Afrika-Alp met ervaring

30 mrt 2020 21:00 #121 door jagerb
Beantwoord door jagerb in topic Afrika-Alp met ervaring
Ben benieuwd naar je bevindingen over die H4 ledlamp!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2020 21:00 #122 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Gaatjes in de onderrand van de tank gemaakt, rubbers erin, zijkapjes ont-stickerd en geplaatst. Begint op een motor te lijken zo.
Kentekenplaat had ik ff schoongemaakt maar veegde ik de helft van de letters af. 'Oja, die was halverwege afrika gezandstraald en had ik met een viltstift bijgewerkt...'
Dus maar even weggebracht, morgen ligt er een nieuwe. Staat wel sjiek in die TCN kentekenplaathouder.

Pasvorm van de kapjes op de tank toch nog steeds niet je-van-het maar goed die tank is nou eenmaal niet perfect qua vormgeving. Met wat tactisch te plaatsen stickers in de afwerkfase is dat optisch nog wel op te lossen denk ik.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2020 21:05 #123 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Topkoffertje voorzien van bodem en erop geschroefd, stukje rubber automat erin tegen het schuiven en het rammelen.





Rest van de automat gebruikt om een langere mudflap te maken om de achterveer schoon te houden, de vorige was inmiddels te kort.



En al die stickers die je bij onderdelen krijgt maar op de koffer geplakt... Voor nu wel grappig, als ik t zat ben zijn ze er zo weer af.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2020 22:10 #124 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Lekker dagje!

Roostertje gemeubeld zodat ik niet met m'n vingers in de ventilator kan komen. Of boomtakken, of wat dan ook.



Nieuwe luxe kentekenplaat gemonteerd. Ik mag de weg op!



Beestje dus maar even naar buiten gedaan om een eerste proefritje te maken, wat is dat lekker na twee jaar! Trekt als een beer, geen rare rammeltjes of andere geluiden, geen naverbranderknallen (terwijl de carb nog niet is gesynchroniseerd of afgesteld). Geluidje uit de uitlaat vind ik ook wel beschaafd.
Maar vooral wel een klein beetje trots dat ik gewoon een blok uit en in elkaar kan schroeven en dat het dan ook weer rijdt.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2020 22:18 #125 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Kan met die 5 cm verhoging nog precies met de tenen aan de grond, beide kanten tegelijk zelfs dus dat is prima, hoger moeten we niet gaan.
Na t proefritje alles even controleren op lekkages enzo. Leek allemaal prima tot ik brandstof tegenkwam... Toch iets met de vacuumpomp of m'n fancy brandstofleidingkoppelingen? Nee, alles droog.

Spoortje gevolgd. Blijkt het langs de gaten te lopen die ik in de flens van de tank geboord heb om de zijkappen op aan te sluiten...



Blijkbaar is dat dus niet helemaal een loze flens maar raken bovenin die flens de wanden van de tank elkaar nét nog niet waardoor er brandstof tussen de glasvezelmatjes zit. Als je die dan heel enthousiast open boort om er een rubber ring in te zetten waar het nokje van je zijkap in valt: dan heb je effectief je tank lekgeprikt. Niet dat het eruit zeek maar toch net een stroompje langs de tank af naar beneden. Kak! Beide kanten ook... :dry:

Dus sinds vanavond heb ik ook ervaring met polyester-reparatie (lang leven de Karwei om de hoek). Staat nu uit te harden, morgen eens zien wat er van geworden is. Heb een kuipruit-rubbertje als mal gebruikt om toch een gaatje te houden waar die nok van de zijkap in kan. Zonder rubber of wat, dan wordt t gat dus te groot. Ben heel benieuwd of dit wat geworden is. Maar goed, weer iets geleerd en dat is het doel van falen tenslotte!





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 apr 2020 23:20 #126 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Afrika-Alp met ervaring
Balen van die lekkage! Hopelijk heb je het al weer opgelost.
Leuk dat je al een proefrit gemaakt en dat hij lekker liep B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 apr 2020 19:35 #127 door Vetjan
Beantwoord door Vetjan in topic Afrika-Alp met ervaring
Goed bezig Kees!
regel 1)Wie geen fouten maakt, maakt meestal helemaal niets.
En anders gaat regel 2 in : Wei make nooid vaute.
Je maakt gewoon een prototype en dan gebeuren die dingen. Los het op en jij bent de winnaar!

Fijn om je verhaal/project te volgen.
Succes!
Dirk uit Doesburg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2020 19:46 #128 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Helaas was poging 1 niet diepgaand genoeg. Poging 2 zaterdag gedaan. Gister een dagje laten uitharden, vandaag benzine erin. Vooralsnog lijkt het dicht. Morgenochtend maar eens kijken. Ik heb een heel stuk weggedremeld, eerst het gat waar de wandjes elkaar nog niet raakten dichtgelamineerd met glasvezelmatjes in polyesterhars. Daarna de lugs verder opgevuld en de gaten voor de nokjes van de zijkappen opnieuw geboord.



1 zijkapje had twee minischeurtjes. Even uitgedremeld en twee componenten epoxy van de bouwmarkt erin. Het geheel 'gewapen' met een klein staafje aluminium wat ik even opgeruwd had. Zit niet in het zicht maar goed ook die kleine scheurtjes maar even netjes dichtmaken.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2020 08:02 #129 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Yes! Tank is dicht. Laatste cosmetische werk aan tank en zijkappen gedaan om het écht mooi aan te laten sluiten

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 apr 2020 08:11 #130 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Afrika-Alp met ervaring
Mooi! Dan ben je weer een stapje verder :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 apr 2020 22:10 #131 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Van een plaatje plexiglas een ruitje geföhnd.

Poging 1 :S :



Poging 2 :) :



Is intussen nog wat aangepastnin de breedte maar daar heb ik nog geen foto van.

Alles bijgewerkt geplamuurd, geschuurd, droog 120, nat 240, 400, 600. Manman wat gaan daar een uren in zitten.

2K lak verkeerswit is binnen dus het schuurtje maar omgebouwd tot makeshift spuitcabine... Morgen een spannende dag!

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2020 09:17 #132 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Afrika-Alp met ervaring
Goed bezig !
Knap hoor, ik ben niet zo goed in dit 'cosmetische' werk.
Een motorblok reviseren doe ik met liefde en kan ik heel goed, maar een stom stukje verven vind ik nog steeds heel lastig.

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2020 10:18 #133 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Afrika-Alp met ervaring
Vind hem erg hoog of is dat gezichtsbedrog ??

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2020 13:03 #134 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
@ Garfield. Blokje reviseren is me ook gelukt. Althans, hij rijdt. Of het weer een ton overleeft zal de tijd leren. Nu de vraag of dat cosmetische werk ook aan me besteed is. Zal geen fabriekskwaliteit worden maar als ik zelf tevreden ben is 't goed. Zit nu ff uit te hijgen tussen twee spuitlagen. Vooralsnog lijkt 't wel wat te worden in de makeshift spuitcabine



@ Oldie, klopt. Ik weet nog niet hoe hoog m'n cockpitje gaat worden met roadbookhouder. Tzt afzagen is makkelijker dan bijzagen. :angel:

Brommertje staat geduldig te wachten op de kapjes.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2020 17:43 #135 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Klaar. Nu uitharden en morgen maar eens m'n hoofd om de hoek steken hoe 't er nou écht uitziet.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2020 19:35 #136 door Wilco.Cwx
Beantwoord door Wilco.Cwx in topic Afrika-Alp met ervaring
ziet er op de foto al strak uit :)
in mijn jonge dagen maakte ik de vloer nat om stofjes te onderdrukken of te vangen
liefst met deze mooie dagen ,spuiten net na een regenbui dan is er veel stof uit de lucht
ideale tijd na de ochtend nevel ,opkomende zon +/- 10.30 in de ochtend beginnen met spuiten daarna loopt de temperatuur richting middag uur lekker op
droogt de lak ook nog lekker door ,in de na middag deuren openen lekker ff laten luchten en zeker ruim voor de avond douw de deur dicht
en met rust lekker laten na drogen ,door harden
het moeilijkste is om er dan vanaf te blijven :sick: :blink:
GUN HET DE TIJD :kiss:


voor het spuiten even met kleef doekjes over de te spuiten delen halen ,scheelt ook stofjes

succes met je spuitwerk ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 apr 2020 19:53 #137 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Ja beschrijft precies mijn dag van vandaag! Tussendoor zo min mogelijk deur open en dicht. Rustig bewegen door de ruimte. Vloer had ik inderdaad al goed schoongemaakt en kappen gisteravond al opgehangen. Vanmorgen even de kachel aan om het op 25 graden te brengen. Daarna kachel uit en een uurtje de ruimte tot rust laten komen qua circulatie. Dan ontvetten/ontstoffen van de werkstukken. En gaan! Rond 2u klaar. Deur dicht uurtje tot 't stofdroog is. Deur open, droge namiddaglucht erin. Nu dicht en nachtje door laten harden. Maandag motor in elkaar schroeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2020 12:08 #138 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Afrika-Alp met ervaring
Hoe is’t, staat ‘ie al in mekaar? ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2020 15:06 #139 door Ron76
Beantwoord door Ron76 in topic Afrika-Alp met ervaring
Petje af hoor. Wat een tijd en geduld gaat er in zo een project zitten. Vooral om alles netjes aan te laten sluiten en strak te krijgen . Heb me er wel eens aan gewaagt maar had dan de illusie dat je oneffenheden wel weg spuit .
Not dus. Hoop dat jet netjes geworden is .

Ronald Holkamp
Africa twin rd 07 2001.
Shadow vlx vt600c 1991.
(Transalp pd 06 1990 verkocht)
(cmx 250 Rebel 1985 (mini bikevoor mij in elk geval) verkocht)
(Intruder vs 750 1991 verkocht)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 apr 2020 19:15 #140 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Nee het is voorwaar geen sinecure. Het adagium 'spuiten is 85% schuren en plamuren, 5% ontvetten, 5% gronden en 5% spuiten' is wat mij betreft echt wel waar. Gaat veel tijd en energie in zitten maar ach tis een hobby hé.

Helemaal perfect is 't niet maar voor ik tzt de blanke lak erop doe bestel ik nog wel een klein busje wit mee om een hoekje bij te werken hier en daar.

En zo staat ie erbij:





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.450 seconden