(Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.

16 aug 2016 14:48 #81 door robbing
Beantwoord door robbing in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Perfecte pasvorm Pim!


Africa Twin CRF1000DCT "18
Transalp XL600V 1994
Discussie gesloten.
16 aug 2016 15:26 #82 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Kannie wachten tot mijn pakketje arriveert!  :P


2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
16 aug 2016 20:14 #83 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Mooi dat ze bevallen, ik ben nog niet toegekomen de montage handleiding helemaal af te maken.
Als iemand problemen heeft neem vooral contact op :)

Als het goed is heb je de voetsteunen ontvangen Voorstad klopt dat?

Ik heb al een paar mailtjes gehad over versies voor de Varadero en xl650, als daar genoeg animo voor is moet ik ff eentje vinden om te meten en tekenen. Als iemand langs komt met een nieuwe Twin kan dat natuurlijk ook ;D
Discussie gesloten.
16 aug 2016 20:38 #84 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Yup,  paar uur later kwam de postbode. Vanavond direct gemonteerd. En wat een verschil die 35mm., geweldig. Moet nu wel iets met het schakelpookje en rempedaal doen.  Morgenavond.

Kudo's voor Pim!

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
16 aug 2016 20:52 #85 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ja die moet je verstellen, de schakelpook spreekt voor zich maar voor de rem moet je de hevel aan de achterkant van het frame loshalen waarna je het pedaal kunt verstellen.

Ik heb gekeken naar verlengers voor het rempedaal om het makkelijker te maken te rem te pakken met je voet en hebt ook ideeen mbt een verlengde/verstelbare schakelpook. Dat staat echter nog in de kinderschoenen en voor de schakelpook weet ik nog niet hoe ik de splines kan maken...
Discussie gesloten.
16 aug 2016 21:28 #86 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Waarschijnlijk stanzen ze die, de vertanding is zo ontzettend fijn, kan haast niet anders.
Echter, voor die stansdiepte heb je wel een behoorlijk apparaat nodig en de juiste stempel.

“Never Stop Exploring”
Discussie gesloten.
16 aug 2016 21:46 #87 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Met een broods moet het kunnen, in principe moet een waterstraal het ook kunnen maar dan moet ikdat even voorleggen aan de leverancier.

Moeten ze wat langzamer snijden misschien.
Discussie gesloten.
16 aug 2016 22:23 #88 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Schakelpookje zal geen probleem zijn (heb trouwens een Twin pookje, met inklapbaar einde). Rempedaal ga ik morgen op puzzelen, want ik moet m'n voet nu heel bewust een stuk optillen.

Heb ook een stuk staand gereden. Fantastisch! Staat geweldig en stuur is ook weer 35mm dichterbij. Best fijn als je 1,94 bent.

Heb nu wel het maximale gedaan: verhoogd zadel, hyperpro's, stuurverhogers en dan nu verlaagde voetsteunen....

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
16 aug 2016 22:30 - 17 aug 2016 20:52 #89 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Rempedaal is ongeveer hetzelfde verhaal Eelco.

Even de dikke veer eraf halen en ik zou de dunne veer naar boven (naar remschakelaar) voor de zekerheid ook even loswippen, dan hangt het hele spul al bijna los.

Vervolgens sleuteltje 10 12 gebruiken om het boutje los te draaien en dan trek je het rempedaal zo uit het frame. Paar tandjes naar beneden weer terugduwen en alles weer in omgekeerde volgorde weer vastmaken.

“Never Stop Exploring”
Discussie gesloten.
16 aug 2016 22:33 #90 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.

Ja die moet je verstellen, de schakelpook spreekt voor zich maar voor de rem moet je de hevel aan de achterkant van het frame loshalen waarna je het pedaal kunt verstellen.

Ik heb gekeken naar verlengers voor het rempedaal om het makkelijker te maken te rem te pakken met je voet en hebt ook ideeen mbt een verlengde/verstelbare schakelpook. Dat staat echter nog in de kinderschoenen en voor de schakelpook weet ik nog niet hoe ik de splines kan maken...


Zoiets zou denk ik al heel nuttig zijn:
shop.touratech.nl/foot-brake-lever-exten...p-xl600-650-700.html

“Never Stop Exploring”
Discussie gesloten.
16 aug 2016 22:49 #91 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ja inderdaad, echter ven ik erachter gekomen dat Honda verschillende rempedalen gemonteerd heeft door de jaren heen waarbij juist dat stukkie wat verschilt...

Dus om dat goed te ontwerpen moet ikweer ff beetje tijd in steken.

Als er duidelijk behoefte aan is doe ik dat wel, in elkaar zetten lijkt me vrij weinig werk.

Wbt ergonomie zit ik ook naar een koppelings ontlaster te kijken. Voor als je last hebt van je handen, zwakke spieren etc. Commerciele mechanieken werken dmveen hefboom,waardoor je volgens mij een grotere slag moet maken en dus het ontkoppel punt verschuift. Ik heb wat bedacht waarbij de totale kracht gereduceerd kan worden tot bijna nul zonderaan de slag te komen.
Discussie gesloten.
17 aug 2016 15:38 #92 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.

Rempedaal is ongeveer hetzelfde verhaal Eelco.

Even de dikke veer eraf halen en ik zou de dunne veer naar boven (naar remschakelaar) voor de zekerheid ook even loswippen, dan hangt het hele spul al bijna los.

Vervolgens sleuteltje 10 gebruiken om het boutje los te draaien en dan trek je het rempedaal zo uit het frame. Paar tandjes naar beneden weer terugduwen en alles weer in omgekeerde volgorde weer vastmaken.


Dat "even" is altijd zo optimistisch bij het afwippen van de veer wanneer je niet dat handige gereedschapskastje van Ad in de buurt hebt. Pfffffff.

Uiteindelijk heb ik alleen de moer losgedraaid (sleuteltje 12 trouwens) en vervolgens de rempedaal er voorzichtig uitgewurmd. Dit ging best heel aardig. Er zit trouwens een rubberen dichting om de as. Na een nieuw likje vet het pedaal zo'n 35mm lager gezet en er weer ingeschoven.

Voelt nu stukken beter. Heb nog wel met een vijl het scherpe bovenkantje (iets onder je enkel) een beetje afgerond, zodat ik daar m'n laars niet aan schuur.

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
17 aug 2016 20:51 #93 door Arjen
Beantwoord door Arjen in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Bleef dat ding waar je sleuteltje 12 voor nodig had (je hebt helemaal gelijk) gewoon hangen wanneer je het pedaal eruit trok?

Bij mij hangt dat geloof ik los, dus ik zou verwachten dat hij bij mij meteen naar beneden wegschiet als ik het pedaal eruit trek?

“Never Stop Exploring”
Discussie gesloten.
18 aug 2016 18:29 #94 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Steun van Pim vergeleken met de standaard steun van een crf1000l ;D

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
Bijlagen:
Discussie gesloten.
18 aug 2016 19:54 #95 door PimW
Discussie gesloten.
18 aug 2016 20:16 #96 door ChristianG
Beantwoord door ChristianG in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Wij denken van wel. Echter niet geprobeerd, aangezien de twin gehuurd was.

Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
Discussie gesloten.
23 aug 2016 22:27 #97 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Vandaag de steunen binnengekregen  :) Bedankt Pim  8)
Potverdorie, wát een prachtig kunststukje heb je weer geleverd! Ziet er echt héél mooi uit  8)

En wat een giga 'lellen' zijn het in vergelijk met de standaard Stepjes van de Alp  :o
Ik ben benieuwd of ik ze niet veeeeeeel te snel aan de grond ga rijden  ;D

Binnenkort maar eens monteren en een testritje maken, dan meld ik me hier weer  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Discussie gesloten.
24 aug 2016 09:14 #98 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ze kunnen scharnieren René, ik hoop dat het goed komt ;D

Ben altijd benieuwd naar feedack!
Discussie gesloten.
27 aug 2016 17:44 #99 door PimW
Beantwoord door PimW in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ik heb een montage- en afstelhandleiding geschreven voor de verlaagde voetsteunen. Als het goed is hangt deze als bijlage aan dit bericht maar ik voeg hem ook toe aan de beginpost.

Voor de steunen op originele hoogte hoef je in principe niets te verstellen, de montage is verder identiek.

Op- of aanmerkingen hoor ik graag en ook als zaken niet duidelijk zijn hoor ik het graag.

Bijlagen:
Discussie gesloten.
02 sept 2016 09:01 #100 door voorstad
Beantwoord door voorstad in topic (Verlaagde) voetsteunen voor Alp en Twin.
Ik rij nu een paar weken met de verlaagde voetsteunen en ben er erg blij mee. Zeker het staand rijden is er heel fijn mee. Ook de verlaging is erg comfortabel.

Ik merk wel dat het remmen met de rechtervoet nog steeds iets "gekunsteld" gaat. Ik moet m'n voet bewust wat meer naar binnen draaien. Wellicht dat het komt omdat het rubber op de originele stepjes ervoor zorgt dat je voet makkelijker draait?  Zo'n vergroting / verbreding van het rempedaal oppervlak zou misschien toch wel een goed idee zijn Pim. Ben je daar nog over na aan het denken?

2009 - 2022: XL600v uit ' 97 en van 30k naar 180k gereden.
2022 - heden: XT660z uit '11 met 40k op de teller.
Discussie gesloten.
Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.285 seconden