Nieuwe uitdaging XLV750R

19 juli 2018 19:14 #101 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Geluid lijkt op een telefoon gewoon nergens op.
In het echt klinkt hij veel beter en zeker niet als een boxer.
Ook de uitlaat is debet aan ander soundje.
Vind hem persoonlijk wat aan de rauwe kant.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2018 19:51 #102 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Los van het geluid, ... Hij ziet er geweldig uit. Knap gedaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2018 20:01 #103 door TransAlpGhost
Beantwoord door TransAlpGhost in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Ziet er mooi uit zeg!

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2018 21:37 #104 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Fijn dat ‘ie weer pruttelen wil Marien  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2018 21:43 #105 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Klinkt goed en ziet er fraai uit zeg, ben wel een beetje jaloers.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2018 21:45 #106 door alain
Beantwoord door alain in topic Nieuwe uitdaging XLV750R

Geluid lijkt op een telefoon gewoon nergens op.
In het echt klinkt hij veel beter en zeker niet als een boxer.
Ook de uitlaat is debet aan ander soundje.
Vind hem persoonlijk wat aan de rauwe kant.


Ik bedoelde niet zozeer het geluid op zich, maar wel de opeenvolging van ontploffingen, die bij de TA in vrijloop in duo's mekaar opvolgen. (net zoals bij de nieuwe AT )

Overigens een prachtig collector's item!

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2018 22:51 #107 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Heeft lang stil gestaan.
Loopt nu na 5 minuten draaien al veel rustiger.
Zal binnenkort eens beter geluid op nemen

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2018 23:07 #108 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Zou je er niet gewoon even een rondje mee rijden ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2018 08:03 #109 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Rondje rijden komt wel. Eerst de tank er op
Beetje lastig zonder. ?

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2018 09:07 #110 door kees
Beantwoord door kees in topic Nieuwe uitdaging XLV750R

Rondje rijden komt wel. Eerst de tank er op
Beetje lastig zonder. ?


Of paar liter 95 in je camelbak  :D


Lekker bezig zo, Ouwe. Mooi werk!  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2018 12:10 #111 door arne
Beantwoord door arne in topic Nieuwe uitdaging XLV750R

Rondje rijden komt wel. Eerst de tank er op
Beetje lastig zonder. ?

Och, gewoon een jerrycannetje met een paar straps en gaan toch? ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2018 21:37 #112 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Jaja, ik weet het. Heb al diverse opties om toch maar te gaan rijden. Variërend van camelback tot colafles. Maar ik heb geduld hoor.
Vandaag het voorwiel even met Wim aangepakt.




Nieuwe slof erop en meteen de spaken aangepakt. RVS moet ook wel eens gepoetst worden.
Achterwiel zal wel een excel gaan worden. Eerst maar eens doorsparen. Hobbykas begint aardig leeg te worden. 8) 8)

Meteen even de topkoffer in orde gebracht. Geen porum maar soms noodzakelijk kwaad.



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2018 00:20 #113 door kees
Beantwoord door kees in topic Nieuwe uitdaging XLV750R

Had wel een wat meer noppie bandje op gemogen, ouwe. En wat iedereen toch met die topkoffers wilt altijd  :-X


Dat worden dan 2 Excel velgen want dat goud gaat vreselijk verschillen. En dat moderne donkere MX-goud is ook foeilelijk. Honda had indertijd dat lichte goud.

Ik heb een adresje die dat voor je kan doen. Kost 9 tientjes per velg plusss 4 tientjes heen- en weer zenden. Maar, tegen de tijd dat jij dan 2 nieuwe velgen geanodiseerd hebt en met rvs gespaakt.....  ::)


Maar goed, voor dat geld levert Honda nog steeds maar een enkele velg  ???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2018 00:25 #114 door Canis
Beantwoord door Canis in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Er is niets gemakkelijker dan een topkoffer. Lelijk, maar o zo praktisch.
Inderdaad, die donkere vorkbenen van het '18 model AT is niet zo mooi.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2018 07:42 #115 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Ha die Brom.
Excel met spaken kosten voor 320 en achter 370 euro.
Samen dus 690. Komt er nog 220  bij dan moet ik een nieuwe verzekering afsluiten ??
Maar idd. Staat veel beter.
Voorlopig hou ik het even op de originele velgen zolang dat kan.
Achtervelg is alleen verkleurd. Lijkt bijna zilverkleurig.
Och en noppen.......das war einmal.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2018 09:57 #116 door kees
Beantwoord door kees in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Dan schat je de totaalkosten nog laag in..

Als de velgen van je XLV qua rot nog netjes zijn, voor iets van een tientje of 4 per velg (oke, ex verzenden) worden ze ge-de-anodiseerd en komt er een nieuwe kleurlaag naar wens op. Oke, en dan wel opnieuw laten spaken want die komen er niet heel uit. Maar bij Haan is dat (maar) 130 euro per velg. Scheelt je dus, op een beetje anodiseren na, de kosten van die dure nieuwe velgen.


Het is niet allemaal Excel wat de klok slaat, hoor  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2018 12:18 #117 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Verkeerd begrepen Harm.
Maar stuur me ff gegevens via pm.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2018 02:28 #118 door kees
Beantwoord door kees in topic Nieuwe uitdaging XLV750R

Er zijn verder geen geheimen hoor,


Ik wilde van een 17" naar 18" inch velg achter op mijn AT. Grootste issue vond ik zelf, de mogelijke mis-match met het voorwiel. Dus ik besloot de wielenset compleet te vervangen, om esthetische reden, en dan mijn eigen matchende wielenset (óók Haan) in zijn geheel in de verkoop te doen.

Er zijn voordeligere opties, maar het kost hoe dan ook zóveel geld, dat ik dacht: oké, dan ook maar gelijk Excel. Maar ik wilde weer oldskool Honda-goud, en het moderne standaard Excel-goud vond ik niet passen. Haan levert verder geen kleurenservice wat dat betreft, dus ik kocht de goedkoopste versie Excel-velgen, blank alu ge-anodiseerd, met het plan ze zelf in de gewenste kleur ergens te laten (de-)anodiseren. Dat is natuurlijk kolder ten top: koop je de beste en duurste velgen en, vóór er ook nog maar iets mee gedaan is, flikkert iemand die in een zuurbad  ???  :D

Anyways,

Een bedrijf bij mij in de buurt is bijvoorbeeld Aldor b.v. (Weert). Die konden die velgen wel doen, maar niet sealen (dus zou mat blijven). Wel mooi, mat, en Honda doet dat ook. Maar, ik had wat huiswerk gedaan en 'men' beweerde dat 'sealen', na kleur aanbrengen, de beste lange-termijn oplossing was. Het resultaat is dan hoogglans, zo hard als glas. Maar, dat Aldor richt zich vooral op klein spul als sleutelhangers en name-tags. Topkwaliteit, maar velgen zijn niet hun ding. Wel goeikoop, het kon voor 30 euro per velg als ik het zelf bracht en haalde. Maar, zó'n lage prijs versus een 18" Excel velg van 280 euro....  ::)

Dus ik informeerde verder..

Nederlandse Anodising (Wateringen) doen, naast 100 andere dingen, een tiental motor- en autovelgen per dag. They make your head spin! Die jongens weten waar ze mee bezig zijn en leveren gegarandeerde kwaliteit. Voor een gebruikte velg (dus heeft onvolkomenheden) vragen zij het dubbele van Aldor (80 euro, maar wel geseald), in elke gewenste kleur die je maar zelf bedenkt. Met een resultaat als was de velg nieuw.

Wat voor jou een optie kan zijn, is even met ze bellen en uitvogelen wat een ongesealde behandeling kost. Als je de kleur wilt die het nu is, zeg je dat gewoon want je stuurt de velgen toch op en is er voorbeeld. Of je moet ze duidelijk maken wat je anders wel wil (lichter/donkerder). Ik heb ze (web-)pics gestuurd van waar ik heen wilde.

Ik zou wel beide velgen doen, voor een perfecte match. Want, jouw XLV is al zóveel werk geweest... 


Het kan een club-oplossing zijn, verfomfaaide maar technische nog nette velgen opnieuw anodiseren...  :)

Brom is niet gek  :)




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2018 08:11 #119 door DPC
Beantwoord door DPC in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Da's eigenlijk best nog interessant wat die jongens doen, ik heb even op de site zitten kijken.
En ik rij er elke dag praktisch langs, over de N211

Het is dat mijn velgen onder de motor zitten en daar ook blijven zitten.
Maar als ik de hele dag met die rondjes in m'n handen rondliep dan had ik ze zeker even langs gaan brengen.

XRV750 Zwart
K75RT Zwart
R65 Zwart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 juli 2018 08:14 #120 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Bedankt voor de link Brom  8) Heb het ook met interesse gelezen  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.123 seconden