Nieuwe uitdaging XLV750R

26 mrt 2018 22:00 #21 door Kreidler
Beantwoord door Kreidler in topic Nieuwe uitdaging XLV750R

www.tankcure.nl/
Verkoopt Woesthoff ook volgens mij.


Ook goede ervaring mee. Compleet set met ontroester en coating. Wordt veel gebruikt bij oldtimers ::) (zie Kreidler). Ga ik zaterdag zeker tegenkomen op de motorbeurs in Hardenberg!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 22:19 #22 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Eerst met kippengrit goed schudden en draaien ( betonmolen) daarna. Goed reinigen schoon en droog een tankcoating erin. En inderdaad in Hardenberg op de motormarkt te vinden. Of met fosforzuur het roest verwijderen. Maar pas op. Anders roest hij zo weer. Dus ook nu goed reinigen spoelen en drogen en binnencoating erin is een 2 componenten spul. Let erop dat de coating E10 bestendig is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 22:53 #23 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Maar Marcel, je gaat toch met zo'n motor geen E10 tanken? :o

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 23:20 #24 door Dodo
Beantwoord door Dodo in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Mooi project!

Wb het ontroesten, zie: www.motor-forum.nl/forum/list_messages/3.../0/0/tank,ontroesten

Ik heb het twee keer gedaan en het werkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2018 23:37 #25 door kees
Beantwoord door kees in topic Nieuwe uitdaging XLV750R

(..) Daarna gaan we proberen om het terug te brengen in de originele staat.
Het zal deze keer wel niet binnen 2 weken af zijn verwacht ik.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 08:16 #26 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Azijn werkt prima hoor. Daarna goed uitspoelen met water. Binnen laten drogen en nadrogen met fohn. Daarna Tankcure erin. Let op: wel ervoor zorgen dat de opening van de benzinekraan openblijft als de tankcure droogt..... Stokje erin o.i d. 2x gedaan en is easy.

TA700 uit 2008 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 09:57 - 27 mrt 2018 10:29 #27 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Verkeerde kleur Harm. Deze moet zwart rood worden.
Jouw kleuren zijn jaartje eerder


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 11:35 #28 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Waarom heeft die cardanas het eigenlijk niet gered bij de alp en twin?

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 12:22 #29 door Ceetje
Beantwoord door Ceetje in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Productiekosten, vermoedelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 13:59 #30 door Marja Visser
Beantwoord door Marja Visser in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Ik ga dit draadje zeker volgen.
Zwart - rood is ook mijn kleur.
(Zwart - blauw hebben we ook)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 18:54 #31 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Als insider moet je dit zeker volgen Marja.  ;D ;D Maar dan wil ik ook de tips en truuks van jullie. ;)

Vandaag even de voorbereidingen voor de transplantatie. De beide bronnen maar eens onderhanden.
Nog even wachten tot zaterdag voor de carburateur. Dan komt hij pas beschikbaar om het blokje te testen.
Blok moet dus nog even blijven waar hij is.

Het kontje wordt al wat kaal van de donor.
Jammer dat alles zo slecht is overgespoten in een zwarte lak. Origineel is dit zilverkleurig.
Uiteindelijk zal het dat ook weer worden.


Hier dus samen.
Source & Target. :))



Een ander donorframe met nog bruikbare onderdelen ook deels gestript.
Mag voorlopig even buiten slapen want binnen is geen plek meer.
Morgen de rest er onder vandaan zoals de wielen, achterbrug en schokdemper.
Het frame kan dan naar de schroot, of iemand moet er een bestemming voor hebben.



Tijd voor mijn biertje dus en dat met de voetjes op de bank.
Lange dag geweest.



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mrt 2018 19:18 #32 door Floris
Beantwoord door Floris in topic Nieuwe uitdaging XLV750R

Kleine inspectie van de brandstoftank. Toch wat roestvorming aan de binnenkant. Wie weet daar een oplossing voor of heeft een adresje waar dit hersteld kan worden. Tankcleaning of zoiets. Eigenlijk nog nooit bij de hand gehad maar eens moet de eerste keer zijn.



Je kunt zelf gaan knoeien met TankCure maar zelf heb ik daar matige ervaringen mee. Dus de tweede keer ben ik naar Motopaint Hogenboom in Nieuwerbrug a/d Rijn gegaan. Die heeft een prima klus afgeleverd. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ze zijn gespecialiseerd in motoren en kunnen ook spuitwerk leveren.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2018 17:33 #33 door Simz
Beantwoord door Simz in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Wat is dit weer genieten!  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2018 18:46 - 28 mrt 2018 18:51 #34 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R
Zo, weer een vreselijk nat en regenachtig dagje noeste arbeid hobby en het donor frame is kaal.
Op de achterbrug na, want die heeft wel een erg grote inbus. ( En die hep oldie nie wah)



Ook even wat lak/primer uitgeprobeerd op het nieuwe frame.

Eigenlijk wil ik straks het frame afwerken met 2K blanke lak.
De verfboer zegt dat je dat niet kunt doen over acryl lak.
Nou ja, we gaan het zien.



Ook aandacht vandaag voor de prolink.
Alle bussen ( hier zitten geen lagers in ) even netjes eruit, schoon en ingevet weer terug.
Draait dat spul ook weer lekker.



In tegenstelling tot een alp is deze geheel van aluminium en zoals gezegd zitten hier geen lagers in maar bussen.
Hangt nu te drogen want het aluminium is gepoetst en in de blanke lak gezet.
Morgen het resultaat.

Ook de cardan intussen verwijdert en ook de schokdemper.
Uit het luchtventiel, waar de druk op wordt gezet komt de vloeistof naar buiten. Kan nooit goed zijn toch ???

Morgen verder.

Oh ja,
Hier zie je alle foto's

myalbum.com/album/IUbOVRg7GkOZ



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2018 19:15 - 28 mrt 2018 19:18 #35 door alain
Beantwoord door alain in topic Nieuwe uitdaging XLV750R

een erg grote inbus. ( En die hep oldie nie wah)


Oldie, ik gebruik dan de kop van een passende zeskantbout als inbussleutel.

XL600V (PD06-1994) - iNCa750X DCT (RH09-2021)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2018 19:48 #36 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Nieuwe uitdaging XLV750R


Uit het luchtventiel, waar de druk op wordt gezet komt de vloeistof naar buiten. Kan nooit goed zijn toch


Als ik het onderdeel opzoek op cmsnl zie ik geen los reservoir, is het geen emulsiedemper? (Olie en stikstof gemengd in één kamer)
In dat geval zou het kunnen dat de olie uit de vulnippel komt.
Je zou de demper met de compressor op druk kunnen zetten om te kijken of deze niet lekt.

Groet, Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2018 20:11 #37 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Nieuwe uitdaging XLV750R

ik gebruik dan de kop van een passende zeskantbout als inbussleutel.


Prima idee, maar is wel een stevige bout nodig.

@ Jan. Er stond druk op, dus .....  en geen lekkage te zien.nog even precies uitzoeken wat en hoe dit systeem werkt.
Had ook nog niet in wph gekeken.
Er zullen ongetwijfeld specialisten rondhangen op dit forum denk ik.



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2018 20:13 #38 door DDW
Beantwoord door DDW in topic Nieuwe uitdaging XLV750R

Oldie, ik gebruik dan de kop van een passende zeskantbout als inbussleutel.

En anders een hoge moer, waar dan weer een sleutel of dop op kan.

Africa twin RD07a 2000.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2018 21:18 - 28 mrt 2018 21:22 #39 door Jan F.
Beantwoord door Jan F. in topic Nieuwe uitdaging XLV750R

@ Jan. Er stond druk op, dus .....  en geen lekkage te zien.nog even precies uitzoeken wat en hoe dit systeem werkt.
Had ook nog niet in wph gekeken.
Er zullen ongetwijfeld specialisten rondhangen op dit forum denk ik.


Oldie, is het de originele demper met slangetje? Dat is vrijwel zeker een emulsie demper, daar kan inderdaad olie uit het ventiel komen. Dat deze nog op druk stond is een goed teken. Als de stang nog mooi is, olie verversen, weer op druk brengen en dan kan hij weer een poosje mee.

Groet, Jan

Oh ja, je kunt de demper bij bv Euromaster laten vullen met stikstof ipv lucht waardoor de demping constanter blijft bij offroad gebruik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 mrt 2018 23:44 #40 door kees
Beantwoord door kees in topic Nieuwe uitdaging XLV750R

Eigenlijk wil ik straks het frame afwerken met 2K blanke lak.
De verfboer zegt dat je dat niet kunt doen over acryl lak.


Misschien naar een specialist gaan i.p.v. de verfboer..?  :D

Uit het luchtventiel, waar de druk op wordt gezet komt de vloeistof naar buiten. Kan nooit goed zijn toch ???


Als er geen extern reservoir is, is i.d.d. de stikstof en de olie 'gemengd'. Met je compressor gaat dat mogelijk niet lukken. Er gaat stikstof in, en wel (waarschijnlijk) op 16 bar  :)


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.141 seconden