Nieuwe uitdaging XLV750R

25 apr 2018 10:59 #61 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Blijkbaar is de grijs zwarte ook een originele kleur maar alleen in italie geleverd. Mss is deze dus nog zeldzamer
Wacht dus nog even met overhauling.
Eerst maar eens ombouwen in frame

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2018 14:54 #62 door Shifty
Beantwoord door Shifty in topic Nieuwe uitdaging XLV750R


Mijn XR600 had 16 (!) bar nodig. Ik kon met met mijn compressor maar tot 8 bar, maar hij werkte er prima mee. Daarna naar stikstof en kon maar tot 12 bar via de bandenman, maar dat ding deed desondanks fantastisch zijn werk.


Vorkpompjes voor MTB's gaan ook tot ca. 20 bar, zou ook nog een optie kunnen zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mei 2018 17:03 #63 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Zo, een beetje bruiner dan voorheen na 2 weken meer dan 35 graden  en vandaag maar weer eens de MotorShack ingedoken.
Oftewel, de Mancave.
Verder met het XLV projectje.

De achterbrug eruit en dan kan het blok uit het donorframe.
Weegt wel 75 kilo dat kreng.







En uiteindelijk hangt hij er naast.
Had vergeten om een hulpsteun links voor er af te halen. Was een stuk gemakkelijker geweest, maar uiteindelijk lag hij er na een kwartiertje passen en meten er wel uit.







Het resultaat:
Werkbank vol met onderdelen.


Zo:


En nu eerst een Heineken.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2018 13:08 #64 door Steffie
Beantwoord door Steffie in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Oldtimer... Geniet.

Maar drink met je maten.

Geniet.....maar drink met je maten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mei 2018 17:27 - 05 mei 2018 16:22 #65 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Tuurlijk steffie. Je bent welkom as zondag in het honk van sto

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 mei 2018 16:29 #66 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Vandaag weer een flinke veer gelaten.
Blokje ( alleen ) in het nieuwe frame gezet. Is wel ff wat anders dan een alpje.
Met zo weinig mogelijk beschadiging aan het frame toch een uitdaging
Uiteindelijk gewoon gelukt en als het frame helemaal kaal is een fluitje van een cent. ( achteraf dan )









Meteen de achterbrug en de aandrijving geplaatst.
Zo kan hij tenminste weer op de pootjes staan.
Voorvork is nu aan de beurt. Wacht nog even op de onderdelen en dan kan het voorwiel er ook weer in en de verdere opbouw beginnen.

Shit, de heineken is op. Snel ff naar de jumbo. Kratje voor 9,90  ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2018 11:42 #67 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Ziet er goed uit Marien. Heb je het blok overigens nog gespoeld? Verstopte oliekanalen is een bekend euvel bij dit blok.
Petje af dat je in je eentje het blok weer in het frame gekregen hebt en het cardan weer hebt weten te plaatsen. Ik kan me nog van de restauratie van TwoPlugs herinneren dat dat laatste geen eenvoudig klusje was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2018 11:54 #68 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Er is een krat pils doorheen gegaan, zal dus wel een paar pogingen gekost hebben. ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2018 14:47 #69 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Haha. Nee. Wat pim al aangeeft
Ik heb goed gespoeld. Blok was afgevuld met olie en heeft al gelopen.
Vlgs mij heeft bernard dit laten doen bij mulders
Maar inbouw is heel eenvoudig als de cardan en brug er af is. Kwestie van passen en meten
Cardan in zijn geheel met de brug geplaatst. Is dan alleen de kruiskoppeling op spiebaan.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 mei 2018 19:59 #70 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Die kleurstelling zwart/grijs is heel mooi Marien, ik heb er vroeger wel eens eentje gezien op de posbank, als ik het me goed herinner is het grijs anthracietgrijs metallic en het zwart gewoon uni. Een mooie vette laag blanke lak erover....prachtig!
Zou wel apart zijn als je deze motor zo zou laten spuiten  ;)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 mei 2018 22:06 #71 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Ik was van plan hem zo te laten Sandra.

Vandaag even de vorkjes onderhanden gehad.
Oud en nieuw naast elkaar.



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2018 00:21 #72 door kees
Beantwoord door kees in topic Nieuwe uitdaging XLV750R

Ondergeschoven kindje, onderhoud aan de voorvork.

En dat blijkt maar weer.. Well done!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2018 08:47 #73 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Achterschokker is ook aan een beurt toe. Is net een skippiebal  ;D
Alleen nog adresje vinden voor de revisie ervan.Heb daar zelf geen ervaring mee helaas

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2018 10:41 - 10 mei 2018 10:55 #74 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Als deze niet lekt zoals je eerder schreef is dat prima zelf te doen hoor Oldie.
Gaat gewoon voorvorkolie in.
Beetje secuur werken maar dat is aan jou wel toevertrouwd.
Zie overigens dat de borging van het heveltje is afgebroken. Dat is jammer. Het heveltje is je rebound instelling. Als je de rebound demping zwaarder zet komt de demper langzamer uit en ben je het skippy bal effect kwijt.
Dit kun je goed voelen als je de veer eraf haalt en de demperstang met de hand bedient.(uit trekken)

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2018 10:59 #75 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Er zit geen veer op deze demper Jan.
Heb hier geen ervaring mee hoe deze uit elkaar moet



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2018 11:14 #76 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Zo zie je maar weer nooit te oud om te leren. Ben benieuwd hoe je dit gaat oplossen kunnen ook meerderen mee geholpen zijn dit ter lering en vermaak. Kom hem binnenkort wel een keer bewonderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2018 11:27 #77 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
waarschijnlijk zit in het rechter gedeelte vd cilinder een inkeping waar een nok van bijgaande tang in past.

linker vork / nok in bankschroef zetten en dan met eventueel warm stoken cq schrikken en dus met die tang los draaien

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2018 11:30 #78 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Gaan we bekijken Huib.
Heb alleen een dergelijke sleutel niet. Wordt dus weer HBM  8)

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2018 11:30 #79 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
andere variant is dat er aan bovenzijde (daar waar de as erin gaat) twee gaatjes zitten waar je dan deze tang weer voor nodig hebt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mei 2018 11:33 #80 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Als je geen seals hoeft te vervangen hoeft de demper niet uit elkaar.
Demper volledig uittrekken. Rebound heveltje in lichtste stand zetten. Druk eraf laten via het ventiel en de banjo los en eruit draaien.
Demper leegpompen in een maatbeker zodat je weet hoeveel eruit gekomen is.
Als de olie heel erg vies was (waarschijnlijk wel) demper vullen met wasbezine en paar keer pompen om deze te spoelen.
Leegpompen en hetzelfde nogmaals maar dan met 5w vorkolie tot de olie schoon blijft.
Demper in de werkbank met banjoaansluitingg omhoog en opvullen met juiste hoeveelheid 5w vorkolie. Voorzichtig stang weer in en uit pompen totdat dit vloeiend gaat en er geen luchtbellen meer hoorbaar en zichtbaar zijn. Als je hierbij de rebound hevel versteld moet je weerstand gaan voelen bij uittrekken.
Slangetje weer monteren en demper op druk zetten. Min 1,5 bar, max 4,0 bar
Klaar.

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden