Afrika-Alp met ervaring

15 mrt 2019 11:01 #61 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Ze passen prima. Kwaliteit is geen OEM maar laswerk lijkt in orde. Verder kan ik er nog weinig over zeggen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 11:20 - 15 mrt 2019 11:22 #62 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Afrika-Alp met ervaring
Zie even niet hoe je links en rechts kunt bestellen. of is de prijs voor 2 radiatoren.
Op de directe site van Ali kom je op een site waar ze per set te koop staan.


€ 188,44 / Set

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 11:29 - 15 mrt 2019 11:33 #63 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Afrika-Alp met ervaring
Is voor een set.

Wat wel goed is om te onthouden, als je ze vanuit de EU kunt laten leveren kan dat een hoop kosten schelen. Sommige leveranciers hebben een depot oid in Duitsland of Spanje.

188,- vanuit China gaat je nog 21% btw kosten plus 0-5% invoerrechten plus de vergoeding die Postnl vraagt voor het afhandelen en voorschieten van de kosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 11:45 #64 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Afrika-Alp met ervaring

PimW schreef : Is voor een set.

Wat wel goed is om te onthouden, als je ze vanuit de EU kunt laten leveren kan dat een hoop kosten schelen. Sommige leveranciers hebben een depot oid in Duitsland of Spanje.

188,- vanuit China gaat je nog 21% btw kosten plus 0-5% invoerrechten plus de vergoeding die Postnl vraagt voor het afhandelen en voorschieten van de kosten.


kan hiervoor geen leverancier vinden.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 11:51 #65 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Die van mij kwamen vanuit een depot in duitsland, met 2 dagen in huis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 11:54 - 15 mrt 2019 11:56 #66 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Aluminium radiators ebay

Deze dus, 199 euro incl alles

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 14:41 #67 door Dick
Beantwoord door Dick in topic Afrika-Alp met ervaring
Ik heb afgelopen weekend de rechter radiateur van mijn TA XL650V uit ‘02 vervangen met een tweedehands exemplaar, maar heb ook een tijdje gekeken naar die aluminium radiateurs. Uiteindelijk toch niet voor gegaan omdat ik niet zeker wist of het de moeite waard is. Qua kosten is het heel aantrekkelijk en het ziet er goed uit. Ben heel benieuwd hoe ze zich houden als de motor een tijdje rijdt Helikees!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 18:01 #68 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Afrika-Alp met ervaring
Hoi Kees.

Dit lees ik in de advertentie

Objectlocatie:
Shanghai , China

Wordt verzonden naar:
Verenigde Staten, Europa


Waar zit het verschil dan. Betaal je hier geen invoer rechten etc.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2019 18:43 #69 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Ze versturen waarschijnlijk naar US en EU omdat ze t daar al in depot hebben liggen. Mijne kwam binnen 2 dagen uit Duitsland met dhl. Hen verzendadres gegoogeld en daar zit idd een duits logistiek bedrijf wat bestellingen van Aziatische webwinkels afhandelt. Daarom geen import- en verzendkosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 11:41 #70 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Startmotortje gereviseerd en geplaatst, Iridium bougies erin. Nieuwe Ignitech CDI is ook binnen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 11:56 #71 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Afrika-Alp met ervaring
Ga je veel plezier aan beleven Kees.
Minder verbruik. Betere start en oppakken.
Nu ron98 erin

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 12:13 #72 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Je bedoelt de Ignitech? Of de dynojet? Is ron98 verplicht nu? Of gewoon omdat het nóg beter rijdt?
Ben wel benieuwd of alles afstellen straks geen enorme klus wordt aangezien zowel sproeiers, bougies, CDI als uitlaat straks niet meer origineel zijn... Carbs zijn ook gesplitst nu dus synchroniseren, sproeiers afstellen, luchtschroeven. Alles komt langs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 12:16 #73 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Volgende hoofdstuk: carburateurs.

Dynojet setje is besteld. Later nog een uitlaat erbij zoeken om het geheel af te stellen. Eerste diagnose leert dat de diafragmas gescheurd zijn dus die eerst maar vervangen. Zijn reparatiesetjes voor te koop blijkt dan!
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mrt 2019 12:21 #74 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Afrika-Alp met ervaring
Behalve sproeiers en uitlaat zal het wel meevallen. De ignitech heeft geen afstelling nodig.
Dyno weet ik niet. Geen ervaring mee.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2019 14:13 #75 door Helikees
Beantwoord door Helikees in topic Afrika-Alp met ervaring
Lang verhaal kort: hij loopt!

Carburateurs in de ultrasoon gehad (bij Ad), gepoetst, opgebouwd en geplaatst.


K&N luchtfilter erin, Motobat accu (gel, want ben nog beetje huiverig voor dat Lithium-gedoe i.c.m. de Transalp-laadspanningen) een RVS uitlaatsysteem gemonteerd.



Choke beetje open, 1 druk op de startknop en lopen. Ben best wel een beetje trots op mezelf nu...

foto's uitlaat volgen, en ben nog op zoek hoe ik een filmpje kan uploaden zonder het eerst op youtube te hoeven zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2019 18:46 #76 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Afrika-Alp met ervaring
Mooi dat hij het gelijk doet!

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XL125V / R80G/S

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mei 2019 08:35 #77 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Afrika-Alp met ervaring
Goed bezig kees! Ziet er strak uit, en is een bron van inspiratie om de mijne ook ooit maar eens een totale overhaul te geven.

Wat betreft de Ignitech CDI: Ze worden geleverd met de juiste mapping voor de Transalp, maar ze zijn wel degelijk te tunen hoor. Ik heb er een usb-serial kabel voor gekocht en met een stukje software van hun site en een laptop kun je dan een hoop aanpassen. Gezien het feit dat je voor nieuwe uitlaat en K&N bent gegaan (zoals ik) kun je met de keuze voor RON98 best wat vermogen winnen - ik ben er zelf toch een PK of 5-6 op vooruit gegaan en er zit nog wel meer in als je gaat jetten (zoals jij).

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.171 seconden