Nieuwe uitdaging XLV750R

17 dec 2018 18:32 #181 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Rust in de tent want Niels heeft zijn ghostalp even meegenomen en dat geeft mij de tijd om de achter schokdemper te vervangen.
Hij staat al een paar weken stil en dus ook maar eens starten. Oeps. Loopt op 1 cilinder. En weer de achterste.....
Het zal toch niet weer... maar nee. Dat is onmogelijk. Alhoewel.
Vonk is er gelukkig dus een wat simpeler brandstof probleem
En idd. De achterste carb staat droog en na opening vind ik nog wat residu. Waarschijnlijk nog in de tank gezeten of de coating is aan het oplossen.
Foto laat zien wat ik aantrof.
De boel schoon gemaakt en hij loopt weer.
Kan helaas niet rijden tot 1 maart.
Afwachten dus hoe dit zich weer ontwikkeld.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2018 19:48 #182 door ChrisvdSchoot
Beantwoord door ChrisvdSchoot in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Dat lijkt wel op chocolademelk.

On a bike no one ever asks are we there yet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2018 19:55 #183 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Ik heb toch echt ron98 getankt Chris.
Chocomel zit toch in flesjes of pakjes :)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2018 21:45 #184 door kees
Beantwoord door kees in topic Nieuwe uitdaging XLV750R

Lekkel, loempia saws  :)


Is roest toch datt , bah  :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 dec 2018 21:51 #185 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Roest ja. Maar waar vandaan. Zit alleen in de vlotterkamer
Mss nog uit de oude tank. Heb de carb al eerder gereinigd bedenk ik net

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2018 19:48 #186 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Leuk verhaal in de Transalp ! Dank voor het delen.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2018 00:10 #187 door kees
Beantwoord door kees in topic Nieuwe uitdaging XLV750R

Hee, Oldtimer.


Je had de binnenkant van die tank laten sealen, niet? Zal wel iets van Tank Cure zijn geweest..

Dat spul moet zo'n beetje een maand doorharden, afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Of in ieder geval, zoiets.

Misschien verstandig om te controleren of die loempiasaus niet uit deze tank komt? M.a.w., of de epoxy niet opgelost is..? Kan nooit goed zijn in de warmte van de verbrandingskamer..?  ::)


Better be safe than sorry  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2018 10:46 #188 door fred
Beantwoord door fred in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
indien je Tank Cure gebruikt hebt....nooit meer toevoegingen in je benzine gooien, zoals Forté, Wynn´s, Putoline enz.
Daarmee lost inderdaad die beschermlaag mee op, en dan is alles voor niets. Is mij ook overkomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2018 11:03 #189 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Ik weet dat de tank nadat hij gecleaned is een week in een droogunit met verwarming heeft gehangen en daarna nog 2 weken erbuiten.
Dus dat drogen lijkt me in orde. Maar ik hou het in de gaten

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2018 12:30 #190 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Ik wil de ervaringen van Fredsel niet gelijk in twijfel trekken  :-\ maar het lijkt me toch errug sterk dat een merk als Tank Cure er niet voor zorgt bestand te zijn tegen genoemde toevoegingen....

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2018 14:08 #191 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Even een belletje naar Poly-service doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 dec 2018 22:41 #192 door kees
Beantwoord door kees in topic Nieuwe uitdaging XLV750R

(..) het lijkt me toch errug sterk dat een merk als Tank Cure er niet voor zorgt bestand te zijn tegen genoemde toevoegingen....


Tank cure is gewoon een chemicalien bestendige epoxy. Variopox van De IJssel (boten) draagt dat label ook, en ook zij claimen dat het brandstof bestendig is. 

Epoxy is een kunsthars en fungeert als basismiddel. Het type verharder bepaalt de eigenschappen die het daarna heeft. Er zijn een tiental verschillende verharders, voor verschillende eigenschappen die een doeleinde verlangt. Die eigenschappen worden alleen gegarandeerd als a) de exacte mengverhouding is aangehouden en b) de juiste verwerkings- en uithardings temperatuur is gerespecteerd, en c) daarna alvorens belasting de volledige uithardingstijd in acht is genomen.

Je zou het technisch blad van de epoxy fabrikant erop na moeten slaan en daarnaast het technisch blad van de vloeistof die je toe wil voegen..? Er zijn nogal wat chemicalien en mengseltjes daarvan. Diesel is vriendelijker dan benzine. En in benzine zit wel meer dan tolueen en benzeen. Het is inmiddels wel duidelijk dat ethanol nogal onvriendelijk is.

Het is mij verder ook niet bekend of het resultaat van een chemicalienbestendige epoxy sinds de uitvinding simpel 'resistent' zal zijn, whatever you throw at it, of dat dat niet zo is en fabrikanten periodiek in moeten blijven spelen op veranderingen, in bijvoorbeeld benzines. Daarnaast zal elke epoxy/verharder een bepaalde levensverwachting hebben?


Maar inderdaad, je kunt navragen wat men voor jouw tank gebruikt heeft, en vervolgens je licht op doen direkt aan de bron, de fabrikant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.146 seconden