Afrika-Alp met ervaring

20 mei 2020 15:40 #161 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring

The Headless Horseman schreef : Zónder typeplaatje lijkt mij geen probleem! Ik heb er hier 1 die al jaaaaren zonder rondrijd, is ooit met stralen van het frame verdwenen :P

Mooie kleurencombi heb je in de planning B) Er zou echter wel een blauw zadel op moeten dan om het af te maken :)


Ik ben juist zo blij met mijn dikke zwarte zadel zónder buddyverhoging. Kan ik lekker heen-en-weer schuiven bij lange ritten.

En dat kamelenvoetje gaat er zeker komen. Ga toch maar gewoon een stuk tussen de standaard lassen, langere standaarden van andere types hebben niet de juiste nok eraan zitten om de zijstandaardschakelaar te bedienen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mei 2020 15:07 #162 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Instelbare stuurverhogers (SW-motech) zijn binnen.
Even in een verloren uurtje sleutelen



Voor:



Na:



Nu nog even wachten op de bestelde fine-line tape en fijne Scotchbrite en dan kan het kleuren-spuiten-stickers-plakken beginnen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2020 16:01 #163 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Laatste spulletjes voor het spuiten komen eraan. Intussen bijna 1000 km gereden en de eerste olie inmiddels vervangen, balhoofdlager bijgesteld, klepspeling gecontroleerd (allemaal nog goed).

Daarna naar Ruud Frederiks in Goes (Tovami) om de carb te synchroniseren en af te stellen op de nieuwe CDI, uitlaat en luchtfilter. Toch weer 1,5 pk en 2 Nm gewonnen!

Er zit nog een rare zwabber in de fiets bij stevig accelereren. Ik lees dat dat uit de uitlijning van voor- en achterwiel kan komen. Zijn er nog meer mogelijke oorzaken? Ik zal er eens een lat langs leggen maar volgens mij klopt het allemaal wel. Toch benieuwd waar die zwabber vandaan komt. Balhoofd stond na eerste correctie net iets te strak (zat daarvoor wat speling op) maar die heb ik weer iets gelost. Is nu spelingvrij maar valt toch soepel van links naar rechts dus volgens mij is het balhoofd wel goed. Voorvorkolie is nieuw, banden zijn nieuw en op de juiste spanning... Moet eens even goed gaan zoeken waar die rare zwabber vandaan komt. Gebeurt bijvoorbeeld bij stevig dooraccelereren op de invoegstrook en vergelijkbare situaties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juni 2020 23:06 #164 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Sneak preview van de kleurtjes:



Morgen even met de natte scotchbrite de randjes glad maken en de donkerblauwe baan er nog tussen (overlap).

Later stickers en blanke lak
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2020 06:41 #165 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Afrika-Alp met ervaring
Mooi man B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juni 2020 19:13 #166 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring



Kleurtjes en stickers zitten erop. Volgende week de blanke lak
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2020 18:32 #167 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Het resultaat:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2020 19:04 #168 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Afrika-Alp met ervaring
Ik vind het súpermooi geworden B)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2020 20:44 #169 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Afrika-Alp met ervaring
ik ook, hele mooie kleuren combi

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 juli 2020 21:44 #170 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Afrika-Alp met ervaring
Very nice!!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2020 13:11 #171 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Afrika-Alp met ervaring
Prachtig !!!!

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juli 2020 23:23 #172 door Hans van der Made
Beantwoord door Hans van der Made in topic Afrika-Alp met ervaring
Erg mooi geworden. Die mag op een ronddraaiend plateau op de motorbeurs bij de TCN-stand :)

XL600VT PD06A PB-257M

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2020 00:14 #173 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Haha, áls er weer een motorbeurs komt in februari, dan hoor ik 't graag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2020 22:44 #174 door Jasper
Beantwoord door Jasper in topic Afrika-Alp met ervaring
Whoo echt heel erg mooi inderdaad! Die kleuren, perfect!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2020 21:58 #175 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Nou eindelijk kon ik weer de lasbunker in dus de langere standaard is er inmiddels.



Die wobble bij het accelereren is ook gevonden. Van de week onderweg naar het werk maar even gestopt want voelde nu echt een zwabber in het achterwiel, verzegeld van een rauw geluid. Zo snel niks te zien dus rustig doorgereden. Had toch al een plekje gereserveerd bij de hobby club voor die standaard dus gelijk achterwiel bandenspanning gecheckt, kettingspanning, spaakspanning. Allemaal prima. Toch even het achterwiel eruit en welja: een heel wiellager aan gort. En goed ook, as eruit en alle kogeltjes stuiterden over de vloer. En dat na 1200 km met deze lagers...


Nouja, kan gebeuren, zal wel een maandagochtendlagertje geweest zijn. (wel via de vakhandel besteld, OEM). Dus nieuwe besteld, vandaag erin getikt. Toch even het wiel omgedraaid om de andere te checken: ook aan gort! Hele kooi aan gruzelementen. Zou er dan iets niet kloppen met de twee bussen aan weerszijden waardoor het geheel niet uitlijnt?
Plaatje erbij gepakt, bussen opgezocht op cmsnl: hee ik tel er drie! Twee aan weerszijden EN EEN PASBUS TUSSEN HET NAAFLAGER EN HET LAGER VAN DE TANDWIELDRAGER!!!

Maar die zat er bij Helikees dus niet...

Dus daar was dat busje voor wat aan het einde van het revisie project nog op de werkbank lag en waar helikees een halve dag op heeft zitten broeden waar het nou van zou kunnen zijn want hij werkt altijd zo gestructureerd en hoe kan er dan een busje overblijven?!?
Gelukkig het busje wel bewaard.


Morgen komt er een tweede lager binnen, en dan dat busje maar eens op de juiste plek plaatsen. Hopelijk verklaarde dit de acceleratiewobble en gaan de lagers iets langer dan 1200 km mee ;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2020 22:02 #176 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Afrika-Alp met ervaring
Oh ja, daar gaan je lagers wel van kapot !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 aug 2020 22:06 #177 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Dat blijkt ;)

Kinderziektes... Zullen er nog wel een paar boven water komen dit seizoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 dec 2020 09:50 #178 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
De langere standaard laten poedercoaten, samen met de verbouwde Heavy Duties kofferdragers en valbeugels. Kofferdragers moesten verbouwd worden om de alu koffers die ik tweedehands heb gekocht te kunnen dragen, valbeugels vanwege de bijzondere brandstoftank. Ik heb een van de verbindingen er tussenuit geslepen en 10 cm naar voren weer ertussen gelast om de wang van de tank niet in de weg te zitten. Past prima zo.
Ook nog bobbins in de achterbrug geboord (door en door) voor een paddockstand. Dat werkt echt lekker in de schuur, motor staat er in no time stabiel op.






Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2021 17:28 #179 door Ewout H.
Beantwoord door Ewout H. in topic Afrika-Alp met ervaring
Dag Helikees
Je hebt er een mooie motor van gemaakt! Ziet er keurig uit!
Ik had een vraag over het type plaatje. Bij mijn transalp is het type plaatje er ook af en ik vroeg me af waar je die kon bestellen?
Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2021 19:48 #180 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Gewoon bij cmsnl.com besteld. Setje slagletters apart bij een gereedschapswinkel gehaald.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.331 seconden