelling neemt. De club heeft ruim 700 a 800 leden daar droomt menige club van dat er een aantal toekomst gericht wil zijn OK dat kan ik wel snappen maar denk dat je de oudere modellen niet moet vergeten en ook niet dat de meesten niet eens of raod zullen willen rijden maar gewoon op de weg willen touren.
Zelf heb ik de alp gekocht vanwege de zithouding niet om er mee in het zand te raggen.
maar volg de discussie wel verder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2013 15:28 #49 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuwe allroad
De mensen met transalpen ed.rijden meestal veel kilometers, de mensen met oldtimers en klassiekers een paar rondjes per jaar. kortom als je veel wil blijven rijden zal er wel eens vernieuwd moeten worden.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2013 16:48 #50 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Nieuwe allroad
Persoonlijk worstel ik zelf al een poosje met de combinatie naam/dekking van de club. Ik rijd zelf een transalp, dus opzich voel ik me prima thuis.

Als ik eerlijk ben, vind ik de samenstelling vs naamstelling van de huidige club een beetje apart. Vooropgesteld dat ik absoluut pro andere modellen ben, geeft het me een gevoel dat er iets niet klopt. Uiteraard zit er historie en emotionele band, plus een stukje gewoonte/identiteit aan vast.

Wat ik zie is een (beeldspraak!) VW kever club. Een auto die al een poosje uit productie is. Maar, nu rijden er ook golfjes en passats mee. Want die hadden toch wel een verband met die kever. Ondertussen komen er weer nieuwe modellen uit en die komen ook weer bij die VW kever club, terwijl de naam misschien beter zou dekken als het de VW-enthousiastelingen club zou heten (of zoiets).

Nee, ik zeg niet dat we een merk-club zouden moeten overwegen. Echter een type-club, met andere types vind ik nog een steeds apart. Daarnaast krijg ik, als aspirant-lid, ook het goede gevoel dat het helemaal niet om het type gaat binnen onze club. Zie de toevoegingen van de andere motoren en de onverminderde gezelligheid hiermee. Ik identificeer me niet met mijn type motor binnen de club, maar identificeer me juist me de gezelligheid en denkwijze binnen onze club.

Ik ben nog geen leden tegen gekomen die níet van avontuur houden. Die níet van reizen houden. Tja, voor de één is dat verhard door Drenthe, voor de ander moet het minimaal Sahara of Andes zijn. Wat we met z'n allen gemeen hebben is de drang naar avontuur, ieder op zijn eigen manier. Daarnaast hoort daar (volgens ons) een bepaalde klasse Honda motor bij. Of dat nou de oer-alp of een VFR1200 crosstourer is... tja, prima avonturen fietsen lijkt mij zo.

Persoonlijk mag er van mij best een Honda Adventure Club opgericht worden. De verschillende types motoren kunnen qua techniek mooi onderverdeeld worden in verschillende commissies, met hun eigen stukje invulling op forum/wiki/whatever. Daar waar het kan, overkoepelende functies laten bestaan (ledenadm, toertochten, etc).

Sommigen zullen dit lezen en denken:"ja". Anderen zullen het afgrijzelijk vinden, omdat er iets voor moet veranderen. Dat doet altijd een beetje pijn en neemt die vertrouwde basis weg, terwijl je eigenlijk alleen maar een 'labeltje' wijzigt. Mijn vraag is dan ook om het even in te laten zinken, voor je reageert :)

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2013 19:06 #51 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Nieuwe allroad
Mooi gezegd. Kijk dat is nou 1 van de scenario's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2013 19:31 #52 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Nieuwe allroad
Ja met Arjen hebben we de beste spreker van TCN binnen gehaald .
Als tie net zo goed bier drinkt als praat valt er waarschijnlijk nog met hem te lachen ook :o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2013 20:19 #53 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe allroad


Moet je wel duidelijk gaan omschrijven wat er met offroad rijden wordt bedoelt, en wat is een offroad uitstraling? (handkappen verplicht?) In de owners manual van de Varadero staat dat deze bedoelt is voor gebruik op de openbare weg..... kunnen we die alvast afboeken als clubmotor


Zijn we ook van de discussie Crosstourer / CB500X / NC700X en ook de Transalp 700 af... Ruimt wel lekker op, "Tuur!  ;D

Eneh... Idd... Nu ff serieus... Arjen 4 President!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2013 20:43 #54 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Nieuwe allroad
ja ik wil wel blijven rijden met de alp en daarom zou ik dus niet willen vernieuwen of het moeten de slijtdelen van de alp zijn en daarin zou de club in de toekomst iets kunnen betekenen en dat betekend dan voor mij persoonlijk niet direct een ander model fiets.
Dat andere leden liever op een nieuwer model fiets willen rijden is aan hun maar ik ben meestal behoudend op dat wat ik rijd dus zie voor mij persoonlijk niet de drang van vernieuwen maar snap dat het meer de leden die onderling als club bijelkaar willen blijven wanneer ze een andere motor nemen toch met de leden willen blijven rijden en omgaan.
Dit schijnt alleen te kunnen met een model dat als clubtype is erkend OK daarom deze discussie omdat er leden zijn die graag lid willen blijven als actief lid mee willen blijven doen maar dan ook met een nieuwer type honda welke nog niet op de club lijst staan vermeld.
De vraag is dus of dit door de meerderheid van de leden als dusdanig word erkent of dat men zegt dan maar een aparte club oprichten ????? of de regels aanpassen en de clubnaam aanpassen ????
Zelf ben ik lid geworden van de transalp club om de trans alp niet om de andere types wist eerst niet eens dat die ook in de club waren maar hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Als de club denkt dat ze al die types aan kan voor mij OK want de mensen die ik tot nu toe heb leren kennen waren allemaal leuke lui en snap dat hun graag met elkaar verder willen maar dan zullen de oudere type's niet mogen worden vergeten nu en in de toekomst want ze worden uiteindelijk wel de klassiekers van de toekomst en er zal een tijd komen dat er steeds moeilijker aan onderdelen is te komen etc.
daar ligt dus duidelijk een taak voor de club in de toekomst in mijn ogen.
weet natuurlijk niet omdat ik nog niet lang genoeg lid ben hoe de doelstelling van de club in de statuten is beschreven en of daarin is voorzien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2013 14:09 #55 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe allroad
OT...: Volgens het Zweedse motormagazine 'Bike SE' (?) heeft Honda onlangs de naam AFRICA TWIN (opnieuw?) laten registreren voor gebruik op de US markt...  ::) :o

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2013 14:16 #56 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuwe allroad
ik ga vast sparen :)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2013 15:09 #57 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Nieuwe allroad

OT...: Volgens het Zweedse motormagazine 'Bike SE' (?) heeft Honda onlangs de naam AFRICA TWIN (opnieuw?) laten registreren voor gebruik op de US markt...  ::) :o

Ik heb dacht ik wel eens gelezen heb dat de AT nooit in Amerika is uitgebracht en dat
als je er daar eentje hebt je helemaal het ventje bent.
Zou Honda nu dan toch echt??????  (wordt dan vast een 800 ...met 80 pk en)  zit weer te dagdromen sorry.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2013 15:39 #58 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic Nieuwe allroad

Rumors have long been around that Honda was looking to bring back the Africa Twin model to its line-up; and with a quick scrolling through Honda America’s “Adventure” category, one can see that the less-than-inspiring odd-couple that are the Honda NC700X and Honda CB500X, while fine machines they might be (though we’ve heard the word “soulless” used more than once to describe them), proper adventure-bikes they surely are not.

With the tuning-fork brand putting out the stout Yamaha Super Ténéré, and Suzuki teasing the 2014 Suzuki V-Strom 1000, Honda and Kawasaki have been late to the Great American Adventure Bike party  – though at least Team Green fanatics can pretend like the Versys is a viable option for this category.
With Europeans having a variety of adventure motorcycles to chose from in the Honda brand, bikes like the Honda Transalp, Honda Crossrunner, Honda Varadero, and Honda Crosstourer, us Americans have been left out in the cold.

Well, that might be set to change, as our stroll yesterday though the USPTO’s online database (check-out our find on upcoming Ducati Scrambler) has revealed that Honda Motor Co. has registered “Africa Twin” for use in the American market. Could a proper adventure-tourer from Honda be headed our way?

We can’t of course definitively say for sure at this point, but there is at least some evidence to suggest that a new Honda Africa Twin is on the horizon, as Vito Cicchetti, the General Manager of Honda Italy has tipped as much to Italy’s venerable La Gazzetta dello Sport magazine.

Saying the machine would debut at the 2014 INTERMOT show, and be a 2015 model with a two-cylinder engine, Cicchetti was tight-lipped on just about every other detail, though the finding of Honda’s trademark with the USPTO does seem to throw support behind the news.

Considering Honda’s ADV landscape in Europe, it will be interesting to see how Big Red fits an Africa Twin into its line-up, and whether the model will replace anything currently on the table in Europe.
Will the new Africa Twin go back to its roots as a 650cc model? Or, will Honda bump the machine into the 800cc or 1,2000cc categories that are becoming more popular with buyers?
As always, time will tell, but for one reason or another, Honda intends to use the Africa Twin model name on a motorcycle, and it chose to file for that use just over a month ago. More news as we get it.


Bron: www.asphaltandrubber.com/rumors/honda-africa-twin/

“Never Stop Exploring”

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2013 16:36 #59 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Nieuwe allroad
Heb het al eerder gezegd... November 2014... Denk overigens dat de onthulling niet op Intermot, maar op de EICMA (Milaan) gaat plaatsvinden omdat het waarschijnlijk is, dat de nieuwe borreling (net als de laatste Varadero) in Italië geassembleerd gaat worden. Tenminste, dat lijkt me logisch...  8)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2013 17:50 - 08 aug 2013 22:23 #60 door Edxrv
Beantwoord door Edxrv in topic Nieuwe allroad
Idealiter heeft een opvolger een als eerste letter een X in typeaanduiding.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.177 seconden