Nieuwe uitdaging XLV750R

26 mrt 2018 15:32 #1 door Oldtimer
Nieuwe uitdaging XLV750R werd gestart door Oldtimer
Gisteren binnen, een rasechte XLV750R waar wel het een en ander aan gedaan moet worden.
Eerst maar eens kijken of hij wil lopen.

Daarna gaan we proberen om het terug te brengen in de originele staat.
Het zal deze keer wel niet binnen 2 weken af zijn verwacht ik.



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 15:47 #2 door Shenkie
Beantwoord door Shenkie in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Gaaf! Ben benieuwd :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 15:47 #3 door Shifty
Beantwoord door Shifty in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Mooie fiets!
Ziet er nog heel goed uit voor z'n leeftijd :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 16:31 #4 door Petrus64
Beantwoord door Petrus64 in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Leuk project! ben benieuwd :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 17:03 #5 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Gaaf ! Dit is toch de oer africatwin met cardan ?. Reed qua type ook in de eerste paris dakars mee ?. Veel succes en plezier. Fotooooos....

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 17:52 #6 door Grubeater
Beantwoord door Grubeater in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Of is het de Oer-Alp. >:D

Veel succes Oldtimer!

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 19:55 #7 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Leuk Marien  8) Voor ons wel fijn als het een projectje word van méér dan een paar dagen  ;D
De basis van de motorfiets lijkt me, zo van de foto, best in orde. We gaan het weer graag volgen hier!

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 20:59 #8 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Gaaf project, ook leuk eens wat anders.

Ben benieuwd naar het proces en eindresultaat.

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 21:03 - 26 mrt 2018 21:14 #9 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Tja, inderdaad de eerste die de Dakar meereden.
Ik kan wel alles gaan vertellen, maar alle informatie kun je vinden in wiki.

en.wikipedia.org/wiki/Honda_XLV750R

Maar de eerste foto's.
De bedoeling is dat deze machine weer geheel origineel gaat worden en dus in zwart rood.
Veel is daar niet voor nodig want erg veel spuitwerk zit er niet aan.
Deze motor is een Italiaanse versie en heeft geen kenteken.
Het geheel wordt dus overgezet naar een nieuw frame met geldig kenteken.
Voordat de gehele operatie gaat starten moet ik eerst weten of het blok wel wil lopen.



Eerst een accu geplaatst, de oude die erin zat was hopeloos in staat van ontbinding.



Even de bougies eruit om te kijken of de boel ook rond wil starten.
Bij de eerste 2 slagen van de brandstof pomp spuit de benzine eruit.
Foute boel dus.
Eerst maar eens de oorzaak achterhalen.
Je moet ergens beginnen en als eerste wordt het zadel en de tank gedemonteerd.



hmmm, appeltje eitje. De carburateur lijkt wel heel erg veel op die van een transalp.

En de oorzaak van de benzine golf wordt duidelijk als de carburateur op de werkbank ligt.



Hier zijn we niet zo blij mee. Maar wat is de oorzaak van deze zwarte plekjes.
Wie het weet mag het zeggen. Wordt het toch nog een quiz  ;D ;D
De oorzaak van de benzine lekkage zat in de vlotterkamer. De plunjer zat muurvast.
Tijd voor een ultrasoontje dus.


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 21:13 - 26 mrt 2018 21:15 #10 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Als de carburateurs open liggen zie je pas wat een tijdje stilstaan doet met het inwendige ervan.
Vooral de 2e foto waar duidelijk te zien is dat de gasnaald compleet vergumd is.
De schuif zat dan ook muurvast.





Nou ja, morgen is het toch regenachtig dus dan maar verder.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 21:26 #11 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Ik voel al wat aankomen  ;)

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 21:29 #12 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Kleine inspectie van de brandstoftank. Toch wat roestvorming aan de binnenkant. Wie weet daar een oplossing voor of heeft een adresje waar dit hersteld kan worden. Tankcleaning of zoiets.
Eigenlijk nog nooit bij de hand gehad maar eens moet de eerste keer zijn.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 21:32 #13 door scrambler
Beantwoord door scrambler in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Weer leuk projectje om te volgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 21:36 #14 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Alvast gefeliciteerd met je aan koop mooi  ;D ding
Als ik het zelf zou doen met de tank  dan zou ik hem volgooien met schoonmaak azijn  weekje laten staan en dan goed uitspoelen

5 liter 1.50 euro  af en toe schudden  klein beetje roest is met deze temperaturen met een dag dag 2 wel weg  beschermen is een ander verhaal  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 21:37 #15 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Nieuwe uitdaging XLV750R

Alvast gefeliciteerd met je aan koop mooi  ;D ding
Als ik het zelf zou doen met de tank  dan zou ik hem volgooien met schoonmaak azijn  weekje laten staan en dan goed uitspoelen

5 liter 1.50 euro  af en toe schudden  klein beetje roest is met deze temperaturen met een dag dag 2 wel weg  beschermen is een ander verhaal  ;)


Bezit jij het patent op azijn ofzo? Het zou me niks verbazen als je erin baddert ;D.

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 21:40 #16 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Nee het bijt me te veel  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 21:46 #17 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Weet niet of dat de gewenste resultaten oplevert, maar proberen kan altijd.
Vraag is dan of je daarna de coating wel kunt aanbrengen.
Zal uiteraard ook afhangen van welke je gaat gebruiken.
Heb verschillende middelen voorbij zien komen en  elk middel heeft zijn eigen voorbewerking.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 21:50 #18 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
www.tankcure.nl/
Verkoopt Woesthoff ook volgens mij.

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 21:51 #19 door Miquel

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 21:55 #20 door honda2x
Beantwoord door honda2x in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Er zijn tank sealers voor  bescherming === maar even wat anders belangrijk  zodra de roest is verwijdert  goed uitspoelen met warm water eventueel met zeep .

direct daarna direct droog blazen met een fohn  om de rest vocht eruit halen op kamer en op kamer temperatuur binnen liggen omdat binnen een 30 min  in de vochtig lucht al weer een bruinige tint gaat verschijnen  >:D  kan geen kwaad maar  zeg het toch maar  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.540 seconden