(Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.

02 sept 2016 11:02 #101 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Het rempedaal is van simpel PBS gemaakt en zou je volgens mij ook makkelijk nog wat naar buiten kunnen buigen denk ik?

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
02 sept 2016 11:18 #102 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Hoeveel zou je de rempedaal breder willen? Ik kwam er bij Marien achter dat er verschillende rempedalen op de 600 alpen zitten, het enige verschil zit hem in de vorm van dat stukkie waar je je voet op zet.

Maar misschien kan ik daar een work-around voor vinden. Ga er dit weekend nog even naar kijken.
Discussie gesloten.
02 sept 2016 14:14 - 02 sept 2016 14:20 #103 door kees
Beantwoord door kees in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.

Misschien een clamp-on verbredertje die je op de originele legt?

Waarbij een aangelast tapendje/borgmoer verticaal door de ruimte prikt die er nu al is?
Discussie gesloten.
02 sept 2016 15:33 #104 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.

Misschien een clamp-on verbredertje die je op de originele legt?


In dat geval moet je ook je rempedaal verstellen naar beneden.
Het voetstukje wordt wat hoger, maar het is idd gewoon een kwestie van een groter plaatje monteren.
Net zoals de zij standaard, dat voetjeding is ook altijd te klein. mss daar ook een oplossinkje voor ??

Straks bouwt Pim gewoon een hele motor na  8)



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
02 sept 2016 15:45 #105 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Het hoeft niet veel te zijn, ik denk dat ik iets kan maken dat nagenoeg even hoog is.

Geef me even denktijd, plaats dit weekend wel ff plaatjes.
Discussie gesloten.
02 sept 2016 16:08 #106 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ik denk ook dat het niet veel hoeft te zijn. Maar net een slagje meer zou fijn zijn.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
02 sept 2016 19:23 #107 door kees
Beantwoord door kees in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.

Net zoals de zij standaard, dat voetjeding is ook altijd te klein. mss daar ook een oplossinkje voor ??


Ik meen dat Touratech die al heeft, ook een clamp-on.
Discussie gesloten.
03 sept 2016 20:10 - 03 sept 2016 20:42 #108 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Zou 15mm verder naar buiten voldoende zijn? Of is dat teveel denken jullie?

Het ontwerp dat ik nu heb komt ~4mm boven het oppervlak van het pedaal uit.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
03 sept 2016 20:54 #109 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Zeker niet teveel. Maar ik denk een hele verbetering op de huidige versie.
Vooral met motorlaarzen met versteviging een uitkomst.

Die 4 mm is geen punt.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
03 sept 2016 21:01 #110 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ik denk dat het probleem bij de verlaagde steunen hem zit in de verlaging zelf en niet zozeer de extra grip, je kunt daardoor wat minder naar binnen met je voet.

Merk dat ik zelf mijn enkels tegen het frame aan druk zo nu en dan, dat zal wat minder goed lukken met de verlaagde versie. Ik merk wel dat de steunen goede ''bite'' hebben, maar heb er zelf geen last van verder (ik heb een setje op normale/standaard hoogte).

In ieder geval, dit is een onderdeeltje dat op alle rempedalen zou moeten passen. Die van Touratech bijvoorbeeld zal niet op elk bouwjaar mooi gemonteerd kunnen worden.

Die 15mm kan zonder enig probleem meer worden, veel minder gaat lastig worden denk ik. Laat maar horen, dan zal ik er werk van maken.

Discussie gesloten.
03 sept 2016 21:16 #111 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Eerst maar die 15 proberen. Groter kan altijd nog toch

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Discussie gesloten.
03 sept 2016 21:36 #112 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Liever niet eigenlijk. Gewoon in één keer goed wat mij betreft :)

Discussie gesloten.
03 sept 2016 21:40 #113 door Freutel
Beantwoord door Freutel in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
ik heb de verlaagde voetsteunen gemonteerd. Rechts is even wennen idd vanwege de nieuwe afstelling van je rempedaal. Ik had eerst  nogal eens de neiging mijn voet een niveautje hoger neer te zetten om goed te remmen. Daarna heb ik een gebogen plaatje rond de bestaande kromming van het rempedaal gelast. Hierdoor kwam dit zo'n 2 cm naar boven.....bleef m'n voet ook weer op het goede nivo staan (-/- 35 mm). De pedalen geven trouwens ook echt meer grip. Off road handig.
ohja de splitpennetjes pasten niet op mijn 87-er model. zelf opgelost, geen probleem.

Transalp xl600 v (PD06) 1987
Discussie gesloten.
03 sept 2016 21:47 - 03 sept 2016 21:49 #114 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ik zie nu dat er 1,6mm én 2,0mm splitpennen gemonteerd zijn door de jaren heen :/

Weten we dat ook weer...

Maar had je je rempedaal niet 20mm hoger af kunnen stellen dan?
Discussie gesloten.
04 sept 2016 00:06 #115 door kees
Beantwoord door kees in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.

Maar had je je rempedaal niet 20mm hoger af kunnen stellen dan?


Ik heb de indruk dat maar weinigen weten hoe:

- los contramoer 'A'.
- spuit wat smeermiddel onder het rubber bij 'B' (kleeft vaak aan de stang, draait anders stuk)
- duw het rubber bij 'B' wat op, er word een zeskant #10 op de plunjerstang zichtbaar

- draai stang bij 'B' met de klok mee, pedaal gaat omlaag.
- draai stang bij 'B' tegen de klok in, pedaal komt omhoog.

- zet daarna de contramoer bij 'A' weer vast.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
04 sept 2016 00:11 #116 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Of je verzet het pedaal tov de remcilinder. Door het frame steekt een spline as die dmv een hevel verbonden is aan de remcilinder. Pedaal los, stukkie draaien en weer terug.
Discussie gesloten.
04 sept 2016 14:35 #117 door Freutel
Beantwoord door Freutel in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ik bedoel naar rechts.... hoogte had ik al volgens je aanwijzingen op de juiste hoogte gesteld.

Ik zie nu dat er 1,6mm én 2,0mm splitpennen gemonteerd zijn door de jaren heen :/

Weten we dat ook weer...

Maar had je je rempedaal niet 20mm hoger af kunnen stellen dan?


Transalp xl600 v (PD06) 1987
Discussie gesloten.
04 sept 2016 17:03 #118 door PimW
Discussie gesloten.
06 sept 2016 12:33 #119 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Zojuist een setje verlaagde steunen opgehaald bij de poedercoater. Ziet er ook niet verkeerd uit al zeg ik het zelf  :)

Als het allemaal volgens planning verloopt maak ik dit weekend een prototype rempedaal-extensie.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
06 sept 2016 12:55 #120 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Die Pim joh! Creëert gewoon zijn eigen markt  ;D

Goed bezig jongen  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.153 seconden